Hoe maak ik een afspraak, en hoe werkt een tour ???

Started by J.A.F._Doorhof, January 24, 2003, 21:58:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

daimond

sorry ik begrijp de site niet zo goed ,ook ik wil mijn plasma hitachi ook laaten doen.
maar hoe moet ik mij nu aanmelden voor rotterdam.


J.A.F._Doorhof

Hi,
U kunt gewoon onder actieve ISF tours een post doen dat u mee wilt doen, als er een geldig Email adres word opgegeven krijgt u als de tour gepland word (minimaal 2-3 deelnemers) een mail met de datum daarop reageert u met uw NAW gegevens.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Marius van Zanten

Als ik mijn plasma wil laten calibreren in Emmeloord, hoe moet hij vervoerd worden?
Kan dit ook op een zaterdag?

gr. Marius

J.A.F._Doorhof

Zaterdagen zitten vaak al ver vol, vrijdag avonden is vaak wel een optie.
het beste is even te mailen naar info@hometheater.nl dan krijgt u zsm een reactie met een voorstel data.
Vervoer is rechtopstaand.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Its The Dude

Hoi Frank,

net als zovelen hier ben ik nog steeds in dubio om een calibratie uit te laten voeren. Emmeloord is een p@kkeeind van Maastricht en een tour is best wel duur. Een ander nadeel is dat je geen projectoren meer doet tijdens een tour.

Stel ik kom toch naar Emmeloord en ik neem mee: 1 Panasonic 42PA50, 1 Sanyo Z4 en 1 Sanyo Z2 (van een vriend). Hoeveel gaat me dat kosten?

Alvast bedankt!

Sanyo Z4, 100" electrisch scherm, Denon 1803, Panasonic S-97, BNS A40 front, BNS 404 Center, BNS 400 Surround, DIY 25cm Kevlar subwoofer.

J.A.F._Doorhof

Hi,
Tours zijn niet duur, maar dat is al vaker langs geweest :D

3 apparaten is 3x 80,00.
In emmeloord kan ik geen kortingen geven.
De prijzen zijn inclusief 19% BTW.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Its The Dude

Hoi Frank,

Ik heb je uitleg over de kosten van een tour wel degelijk gelezen en ik snap dat jij de tours goedkoop doet maar voor mij is het te duur.  :D

Okee, duidelijk. Ik las ergens iets van € 145,- voor een plasma, vandaar de vraag.

Hoe is je ervaring eigenlijk met de Sanyo projectoren? Is er ondanks het iris-probleem (Z4) veel winst te halen?

Sanyo Z4, 100" electrisch scherm, Denon 1803, Panasonic S-97, BNS A40 front, BNS 404 Center, BNS 400 Surround, DIY 25cm Kevlar subwoofer.

J.A.F._Doorhof

De Sanyo's ken ik wel goed, de Z2 is wat moeilijk om te calibreren maar in beide is veel winst te halen.

145,00 was de oude tour prijs.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

JeKa

Hallo,
ik ben nu een tijdje aan het zoeken naar de topic "actieve ISF tours", maar kan deze nergens vinden (ook niet via de zoekfunctie). Slechte zoeker, of is er geen "actieve ISF tours" topic op het moment?
Jeroen

Beertender

Denon AVR-4810  °  Denon-DVD 2500BT  °  KEF 6xQ7 & Q9  °  Pioneer LX608D(ISF)  °  PS3  °  Dune HD Smart D1
BK XXLS 400  °  Antimode 8033-C  °  Samsung DCB H380R  °  Atacama Equinox
Nad C320BEE  *  Nad C521BEE  *  Nad C432 *  Pananasonic 50st50

JeKa


Bolletje44

Hallo beste allemaal..

Ben totaal nieuw als het gaat om lcd/plasma ervaring en zo ook op dit forum.

Allereerst ff de vraag over de zogenaamde tours.
Ik zag staan dat een tour €200,00 Kost, maar een stukje verder lees ik dan  3x80 €= niet duur ?????
hoe moet ik dit zien, stel hier in de buurt willen 3 mensen hun scherm laten calibreren en zijn dan de kosten voor ieder €80,00 of moeten zij ieder €200,00 betalen (dus 600 totaal), dit maar even om onduidelijkheden te voorkomen.


Vraag 2
In mijn onwetendheid heb ik in mijn service menu (samsung LE40m86BD) per  ongeluk op de functie av calibrate geklikt, wat tot gevolg heeft dat deze nu aangeeft av calibrate-Failed.
(ja ik weet het ik had niks te zoeken in dat menu, maar wilde van die trage zaptijd af)
Maar goed alhoewel hij deze melding aangeeft merk ik feitelijk niks van dit, tenminste niet wat ik anders ook niet zag aan mijn scherm, namelijk als er snelle beelden voorbijkomen was het net of er een rand met water om personen heenzat, maar dit zag ik ook voor ik de fout maakte in het menu.
nu is mijn vraag stel dat ik voor een isf calibrating kies, is dan ook tevens de foute calibratie van het av gedeelte opgelost en vooral is deze calibratie ook voor mijn lcd scherm geschikt of is zó'n calibratie alleen voor bepaalde merken.


