Waarom bioscoop stoelen kopen om thuis film te kijken?

Started by Raphie, January 2, 2007, 16:07:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raphie

Tuurlijk, als je een complete dedicated ruimte hebt en 12 man kwijt wilt, dan koop je 3 rijtjes van 4, maar waarom in godsnaam als je met z'n vieren kijkt niet gewoon lekker op de bank zitten.
mijn mening:

minder dan 6 Bioscoopstoelen in een HT ziet er echt niet uit. Het is onhandig, zit niet lekker en oogt lelijk, vooral als mensen MDF plankjes eronder gaan monteren om de stoel nog enigsins mobiel te houden. (omdat je van pa/ma niet in de vloer mag schroeven, maar waarbij je met stoel en al omvalt als je ff relaxed gaat zitten.

Dus geef mij maar een lekkere relaxte hangbank. Bioscoopstoelen zijn ontworpen om zo veel mogelijk mensen in een ruimte te stouwen, maar niet op comfort, dus voor thuis totaal ongewenst.
JBL PRX Power!

spotmatic

Da's dus het dilemma van 'Home Theater'. Leg je de nadruk op 'Home' of juist op 'Theater'? Ik wil zelf meer de nadruk op het 'Theater' gedeelte leggen en daar horen bioscoopstoelen wel bij, vind ik. Ik krijg op een relaxte hangbank meer het gevoel dat ik ik de woonkamer TV aan het kijken ben. Dit is voor mij puur een gevoelsmatige kwestie.
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Rielplayer

Quote from: Raphie on January  2, 2007, 16:07:50
Tuurlijk, als je een complete dedicated ruimte hebt en 12 man kwijt wilt, dan koop je 3 rijtjes van 4, maar waarom in godsnaam als je met z'n vieren kijkt niet gewoon lekker op de bank zitten.
mijn mening:

minder dan 6 Bioscoopstoelen in een HT ziet er echt niet uit. Het is onhandig, zit niet lekker en oogt lelijk, vooral als mensen MDF plankjes eronder gaan monteren om de stoel nog enigsins mobiel te houden. (omdat je van pa/ma niet in de vloer mag schroeven, maar waarbij je met stoel en al omvalt als je ff relaxed gaat zitten.

Dus geef mij maar een lekkere relaxte hangbank. Bioscoopstoelen zijn ontworpen om zo veel mogelijk mensen in een ruimte te stouwen, maar niet op comfort, dus voor thuis totaal ongewenst.

Raphie,

Je hebt helemaal gelijk. Ben zelf ook begonnen met bioscoopstoelen, maar ik heb ze al weer aan de kant geschoven. Er komt nu gewoon een lekkere grote hangbank.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Raphie

Ja, daarom in een echt HT kan je meerdere bioscoopstoelen neerzetten. Maar de meesten van ons hebben geen echt HT, die pleuren gewoon een paar van die stoelen in de slaapkamer en zetten hun projector nog op een DIAstandaard neer.
Dan sla je dus vind ik volledig de plank mis.
JBL PRX Power!

Rielplayer

Quote from: Raphie on January  2, 2007, 16:19:03
Ja, daarom in een echt HT kan je meerdere bioscoopstoelen neerzetten. Maar de meesten van ons hebben geen echt HT, die pleuren gewoon een paar van die stoelen in de slaapkamer en zetten hun projector nog op een DIAstandaard neer.
Dan sla je dus vind ik volledig de plank mis.


Voor degene die nog op zoek zijn naar instapbiscoopstoelen, klik hier
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Raphie

En dat is 1......
Sander Nooy was 2.....
wie wordt 3........... ?
JBL PRX Power!

Del member

't ja waarom wil men thuis een cinemazaal na-apen :)
Vind een ruime L-vormige lounge zetel toch wel leuker zitten dan die krappe cinema stoeltjes.

Raphie

JBL PRX Power!

Lynxxx

Quote from: Rielplayer on January  2, 2007, 16:16:41
Raphie,

Je hebt helemaal gelijk. Ben zelf ook begonnen met bioscoopstoelen, maar ik heb ze al weer aan de kant geschoven. Er komt nu gewoon een lekkere grote hangbank.

