Beroemde merken uit vervlogen dagen.

Started by Dr.Bedlo, December 30, 2006, 18:24:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

martin778

#225
Quote from: Rowdy on January  4, 2014, 17:47:17
Ze hadden ook een full size serie, zoals b.v. de CD9009.
Yep, die had ik. Was een jaartje terug mijn beste kringloop vondst ooit voor €45  :blink:
Zeker 1 van de apparaten waar ik nog steeds spijt van krijg dat ik die verkocht had:





Verder had ik nog de versterker uit deze serie, de A9000 wat in feite een Philips FA960 was.

Passion4Sound

De Denon POA 8000 en de Cello performance, die 4 blokken, mooi hoor. Classe Omega hmmm.
Krell Reference, Allemaal mooie amps.

Maneblusser

Om dit topic nieuw leven in te blazen.
Setton : Frans merk dat in feite een kloon was van Lafayette -bestaat dàt nog ? -.
Hadden een chiquer front .
Hun receivers waren tamelijk bekend : ik heb ooit nog een RS-440 op de kop getikt. Klonk niet verkeerd, maar kan niet op tegen bijvoorbeeld een Marantz 2238 uit dezelfde periode, die bovendien minder duur was. Ondertussen wel weg wegens plaatsgebrek.
Carad :  Naar 't schijnt topkwaliteit met navenante prijzen. Maar dat verwondert mij niet , want het werd gemaakt in het West-Vlaamse Kuurne. En daar leveren ze nooit half werk.
Cambridge Audio CXC - Lyngdorf SDAI2175 - Dali Mentor 5 - Michell Tecnodec - Cambridge Audio CXN - Trichord Dino Mk2 - Northstar Design Essensio DAC

Dr.Bedlo

Naim weliswaar nog steeds actief maar afglijdend naar huishoudelijk niveau.
Quad vintage.

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Dr.Bedlo

#230
Komkommertijd moet je rekenen. Zouden ze nu ook witte komkommers gaan kweken in plaats van groene ( ja die moet je ff snappen)
Quad vintage.

donaldk

Quote from: Maneblusser on July 31, 2014, 12:18:39
Om dit topic nieuw leven in te blazen.
Setton : Frans merk dat in feite een kloon was van Lafayette -bestaat dàt nog ? -.
Hadden een chiquer front .
Hun receivers waren tamelijk bekend : ik heb ooit nog een RS-440 op de kop getikt. Klonk niet verkeerd, maar kan niet op tegen bijvoorbeeld een Marantz 2238 uit dezelfde periode, die bovendien minder duur was. Ondertussen wel weg wegens plaatsgebrek.
Carad :  Naar 't schijnt topkwaliteit met navenante prijzen. Maar dat verwondert mij niet , want het werd gemaakt in het West-Vlaamse Kuurne. En daar leveren ze nooit half werk.

Barco maakte ooit ook radio's en jukeboxes.

twani

Quote from: fred19633 on August  2, 2014, 10:17:46
Naim weliswaar nog steeds actief maar afglijdend naar huishoudelijk niveau.

Daarom zet je die dingen natuurlijk bij al je "hulpeloze exen" neer Fred :D


Maneblusser

Quote from: donaldk on August  3, 2014, 22:11:57
Barco maakte ooit ook radio's en jukeboxes.
Ze maakten inderdaad radios.Dat ze jukeboxen maakte wist ik niet . Weer iets geleerd.  Ze maakten ook  TV's. Mijn ouders hebben er nog eentje gehad begin jaren 80. Ik herinner me dat dat een prima toestel was, maar dat het een arm en een been kostte. Barco bestaat nog steeds. Barco maakt nu professioneel materiaal zoals videowalls maar ook apparatuur voor verkeerstorens enzomeer. Het is nog steeds absolute topkwaliteit. En het kost nog steeds waanzinnig veel geld.
Cambridge Audio CXC - Lyngdorf SDAI2175 - Dali Mentor 5 - Michell Tecnodec - Cambridge Audio CXN - Trichord Dino Mk2 - Northstar Design Essensio DAC

donaldk

#234
Jij bent duidelijk van het audio deel van het HTforum publiek, anders wist je dat de begin jaren tachtig opzette professionele/commerciele) videotak wel heel bekend is hier op het forum;-). Eerste projectortjes dat ding voor Boeing in de vliegtuigen, PCII enzovoorts was 82+.

Ze hebben ook een medical imaging tak. De head-end/networking tak is jaren geleden verzelfstandigd, verkocht aan Scientific Atlanta, dat weer is opgekocht door Cisco. Werd destijds vertegenwoordigd in Nederland door Bosch die ook nog wat kabel netwerk activiteiten had. Bestaat ook al jaren niet meer, verkoper is toen direct voor Barco Net gaan werken.

DSD-13

Studer, Technics, TEAC en AKAI natuurlijk, die maakten allemaal top bandrecorders.

Studer en TEAC zijn de beste, maar die deden dan ook aan pro studio masters decks met sexy 2 inch brede tape dus dat is geen eerlijke verglijking.

erik s.

Quote from: DSD-13 on March 15, 2015, 17:08:37
Studer, Technics, TEAC en AKAI natuurlijk, die maakten allemaal top bandrecorders.

Studer en TEAC zijn de beste, maar die deden dan ook aan pro studio masters decks met sexy 2 inch brede tape dus dat is geen eerlijke verglijking.
laten we ook de Tandberg niet vergeten.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Geert

Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Jenkins

#239
Wie heeft er met de That's MR-X 90 metal tapes gewerkt?



Of de Maxell XL-II S?



;D

Nahpets

Nee, dan deze



Toentertijd onbetaalbaar voor een gewone jongen.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

KillerbeeNL

Quote from: Jenkins on March 16, 2015, 13:32:54
Wie heeft er met de That's MR-X 90 metal tapes gewerkt?



Of de Maxell XL-II S?



;D


jaaaaaa allebei ❤
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Geert

#242
Quote from: erik s. on March 16, 2015, 13:22:18
Studer is Revox.

Dat wist ik niet.

Zelf heb ik in het hele verre verleden een TEAC A3300SX en een Tandberg TD20A gehad. Aan Revox ben ik niet meer toegekomen.

Ook ooit nog een Onkyo TA 2070 casettedeck gehad. Met stip het beste casettedeck wat ik ooit gehad heb.
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF


donaldk


Jenkins


Roksan

Wie kent deze nog?
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO


advr

Quote from: Jenkins on March 16, 2015, 13:32:54
Wie heeft er met de That's MR-X 90 metal tapes gewerkt?



Of de Maxell XL-II S?



;D
Zeker met de Maxell, dat was mijn Nakamichimi op afgestemd....geweldige bandjes.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Hans47

Nederlandse electrostaten: Final

Diverse modellen van gehad, ze blonken bij mij in 1 ding uit: mooie blauwe overslagvonken :-)

Klonken niet echt verkeerd overigens....
Gebruik het microvezel doekje nog steeds om apparatuur mee af te stoffen, top product  ;D ;D ;D