FF tussen 2 haakjes, nu is mijn ook duidelijk (na het lezen over het isf calibreren) waarom de samsung LE40m86 in de winkel toch duidelijk beter was dan die ik gekocht heb, heb namelijk uitgebreid diverse toestellen vergeleken in meerdere zaken en koos voor de samsung omdat die in mijn ogen het mooiste beeld had (let wel in mijn ogen), eenmaal thuis viel het mij toch enigzins tegen omdat ik thuis dingen zag die ik in de winkel niet zag, vind het wel jammer dat je op deze manier eigenlijk in de maling genomen wordt en dat er uiteindelijk boven op je kostprijs nog een extra kostenplaatje krijgt om het beeld te krijgen waar je tenslotte voor gekozen hebt toen je het toestel kocht, dat hadden ze er best eens bij mogen vertellen..... ::)





J.A.F._Doorhof

Hi,
De 200 euro is de tour prijs, de 80,00 is de prijs als je in Emmeloord laat calibreren.
Als je zelf 3 mensen aanbrengt krijg je zelf 25.00 korting op je calibratie.
Zijn ze op HETZELFDE ADRES of zelfde straat dan is de 2e en volgende calibratie 100,00

op vraag 2 kan ik je geen 100% antwoord geven.
In principe loop ik alles na bij de calibratie maar dingen als autocalibratie in een toestel kan problemen opleveren als de analyzer van de fabrikant er niet aanhangt (daarvoor zijn de auto functies) echter aangezien je nog beeld heeft zal het zo een vaart niet lopen, vaak word een toestel eerst gereset (geen beeld meer) en dan opnieuw ingesteld met de analyzer, bij sommige modellen gebeurt de reset voordat er word gechecked of er een analyzer aanhangt (voorlopers van Toshiba hadden dit) en dan ben je dus verplicht eerst een repair center op te zoeken, in dit geval denk ik dat het wel meevalt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Bolletje44

Dank voor de snelle reactie..

Alleen zou ik met name op vraag 2 eerst wat duidelijkheid willen hebben, lijkt me onzinnig om afspraken te maken terwijl ik niet weet of een bestaand probleem dan ook opgelost wordt en ik eventueel voor niets afspraken ga maken.
Ik zal mij eerst wenden bij samsung service en mijn probleem voorleggen.
Als ik meer duidelijkheid heb kan ik altijd nog een isf,je laten uitvoeren...



Gr. Theo

J.A.F._Doorhof

Even beter lezen aub :D
Als je toestel nog werkt dan is het waarschijnlijk goed, en ik loop sowieso alle settings nog na.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

solitaire

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 24, 2003, 21:58:45
<> Zijn er verdere vragen, stel ze gerust. <>

wellicht een vreemde vraag:

hoe lang gaat een calibratie mee / 'verloopt' de instelling, nadat gecalibreerd is ?? 

mijn TV is een Loewe Xelos 5382, gecalibreerd ongeveer 2 maanden na aanschaf, in voorjaar 2002

bron was toen dezelfde als nu, een Pioneer DV-717 dvd-speler




Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

J.A.F._Doorhof

Je bent dan wel weer toe aan een hercalibratie :D

Gemiddeld adviseren we elke anderhalf jaar. Volgens het ISF elk kwartaal maar dat vind ik voor een TV klinklare onzin, er is dan wel winst maar minimaal.
Voor projectoren is het verhaal wat anders, dan adviseren we om het helemaal goed te doen bij 0,200,1000,2000 uur.
En het liefst ook ergens bij de 750 uur.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

solitaire

Hinterm Horizont geht's weiter.

Bolletje44

Quote from: J.A.F._Doorhof on March 20, 2008, 18:10:36
Even beter lezen aub :D
Als je toestel nog werkt dan is het waarschijnlijk goed, en ik loop sowieso alle settings nog na.


sorry heb het goed gelezen alleen aan waarschijnlijk heb ik niets, mij gaat het erom dat als ik straks een afspraak met je maak en je komt hier langs om dan tot de conclusie te komen dat de calibratie geen nut heeft of niet het gewenste effect zou hebben omdat toch eerst het probleem opgelost zou moeten worden van die av calibratie (je geeft tenslotte zelf aan dat je daar niet 100% een antwoord op hebt.en dat een auto cal. voor eventuele problmen zou kunnen zorgen.)misschien dat mijn standpunt wat onduidelijk is, ik heb liever dat alles in een keer opgelost wordt dan dat ik van een monteur naar de andere moet.
Maar goed heb ondertussen al contact gehad met samsung zodra ik meer weet meld ik me wel weer.

J.A.F._Doorhof

Je kan beter een afspraak in Emmeloord maken, dat scheelt je een hoop geld.
Samsung zal waarschijnlijk of aangeven dat er niets kan gebeuren (omdat ze simpelweg waarschijnlijk zelf nooit in een servicemenu zijn geweest, dat doet het repair centrum en dat is tegenwoordig uitbesteedt bij veel bedrijven), OF ze rekenen je een flinke smak geld omdat je ergens in bent geweest waar je niet mag komen.

Als je naar Emmeloord komt en er is wat verkeerd betaal je niets en kun je alsnog doorgaan naar een repair centrum.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Netuser

Philips stofzuiger, Princess baardtrimmer, Inventum bakplaat

chulin

Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

J.A.F._Doorhof

Enkhuizen kan onder Amsterdam maar zal er zo één openen.
Arnhem zal ik zo even een tour voor openen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

chulin

Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

Quick Reply

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview