Re: IS Europe 2007, Amsterdam

Started by donaldk, December 21, 2006, 17:06:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Linked Events

  • ISE 2007

ThomasBelgium

Quote from: donaldk on February  3, 2007, 16:07:57
Inderdaad, heel veel Digital Signage systemen en bijbehorende LCD's in portrait mode. Alsook een vier lcd scherm dat je op de grond voor bijvoorbeeld de balie legt (250 Kg belasting max.). Of een vidiwall waarbij je een pc (sw licentie 1200 UKP) per scherm gebruikt om zo over het gehele scherm doorlopende video te kunnen vertonen.

Mocht je op zoek zijn geweest naar een schermfabrikant, om projectieschermen in te kopen, er stonden er al gauw een stuk of 10-15.

Reinier, wat vond jij trouwens van het nieuwe glasscherm van Stewart, de look van een dergelijk emmissive display kan mij wel bekoren, maar ja ik heb dan ook altijd al een voorkeur gehad voor emmissive boven reflective displays. Ik dacht dat het de 100 was die ze toonden, dus dan zou je met de 60 nog meer contrast krijgen of meer omgevingslicht kunnen compenseren.

De 3m oplossing met retro-fit folie heb ik helaas niet echt (goed) gezien.

Aardig wat LED schermen, en ja 4mm maakt echt een verschil.

Switchertjes en dergelijke heb ik overgeslagen, maar mocht je dat soort install spul zoeken, het was er wel.

En natuurlijk leuke echte! beamertjes.

Iemand trouwens de QuadHD van Mitsubishi gezien, ik zat gisteravond het mapje van ze door te nemen en ik zal het vast wel in een blik gezien hebben, maar er staat me niks meer van bij.

Horen, tja, audio stands sla ik toch direct (speakercraft cenelec, ben ik langsgelopen herinner ik me) over, dus...

Het begon echt ergens op te lijken dit jaar, maar ja het is en blijft een beurs dus ja je wordt er niet zo gauw door overwhelmed;-).

Hetzelfde gedoe als de voorgaande jaren, dus. De enige merken die me echt interesseerden op de beurs waren Stewart, Screen Research, SIM2 en Runco.

Dat bijvoorbeeld JVC zijn nieuwste PJ niet liet zien is op vlak van marketing een flater die bijna aan het ongelofelijke grenst.

donaldk

Runco ben ik helaas niet aan toegekomen. Sim2 ben ik geweest, maar ze liepen te knoeien dus alleen met DVD/interne projector scaling gezien (de 1080p 3-chipper HT5000). Dat vond ik al wel mooi. De Pearl heb ik ook gezien. Screen research ben ik alleen langsgelopen (stonden met acoustic scherm materiaal op de stand) het echte dure curved four-way masking scherm stond met Runco in het CEDIA theater.

Steward's plasma/crt emulatorscherm (glas) vond ik mooi, maar ook weer niet al te lang bij stil gestaan.

ThomasBelgium

Quote from: donaldk on February  3, 2007, 17:41:13
Runco ben ik helaas niet aan toegekomen. Sim2 ben ik geweest, maar ze liepen te knoeien dus alleen met DVD/interne projector scaling gezien (de 1080p 3-chipper HT5000). Dat vond ik al wel mooi. De Pearl heb ik ook gezien. Screen research ben ik alleen langsgelopen (stonden met acoustic scherm materiaal op de stand) het echte dure curved four-way masking scherm stond met Runco in het CEDIA theater.

Steward's plasma/crt emulatorscherm (glas) vond ik mooi, maar ook weer niet al te lang bij stil gestaan.

Ik heb bij die gasten van Runco al een paar toppie demo's gezien, zoals die van hun topmodel (kost zoveel als een kleine villa en klinkt als drie helicopters die tegelijk opstijgen) met een gemotoriseerde 2.35:1 voorschuiflens.

SIM2: Een gemiste kans. Een dergelijke dure machine zouden ze toch op de best mogelijke manier moeten demo'en. Maar in vergelijking met JVC - die erin slaagden om hun veelbesproken nieuwe pj thuis te laten - kunnen we natuurlijk niets verkeerd zeggen:-)

Pearl: puike projector, maar is natuurlijk niet echt nagelnieuw te noemen

Screen Research: 4 way masking op een curved screen? Lijkt me sterk: hoe zouden die boven- en ondermasking systemen moeten functioneren? 2 way masking kan natuurlijk wel op een curved screen (ook bij Stewart trouwens).



donaldk

#53
Zou kunnen, tweevoudige masking op de curved screen en dan was de vierweg masking op een vlakscherm, heb gisteravond het papiertje weggedaan, maar ze toonden een twee-weg en een vierweg systeem en ten minste een daarvan was een curved screen. Inderdaad, Stewart had het ook staan.

Ja, hij ging de kabel omwisselen om blu-ray te laten zien in plaats van dvd, maar je zorg dan dat je er bij kunt, maar beter is gewoon een goede set-up, dus of gewoon dvd in de blu-ray speler over dezelfde kabel/input, of twee kabeltjes in de projector. Er zat op de stand zelfs een Amerikaans kabelverkoper, dus...;-).

Gelukkig zit er een flinke marge tussen MSRP en going price, want Runco's prijzen zijn inderdaad hoog, maar dan nog zitten ze hoog in de markt. Twee jaar terug was ik ook in het demo theatertje wat ze met RHB sound en nog een interlink, acoustic panelling leverancier hadden neergezet. Was een relatief eenvoudige 3-chip 720P (alsook een een-chipper).

troje

Quote from: donaldk on February  3, 2007, 16:07:57
...
Iemand trouwens de QuadHD van Mitsubishi gezien, ik zat gisteravond het mapje van ze door te nemen en ik zal het vast wel in een blik gezien hebben, maar er staat me niks meer van bij.
...

Hij stond er inderdaad, maar niet in de spotlight. Het scherm stond midden op de stand, de enige indicatie dat hier iets bijzonders te zien is, was een klein bordje met de specs. Verder niets. Ik ben er ook meerdere keren op verschillende dagen langsgelopen om dit scherm te laten zien aan relaties. Geen enkele keer kwam iemand van Mitsubishi langs voor tekst en uitleg.

Ze draaiden ook geen bewegende beelden op het scherm maar lieten een slide show van verschillende foto's zien: Schilderijen, landkaarten, autoCAD tekeningen, Rontgen scans, enz. Het was overduidelijk een early-stage prototype alhoewel de behuizing er aardig uitzag. De beeldkwaliteit was subliem, het leek alsof je naar een foto op een lichtbak aan het kijken was. Pixels kon ik alleen met de grootst mogelijke moeite herkennen (lees: met mijn neus tegen het beeldscherm aan).

troje

Quote from: jaco on February  2, 2007, 07:54:17
Ja gezien, stond in een demo ruimte achter een gordijn, en toen ik vroeg of er een 1080p LCD was werd ik daar heen gebracht en kreeg ik uitleg.
Het beeld was op zich goed, maar ik vond er wat veel beeldruis in zitten, maar goed als je niet weet wat en waarmee ze een demo geven kun je daar niet veel mee natuurlijk.
Scherm was denk ik 240 cm of zo breed (ruimte was niet zo groot) en de lichtopbrengst was redelijk goed.

In de Folder staat:
1200 ansi lumens
170 watt UHE (E-TORL) lamp
Lamp hours 1700/3000 (normal/economy)
Handmatige zoom en focus
Lens shift: V 96 H 47 graden (+/-)
noise (economy) 26 dB
1 x composiet, 1 x S-video, 1 x YUV, 1 x scart (on D4 with adapter), 1 x HDMI, 1 x VGA
HDMI 1.3 input
Supported signals: NTSC/NTSC 4.43/PAL/M-PAL/N-PAL/PAL 60/ SECMA 525i / 525p / 625i / 625p / 75-p / 1125i /1125p


Zoom 1-2.1


De opzet was inderdaad om niet al te veel aandacht te geven aan de TW1000. Er was alleen een pre-productie unit beschikbaar, met firmware die nog niet final was. Vanaf Maart zal de TW1000 beschikbaar worden in Nederland. Prijzen zijn nog TBA.

donaldk

Quote from: troje on February  4, 2007, 10:39:43
Hij stond er inderdaad, maar niet in de spotlight. De beeldkwaliteit was subliem, het leek alsof je naar een foto op een lichtbak aan het kijken was. Pixels kon ik alleen met de grootst mogelijke moeite herkennen (lees: met mijn neus tegen het beeldscherm aan).

Hmm, had ik wel eens willen vergelijken met 4K LCD. Pixels zie je daarop eigenlijk ook niet, niet op 24", noch op 56", maar in de 56" (CMO panel, Astrodesign pre-production monitor) zat duidelijk nog wat panel oneffenheid.