B&W 703 gekocht...

Gestart door VIP, november 28, 2006, 23:31:47

Vorige topic - Volgende topic

VIP

Ik heb zojuist de B&W 703's besteld  ;D

Ik kan niet wachten tot ik ze binnen heb!

Zal in verloop van tijd wel met vragen komen over hoe en wat... kwa versterker kabels... aansluiting etc...

Maar wat een genot dit  :)

heb al vele (mag ik zeggen ?) klote speakers gehad, en nu eindelijk kan ik mij dit aanschaffen.

Ik heb overigens de kleur zwart genomen, aangezien ik vond dat het bij alles past kwa interiuer.

Ben echt super blij  :)
STEREO:B&W 803D, Rotel RMB-1095, kimber monocle xl, Kimber KS1030-102AG, KS1011-102CU
Rotel RSP-1098, MJ acoustics ref 1 mkII
VISION:Pioneer PDP 507XD, Rotel RDV-1092, PS3

Roksan

Gefeliciteerd met je aankoop van deze mooie speaker.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

R

Mooie dingen hoor. Heb een tijd lang met de voorlopers gedraaid. Hoewel echt anders van klank, beiden toch wel erg mooi.
Al enig idee wat je wilt gaan gebruiken om ze aan te sturen? Hoeveel heb je er besteld trouwens ;)

FFF

Mooie speakers, let er alleen wel op dat je ze matched met de juiste amp. De speakers zijn heel helder en vooral het hoog kan erg vermoeiend zijn met de verkeerde match.

HuubF

Gefeliciteerd met je aankoop! Ik heb de 705's en de 704's gehad. Mooie speakers, echt B&W-geluid. Let erop dat ze behoorlijk lang moeten inspelen. Ik heb de 703 een keer zó uit de doos gehoord en we dachten dat ie kapot was, zo mager en schril klonk hij. Toen ik de speaker een maandje later in die winkel nog een keer hoorde was er niets meer aan de hand.

Hij moet inderdaad goed gematcht worden. Een stabiele, wat warme versterker zou het goed moeten doen.
Chord Dave, Hedd 05 analoog, netwerk en stroom OK, Roon met Qobuz/Tidal, Grimm en Supra kabels, Audiotegel.

VIP

Dank jullie wel allemaal voor de reactie's.

Ik heb een paar besteld voor voorlopig aangezien de feestdagen er weer aankomen.
Maar ben uiteindelijk van plan om de gehele set the halen om zo tot 5.1 te komen.

Kwa versterker ben ik er nog helemaal niet uit, maar zoek wel dus iets wat 6 speakers aan kan sturen.

Wellicht dat een ander mij daarmee kan helpen met het uitkiezen van een (warme ?) versterker.
Echt eentje die gewoon goed is voor de set met een prijskaartje van niet boven de 1500.

het zal nog wel ff duren voordat ik de uiteindelijke versterker zal hebben, maar dat komt helemaal goed natuurlijk.

Verder nogmaals  :)
Wat een mooie speakers  :D

groeten  Vip.
STEREO:B&W 803D, Rotel RMB-1095, kimber monocle xl, Kimber KS1030-102AG, KS1011-102CU

FFF

Citaat van: VIP op november 29, 2006, 18:07:34
Maar ben uiteindelijk van plan om de gehele set the halen om zo tot 5.1 te komen.

Kwa versterker ben ik er nog helemaal niet uit, maar zoek wel dus iets wat 6 speakers aan kan sturen.

Wellicht dat een ander mij daarmee kan helpen met het uitkiezen van een (warme ?) versterker.
Echt eentje die gewoon goed is voor de set met een prijskaartje van niet boven de 1500.

Dat moet dan een Marantz SR 8500 worden.

Waarom?
- Klinkt redelijk warm
- Adviesprijs van 1499,- maar te krijgen voor ongeveer 1200,-
- zeer goede prijs/kwaliteit verhouding.
- Doet ook erg zijn best in stereo

El Penumbra

Citaat van: FFF op november 29, 2006, 19:26:14
Dat moet dan een Marantz SR 8500 worden.

Waarom?
- Klinkt redelijk warm
- Adviesprijs van 1499,- maar te krijgen voor ongeveer 1200,-
- zeer goede prijs/kwaliteit verhouding.
- Doet ook erg zijn best in stereo

Dat is zeker een goede optie. Die moet ook voldoende power kunnen leveren voor deze speakers.

De verkrijgbaarheid zal wel beperkt zijn nu de 7001 en de 8001 leverbaar gaan worden.
TAD ME1 / Soulnote A2 / Sonnet Morpheus / Sonnet Hermes / Shunyata Theta

HuubF

Mannen, ik begrijp heus wel dat dit een HT forum is...

Maar zo'n B&W 703 gaat echt alleen maar zingen als er een lekkere dikke stereo-amp aan hangt, hoor! Liefst bi-wired.
Chord Dave, Hedd 05 analoog, netwerk en stroom OK, Roon met Qobuz/Tidal, Grimm en Supra kabels, Audiotegel.

R

Helemaal mee eens ;)

Citaat van: HuubF op november 29, 2006, 19:37:02

Maar zo'n B&W 703 gaat echt alleen maar zingen als er een lekkere dikke stereo-amp aan hangt, hoor! Liefst bi-wired.

VIP

Welke dan volgens deze twee heren  :)

Is er geen goeie combo ?

of moet ik appart kopen (hahah)

Moet nog wel kunnen slapen in me kamer  ;D

Ben het er wel een beetje mee eens hoor kwa het beste eruit halen... maar... maar...

Afijn, ik hou zeer veel van muziek! (van oud tot nieuw) en film.... hoe ga ik dat combineren.

Citaat van: Ruben op november 29, 2006, 19:38:18
Helemaal mee eens ;)

R

Een stereo versterker die ook in HT opstelling te integreren is. Ik heb een tijd gedraaid met de A32 + CDM 7 NT's. Prima combinatie. Is maar een voorbeeld.

VIP

Heb of bent u dan ook in het bezit geweest van de 703's ?

Ben beetje kort af, aangezien als ik kijk naar de aanbevolen amps tot nu toe ik nog een hoop te leren heb kwa aansluitingen  :o

Ik vraag mezelf nu af waaraan ik begonnen ben hahaha.

gaat vanaf nu alleen maar beter worden met de hulp van jullie allemaal erbij  :)

Bedoel heb nog nooit speakers gehad die een term van bi-wired hadden.
Maarja, dan weet je hoelaat het is.

Zoals ik al eerder vernoemd had in een ander topic is dit een nieuwe hobby van mij geworden...
Eerst was het pc dit en dat.. maar daar blijf je mee bezig netzoals de speakers die je erbij neemt oid.

Ik luister het meeste muziek via mijn pc op het moment dan dat ik spellen oid speel met de hardware erin...
Heb altijd van muziek gehouden vanaf de bassischool heb ik ook advies gekregen betreft zangles en alles. (nooit genomen  :P) want kan zonder.
Maargoed ik heb iig een goed begin in mijn legacy. De speakers zijn er, het plaatje is er... nu het spul wat het aanstuurt nog.

mvg.

Citaat van: Ruben op november 29, 2006, 20:01:08
Een stereo versterker die ook in HT opstelling te integreren is. Ik heb een tijd gedraaid met de A32 + CDM 7 NT's. Prima combinatie. Is maar een voorbeeld.

remon123

proficiat mooie speaker  ;D
Livingroom: Pioneer LX 81  B&W 804'S blackash ps3 mit shotgun750
ht zolder http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=66381.

rafver

Hoi,
Even voorstellen, ben sinds een tijdje nu eveneens de trotse (en vooral zeer blije) eigenaar van een set in de 700 reeks van B&W.
De speakers zijn in een surround opstelling waar 703 als front, 705 als satelieten, ASW 750 als Sub, en tenslotte HTM7 als center.  De hele rimram dus.  
Ik stuur dit alles aan met een ARCAM AVR 300.  

