HTMIMIC - het kriebelt

Started by mimic, November 6, 2006, 21:23:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mimic

Ik ga gewoon al mijn vraagjes hier deponeren :)

Ik heb vandaag een nieuw setje interlinks " te leen" , QED Quinex3. Ik stond een beetje sceptisch tegenover dure kabels maar na de eerste minuutjes luisteren zou dat wel eens anders kunnen worden. Hiervoor had ik 20 euro kabeltjes, net iets meer dan dropvetertjes en dit klinkt toch echt anders! Of ik ze anders vind klinken omdat ze samen 160 euro kosten, of omdat ze simpelweg beter zijn zal de tijd leren. ik mag ze de komende week nog beluisteren dus ben benieuwd :)

KEF LS50W - Velodyne DD12

sj0er-D

Quote from: mimic on February 26, 2008, 19:50:46
Ik ga gewoon al mijn vraagjes hier deponeren :)

Ik heb vandaag een nieuw setje interlinks " te leen" , QED Quinex3. Ik stond een beetje sceptisch tegenover dure kabels maar na de eerste minuutjes luisteren zou dat wel eens anders kunnen worden. Hiervoor had ik 20 euro kabeltjes, net iets meer dan dropvetertjes en dit klinkt toch echt anders! Of ik ze anders vind klinken omdat ze samen 160 euro kosten, of omdat ze simpelweg beter zijn zal de tijd leren. ik mag ze de komende week nog beluisteren dus ben benieuwd :)



doe de blinddoek test. doe een blinddoek om.. laat iemand anders afwissellend de kabels switchen en stukje film afspelen bijvoorbeeld... en dan zeg jij welke kabel er op pdat moment tussen hangt.

mimic

Ik laat mijn vriendin echt niet aan de audio zitten :)

zonder gekheid goed idee!
KEF LS50W - Velodyne DD12

mimic

Zo ik ben weer eens bezig geweest. Alle muren opnieuw opgezet met regel/ plaatwerk, apparte groep voor de versterker, plafond geisoleerd enz enz enz. Krijgt eindelijk een beetje vorm!
KEF LS50W - Velodyne DD12

mimic

en nog 1 :)
KEF LS50W - Velodyne DD12

PjotrrrNL


mimic

Tx, ja als je eenmaal echt bezig bent! Het is veel leuker om te doen als de badkamer of keuken, natuurlijk helemaal met het vooruitzicht om in dit kamertje te gaan genieten van muziek en films!
KEF LS50W - Velodyne DD12

mimic

#32
Iemand nog leuke ideen voor het plafond, een ruime 15 m2 gipsplaat was mijn eerste idee. Mooi meegenomen zou natuurlijk een goedkope edoch geluidsvriendelijke akoustiesche oplossing zijn. Ik lees hier op het forum wel verschillende dingen over speciale platen, maar die zijn vast veel duurder dan een stukje gips. Oh ja ze moeten ook een beamervriendelijk uiterlijk hebben!

Ook voor de kleurindeling ( nee daar ben ik nog lang niet aan toe :) ) heb ik wat vraagjes. Welke kleur vinden jullie ideaal achter het scherm, ik lees vaak zwart. Nu heb ik misschien niet de beste beamer maar, op een zwarte muur vond ik het " grijze zwart" juist heel erg opvallen. Wat ik bedoel is dat je tijdens het kijken van een donkere scene er pijnlijk aan herinnerd word dat de muur echt zwart is en het beeld nauwelijks donker grijs :) Herkenbaar voor iemand?
KEF LS50W - Velodyne DD12

HTip

Net je topic doorgelezen. Leuk om te zien dat we in dezelfde fase zitten. Jij gaat wel wat sneller dan wij :D

Akoestische plafondplaten zijn inderdaad wel duurder dan gipsplaten, maar je hoeft ze niet meer af te werken. Op het forum staan nog platen te koop. Zie dit topic: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=71278.0. Wat je dan natuurlijk nog wel nodig hebt is een ophangsysteem, maar dat kan je via Ecophon krijgen. Het zijn zwarte platen die optimaal zijn in tegengaan van lichtreflectie van je beamer. Het is ook erg eenvoudig om bij je plafond te komen (bijv beamer vervangen, e.d.). Of het uiterlijk ook beamervriendelijk is kan ik nog niet zeggen. Ik ga mijn beamer zwart maken (is nu wit), zodat ie minder opvalt.

Ik zou toch je projectiewand zwart maken. Contrast is beter en daardoor komen kleuren mooier uit. Op de DVE calibratie DVD laten ze dat zien door langzaam de achtergrond te kleur aan te passen naar zwart. Het lijkt dat er tegelijk aan het beeld wordt gesleuteld, maar dat is dus niet zo ;) En je beamer ga je waarschijnlijk ergens in de toekomst vervangen (het virus is genadeloos ;D) en de zwartwaarden worden steeds beter. Over een paar jaar koop je een JVC HD-1 voor een fractie van de huidige prijs...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

mimic

25 eu p m2 vind ik nog best wel wat :) En dat is dan een soort systeemplafond? dat is in mijn situatie niet ideaal.

Een iets lichtere donker grijs zal toch niet heel veel uit maken voor het contrast? Ik ga eerst die DVE DvD maar eens opzoeken :)
KEF LS50W - Velodyne DD12

HTip

Quote from: mimic on April 23, 2008, 12:44:13
25 eu p m2 vind ik nog best wel wat :) En dat is dan een soort systeemplafond? dat is in mijn situatie niet ideaal.