Ik neig naar hetzelfde. grote hangbank "hangt" gewoon een stuk lekkerder dan stoeltjes, hoe lekker ze dan ook mogen zitten.. Probleem is dat mijn bios in de breedte van de kamer is gebouwd en een grote bank er eigenlijk alleen in de lengterichting in past.:-p en .. nee nou komt het...  mijn vriendin vindt die "loveseat" bioscoopstoeltjes leuker  dan een normale "loveseat" bank ::) >:D


Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

reza

Ik ben het eens met Spotmatic. Ik vind dat als je een ''dedicated'' Ht ruimte thuis wilt/hebt.
Dan heb je dus ook bios stoelen nodig!! Dan ga je geen ''normale'' huiskamer bank neerzetten!
Om die zelfde reden hang je dan ook geen plasma of TFT scherm op! Want dat heeft niks met een bioscoop gevoel te maken!

Doormiddel van een beamer, bios stoelen, lekker geluid, kleuren, enz enz. Wil je zo dicht mogelijk bij het bioscoop gevoel gaan zitten!!
En dat gaat gewoon echt niet als je op je bankje naar je plasma zit te kijken ;)
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Raphie

het gaat jou dus niet om het optimaal genieten, maar om het zo dicht mogelijk benaderen van de bioscoop ervaring.
kan je zeggen dat ik meer van een film in m'n eigen HT geniet dan in de bioscoop
JBL PRX Power!

SpeedyAndré

Een hangbank is zoooo 2006  :P
De stelling dat de gemiddelde bioscoopstoel niet lekker zit vind ik een beetje ongepast, dan ga je kennelijk naar de verkeerde bioscoop  >:D
Bioscoopstoelen dragen bij aan het sfeertje, op een hangbank val je in slaap  ^-^

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

Raphie

je zegt het zelf al, bisocoop stoelen zitten dus ongemakkelijk (want je kan er niet/moeilijk op in slaap vallen)
De film bepaald voor mij of ik wel of niet m'n ogen sluit ;) ik heb geen ongemakkelijke stoel nodig om wakker te blijven  ;)
JBL PRX Power!

jowi

Ik vind dat mensen die bioscoopstoelen hebben 'voor de bios ervaring' dan ook totale vreemden moeten toelaten in hun HT, die dan een beetje door de film gaan praten en bellen en luidruchtig popcorn en chips gaan kauwen en steeds tegen je stoel trappen achter je, of waar je steeds omheen moet kijken voor je ;)

Raphie

Quote from: jowi on January  2, 2007, 17:37:03
Ik vind dat mensen die bioscoopstoelen hebben 'voor de bios ervaring' dan ook totale vreemden moeten toelaten in hun HT, die dan een beetje door de film gaan praten en bellen en luidruchtig popcorn en chips gaan kauwen en steeds tegen je stoel trappen achter je, of waar je steeds omheen moet kijken voor je ;)

LOL, dan heb je i.d.d. de complete ervaring  ;D  ;D

EDIT: en ze moeten er dan ook kauwgom op achterlaten.......
JBL PRX Power!

jowi

Precies, en lege flesjes van boven naar beneden over de vloer laten rollen ies ook lache.

Tube-freak

Ik vind het wel wat hebben die bioscoop stoelen als je een dedicated HT hebt.  Maar persoonlijk lig ik liever languit op de bank als ik film kijk.  Denk dat het voor iedereen persoonlijke keus is.

Als ik bij iemand thuis kom en ik het gevoel krijg dat ik de ikea showroom binnenstap krijg ik persoonlijk kotsneigingen maar ik ga die mensen niet vertellen wat ze wel en niet moeten kopen en probeer ze in hun waarde te laten (meestal door gewoon niets te zeggen). Zoiets is het ook met bioscoop stoelen/banken denk ik.  De een vind het super lelijk de ander pimpt ze hele bios ermee op om een extra echte bioscoop sfeer te krijgen.




16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

squeek

Quote from: jowi on January  2, 2007, 17:37:03
Ik vind dat mensen die bioscoopstoelen hebben 'voor de bios ervaring' dan ook totale vreemden moeten toelaten in hun HT, die dan een beetje door de film gaan praten en bellen en luidruchtig popcorn en chips gaan kauwen en steeds tegen je stoel trappen achter je, of waar je steeds omheen moet kijken voor je ;)

je kan misschien je eigen zaak oprichten, figuranten te huur voor echte thuisbioscoop ervaring  :D


grtz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

jowi

Quote from: squeek on January  2, 2007, 18:59:10
je kan misschien je eigen zaak oprichten, figuranten te huur voor echte thuisbioscoop ervaring  :D
Haha ja hoe meer je betaalt hoe irritanter ze worden ;)

Nee maar serieus, ieder moet doen wat ie het leukste vindt natuurlijk. Maar je kan je afvragen waarom een bioscoop überhaupt bioscoopstoelen heeft... dat is een puur praktische, psychologische aangelegenheid. Mensen willen niet met vreemden op een bankje zitten, dus iedereen krijgt z'n eigen stoel. Op een gegeven moment verwarren mensen dat aparte zitgedrag met filmkijken. Met andere woorden, het maakt filmkijken feitelijk een stuk individueler en onpersoonlijker en ongezelliger...

Ik bedoel, als je een zwembad in je tuin aanlegt, ga je toch ook geen kassa en hekjes maken en aparte kleedhokjes om het 'zwembadgevoel' te krijgen?

christian19

Vind het er wel leuk uitzien als er echte bioscoopstoelen in een ht. staan.
Zelf denk ik meer aan een relaxfauteuil, dat zit er een beetje tussenin ;)
Niet zo ''plomp'' als een bankstel maar zit net even iets lekkerder dan een bioscoopstoe
(op een paar uitzonderingen na dan ;) )

reza

Quote from: Raphie on January  2, 2007, 17:19:28
het gaat jou dus niet om het optimaal genieten, maar om het zo dicht mogelijk benaderen van de bioscoop ervaring.






Het zo dicht mogelijk benaderen van de bioscoop ervaring is juist voor mij genieten ;)
En de stoelen die ik heb staan zitten gewoon erg lekker!! Ja je kan er niet op gaan liggen, maar dat hoeft ook helemaal niet van mij.

Het is zoals al werd gezegd:iedereen ervaart zijn/haar bios gevoel op een andere manier. De 1 vind dat daar een beamer bij nodig is, en de ander heeft genoeg aan een tv ;)

Maar de stelling : Bios stoelen zitten niet lekker gaat echt niet meer op! Dan ben je nog nooit in pathe de kuip geweest. Of bij mij thuis :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Hanky Panky

Quote from: Raphie on January  2, 2007, 17:40:03
LOL, dan heb je i.d.d. de complete ervaring  ;D  ;D

EDIT: en ze moeten er dan ook kauwgom op achterlaten.......

Vergeet het klieren met een laserpen niet  >:D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Hanky Panky

Quote from: reza on January  2, 2007, 19:34:25


Het zo dicht mogelijk benaderen van de bioscoop ervaring is juist voor mij genieten ;)
En de stoelen die ik heb staan zitten gewoon erg lekker!! Ja je kan er niet op gaan liggen, maar dat hoeft ook helemaal niet van mij.

Het is zoals al werd gezegd:iedereen ervaart zijn/haar bios gevoel op een andere manier. De 1 vind dat daar een beamer bij nodig is, en de ander heeft genoeg aan een tv ;)

Maar de stelling : Bios stoelen zitten niet lekker gaat echt niet meer op! Dan ben je nog nooit in pathe de kuip geweest. Of bij mij thuis :D


Pathé de Kuip heeft inderdaad goede stoelen. Nu nog een projector die wél gefocussed is en dan zou het perfect zijn. Ik vind vooral die 'vreetsteeg' net na de ingang relaxed   :D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

El Penumbra

Quote from: jowi on January  2, 2007, 19:10:00
Ik bedoel, als je een zwembad in je tuin aanlegt, ga je toch ook geen kassa en hekjes maken en aparte kleedhokjes om het 'zwembadgevoel' te krijgen?

:) LOL

Del member

Quote from: jowi on January  2, 2007, 17:37:03
Ik vind dat mensen die bioscoopstoelen hebben 'voor de bios ervaring' dan ook totale vreemden moeten toelaten in hun HT, die dan een beetje door de film gaan praten en bellen en luidruchtig popcorn en chips gaan kauwen en steeds tegen je stoel trappen achter je, of waar je steeds omheen moet kijken voor je ;)

Niet te vergeten van die stinkende kaas crackers en taco's en dan luidruchtig die rotzooi naar binnen werken.