Het heeft een tijdje geduurd eer het geheel klonk zoals ik wou, en heb uiteindelijk hiervoor 'professionele' hulp ingeroepen om het afstellen (vooral van de sub) wat wentenschappelijker aan te pakken, met metingen, en dus ook wat de invloed van de kamer wat weg te nemen.
In het begin schrok ik (heb dit hier ook al gelezen) omdat de 703 op Stereo heel schril klonken (wat trouwens niet zo was in de luisterruimte van de winkel), met de aanschaf van een sub is dit nu VEEEEEL beter en dit maakt ook bij muziek een gigantisch verschil (let wel een goede afstelling is heel belangrijk)

Verder heb ik nog een paar verbeteringen aangebracht sindsdien, en dit is trouwens mijn bescheiden raad, als je een goede amp zoekt in surround, ga dan vooral luisteren naar de muziek kwaliteit, want daar zijn je 703's zeer goed in.  Probeer een amp te nemen met toch wat vermogen en de mogelijkheid je fronts te bi-ampen, dwz dat je een 7.1 versterker wil, waar je de Front kanalen gebruikt voor de lage tonen van je 703 en kanalen 6 en 7 voor de hoge.  Verder heb ik alle andere speakers bi-wired, wat ook een verschil uitmaakt.  Spades zijn hiervoor een goeie oplossing om die bundel kabels toch nog aan de amp vast te maken.

Als je een amp gekozen hebt kan ik je altijd mijn overige instellingen doorsturen, zoals small/large van de speakers, instelling van sub (cross over, etc).

In ieder geval je zal zeker geen spijt hebben van je aankoop daar ben ik nu al zeker van, alleen moet je het geheel wat gewoon worden, en laten inspelen, en vooral afstellen.

El Penumbra

Citaat van: HuubF op november 29, 2006, 19:37:02

Helemaal met je eens maar naar mijn mening is dat wel de beste receiver om met deze speakers te combineren binnen zijn budget. De 8001 is immers te duur.

Misschien een leuke tweede hands stereoversterker en een SR7500 voor surround combineren. Maar dat moet ie wel willen.  ;)
TAD ME1 / Soulnote A2 / Sonnet Morpheus / Sonnet Hermes / Shunyata Theta

Gerbrand

Citaat van: rafver op november 30, 2006, 15:55:04
Verder heb ik nog een paar verbeteringen aangebracht sindsdien, en dit is trouwens mijn bescheiden raad, als je een goede amp zoekt in surround, ga dan vooral luisteren naar de muziek kwaliteit, want daar zijn je 703's zeer goed in.  Probeer een amp te nemen met toch wat vermogen en de mogelijkheid je fronts te bi-ampen, dwz dat je een 7.1 versterker wil, waar je de Front kanalen gebruikt voor de lage tonen van je 703 en kanalen 6 en 7 voor de hoge.  Verder heb ik alle andere speakers bi-wired, wat ook een verschil uitmaakt.  Spades zijn hiervoor een goeie oplossing om die bundel kabels toch nog aan de amp vast te maken.

Met de Marantz SR-8500 kan je dat doen. Ik heb hetzelfde gedaan met mijn SR-9200.

Gerbrand
Dedicated HT, soundproofed. 7.1.2 Dolby Atmos (B&W 9NT + HTM1 LCR)
Versterking: Denon AVC-4700. Eindversterkers: Emotiva XPA-3 + XPA -2
Projector: JVC N5. Bron:  Shield, Oppo BDP83, panasonic UB 900

VIP

Die marantz ziet er wel erg lekker uit  ;D

Heb inmiddels de bon al gehad van de B&W's..... gaat de goeie kant op.
Nu nog wachten tot ze binnen zijn en dan als eerste ernaar kijken en kwijlen.

Ik zie de mijne al van de band af rollen  :P

wat meer leuke plaatjes

Ohh voorzichtig ermee... niet te snel.

stink ik zo ? ^^

Zon bak licht is best warm

Lasur

HuubF

Als je je speakers binnen hebt moet je er eerst maar eens een weekje stilletjes naar gaan zitten kijken. Pas daarna héél voorzichtig inspelen. ;D

Magura

Gefeliciteerd met je b&w's. Arcam en B&W is mij heel goed bevallen. ;)

Veel luisterplezier
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

VIP

Hoe zit het eigenlijk met de Bass van de 703's.

Ik hoop dat ze aardig wat kunnen want luister nogal veel naar de house muziek style.

HuubF

De bas van de 703's is prima. Als je ze maar goed aanstuurt.

VIP

Citaat van: HuubF op december  1, 2006, 21:51:04
De bas van de 703's is prima. Als je ze maar goed aanstuurt.
ik zat zonet op deze site http://www.bw700.com/
en kwam bij een stukje over de gebruikte stoffen voor de speakers...
Op een of andere manier ging ik naar de kamer hiernaast van me vader met in achterliggende gedachte over de bass...

Die heeft een stel speakers staan dat kwa geluid altijd wel oké was...
Nu haalde ik het frontje eraf en zag dat de conus van de bass speaker echt helemaal nat en verpulvert was.. ik schrok toen ik het aanraakte want het kwam helemaal los  :o

vaag allemaal.  :P

Durf haast niet te vragen wat het verschil zal zijn tussen het setje wat ik nu zelf gebruik (logitech Z5500 en de B&W's)

Gerrit RSV Mille

Gefeliciteerd met je aanschaf.

Ik heb de 703 in kersenkleur of zoiets. Ze staan hier nu eh 2 of 3 jaar.

Inspelen duurt een eeuwigheid, denk toch zeker aan een half jaar. Zeker de middentoner heeft lang nodig om los te komen.

Ik draai met een NAD eindbak (de C270, 2x120 Watt bij 8) maar deze is eigenlijk te licht! Ik heb nu een Classic van PS Audio staan (tijdelijk te leen) van 2x250 Watt bij 8 en deze laat ze pas echt los komen. Zeker voor het laag is een heftige eindbak hard nodig (je hebt tenslotte 2 sprekers voor het laag per kanaal, daar gaat een sloot stroom doorheen voordat ze wat doen!).

Ze zijn wel uitermate precies in het weergeven. Ik vind ze loepzuiver. Ieder foutje van je set wordt helaas ook precies weergegeven. Zo heb ik lang met kabels zitten pielen om kabels te vinden die zuiver op de graad zijn. Kost natuurlijk een vermogen maar dan heb je ook wat. Zo heb ik bijvoorbeeld ontdekt dat de van den hul D102 Hybrid interlinks niet zuiver zijn, ja ook tot mijn verbazing. De 703 laat dat duidelijk horen. Een foutje die voorheen op de oude DM220 niet te horen was. Hetzelfde geldt voor de luidsprekerkabel.

De speakers matchen het beste met koper kabel, daar zijn ze op gevoiced. En inderdaad biwired en dik werkt het beste. Waarom weet ik ook niet maar proefondervindelijk heb ik moeten erkennen dat het nu eenmaal werkt. Ik heb ze biwired met een kabel van 4x6mm!!

Tja je hebt kostbare luidsprekers die ook mooi zijn kwa design maar je hebt ook een versterker nodig die een vermogen kost om ze goed aan te sturen. Ik wil ze graag een keer met Classe horen.

Veel plezier ermee!!

Groeten,

Gerrit

Gerrit RSV Mille

Citaat van: VIP op december  1, 2006, 22:11:03
ik zat zonet op deze site http://www.bw700.com/
en kwam bij een stukje over de gebruikte stoffen voor de speakers...
Op een of andere manier ging ik naar de kamer hiernaast van me vader met in achterliggende gedachte over de bass...

Die heeft een stel speakers staan dat kwa geluid altijd wel oké was...
Nu haalde ik het frontje eraf en zag dat de conus van de bass speaker echt helemaal nat en verpulvert was.. ik schrok toen ik het aanraakte want het kwam helemaal los  :o

vaag allemaal.  :P

Durf haast niet te vragen wat het verschil zal zijn tussen het setje wat ik nu zelf gebruik (logitech Z5500 en de B&W's)

B&W gebruikt geen rubber maar Kevlar of zoiets. Dat vergaat echt niet. Ik heb oude B&Ws type DM220 (30 jaar oud?) die nog als nieuw spelen. Ze staan op de kamer van mijn zoon waar ze het perfect doen.