AUB dit eerst even doorlezen.....

Started by J.A.F._Doorhof, January 16, 2003, 12:20:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Het HT forum is een verzamelplek waar veel kennis aanwezig is.
Op zich hebben we er natuurlijk geen bezwaar tegen dat er vragen worden gesteld over aankoop adviezen etc.

Maar om de rest van het forum niet te laten verzanden in een wir war van niet ter zake doende vragen, hebben we dit gedeelte speciaal voor deze vragen gestart.

POST AUB ALLEEN HIER, de vragen over setjes, speakers etc. die gaan over aanschaf of ervaringen.

Houdt het forum schoon, snel en accuraat.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Bart_M

Hi,

Is het misschien een idee om de post die er nu al in staan, over te hevelen naar deze sectie?

Grtn,
Bart

J.A.F._Doorhof

Als ik er tijd voor heb zal ik dat doen.
Maar voorlopig zal dat niet lukken.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

dick

Ook handig denk ik, om deze topic schoon te houden. (bijvoorbeeld de mogelijkheid om te antwoorden weg halen) En subject misschien veranderen, als nieuwe mensen 'LEES DIT EERST' lezen, wordt er misschien gedacht 'dat bepaal ik zelf wel' en dat terwijl er hele nuttige links, en PDFjes in staan!

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

addy

#5
Mischien niet de de juiste plaats, maar ja.

Frank, ik ga mijn ruimte van 4 x 9 meter geheel verbouwen tot bioscoop, alleen wilde ik graag de complete setup hiervan met je doornemen, van afst.bed. tot scherm, indeling zaal e.d..
Wil je mij hierbij adviseren, b.v. een eenmalig bezoekje waarbij de mogelijkheden worden bekeken, de apparatuur e.d. worden dan
uiteraard bij jouw gekocht.
Graag reply, kan ook op xxxxxxxxxxxxxxx
By  ad.

J.A.F._Doorhof

Hi,

Mail me aub even op info@hometheater.nl

Daar kunnen alle commerciele dingen heen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Hi,

Dit is eigenlijk geen plek voor de vragen die je stelt, vraag deze onder een eigen topic.

1.
Volgens mij geen probleem.
2.
CD performance is redelijk voor de prijs.
3.
Als je tv geen progressive scan INPUT heeft dan heb je er niets aan.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Xiaoie

#8
Hallo allemaal,
Ik wil graag de Pioneer VSX D814 Receiver samen gebruiken met de Magnat Motion 990 Set, en nou wil ik vragen of dit misschien een probleem vormt..?

Of heeft iemand misschien ervaring met deze combo?
Zo ja, kun je me dan jouw ervaringen vertellen?

Hier trouwens nog even de links voor de receiver en de speakers:
http://www.kieskeurig.nl/product/A23698521A021A08C1256E190071BCAD.htm
http://www.kieskeurig.nl/product/07DC5836AF4DF4DCC1256E8F0053D45C.htm

Of als jullie nog suggesties hebben voor een andere receiver/speakerset, dan is dat natuurlijk ook altijd welkom ;)

In ieder geval alvast hartelijk bedankt :)
Mvg
Xiaoie

Fire_blade

Hallo,ik weet niet of ik hier goed zit maar vraag het toch maar:
Ik wil een geluidssetje kopen en dan beginnen met een receiver en 2 speakers,zodat je een 2.1 setje krijgt.
Later wil ik deze opbouwen naar 5.1.
Maar kan iemand mij helpen met het zoeken ernaar?
Mijn budget is ongeveer €600.-

Als ik het over de speakers heb zat ik aan deze te denken:http://www.kieskeurig.nl/product/C5FF78C199396480C1256DF6006D05B5.htm

En over de receiver:http://www.kieskeurig.nl/product/2BA9B7BAEC85C986C125707A003F8841.htm

Als jullie denken van:Die kerel is gek, en kan voor dat bedrag veel betere dingen kopen ..zeg het me please!!
Ik hoor het wel;)

koosnaampje-audiofiel

Dan ben ik de fout al in gegaan.... :P......
Klipsch, Denon.

R1mojo

Ik heb advies nodig over mijn set. Ik speel nu met een McIntosh MC252 Eindversterker, Wilson Audio Puppy 6 en ik wil een Wadia 560 X gaan aanschaffen. Echter wil ik in de toekomst ook met een Mac Mini via een USB kabel flac bestanden gaan afspelen. Nu weet ik dat de Wadia geen USB ingang heeft. Maar als ik nu een Wadia 121 erbij ga kopen, welke DAC gedeelte wordt dan gebruikt? De 560 X of de 121?

Nahpets

Quote from: R1mojo on April 13, 2014, 15:42:11
welke DAC gedeelte wordt dan gebruikt? De 560 X of de 121?

Aangezien de 121 geen digitale uitgangen heeft is het niet mogelijk om vanuit de 121 de 560X digitaal van muziek te voorzien. De DAC van de 121 zal dan dus gebruikt moeten worden.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Nahpets

Niet dat ik weet wat een Wadio 560X is :P, maar digitaal uit van een 121 is er gewoon niet.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

R1mojo


kingbob

Sinds april afgelopen vorig jaar wil ik een nieuwe hifi set kopen. Op dit moment heb ik alleen een tv en laptop waar mee ik muziek beluister.

Op dit moment gebruikt ik mijn tv voor 80% om tv en film te kijken en 20% gebruik ik mijn tv voor radio te luisteren.
Na een half jaar weet ik nog steeds niet wat ik moet kopen maar nu gaat de kogel door de kerk. Mijn gekozen budget is rond de 1200euro.

Ik wil voor een receiver gaan vanwege de diverse aansluit mogelijkheden zoals digitale radio, bleuthooth en Wifi.
Op dit moment kan ik nog niet kiezen tussen de Denon AVR-X2100W of pioneer vsx-424-k.

Hebben jullie nog een andere tips voor mijn?

Om mijn set compleet te maken wil ik een bluRay speler kopen die ook cd's met een goede geluidskwaliteit laat afspelen.
Gisteren heb ik mijn 150cd,s van zolder.

welke bluray speler zal ik kopen. Nieuwe of een op marktplaats?

Daarnaast is mijn keuze gevallen op boxen van Dali zensor 5 vanwege beperkte omvang en het geluid kwaliteit wat ik heb gelezen online.
Ik wil toch kiezen voor een 2.0 of 2.1 systeem vanwege het geluidskwaliteit. Ik heb bij kameraden diversen 5.1 setjes geluisterd maar die klinken naar mijn inziens allemaal slecht. De bas is teveel overheersend naar mijn smaak.


Weten jullie nog andere vloer staande boxen rond deze prijs nieuw of van marktplaats?


Ik hoop dat jullie een bruikbare tips hebben voor mijn.   

Alvast bedankt Kingbob.

SunTzu

Goedemiddag allemaal,

Ik ben op zoek naar een mooie surround set met receiver/versterker voor mijn ouders. Budget rond de 1500.

Ze hebben al een bluray speler dus die hebben ze niet nodig.

Mijn moeder wil natuurlijk niet te grote speakers, maar als het niet anders kan is dat geen probleem.
Ik zelf heb een Onkyo receiver met HK speakers en zo een 7.1 surround setup en die vinden ze goed klinken, maar wellicht dat er voor 1500 euro wel wat beters te verkrijgen is. Het is alleen voor films en soms wat muziek.

Ik zat zelf te kijken op hificorner en kwam ik bij de volgende dingen terecht met goede reviews, of dat ook allemaal zo maar samen gaat weet ik niet. Dus graag jullie hulp bij een keuze.


Receiver:
http://hificorner.nl/hifi/home-cinema/surround-receivers/denon/denon-avr-x2100w

Frontspeakers:
http://hificorner.nl/speakers/boekenplank/boston-acoustics/boston-acoustics-a25-zwart-best-getest-door-whathifi-4609 (?)

Als deze goed zijn, graag wat suggesties voor Surroundspeakers een Centerspeaker en een Sub.