Audioquest

Started by Yanmik, January 17, 2003, 22:21:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Yanmik

Vandaag de prijzen ontvangen van speakerkabels van het merk Audioquest.
Wow, wat een prijzen ...
Topmodel de Everest kost 14.135 euro voor 2 x 3 meter
Is dit dan zo goed?
Had ook al gezien dat MartinLogan op hun site zou gebruik maken van deze kabels in combinatie met hun speakers.
Onkyo TX-NR905- PS3 - Focal Chorus 836/816/800 - SVS sub-Marantz DV9500 - Epson TW700(isf)
Kabels: Qed, Profigold, Siltech, Kimber

J.A.F._Doorhof

Er zit een bepaald punt waar je heel veel meer gaat betalen voor een HEEL klein beetje meer prestatie, deze kabels vallen daar ZEKER in.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Yanmik

Dacht al zoiets want deze prijzen zijn toch echt van het goede teveel vind ik.
Onkyo TX-NR905- PS3 - Focal Chorus 836/816/800 - SVS sub-Marantz DV9500 - Epson TW700(isf)
Kabels: Qed, Profigold, Siltech, Kimber

Jo Kumpen

Allez... Neem mij dan maar zo'n paar om m'n kookplaten aan te sluiten... Dan is het eten eens zo snel klaar ;D

grtz
Keep your eyes on the stars and your feet on the ground.

MrPink

Uche uche... :o

Groetjes,
Oscar

SiR-ROUND

Ja, natuurlijk klinken ze beter...

Dit soort merken/bedragen is voor mensen die willen showen met wat ze kunnen aanschaffen, het gaat helemaal niet om het geluid... Doet me denken aan een aflevering van The Tom Green Show, waar hij Fabio ontmoet... Die zei ook al dat zijn kabeltjes zo'n 15.000 dollar kosten... Jaja, echte kenner, my ASS!

En de bedrijven die het maken richten zich ook alleen maar op dit soort mensen...

En vervolgens lachen ze zich rot...

En het blijft frappant hoe mensen(meestal mannen schat ik zo) naarmate ouder worden en ze meer geld "verdienen", ze meer dingen gaan horen...

Hmmm...  ::)

Ach ja, jaloers? Tuurlijk! Ik zou graag zo'n budget hebben, maar ik twijfel er sterk aan of ik dan dat geld aan zulke kabels uit zou geven...  Wat je niet hoort en dus niet mist kan een stervende afrikaan beter gebruiken denk ik...

Laten we even gewoon doen...

suyver

#6
Maar, in het wat goedkopere segment, hoe is de kwaliteit van audioquest-interlinks?

Ik zit te kijken naar 5x70cm voor tussen mijn Rotel 1066 pre/pro en mijn Rotel 1075 eindversterker. Die 5 kabels kosten samen ongeveer 300 euro (betere prijs dan 10.000 ;) ). Is dat een goede set in mijn geval (KEF Cresta2 luidspeakers en alleen geinteresseerd in HT).

Alle info wordt geappricieerd!

-Freek
Never underestimate the predictability of stupidity...

J.A.F._Doorhof

Als je alleen in HT geïntresseerd bent moet je je goed realiseren dat je naar gecomprimeerde opnames zit te luisteren.

Persoonlijk zou ik dan een GOEDE speakerkabel nemen, maar geen extreem dure.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

suyver

Ja, daar hou ik rekening mee. Maar het ging mij nu om de interlinks, je weet wel, van de pre/pro naar de power-amp...

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

J.A.F._Doorhof

Geldt een beetje hetzelfde voor.
Extreem duur is wat overkill.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

suyver

En wanneer is het (ruwweg)  extreem duur, en wanneer is het (ruwweg) redelijk? 350 euro voor 5 interlinks = 70 euro per interlink. Tja, ik vind het wel veel geld voor een stukje draad (  ;) ), maar of het 'extreem duur' is... niet in vergelijking met de draadjes die sommige anderen hiet op het forum gebruiken.

Wat zou jij aanraden, Frank (je mag best even "Eichmann" roepen hoor :) ).

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

J.A.F._Doorhof

Dat soort bedragen zijn niet extreem duur, ik doelde meer op je eerste post.

Maar Eichmann is natuurlijk veel waar voor het geld.
Voor film adviseer ik meestal de four en voor muziek de six.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

garmtz

Ahum, ik houd mijn mond maar... Mijn interlinks zijn IN NEDERLAND megaprijzig (zo'n 1200 Euro per stereo meter). Hier heb ik dus 4 paar van (maar ze wel 2e hands gekocht in de States)... Verschil? Ontzettend groot. Zonder die kabels mis ik HEEL VEEL.

suyver

Ja, maar Garmt, jij gebruikt je set niet alleen maar voor HT. Bovendien zijn er ook mensen die 10,000 euro voor een voorversterker een beetje extreem zullen vinden. Ik niet hoor, maar het mag niet van mijn vrouw... ;)

Overigens: wat bedoel je eigenlijk met 'stereo meter'? Is dat twee kabels van 1 meter? Het viel me ook al op bij de ICT on-line shop:
eXpresse 4 interlink (per 2 verpakt): € 116,52. Zijn het bij hun dus ook twee kabels van 1 meter? Dus dan heb je twee-en-een-half pakket nodig tussen een voor- en een eindversterker als je 5.1 draait?

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

thommy

Ook zeer aanbevolen zijn QED.

zie: QED

Zeer veel kwaliteit voor de zuur verdiende Euro.

Zelf gebruik ik XLO-VDO ER-5 THX, betaalbaar en zeer goed.

Mvgr
Yves.


Johan Van Gompel

Quote from: garmtz on January 20, 2003, 14:41:28
Ahum, ik houd mijn mond maar... Mijn interlinks zijn IN NEDERLAND megaprijzig (zo'n 1200 Euro per stereo meter). Hier heb ik dus 4 paar van (maar ze wel 2e hands gekocht in de States)... Verschil? Ontzettend groot. Zonder die kabels mis ik HEEL VEEL.

Tja, ik vraag me af hoeveel verschil _ik_ zou horen in vgl. met een DIY interconnect van 10 euro. Wie weet klinkt die laatste nog steeds beter? Ik zal het wellicht nooit weten... :)
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

duncanvdlinden

hehe ik had nog een paar audiquest interlink kabels op zolder liggen.
een aantal jaartjes geleden gekregen van een kerel die in een (dure) audiozaak werkt.
ik kan alleen het merkje er op lezen maar voor de rest weet ik niks van de kabels.
ik heb wel een foto gemaakt, heeft iemand enig idee wat deze 2 kabels ongeveer waard zijn?



het dunne sprietje wat er naast zit is een standaard optische kabel.
ik geloof dat de audioquest's ongeveer 4mm dik zijn :)

J.A.F._Doorhof

Staat er een type aanduiding op ?
OF
Staat er überhaupt wat op ?

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

duncanvdlinden

ik zie alleen heel ligt audoquest op een plastice omhulsel staan van 1 van de kabels.
er staan ook pijtltjes op, zal de richting wel aangeven dat je ze moet aansluiten.

J.A.F._Doorhof

Pijltjes geven inderdaad de signaal richting aan.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"