mijn nieuwe avontuur

Started by phy, November 25, 2006, 13:31:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mitch--

Quote from: phy on May 11, 2014, 11:58:52
Ja en 2 meter alpha3 kabel eraan.
De binnenkant is inderdaad van 1 blok massief spruce en daarom heen zit 2 cm massief mahonie
ik vind het echt jammer dat ik toen niet meer contacten heb laten plaatsen.
maar destijds had ik al voor meer dan ik nodig had gekozen.
tja je kan niet in de toekomst kijken  ;D

is ie niet 'verbouwbaar' door hans zelf?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

phy

Quote from: Mitch-- on May 11, 2014, 12:01:32
is ie niet 'verbouwbaar' door hans zelf?
Ik zal hem eens een mailtje sturen dat is misschien ook nog en goed idee.
als ik het dan niet te lang kwijt ben is dit ook nog een optie.

Pjotr27

Quote from: phy on May 11, 2014, 12:46:29
Ik zal hem eens een mailtje sturen dat is misschien ook nog en goed idee.
als ik het dan niet te lang kwijt ben is dit ook nog een optie.

Het is in ieder geval een optie waarbij je het mooie blok kan houden. Want voor mij is wel duidelijk dat dit blok heel speciaal is.
Ik wil in ieder geval niet meer terug naar een standaard fabrieksblok. Dat verschil hoor je hier meteen...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

phy

Quote from: Pjotr27 on May 11, 2014, 13:06:19
Het is in ieder geval een optie waarbij je het mooie blok kan houden. Want voor mij is wel duidelijk dat dit blok heel speciaal is.
Ik wil in ieder geval niet meer terug naar een standaard fabrieksblok. Dat verschil hoor je hier meteen...
ja daar heb je gelijk in het is een prachtig blok
maar ik wil ook niet weer meer dan 1000 euro uitgeven aan een stekker blok

phy

een hele tijd niets meer gepost
en er zijn wat dingen veranderd
de BD design Orpheans zijn verkocht het waren prachtige luidsprekers maar het was klaar en was weer aan iets nieuws begonnen
en dan word het ineens te veel ik heb altijd met plezier geluisterd naar die hoorns
Mijn nieuwe project is  een Altec  vott (voice of the theater) A5




Mr.M

Wowww. Dat zijn nou eens een keer wat anders!

Leuk om eens audio liefhebbers te zien met een aparte smaak! Nice!!!!!!

Veel plezier,

Gr maz

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

phy

Ja je kan wel zeggen dat ik een aparte smaak heb  ;D
ik hou enorm van hoorn luidsprekers
het is het gemak en dynamiek en geschikt voor single ended triode versterkers
https://www.youtube.com/watch?v=CVaazHrDp-w

https://www.youtube.com/watch?v=FAhaKcnfBig

https://www.youtube.com/watch?v=RktTEeh_aBU

https://www.youtube.com/watch?v=Ykkz7droTTE
in het echt klinkt het natuurlijk veel beter  ::)

of ja beter.... dit heeft niets met hifi te maken
het zijn oude bioscoop luidsprekers die vanaf de jaren 30 gebruikt werden
het is allemaal niet zo volgens de high end regeltjes
maar het klinkt ontzettend lekker vind ik  8)

Maikel_audionerd

Quote from: phy on September 15, 2016, 01:52:22
Ja je kan wel zeggen dat ik een aparte smaak heb  ;D
ik hou enorm van hoorn luidsprekers
het is het gemak en dynamiek en geschikt voor single ended triode versterkers

in het echt klinkt het natuurlijk veel beter  ::)

of ja beter.... dit heeft niets met hifi te maken
het zijn oude bioscoop luidsprekers die vanaf de jaren 30 gebruikt werden
het is allemaal niet zo volgens de high end regeltjes
maar het klinkt ontzettend lekker vind ik  8)
Wauw zeg. Dat is niet mis zeg  :inlove:
Als hifi de ultieme geluidsreproductie is dan komt dit volgens mij beangstigend dicht in de buurt, het klinkt zelfs erg indrukwekkend via m'n iPad met sennheiser hoofdtelefoon  :ohmy:
Heel veel plezier ermee!
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Contour

Supermooi die Altec VOTT, ik heb eens een setje gehoord in een oud theater in Praag, dat was indrukwekkend zeg!

Helaas wat aan de grote kant voor de meesten van ons.

Groetjes Walter

phy

ja groot zijn ze .....
in het echt lijken ze nog groter dan op de foto
hoorns hebben nu eenmaal bepaalde afmetingen nodig om te kunnen werken
met een 1,5 watt versterkertje gaat dit al harder als dat je ooit zou wensen in een huiskamer
ik heb verschillende versterkers af en toe wissel ik wel eens
het gaat van 1,5 watt tot iets van 160/200 watt
allemaal buizen en de meeste single ended
op het moment staat er een push pul f2a versterker op deze is 40 watt
dit zijn redelijk zeldzame buizen van een superieure kwaliteit uit de hoogtijdagen van de buizen techniek die vroeger in o,a Klangfilm versterkers gebruikt werden.
die buizen gaan wel 50000 uur mee.
het volume word geregeld door ugt's dit zijn transformatoren met 24 aftakkingen (een voorversterker.... ehh "zwakker" zonder  stekker )


Maikel_audionerd

#410
Ik val van de ene in de andere verbazing  :lookaround:  (heel erg positief bedoeld uiteraard)
Zijn de luidsprekerunits voor zo'n hoorn hoog en laag unit nog enigszins betaalbaar of echt wel duur?
Maw is zoiets leuk om te DIY-en  :withstupid:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

i2Paq

Wat een super leuk topic!

Wat een prachtige en aparte speakers, hulde!  :clapping:

*jaloers*  :blush:

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

phy

En soms gebruik ik deze
een 211 push pull met de 45 als driver en een 27 als ingangsbuis
allemaal oude triodes
natuurlijk behoorlijk overkill  maar het ........:headbanging:


phy

En soms speel ik met deze:
De 211 single ended met als driver de 10y interstage gekoppeld aan de 211
zeer korte signaal weg en geen condensators
deze is ook nog behoorlijk over powered met een brute 15/18 watt  :)

phy

Dit is nog een mooie 300b versterker
met de C3g als driver en Duelund koppel condensator amorfe voedingstrafo's en bijzonder mooie uitgangs transformatoren klinkt ook heel mooi!

Kwabbernoot


phy

En als ik er even helemaal voor wil gaan  dan zet ik deze versterker neer  :music:
een set versterkers die 8 watt produceren en bij elkaar 100 kg wegen  :lookaround:
er zit geen enkele condensator in het signaal, alles is interstage gekoppeld en elke buis zijn eigen voeding met gelijkricht buis  en dubbele smoorspoelen
de voorversterker is een 6n30p (de echte super tube) met een ax4 mesh gelijkrichter
de eindversterkers hebben een 2a3 als driver en een 300b als eindbuis
Alle trafo's zijn van Tribute.
100 kg pure waanzin  8)

phy

ik heb nog meer mooie versterkers maar daar heb ik geen foto's van
nog 3 300b mono blok sets
en een 45 set
en op het moment bezig met een dc gekoppelde 2a3 volgens een ontwerp van Nobu Shishido of Mr. Isamu Asano
daar ben ik nog niet uit ik wil ze alle twee proberen


Hier zijn nog wat interessante foto's van de bouwer (kunstenaar) die mijn multi cell hoorns gemaakt heeft











Maikel_audionerd

Quote from: phy on September 16, 2016, 19:44:59
En als ik er even helemaal voor wil gaan  dan zet ik deze versterker neer  :music:
een set versterkers die 8 watt produceren en bij elkaar 100 kg wegen  :lookaround:
er zit geen enkele condensator in het signaal, alles is interstage gekoppeld en elke buis zijn eigen voeding met gelijkricht buis  en dubbele smoorspoelen
de voorversterker is een 6n30p (de echte super tube) met een ax4 mesh gelijkrichter
de eindversterkers hebben een 2a3 als driver en een 300b als eindbuis
Alle trafo's zijn van Tribute.
100 kg pure waanzin  8)

Onvoorstelbaar mooi,  :inlove:  maar... waar om ga je er niet altijd voor dan??  :wow:
Quote from: phy on September 16, 2016, 21:53:14
Hier zijn nog wat interessante foto's van de bouwer (kunstenaar) die mijn multi cell hoorns gemaakt heeft
...
Silk. Wat een werk zeg  :blink:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

phy

Ja Maikel maar dan zijn mijn andere versterkers die ook stuk voor stuk mooi zijn werkeloos  ;D
Maar de grote 300 b set trek ik af en toe wel een beetje voor moet ik bekennen  ;D
Ik heb de versterkers  niet allemaal  zelfgebouwd ik heb nog een stuk of 3 zelf gebouwde maar wel alles aangepakt met componenten die ik op bepaalde plaatsen gebruik en gevoiced naar mijn "werkelijkheids waarneming" illusie
(ik ben zelf instrumenten maker)
En dat dan wel met behoud van het karakter van de gebruikte buizen.
Dat vergt veel tijd, ervaring veel proberen vaak de mist in gaan en veel hulp van de kennis van mede hobbyisten.