Een iets lichtere donker grijs zal toch niet heel veel uit maken voor het contrast? Ik ga eerst die DVE DvD maar eens opzoeken :)

Het is inderdaad een systeemplafond. Ik geloof dat zijn prijs nu op €20/m2 ligt. Is nog altijd veel geld, maar het plafond is wel meteen klaar en met die platen is het railsysteem onzichtbaar.

Die DVE dvd komt altijd van pas voor het afstellen van beeld en geluid ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

mimic

#36
Zo er is weer een weekend voorbij, en dus is mijn ht ruimte weer wat verder. Gipsplaat op de muren is nu vrijwel helemaal af. Volgens weekend het plafond. Dit word nog een uitdaging aangezien ik een stuk wil verlagen vor de beamer. Het verlaagde stuk word een soort halve cirkel, moet nog even kijken hoe ik dat ga doen :)
KEF LS50W - Velodyne DD12

HTip

Zo, jij gaat rap zeg :o
Ziet er goed uit 8) Ik neem aan dat je tijdens het werken het scherm verwijderd ivm stof??

Zo te zien op de foto's heb je behoorlijk wat stof doen opwaaien ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

mimic

Dank u :) Ja het scherm hang ik steeds op voor de sier. Overgens is dat scherm aan vervanging toe, dit is slechts de bekende diy veduisteringsgordijn uitvoering :)
KEF LS50W - Velodyne DD12

mimic

Een kort electra vraagje, ik wil de halogeen verlichting v.h plafond met een dimmer aansturen maar zonder hinderlijke bijgeluiden. Eventuele vervuiling op het lichtnet is geen probleem aangezien de hifi een apparte schone groep heeft gekregen. Zijn er volledig stille dimmers? Dat marmitek systeem met a.b lijkt me ook wel wat maar aan de andere kant heb ik net zo lief een knopje per lichtbron ipv nog een afstandsbediening bij de verzameling :)
KEF LS50W - Velodyne DD12

mimic

Geinspireerd door het panormatopic, maar ook maar even in mijn eigen :)
KEF LS50W - Velodyne DD12

mimic

Ik was vast niet de enige die gister een paar lekkere biertjes heeft genuttigd, maar aangezien ik mij vannochtend toch nog aardig goed voelde toch maar even verder geklussed. Zonde om jezelf op zo`n mooie vrije dag niet nuttig te maken dus......

Het ronde verlaagde plafond voor de beamer.
KEF LS50W - Velodyne DD12

sj0er-D

wow dat ziet er nice uit!! komt dat aan de andere kant weer terug? in het plafond of als podium oid?

HTip

Quote from: mimic on May  1, 2008, 17:58:27
Ik was vast niet de enige die gister een paar lekkere biertjes heeft genuttigd, maar aangezien ik mij vannochtend toch nog aardig goed voelde toch maar even verder geklussed. Zonde om jezelf op zo`n mooie vrije dag niet nuttig te maken dus......

Het ronde verlaagde plafond voor de beamer.

Jij bent erg handig met hout. Mooi hoor 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

mimic

Quote from: sj0er-D on May  1, 2008, 18:13:41
wow dat ziet er nice uit!! komt dat aan de andere kant weer terug? in het plafond of als podium oid?

Nou het is nu wat lastig te zien maar het is een sort halve cirkel in het plafond waar in det midden de beamer in komt te staan.

Quote from: HTip on May  1, 2008, 19:38:47
Jij bent erg handig met hout. Mooi hoor 8)

Dat valt heel erg mee, veeel veeel heel veel denken, maar daarna ook maar gewoon ergens beginnen anders word het niets! :)
KEF LS50W - Velodyne DD12

mimic

#45
Misschien word het zo iets duidelijk. Autostich haalt de " ronding " er op 1 of andere manier uit, maar het is wat duidelijker. let niet op de bank :)
KEF LS50W - Velodyne DD12

HTip

Quote from: mimic on May  1, 2008, 20:02:46
Dat valt heel erg mee, veeel veeel heel veel denken, maar daarna ook maar gewoon ergens beginnen anders word het niets! :)

Niet zo bescheiden... ;) Je doet het wel allemaal zelf 8)
En goed nadenken is in heel veel gevallen geen overbodige luxe ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

mimic

Ik wil nog wel eens teveel nadenken en er dan achterkomen dat ik al 2 uur niets anders doe :) op zo`n manier gaat het hele proces nog wel even duren :)
KEF LS50W - Velodyne DD12

mimic

#48
ik heb vannacht nog een vraagje voor jullie bedacht!

Het "verlaagde" plavond zou ik het liefst ook opvullen glaswol omdat ik bang ben dat mede dankzij de gebogen voorkant ( 4mm mdf ), dit als klank kast gaat functioneren. Aan de andere kant wil ik zo veel mogelijk ruimte laten om de beamer te laten ademen. ik heb een epson tw600 ( en wil ooit een 1000/ 2000 ) die volgens mij al zijn warme lucht aan de voorkant uitblaast. Zou het genoeg zijn om de beamer in een compartiment van pak hem beet 60 breed 120 lang 30 hoog te zetten? Uiteraard blijft er aan de voorkant een ruim gat.
KEF LS50W - Velodyne DD12

mimic

morgen gaat het plafond dicht, wie o wie heeft wat meer info mbt tot de beamer? :)
KEF LS50W - Velodyne DD12