HTMIMIC - het kriebelt

Started by mimic, November 6, 2006, 21:23:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HTip

Quote from: mimic on May  2, 2008, 07:51:31
ik heb vannacht nog een vraagje voor jullie bedacht!

Het "verlaagde" plavond zou ik het liefst ook opvullen glaswol omdat ik bang ben dat mede dankzij de gebogen voorkant ( 4mm mdf ), dit als klank kast gaat functioneren. Aan de andere kant wil ik zo veel mogelijk ruimte laten om de beamer te laten ademen. ik heb een epson tw600 ( en wil ooit een 1000/ 2000 ) die volgens mij al zijn warme lucht aan de voorkant uitblaast. Zou het genoeg zijn om de beamer in een compartiment van pak hem beet 60 breed 120 lang 30 hoog te zetten? Uiteraard blijft er aan de voorkant een ruim gat.

Het opvullen van een holle ruimte met glaswol of steenwol is altijd een goed idee. Of de gebogen rand meer risico geeft op een klankkast weet ik niet, zou kunnen...

Als ik het dus goed begrijp verzinkt je beamer in het plafond op de plaats van die OSB-plaat? Je maakt dus dat ruime gat in de gebogen plaat voor de koeling maar ook het beeld natuurlijk ;)

Ik zou als ik jou was de beamer niet zo opsluiten. Je huidige beamer (TW600) blaast zijn warme lucht aan de voorkant naar buiten. Eventueel ook je volgende, maar het kan natuurlijk zijn dat je in de toekomst een beamer wil die dat niet heeft en dan moet je plafond gaan aanpassen. Daarnaast hebben de verschillende merken de lensopening op verschillende plaatsen zitten (links, rechts en midden). Om daarop voorbereid te zijn moet je gat wel behoorlijk groot zijn.

Het is natuurlijk heel erg mooi als je beamer verdekt kan opstellen :D Maar wat is er tegen om de beamer aan die OSB plaat op te hangen zodat ie helemaal vrij hangt en rondom zijn warmte kwijt kan?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

mimic

#51
Quote from: HTip on May  3, 2008, 06:43:25
Als ik het dus goed begrijp verzinkt je beamer in het plafond op de plaats van die OSB-plaat? Je maakt dus dat ruime gat in de gebogen plaat voor de koeling maar ook het beeld natuurlijk ;)

Het is natuurlijk heel erg mooi als je beamer verdekt kan opstellen :D Maar wat is er tegen om de beamer aan die OSB plaat op te hangen zodat ie helemaal vrij hangt en rondom zijn warmte kwijt kan?

Ja hij zou idd zeg maar op de osb plaat komen te staan, aan de voorkant in het mdf een gat waar de beamer lens/ warmte oh en de beamer zelf natuurlijk makkelijk in past. Het voordeel, afgezien van het uiterlijk, is dat je de beamer zelf minder hoort. De ideale plek voor de beamer is namelijk precies boven mijn hoofd! En dat vind ik vervelend :) Ook het wegwerken van kabels is op deze manier ideaal te verwezelijken.
KEF LS50W - Velodyne DD12

HTip

Het kan ook zijn dat je de beamer extra gaat horen, doordat je voor de beamer een klankkast creëert. En het kan ook zijn dat doordat de warmte minder makkelijk kan worden afgevoerd de ventilator eerder aanspringt.

Of ga je de OSB platen aan de binnenkant bekleden met geluiddempend materiaal?

Blijf het wel een hele mooie oplossing vinden 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

mimic

Helaas dit weekend niet veel optische vorderingen, voornamelijk kleine dingen afgewerkt. Stopcontact in verlaagd plafond aangelegd, plafond uitgelijnd enz enz. Tijdrovend en zonder veel resultaat, maar ook dat moet gebeuren.

Ik begin al steeds vaker over de afwerking te " dromen " en misschien kunnen jullie mij meehelpen in het denkprocess.

Wil ik een hoekbank of wil ik bioscoopstoelen? In eerste instantie is mijn idee altijd geweest een hoekbank. Afgezien van de mooie " lounge" look die gecreerd word heb je aan een hoekbank in de toekomst ook nog iets voor eventuele andere huiskamer enz enz. Het nadeel vind ik vaak de lage rugleuning. Kijkend naar een groot scherm wil ik toch onderuitgezakt met een biertje een beetje omhoogkijkend genieten. Dit kan natuurlijk geweldig in een soort luxe bioscoopzetel. Nou las ik hier op het forum dat veel mensen de bioscoop stoelen afdanken om verschillende redenen. ( oa de slechte zit... ). Qua looks vind ik een bioscoop stoel wel gaaf, alhoewel dit miss wel erg tijdelijk zal zijn. Het is nieuw, onbekend, appart, dus .... leuk.

Nog 1 voordeel, gezien de geringe breedte van mijn ht zou 2x2 loveseatsbeter passen als een hoekbank.

Wie o wie wil zijn visie ( met mijn ruimte in het oog houdend ) delen.

Hier 2 foto`s om een idee te krijgen qua kleur/ smaak.
KEF LS50W - Velodyne DD12

mimic

Plafond zit er in! Foto`s volgen ( even wachten tot het stof gedaald is ) :)
KEF LS50W - Velodyne DD12

HTip

Quote from: mimic on May 10, 2008, 19:30:24
Plafond zit er in! Foto`s volgen ( even wachten tot het stof gedaald is ) :)

Goed van je!! Ik ben nog lang niet zover ::)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

mimic

dank je, t was wel warm zeg!

Hier zijn de foto`s , in panorama krijg je een beter overzicht alleen lijkt alles wel heel krom :)
KEF LS50W - Velodyne DD12

HTip

Ziet er goed uit. Mooie oplossing voor die beamer 8)
Je loopt nu ècht voor ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

mimic

#58
Dank je, ja bij mij ging het ( in tegenstelling tot bij jou las ik ), juist heel voorspoedig! Je hebt soms zo`n dag dat alles lukt. en soms.....

Ik liep net even in de ruimte rond met de bekende klap test..... awwwwww daar word je niet blij van zeg!!!! Galm van een seconde. Niet heel gek met kaal gips en kale betonnen vloer hoop ik? ( hier heb ik even wat geruststellende woordjes nodig:) )
KEF LS50W - Velodyne DD12

HTip

Na de bemoedigende woorden van jou in mijn topic zal ik jou ook proberen op te monteren ;)

Een seconde is niet echt veel. Bij ons was het gem. 3 sec :o Het ligt aan de frequentie waar je die galm hebt. Als je tapijt in de ruimte legt klinkt het al heel anders. Je kan misschien ook het tapijt laten doorlopen op de achterwand. De zijwanden zou ik niets aan doen. Als de galm niet weggaat dan kun je altijd nog met Auralexplaten een heel goed resultaat krijgen. Kijk maar eens in de topics van Joris1971 en TheSpeedSkater.

Voel je je al een beetje beter? ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

gvy

#60
Geen zorg,

Eens je de ruimte aankleedt, wordt het weer heel anders.

Vb : De stoelen , zitbank, of cinemazetels, doen heel veel.
Een hoogpolig tapijtje , of volledig vasttapijt ....enz.

Het komt zeker goed.

Geert

JeKa

Gaat de goede kant op! Ik ga deze volgen.

mimic

Dat had ik nodig heren! Tx. Gister lekker niets gedaan, bbqen zonnen biertjes drinken is toch wel erg lekker met dit weer. vannochtend met toch een beetje schuldgevoel maar weer snel aan de slag gegaan, ditmaal met het plamuurmes!

Bah! Ik timmer liever :)

KEF LS50W - Velodyne DD12

HTip

Nou, het lijkt erop dat je er best goed mee om kan gaan 8) Is ook niet mijn favoriete bezigheid, maar vaak wel noodzakelijk voor een strak resultaat. Ben er zelf niet zo goed in en daarom heb ik voor afgewerkte platen gekozen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

mimic

#64
Dit weekend voornamelijk gespendeerd aan plamuren en schuren, bah! Daarnaast nog ff wat lampjes aangesloten en.... de kabel-doorvoer van de beamer/ tft schermen aangesloten, alles komt nu mooi onder het nog te plaatsen buroblad uit! Werkt perfect, 80mm rioleringsbuis past alles doorheen!

Op de foto is het onderse gat dus de plek waar de kabels van de beamer en schermen ( bovenste gat ) uitkomen.
KEF LS50W - Velodyne DD12

mimic

En nog een keer mijn " rondingen "  :)
KEF LS50W - Velodyne DD12

HTip

Goed bezig 8) We doen nog steeds geen wedstrijdje, hè? ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

mimic

Echt wel, ik zag je halogeen spotjes en dacht... dat kan ik ook.

Zonder gekheid, we zitten nogsteeds op elkaars schema volgens mij :)
KEF LS50W - Velodyne DD12

JeKa


mimic

Ja rondingen doen het voor mij ook altijd goed! :)
KEF LS50W - Velodyne DD12

HTip

Quote from: mimic on May 19, 2008, 09:46:38
Echt wel, ik zag je halogeen spotjes en dacht... dat kan ik ook.

Zonder gekheid, we zitten nogsteeds op elkaars schema volgens mij :)

LOL ;D Schema zou inderdaad gelijk kunnen lopen :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

mimic

#71
Bah bah bah, schuren en plamuren!!!! Aangezien ik de afgelopen dagen niet veel anders gedaan heb ( weekend en savonds ), vond ik dat ik nu tussendoor wel even wat anders mocht gaan doen. Plafond afwerk profielen plakken, makkie...... NEE fout. Die " rondingen" van mij zijn leuk alleen willen de afwerklatjes niet zover buigen. Na uren gepruts en gelijm kwam ik met het geweldige idee om de stukjes met een grote radius te voorzien van inkepingen, dat was het! Alsnog een uurtje met je arm omhoog kracht uitoefenen, maar ze zitten! Morgen even met een natte vinger plamuren en dan zien we er niets meer van.
KEF LS50W - Velodyne DD12

mimic

owja en zoals jullie kunnen zien is er nog wat plamuurwerk te doen :)
KEF LS50W - Velodyne DD12

sj0er-D

wow! mooie afwerking hoor!! ziet er super uit. ik denk dat deze HT wel in de top 10 van HTforum HT's komt :D

denoontje

zo deze gaat ookal als een speer.

Ziet er goed uit joh...

Ik denk dat ik ook mee ga doen aan de wedstrijd ...
Heb vandaag plafond en achterwand geschilderd......