williams cinemascope theater

Started by williams, November 25, 2006, 13:30:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

williams

na een aantal jaren op het forum te zitten dacht ik dat het tijd werd om mij  hometheater te laten zien
toen ik nog klein was hadden we achter in de tuin een schuur staan waar mijn oom een 35mm projector had
je kan je voorstellen dat dit erg indrukkend was voor een kleine jongen
na tal loze keren ben hur ,the spartens ,starwars  enz gezien te hebben was ik gepakt door het film virus
in de loop der jaren heb ik mijn hobby opgebouwd
ik ben begonnen met eerst een tv met een videorecorder ,daarna heb ik een cdi gehad en later een laserdisc speler
vooral de laserdisc heb ik veel plezier aangehad
je kon hier in rotterdam al films kopen die nog niet in de bioscoop draaiden ,en natuurlijk het geluid van de laserdisc (dts) is mijn inziens nog steeds onovertroffen
ongeveer een jaar of 8 geleden ben ik begonnen met projekteren eerst met een crt van zenith (pro880)
hier heb ik jaren plezier van gehad ,maar de resolutie was te weinig
dus 2 jaar terug heb ik de benq8700 gekocht  dit was een heel verschil
verleden jaar wou weer een investering doen in mijn hobby ,alleen nu wou ik mijn zolder verbouwen
en ik moet zeggen dat het aardig geworden is
maar een mens wil nou eenmaal meer ,en na een artikel in de widescreen gelezen te hebben over cinemascoop wist ik het wat mijn  volgende upgrade zou zijn
ben dus een ander formaat scherm gaan bouwen (235/1) het scherm  is tevens gecurved om de geometrie weer recht te krijgen
ik heb van een medeforum lid een isco lens gekocht en met mijn pc i.c.m. theater tec hab ik ineens een echt cinemascoop beeld
en zo is de cirkel weer rond en ik kijk weer naar een scope scherm waar ik als kind zo door gegrepen was
ik zal proberen wat foto;s te plaatsen van mijn  zolder (weet nog niet hoe )
de eerste foto is het oude scherm (16/9) en het tweede scherm is het nieuwe (235/1)
ik wacht met smart op jullie reacties /opmerkingen
afz wil
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

hier zijn nog een paar foto's
ik zal vanavond nog wat foto's plaatsen van de rest van de kamer /installatie
ik heb zelf ook nog wat vragen en mischien kan iemand mij op weg helpen
afz wil
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

jantje112

erg gaaf, vreemd dat het 2.35 formaat hier in nederland totaal niet toegepast wordt in projectie. Heb met de CRT ook overwogen om deze setup te gaan nemen.

Heb je meer foto's?

Dutchie

Heel gaaf!! Ziet er echt super uit hoor. Complimenten!
Huiskamer HT:  Samsung Q9F 75inch | Pioneer SC-LX801 | Pioneer UDP-LX500 | Kef iQ9 | Kef iQ6C | Kef iQ5 | Sub: SVS SB-3000 | Harmony One

jaco

Ziet er mooi uit voor zover de foto's het laten zien. Waarom ben je van zwart onder het scherm naar blauw gegaan ?

Quote from: jantje112 on November 25, 2006, 13:44:49
erg gaaf, vreemd dat het 2.35 formaat hier in nederland totaal niet toegepast wordt in projectie.
Je hebt een scaler nodig die het beeld bewerkt, of zoals wil beschirjft een PC. Niet iedereen kan of wil dat. Verder is een lens voor scope gebruik ook niet goedkoop. Als je het echt goed wilt doen moet je de zijkant variabel maskeren als je naar niet 2,35:1 films kijkt.
Dat alles samen is denk ik de reden dat veel mensen naar een 1,78:1 beeld kijken en de stukken onbelicht beeld maar voor lief nemen.

williams

hoi jongens bedankt voor de complimenten
ik heb de onderkant blauw gemaakt want de vrouw vond dat mooier
de zijkanten gaat ik nog zwarte panelen inzetten als ik naar een 16/9 beeld kijk
en ik heb inderdaad nog een scaler nodig (volgende upgrade samen met een nieuwel lamp)
ik heb nog een vraag voor de forumleden
ik heb nu de isco lens ervoor zitten ,dit eet mijn  licht op
nu denk ik ook dat de isf calibratie niet meer goed staat i.c.m. de isco
ik weet alleen niet of dit door de levens duur van de lamp komt (1400 uur) of door de lens of mischien door beide
in principe zou je meer licht moeten hebben  met een vertical strech (daar alle spiegels open staan)
ik ziet dit echter niet terug
ook theater tek ben ik nog niet tevreden over kwa beeld  maar dit is denk ik een probleem met mijn pc(gravishe kaart)
ik hoop dat frank of rob of iemand anders me mischien wat tips kunnen geven omtrend de callibratie
afz williams
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Loric

Heel mooi zo'n scope scherm thuis. Wat zijn de afmetingen?


Loric

williams

hoi loric het scherm is 270 bij 115
verder is het scherm ongeveer 10 cm gecurved
en het is een high contrast doek geplakt op mdf
afz wil
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Loric


Fatalfelix

dat plafond met die witte randen is echt gruwelijk vet O0
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

GTDesign

Het plafond komt me heel bekend voor... :-X

williams

ja het plafond lijkt inderdaad op die van gt 
sorry jongen maar ik vond het erg mooi ,ik hoop dat je dit als een kompliment beschouw
afz wil   
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

SpeedyAndré

Quote from: GTDesign on November 25, 2006, 18:29:53
Het plafond komt me heel bekend voor... :-X

Hihi  ;D
Zijn daar complete elementen (de witte) voor te krijgen ofzo  ???
In het zwarte deel van het plafond zou een sterrenhemel niet misstaan denk ik, maar dan moet je het iets verlagen :)

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

konniekip


jaco

Kun je beschrijven hoe je het curved screen zelf gemaakt hebt ? (het doek er strak krijgen op kan dan alleen in de hoogte gespannen worden lijkt me)

williams

de elementen zijn gewoon van piepschuim en bij iedere doe het zelf zaak te krijgen
je kan ze ook van gips kopen maar is veel duurder en je ziet het verschil toch niet als het geverfd is
ik heb inderdaad ook al eens aan een sterren hemel zitten denken ,maar mijn vrouw vond dat ik te ver doorsloeg (mischien in de toekomst)
voor het scherm heb ik eerst een frame gamaakt van hout  ,daarna heb ik op de kop links en recht 2  10 cm balken op gezet ,en hierna heb ik er latten overgedaan van links naar rechts
toen heb ik er een mdf plaat van 8mm overgedaan en vast geschroefd
ik heb daarna mijn doek met wat hulp er op gelijmd en het hangt perfect strak (komt nooit meer los)
voor het kader heb ik meubelplaten op maat laten zagen  ,en hier heb ik zwart floors overheen geplakt
dat floors is echt perfect als je erop projecteerd zie je er geen licht op

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

dvd-fan

 ;D mooi hoor William, kom zeker nog een keer kijken als je nieuwe upgrades er zijn.
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

dvd-fan

#17
stewart heeft ook nieuwe curved screens op de markt gebracht onde de naam cinecurve.
http://www.stewartfilmscreen.com/press_releases/CurvedScreens.pdf
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

Loric

Quote from: dvd-fan on November 27, 2006, 13:25:12
steward heeft ook nieuwe curved screens op de markt gebracht onde de naam cinecurve.
http://www.stewartfilmscreen.com/press_releases/CurvedScreens.pdf
Robin

Phew... heel gaaf voor de toekomst...


Loric

Rappie

De linker helft van de ht ontbreekt op de foto. Maar een heel nette rechter helft inderdaad .... jammer van de fotografie flitsen. Probeer eens wat fotos te maken zoals in het fotografie topic is omschreven zou ik zeggen.
Eigenaar van Paulthé

Peter dikkeprima

#20
Quote from: williams on November 25, 2006, 19:47:49
ja het plafond lijkt inderdaad op die van gt 
sorry jongen maar ik vond het erg mooi ,ik hoop dat je dit als een kompliment beschouw
afz wil   

beter goed gejat dan slecht bedacht!  ;D

Mooie HT hoor, ik krijg alleen niet echt een impressie hoe groot de ruimte nu echt is en wat de zitpositie is.

williams

ik zal dadelijk nog wat foto"s posten van rest van de ruimte en de installatie

ik heb inderdaad ook de advertentie gezien van steward screens
ziet er cool uit
de curved screens  gaan toch meer komen denk ik in de loop ven de jaren
afz wil
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

hier nog wat foto;s en een overzicht van mijn installatie
de ruimte is 6 bij 4 meter
ik hoop dat de foto's goed te zien zijn ,ben niet zo'n genie met camera's
de instalatie bestaat uit
projector-beng8700
lens-isco 2
versterker-pioneer vsx 909
dvd speler-dv737
speakers front-tannoy saturn s8
speaker center-tannoy mx
speaker rear-tannot m1
subwoover-rel strata 3
mediaplayer-mb100
computer-d-vine hometheater pc
bekabeling-profi gold/oehlbach
platenspeler-phonograph edison +/- 1900
afz wil
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

en nog een paar
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

en nog een paar
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.