Meet & Greet Stadium III (Huize Rob :D)

Started by ProXius, December 2, 2006, 21:00:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ProXius

Het stond al langer in de planning, maar vanochtend was het eindelijk zo ver...
Ik ging op de zaterdag vroeg op weg naar Tilburg.
Vlak nadat ik me in dit forum ben gaan verdiepen, kwam ik in contact met Rob, die me meteen veel heeft geholpen.
Aangezien mij het geweldig leek om wat meer sets te horen, had ik afgesproken een keer langs te komen.
Toch kwam het er steeds niet van, en moesten we de afspraak wat later plannen.

vanochtend was het eindelijk zo ver...

Ik vanuit Arnhem met de trein naar Tilburg, eenmaal op het station aangekomen, bleek Rob er al te staan. (was grappige situatie, ik maar kijken en kijken... todat ik een SMS kreeg; "Ik sta er al! Zwarte Vectra :D"   En laat ik daar nou al gedurende 5 minuten 4 meter vandaan staan!

Na een stukje in de auto kwamen bij het optrekje van Rob, Nouki, en Quentin.

De deur ging open, en meteen dwaalde mijn blik af naar de woonkamer. Wauwie, wat gaaf!
Even jas ophangen, even voorstellen, wat drinken, M&M's op tafel, helemaal goed dus!  ;D

Meteen viel me op dat de woonkamer heel handig en goed doordacht was.
De kamer is vrijwel vierkant waardoor je een vrijwel perfecte opstelling krijgt.
De kamer was natuurlijk gericht op HT, maar door de mooie keuze van meubels en accesoires, was de kamer ook een echte 'leef-ruimte'

Op de achtergrond hoorde je zachtjes de radio, en zelfs dat lag al erg lekker in de oren.
Natuurlijk zijn er betere dingen dan radio, dus zijn we meteen van start gegaan met wat later een zeer gevarieerde luistersessie bleek!

We hebben echt van alles beluisterd, van Queen tot Norah Jones, tot de DTS demo van Star Wars 1 (Podracer scene)
Wat een geluid zeg!!!  >:D Vooral bij de podracer scene werd je echt van de bank af gedreund! Wat is die Rel Stadium III toch snel en genadeloos :D Elke explosie, ronkende motor of wat dan ook komt perfect over en vult de gehele kamer. Echt een belevenis.

Lekker even een broodje hamburger op de bank, en gassen maar weer!

"Laten we even lekker gaan klepperen"  Riep Rob met een brede glimlach boven al het geluid uit.
Hup, Qlimax 2005 er in, volume op -5, en gassen maar zeg!

ONGELOOFELIJK, ik kreeg zo'n grijns op mijn gezicht, dat ik er bijna in bleef joh! Wat klinkt het geluid mooi, alles is zó perfect op elkaar afgestemd, je zit er echt in.

Wat je deze set ook te eten geeft, hij laat nooit een zweetdruppeltje vallen. Geen enkele vorm van onzuiverheid, zelfs bij volumeniveau's die ik nooit zou durfen draaien.  ;D

Mijn uiteindelijke conclusie is dan ook dat deze set echt een bioscoop vervanger is. Wil je rustig een muziekje draaien? geen enkel probleem.
Vervolgens helemaal uit je dag gaan met hardcore? Waarom zouden we het laten!

Om alles af te maken natuurlijk nog wat gespeeld met de set. lekker veel muziek geluisterd waarbij je écht geen idee meer hebt dat het geluid uit de 'balkvormige objecten' komt.

Waar ik nog even op terug wil komen is de huiskamer zelf. Deze is echt perfect en je wordt dan ook midden in de actie gezet. Het prachtige Pioneer Plasma scherm, het zelfgebouwde audio-meubel, de surrounds, de vogeltjes die overal boven uit komen!  >:D

Ik kan er wel uren over door blijven praten, maar dat is niet nodig. het is gewoon een top-of-the-line beleving, waarbij ik geen enkele negatiefe opmerking kan maken.
Met een brede glimlach ben ik weer naar huis gegaan, en iets zegt mij dat dit niet de laatste keer is dat we elkaar zien.

Als laatste wil ik Rob nog bedanken voor de prachtige demo, de leuke dag, en het ritje van en naar de stadium uhhhhh het station. : ;D

Helaas heb ik geen foto's, misschien kan ik nog wat foto's van Rob erbij zetten!
Wel als laatste nog even de complete setup:

Marantz Sr 7500 / Dv 7600 / Cd 7300 / Rc 5400
AE Aelite Three/One/Centre Bi-Wire aangesloten met Van Den Hul bekabeling.
Pioneer PDP-436RXE
Rel Stadium III a.k.a bakbeestige bijzettafel :D

Rob bedankt!
Jasper

P.S
Nu moet ik wanhopig opzoek naar een subje, want ik weet echt wat ik mis!
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

Stadium III

Ha die jasper!

jah het was een gezellige en leuke dag en ik ben blij dat je weer upgrade plannen hebt
Bedankt verder voor de THX dvd !!

stadium III
5.2.4 Marantz Klipsch setup

ProXius

Ha Rob,
Het was me het dagje wel zeg!
het was zelfs zó gaaf dat ik acuut heb besloten mijn Logitech Z5500 de deur uit te doen. :o
Dat geld gaat dan (+ bijbetaling) naar 2 surrounds of een subje.  O0
We spreken elkaar nog wel ;)

Jasper
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

ProXius

Ja Dames en heren, dinsdag is het weer zover  ;D
Ik ga maar weer naar huize Rob voor een waanzinnige dag!

Wat staat er op de planning?

- aankomst, 10.00 uur 's ochtends :D
- 'warming up'
- foto's maken van Rob zijn set, zodat de set eindelijk goed uit de voeten komt!
- op weg naar antwerpen  O0
- Filmpje kijken in Kinepolis! Welke film? help beslissen!

Nou, dat wordt waarschijnlijk weer een operatie voor de glimlach!  >:D

Natuurlijk weer een verslagje ;)
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"