Hier zijn nog wat foto's van markus klug die de multi cells gemaakt heeft
ik vind het zelf een prachtig ambacht dat deze man heeft.

Heerlijk die rommel op de grond  O0








Maikel_audionerd

Quote from: phy on September 17, 2016, 09:21:26
Ja Maikel maar dan zijn mijn andere versterkers die ook stuk voor stuk mooi zijn werkeloos  ;D
Maar de grote 300 b set trek ik af en toe wel een beetje voor moet ik bekennen  ;D
Ik heb de versterkers  niet allemaal  zelfgebouwd ik heb nog een stuk of 3 zelf gebouwde maar wel alles aangepakt met componenten die ik op bepaalde plaatsen gebruik en gevoiced naar mijn "werkelijkheids waarneming" illusie
(ik ben zelf instrumenten maker)
En dat dan wel met behoud van het karakter van de gebruikte buizen.
Dat vergt veel tijd, ervaring veel proberen vaak de mist in gaan en veel hulp van de kennis van mede hobbyisten.

Hier zijn nog wat foto's van markus klug die de multi cells gemaakt heeft
ik vind het zelf een prachtig ambacht dat deze man heeft.

Heerlijk die rommel op de grond  O0








Hahaha dat is wel echt een heel goed argument vind ook  :tounge:
Wederom mooi, leuke foto's.
Heb je ook veel geëxperimenteerd met de luidspreker-units die in (of voor, geen idee hoe je dat officieel noemt) deze hoogfrequenthoorn en laagfrequent hoorn gebruikt?
Mag ik vragen welke luidsprekerunits je hebt gebruikt?
Ik vind dit toch wel een heel erg bijzonder type luidspreker.
Oh en welke instrumenten bouw je (mooi hoor, muziek letterlijk met je handen creeeren)
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

phy

#421
Hoi de units die er nu inzitten zijn voor het laag Altec 515B Alnico en voor het hoog Altec 288b(Hollywood) +- 1942 ook Alnico
maar ik heb ook nog de Altec 515G en 416b voor het laag en ook nog verschillende 288 drivers
het klinkt allemaal anders maar ik vond het wel leuk om met de oudste drivers te spelen
ik kan het zo omwisselen maar het klinkt allemaal lekker alleen een beetje anders
nou ja dat omwisselen is ook niet zomaar een driver voor het hoog weegt 15 kg ! en dan hangt er nog een hoorn van een meter aan  :(
de woofers wegen dat ook wel.
De kunst is,als je een 515b zoekt dat je exemplaren vind met originele conus
ik heb het verschil gehoord en de originele conus  is echt beter alleen worden die al zo'n 45 jaar niet meer gemaakt de laatste 515 b's werden in 1975 verkocht.
mocht je ooit zoiets willen bouwen
heb ik alles ervoor liggen  ;)
Ook nog voor andere modellen hoorns.

Hier is nog een foto van mijn Shiga clone inmiddels de 3de versie en het word steeds soberder qua behuizing maar niet de performance
de eerste 2 had ik nog met Ebben , dik rood koper en klokkenbrons gemaakt
volgens mij staat er nog ergens een foto van in dit topic
maar dit is gewoon van messing en hout gemaakt eenvoudig en down to earth degelijk en functioneel gebouwd
een mooi kastje heeft niets met klank te maken.


Ik speelde eerst met een Audio Note dac 4.1 met de nodige upgrades dat is echt een hele mooie dac!
maar die is nu vervangen door dit lelijke ding  :clapping:
hierboven links op de foto zie je de Optima red top accu die dit van energie voorziet.
de prijs op het moment van dit dacje .... printje ehhhh dingetje is 8700 euro.... exclusief accu natuurlijk
Charles Altmann  :worship:  :worship:  :worship:

Ik heb hem nog voor een leuke prijs kunnen kopen.

