ACQUA is verhuisd...

Started by ACQUA, November 1, 2006, 16:19:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ACQUA

Na geruime tijd op dit forum te hebben vertoefd vond ik dat het tijd was om mijn "kamerken" te tonen.  De ruimte meet 2,7x3,5 en dient eigenlijk als slaapkamer.  Een echte HT is het niet maar je moet roeien met de riemen die je hebt.  Voor mij is mijn huidige set voldoende omdat de ruimte beperkt is en omdat ik niet echt veel thuis ben.  
Deze week heb ik mijn grootste update gedaan: geschildert, nieuwe gordijnen, meubels, en een nieuwe tv.
wat foto's met een slechte camera  :(





Upgrades worden beperkt maar er komt zeker nog een goede bron voor men nieuwe tv en hopelijk binnen enige tijd een eigen woning.

Bart_M

Leuke TV.
Wat is een ka-merk?

ACQUA

#2
verklarende woordenlijst:
kamer-kamertje (ook wel kamerken genoemd)  ;D

OscarTango

Da's toch Aantwaarps, niet ?

kamer....kamer-ke...kamerken  ;D
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

ACQUA

int antwaarps zou't koamerke zen  ;D

yessica

moest iederjin nu z'n dialect ier beginnen 'klappen' zoet lik kljin betje onverstaanbaar z'n :)

hihi :)

Hele mooie tv !!!!
Vaste klant bij CinéMike !!!

ACQUA

Alweer wat update's gedaan  :)

een MONSTER hdmi kabeltje van 1m (wat zijn die duur sech)


en een pioneer DVD-speler



Waarschijnlijk word mijn home cinema set van panasonic verkocht maar moet eerst weten of er animo voor is.

ACQUA

#7
UPDATE:
Offerte gevraagt voor KEF iQ5 2x,iQ1 2x,iQ2c 1x en PSW1000.2, component kabel besteld bij Mikeske, en op zoek naar een goede DVD-speler en versterker  ;D

Monster hdmi kabel in de verkoop (voorlopig) alsook de home cinema-set van panasonic

Budget plannen maken voor volgend jaar voor upgrades en mss een verhuis

Hopen dat de eindejaars-premie en deelname in de winst dit jaar gunstig uitvallen  ;D

Ook nog verwacht eind deze maand,een gratis auto  ;D


Rappie

Dat is een vooruitgang :) En ook meer dan voldoende voor de ruimte in de kamer toch ?
Eigenaar van Paulthé

ACQUA

Zeker, dit is echter allemaal planning, hoop dat ik ergens volgend jaar een eigen woning/appartement kan op de kop tikken

ACQUA

Net even de offerte bekeken en kwam op een totaal van 1600E voor de Kef set. Is dit een redelijke prijs?
Had zo'n 2500E in gedachten voor een complete upgrade

daxie

Hey acqua...

Wou gewoon even vragen... Voor die kefs, ben je gaan luisteren?

waarom ik dit vraag? Ik snap je keuze van kef wel, maar niet de keuze van de speakers... de iQ5 en iQ2c vond ik beide zeer teleurstellend. Zeker qua center komt de iq2 tekort vind ik.

Verder denk ik dat je qua sub ook betere alternatieven kan vinden hoor.

Dienen het vloerstaanders te zijn?

ACQUA

Nog niet gaan luisteren, opendeur begint om 14u. Nog rap een cd'tje maken om te luisteren daar. Het is gewoon een offerte dat ik heb laten maken om een richtprijs te weten.  Mss ga ik gewoon voor stereo.  Had ook nog de wharfdale diamonds 9.1 willen luisteren of andere merken maar ik weet niet goed wat.

ACQUA

Ik denk overigens ook dat mijn kamer vol Kef's een beetje "te" gaat zijn.  Ik moet ze kwijt kunnen en dan kan alleen in de hoeken van de kamer.  Daarom is het mss nu voordeliger om stereo te kiezen en na een verhuis om te schakelen naar surround.

daxie

De Kefs zijn vooraan gepoort...

Vloerstaander zullen té zijn.

Maar boekenplanken kunnen zeker.

Als je binnen kef blijft zou ik voor jou 4x iq3 en iq6c kiezen, en dan nog naar een mooi subje zoeken...

Maar uiteraard ook andere dingen beluisteren.
Beluister ook zeker de silver reeks van monitor audio, die ze bij heyman staan hebben.

ACQUA

#15
net een cd'tje gemaakt met o.a. Hans Zimmer,Celine Dion,Maroon 5,Sara McLachlan,Enya,.... En een cd'tje voor het stevige werk zoals James Holden,Nathan Fake,Oxia,...  (LaRocca style  ;D ) voor de jonge belgen hier mss wel gekend

Hoop dat ik er wat kan luisteren want het is opendeurdag natuurlijk

ACQUA

Mijn eerste luistersessie:Cambridge Azure-set en Kef iQ5   
Bij de filmmuziek van Hans Zimmer was de set al afgeschreven,de iQ5 was veel te schel en er ontbrak te veel laag.
Celine Dion-Vole: een prachtnummer vind ik alleen niet bij deze set,als Celine eens begint door te zingen was er duidelijk vervorming te horen bij het hoog.De verkoper draaide onmiddelijk het volume dicht  ???
Bij Maroon 5-Sunday Morning ontbrak ook het laag,precies en stel pc-luidsprekertjes
Sarah Mclachlan was ook niet echt om aan te horen,klonk goedkoop en geblikt

Volgende week staat er waarschijnlijk een Denon en NAD op me te wachtten met de Kef iQ3 en iQ7.  Heb ook gevraagt om eens te luisteren in een 2.1 setup

Voor de rest is Studio Heyman een mooie winkel met goede ontvangst en uitleg.  Alleen is B&O te veel aanwezig en doen ze ISF calibraties alleen bij bij hun aangekochtte tv's.

ACQUA

Dankzij Mikeske nog een upgrade  ;D

ACQUA

#18
Vannacht mijn nieuwe kabel eens getest,wat ik raar vond is dat bij donkere beelden er precies een ruis door het beeld gaat.  Kan je ongeveer vergelijken met een slecht ingestelde ISO waarde bij een digitale foto-afdruk?  Kan dit liggen aan de bron of aan de tv.  De tv dient nog wel ISF gecalibreert te worden maar Frank komt maar pas ergens volgend jaar terug naar België.  Voor de rest bij Cars, Madagascar en MI III was het beeld kleurrijker en meer gedetailleerd

ACQUA

#19
De LG gaat er dus hoogstwaarschijnlijk uit wegens problemen met de scaling en weergeven van HD materiaal.  De opvolger word mss een Philips Cineos of een samsung, zien wat er het beste uit de bus komt.  Heb inmiddels het budget opgetrokken tot 1500E dus hoop dat ik deze keer een betere koop doe.
Iemand met tips is altijd welkom  :)

ACQUA

Acqua gaat verhuizen:
en dit betekent een complete chaos ;D
Vanaf 1 mei gaan we (ik en de vriendin) verhuizen naar een appartement. De woonkamer is redelijk groot,dacht zo'n 8x5 dus heb voldoende plaats voor een 5.1 setup.Maar... de 5.1 set is aan vernieuwing toe.
Upgrades zoals een degelijke versterker en luidsprekers staan op de agenda. We gaan waarschijnlijk overstappen op 2.1 om budgetaire redenen en na enkele tijd mss terug naar 5.1
-Versterker wordt waarschijnlijk een Pioneer,niet al te duur maar kwaliteit
-Luidsprekers ben ik nog niet uit maar ik zit nog steeds met de Totem Arro clone in men hoofd ;D en mss hou ik de oude set als ik toch het gevoel moest hebben dat ik iets mis bij films


SpeedyAndré

Da's altijd leuk als je gaat verhuizen, volop plannen enzo, prachtig  ;D
Toch zou ik niet te snel met een andere set bezig gaan want de inrichting kost straks meer dan genoeg, plus de vaste lasten natuurlijk die je erbij krijgt.
Bovendien weet je pas of de set nog voldoet als alles klaar is in de huiskamer :)

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

vieze freddie

Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

ACQUA

jep nog altijd kapelle,het dorp bij uitstek ;D

SpeedyAndré

Quote from: ACQUA on February 19, 2007, 20:42:32
jep nog altijd kapelle,het dorp bij uitstek ;D

Waar ligt Uitstek  ??? :P ;D (hoezo melig?)

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp