Onno - Marantz Klipsch en een Optoma

Started by Onne, December 6, 2006, 16:01:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Onne

Ik ben Onno en heb als forum naam Onne omdat op diverse andere fora mijn naam steeds bezet was!
Ben 34 jaar en woon samen met mijn vriendin in Hilversum in een rijtjeshuis in Kerkenlanden.   

Beneden;
Plasma:       Panasonic P46G10
Versterker:  Yamaha RXV381 met
Speakers:    NX-E800
Sub:            Vifa 30WD300 + Reckhorn 401   

Zolder:
Versterking: Marantz SR5003
CD:             Marantz CD5003
Games/BR:  Playstation 3 Slim / Xbox One
Fronts:        KLipsch RF-3 II       
Rears:         B&W DM602                                   
Center:        KLipsch RC-35                   
       
Foto's werken allemaal niet meer, ik zal eens nieuwe maken!  ;)

Dracoplasm

Nou laat die foto's maar komen en welkom op het forum. Er staat een Marantz DV6200 te koop, leuk bij je SR5200  ;)
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

B.J.

Welkom, ik heb ook een daytec (oid) in de slaapkamer  :D

Staaled

Welkom op dit knusse forum,waar raad en daad voor het aanklikken is.

Salutz ,Hipster.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Onne

Heb een impressie erbij gedaan,,

Gr Onno

HTR

leuke set, en vooral interresante opstelling:P , met die speakers daar bovenop

Onne

Quote from: hometheatrerulezz on December  7, 2006, 10:39:49
leuke set, en vooral interresante opstelling:P , met die speakers daar bovenop
In de opstelling zaten weinig mogelijkheden maar ik zit nu wel in een soort van "Sweet spot"
De Jamo's staan ook op spikes met spikehouders op mdf plankjes, geen idee wat het nut is maar het zat er al op.
Wel grappig is dat ik nu na 8 jaar eindelijk eens het potentieel uit de Jamo's haal, en het valt me niks tegen.

Ik heb wel gehoord dat ik binnenkort overga op ander speaker snoer (2.5mm) want wat ik nu heb kan niet voor
HT begrippen. Ook zou ik weleens willen zien/horen of er nou echt veel verschil zit tussen een Daytek of een Marantz
DV 6200 bijvoorbeeld.....  ::)

Voorlopig maar veel informatie vergaren via dit forum, toch wel interresant!!  :)

royal d


EdSki

Quote from: Onne on December  7, 2006, 11:04:26
De Jamo's staan ook op spikes met spikehouders op mdf plankjes, geen idee wat het nut is maar het zat er al op.
Wel grappig is dat ik nu na 8 jaar eindelijk eens het potentieel uit de Jamo's haal, en het valt me niks tegen.

Welkom Onno!

Mischien hebben die mdf plaatjes hetzelfde doel als het plaatsten van een tegel onder speakers: Het ontkoppelen van de speaker van de ondergrond oa tbv strakkere bas.


Onne

Ik ben nog niet in de financiele positie dat ik , klankkleur, puurheid, reinheid, stabiliteit en ronde geluiden kan onderscheiden.

Maar dit klinkt al rete strak  O0

Onne

Gisteren (zondag) heb ik vanaf 12.00 tot 17.30 lekker lopen prutsen met instellingen en verschillende soorten cd's/muziekstijlen.
John Legend, Bryan Adams, Do, Music for Cocktails, Cafe del mar nr10, .....  ook nog de film Kill Bill (DTS) gekeken, allemaal op normaal volume. Dat het hard kan wisten we al (en de buren ook)

De functie Source Direct klinkt veruit het lekkerst als je gewoon rustig muziek luistert. Zet ik 2ch stereo aan dan gaat de Subwoofer meedoen, dat is met Lounge muziek wel lekker maar John Legend klinkt dan voor geen meter !!

Ook voor films even de instellingen bekeken maar de fronts blijven toch lekker op Large staan, fronts Large + LFE sub en de rest op small, dat geeft veruit het beste geluid, ook als de Marantz niet hard staat.

Was een fijne zondag!


Onne

Om toch niet zonder cadeau's te zitten met de kerst heb ik iets geks gedaan !

Ik kwam via Conrad bij de eltax speakers uit en die zijn ultra goedkoop.
Daarna op kieskeurig en Gathering tweakers allemaal bevindingen gelezen enz.
Op basis daarvan blijken de speakers de beste in hun prijsklasse, iedereen verbaasd
zich over deze dingen,

Dus heb ik een paar Eltax concept 400's besteld voor 109 euro inclusief verzenden!
35-20.000 / 3-weg bass reflex / 200watt .....

Of het is leuk of het is niks, ik wilde zowiezo 4 vloerstaanders omdat ik dat mooi vind,
Mochten ze nou voor films erg geschikt zijn dan worden het de nieuwe fronts en is het 3x niks
dan worden het full range rears !!

Ik laat mijn bevindingen wel weten voor de geĂ¯nteresseerden !!  ;)

daxie

Full Range zijn ze niet hoor... Dan spreken we -3db aan 25-30Hz max, en dat halen deze niet denk ik.

Hoop dat ze je bevallen!

Onne

De Eltax speakers zijn binnen en hebben al een tijdje gespeeld!!

De kast en de afwerking zien en zeer degelijk en solide uit, een mooi baspoortje
achterin en het geheel voelt goed stevig aan en ook de aansluitingen. De speakers
zien er mooi uit maar hebben wel een dikke rubberen rand. Dus ingespeeld zijn ze nog
lang niet!!

Het geluid t.o.v. de Jamo studio 180's is in stereo minder te noemen. Ik vind
ze minder dynamisch klinken omdat het midden en hoog van mindere kwaliteit is.
Wellicht dat de filters gewoon dramatisch zijn waardoor het rendement minder is.
maar dat kunnen we naderhand nog weleens aanpassen, eerst maar eens een paar
weken muziek luisteren want ik heb het gevoel dat ze nog flink bijtrekken qua geluid!!

Het laag klinkt wel lekker en is ruim voldoende aanwezig. Deze vloerstaanders staan bij
mij niet op de vloer maar geven desondanks toch en hele strakke bas!! Als ik naar het
geheel kijk dan vind ik het ongelofelijk dat je voor deze prijs die speakers kan hebben staan.
een frontje met pennetjes en magneetjes wat naadloos aansluit enz. 

Ik heb 2 films gekeken, King Kong en U571 en dan merk je wel dat er flink wat geluid uit komt
zeker als de marantz wat harder staat (-20 ofzo) / ook als ik een cd luister en ik zet 6 channel
stereo aan dan klinkt het erg lekker met 4 grote speakers, heel anders als die kleine surround
dingen!

Dus voor het geld mag ik niet klagen en het voelt alsof er meer potentieel in zit dan dat er nu
uitkomt. Binnenkort maak ik goede foto's met een echte camera!!

Beste wensen voor 2007 , groet Onno

ProXius

Dat ziet er zeker leuk uit!
Ook ik heb best wel aardige dingen gelezen over deze speakers.
Ik heb ook een poosje lopen denken om het boekenplank model te kopen als rears...
Toch maar even doordenken :D
Ga zo door!
Jasper
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

mmengede

#15
Gisteren even bij onno geweest en zowel stukjes film gekeken als muziek geluisterd. Ik moet zeggen dat voor het geld, het zeker geen miskoop te noemen is. Het feit dat de jamo's veel muzikaler zijn zoals hij zelf al aangaf klopt inderdaad. Niettemin is het voor film een zeer goede aanrader, zeker voor mensen die geen zin hebben kapitalen uit te geven voor speakers maar toch een goed geluid willen.

conclusie: aangename verassing  :D
prijs/prestatie: indrukwekkend  :o



Versterking: Onkyo TX-SR 604 (S) XBOX 360 Premium
Fronts: JBL E-90's Center: JBL EC-35
Rears: JBL E-30's op Atacama Nexus 70 cm stands
Bekabeling: QED Silver Aniversary,  XBOX 360 Monster Cable LCD: LE37R72B

Onne

#16
.

TheSpeedSkater

#17
Quote from: Onne on April 18, 2007, 09:11:40
Zal binnenkort etwas opruimen
Opruimen, hoezo? ;D Het is inderdaad vrij vol.

Heb je er geen last van dat je center niet in het midden staat? Of schuif je je tv wat meer naar rechts als je een film kijkt?

Verder ziet het er erg impressive uit!
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Ghosty J

ziet er leuk uit! ook je kamer een echte studenten kamer :)
handig he zo'n hoogslaper :)
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

mmengede

alleen een beetje jammer dat je naar RTL Boulevard kijkt

;D
Versterking: Onkyo TX-SR 604 (S) XBOX 360 Premium
Fronts: JBL E-90's Center: JBL EC-35
Rears: JBL E-30's op Atacama Nexus 70 cm stands
Bekabeling: QED Silver Aniversary,  XBOX 360 Monster Cable LCD: LE37R72B

Onne

Quote from: mmengede on April 19, 2007, 08:55:31
alleen een beetje jammer dat je naar RTL Boulevard kijkt
;D
Ja ja ja, zo beter?


Morgen 8ish of een vroegertje?


mmengede

#21
Eeh dat is wel heel fout  ;D

ik dacht dat we toen serieus dood gingen (aan mijn hoofd te zien), Onno zag het iets minder erg in.

nee niet 8ish bruiloft morgen he!!!
Versterking: Onkyo TX-SR 604 (S) XBOX 360 Premium
Fronts: JBL E-90's Center: JBL EC-35
Rears: JBL E-30's op Atacama Nexus 70 cm stands
Bekabeling: QED Silver Aniversary,  XBOX 360 Monster Cable LCD: LE37R72B

Onne

#22
Even wat updates en upgrades,

Onlangs ben ik in het bezit gekomen van 2 Aura Bass shakers welke in mijn bank zitten.
Ik heb ze overigens verplaatst naar de horizontale lat omdat dat dikke stuk MDF niet vibreert!
En nu zijn ze prima te voelen, heb het sub out gesplitst en deze Aura's worden gevoed door een Pioneer 2*35 watt
Versterker welke ik nog had liggen!

Tevens ben ik gisteren op pad geweest voor een parasolvoet van graniet en een Subwoofer;
De Yamaha YST-SW320, je merkt echt dat het een vooruitgang is maar dan kost het ook geld natuurlijk. De Subwoofer
staat onder mijn bureau op de parasolvoet van de gamma van 25 euro !!! En er komen best lekkere geluiden uit op deze manier.
Wellicht nog even kijken naar spikes maar voorlopig is het prima,

Tot dusver ben ik weer blij!  ;D


sj0er-D

heyy goed om te zien dat er nog meer hters in amersfoort wonen;) ziet er nice uit! ik moet nog een jaar wachten voordat mijn appartement opgeleverd word.. :( :D

Marsh

Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema