Gisteren ben ik naar Nijmegen geweest om mijn dvd speler terug te brengen, hij ging opeens niet meer aan en wanneer hij aanging moest ik 17 min wachten voordat hij de cd begon te lezen. De speler wordt opgestuurd naar Philips, maar de verkoper gaat ervanuit dat ze er niet al te veel mee gaan doen aangezien dit al een oud model is. Ik heb toen in de winkel een goedkope dvd spelertje uitgezocht van 100 euro

, omdat ik van plan ben een Arcam cd speler aan te schaffen, dus mocht iemand ervan af willen PM me maar

.
Toen ik daar was heb ik ook meteen wat luidsprekers gehoord, ik was altijd al benieuwd naar het merk Monitor Audio de silver/rs serie en de gs. Ook de B&W 705 heb ik even beluisterd
Eerst begonnen met de RS, Qua uiterlijk heeft MA het goed voor elkaar ze zijn dan wel niet zo mooi als SF maar er valt prima mee te leven. Over het geluid was ik niet zo tevreden, ik vond het laag een beetje ''bonken'' en de speaker te direct, het hoog vond ik wel oke.
De GS10, vind ik wel echt een goede speaker, het hoog was lekker en detailrijk, en verbaasde me over het laag wat deze jongens kunnen geven en liep naar mijn idee lekker vol door.
Toen de 705, totaal niet mijn ding, ik merkte aan het hoog dat het te fel en vaak slissend overkwam, het heeft een rare sound over het algemeen, het leek alsof het een echo was wat de 705 voorbracht. Zeker naar omschakeling naar de GS10 ben ik er zeker van dat de 705 niets voor mij is.
De GS10 zijn toch een stuk duurder dan de SF concertino's, dus wil nog wel een vergelijking maken wanneer ik definitief een keuze ga maken. De verkoper deed nog wel wat aan de prijs, maar vond ik hem alsnog te duur.
Voor nu ben ik dus opzoek naar een cd speler van Arcam, en orienteer ik me steeds meer op speakers.
Groet
Danny