Kwabbernoot

Quote from: phy on September 17, 2016, 09:21:26
Ja Maikel maar dan zijn mijn andere versterkers die ook stuk voor stuk mooi zijn werkeloos  ;D


Oh, maar daar weet ik wel een oplossing voor. Nou ja, voor één setje dan.  :laugh:

Ontwerp je de schakelingen ook helemaal zelf?

Groeten...

Maikel_audionerd

Quote from: phy on September 17, 2016, 13:41:04
Hoi de units die er nu inzitten zijn voor het laag Altec 515B Alnico en voor het hoog Altec 288b(Hollywood) +- 1942 ook Alnico
maar ik heb ook nog de Altec 515G en 416b voor het laag en ook nog verschillende 288 drivers
het klinkt allemaal anders maar ik vond het wel leuk om met de oudste drivers te spelen
ik kan het zo omwisselen maar het klinkt allemaal lekker alleen een beetje anders
nou ja dat omwisselen is ook niet zomaar een driver voor het hoog weegt 15 kg ! en dan hangt er nog een hoorn van een meter aan  :(
de woofers wegen dat ook wel.
De kunst is,als je een 515b zoekt dat je exemplaren vind met originele conus
ik heb het verschil gehoord en de originele conus  is echt beter alleen worden die al zo'n 45 jaar niet meer gemaakt de laatste 515 b's werden in 1975 verkocht.
mocht je ooit zoiets willen bouwen
heb ik alles ervoor liggen  ;)
Ook nog voor andere modellen hoorns.

Hier is nog een foto van mijn Shiga clone inmiddels de 3de versie en het word steeds soberder qua behuizing maar niet de performance
de eerste 2 had ik nog met Ebben , dik rood koper en klokkenbrons gemaakt
volgens mij staat er nog ergens een foto van in dit topic
maar dit is gewoon van messing en hout gemaakt eenvoudig en down to earth degelijk en functioneel gebouwd
een mooi kastje heeft niets met klank te maken.


Ik speelde eerst met een Audio Note dac 4.1 met de nodige upgrades dat is echt een hele mooie dac!
maar die is nu vervangen door dit lelijke ding  :clapping:
hierboven links op de foto zie je de Optima red top accu die dit van energie voorziet.
de prijs op het moment van dit dacje .... printje ehhhh dingetje is 8700 euro.... exclusief accu natuurlijk
Charles Altmann  :worship:  :worship:  :worship:

Ik heb hem nog voor een leuke prijs kunnen kopen.
Leuk, dank je wel voor de info, ga ik me eens in verdiepen.
Is die shiga-cloon niet gebouwd met het loopwerk van een boombox  :worship: , of is dat een ander project ?
Zijn dat hele speciale kristallen die daarop dat DAC boardje zitten?
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

phy

Dat is hetzelfde project
ik ben gelijk met Peter Daniel gestart toen hij erover begon op het diy audio forum
dat is alweer bijna 10 jaar geleden
ik wilde toen een 47 labs shiga kopen maar na een vergelijk met mij CEC tL2 is die koop toch niet doorgegaan
toen kwam ik bij het topic van Peter Daniel
en die vergeleek het toen met een CEC TL 1 meen ik
ik kocht toen mijn eerste boombox voor 30 euro en begon ook en ik ben er nog mee bezig  :)
het loopwerk dat je ziet is maar een paar maanden oud.

Ik weet niet zoveel van het dacje en de kristallen die erop gebruikt zijn het lijken mij geen hele speciale
Alleen weet ik dat het heel goed klinkt.
En ik wil er ook helemaal niets aan doen als er iets aan gerepareerd moet worden doet Charles het niet
als het niet in originele staat is.
Voor het in originele staat brengen vraagt hij eerst 4500 euro  :devil:
En er zitten chips op die hij zelf geprogrammeerd heeft  :tongue2:
Dus je kan alleen bij hem terecht  :clapping:

Een half jaar geleden ging hij door een stomme fout van mij  kapot ik stuurde met de shiga een te hoge spanning uit
en hij deed het niet meer.
Dat heeft hij toen gratis gerepareerd en het ding was al zo'n 8 jaar oud maar helemaal origineel.
Het klinkt ook zo goed dat ik nooit het idee heb gehad er iets aan te veranderen. ehh......... verbeteren noemen we dat dan  :sarcasm: