Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

solitaire

Vaak zie je subs staan op lokaties  :( .... 'WAF'-slachtoffers ... of domweg omdat er op een betere lokatie geen plek was / kon worden gemaakt. Dan nog een goed geintegreerde sound te krijgen is lastig, en zal waarschijnlijk vaak de oorzaak zijn van 'een sub maakt je sound niet beter'.

En veel subs zijn de naam eigenlijk niet waard. Weergave start ergens bij 30 of 35 Hz. Vaak staan dergelijke subs er om kleine main-speakertjes aan te vullen, en loopt de sub door tot soms 150 of 200Hz. Dan zit je in mid-bas tot upper-bas, en is er nauwelijk sprake van 'echt' sub. Met dergelijke subs / afstellingen is denk ik goed geintegreerde sound lastig te realiseren, want naast dat je de lage tonen wilt optimaliseren moeten ook de mid-tonen aansluiten / matchen met die van de main-speakers. That's tough voor een sub, en zal waarschijnlijk ook vaak een oorzaak zijn van 'een sub maakt je sound niet beter' ?




soli

Hinterm Horizont geht's weiter.

solitaire

Oh, en een sub als bv. onderstaande proberen te integreren met je main-speakers ... lastig denk ik, en waarschijnlijk ook een mogelijke oorzaak van 'een sub maakt je sound niet beter'. Terwijl dit voorbeeld echt een gerenommeerd merk sub is.


klikbaar plaatje
Hinterm Horizont geht's weiter.

chansig

Blijft een kwestie van goed afstellen. En als je dat voor elkaar krijgt..of in mijn geval: als anderen dat voor elkaar krijgen..dn word je toch wel heel erg blij.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: solitaire on September 23, 2017, 17:54:01
Oh, en een sub als bv. onderstaande proberen te integreren met je main-speakers ... lastig denk ik, en waarschijnlijk ook een mogelijke oorzaak van 'een sub maakt je sound niet beter'. Terwijl dit voorbeeld echt een gerenommeerd merk sub is.


klikbaar plaatje

Dat lijkt me inderdaad een erg lastig verhaal worden. Gelukkig heb ik een andere sub.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

morca

Quote from: Baardmannetje on September 23, 2017, 15:03:50
Fijn.

Maar dat Abel beter te spreken is over zijn nieuwe subs is natuurlijk ook niet heel bijzonder en zegt tegelijkertijd dus erg weinig. Het verschil zou zo maar eens ergens anders door kunnen komen. Misschien zijn de nieuwe subs ook wel echt beter, zou zo maar kunnen, maar zelfs Abel geloof ik niet op zijn bruine (toch?) ogen in deze.
Je wilt het niet geloven dat er geen externe factor meespeelt.
Dat mag uiteraard.

Ik bedoel ook niet specifiek jl hoor er zijn meer merken die zo mooi strak spelen.

Carrol

Hans,ik had je gewaarschuwd dat je de subs zult missen :laugh:,een poosje geleden alweer,welke types bk zijn het geworden??
Dat kan ik er nog niet ontdekken!
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

morca

Quote from: solitaire on September 23, 2017, 17:31:51


En veel subs zijn de naam eigenlijk niet waard. Weergave start ergens bij 30 of 35 Hz. Vaak staan dergelijke subs er om kleine main-speakertjes aan te vullen, en loopt de sub door tot soms 150 of 200Hz. Dan zit je in mid-bas tot upper-bas, en is er nauwelijk sprake van 'echt' sub. Met dergelijke subs / afstellingen is denk ik goed geintegreerde sound lastig te realiseren, want naast dat je de lage tonen wilt optimaliseren moeten ook de mid-tonen aansluiten / matchen met die van de main-speakers. That's tough voor een sub, en zal waarschijnlijk ook vaak een oorzaak zijn van 'een sub maakt je sound niet beter' ?




soli
Je omschrijft het helemaal goed.
Dit bedoelde ik dus met het verschil.


Quote from: chansig on September 23, 2017, 17:55:01
Blijft een kwestie van goed afstellen. En als je dat voor elkaar krijgt..of in mijn geval: als anderen dat voor elkaar krijgen..dn word je toch wel heel erg blij.

Gr. Hans
Idd hans plaatsen en afstellen .
Maar goed dat weet jij allemaal zelf wel door het te hebben ervaren.

op eigen verzoek verwijderd.

#5507
Quote from: solitaire on September 23, 2017, 17:31:51
Vaak zie je subs staan op lokaties  :( .... 'WAF'-slachtoffers ... of domweg omdat er op een betere lokatie geen plek was / kon worden gemaakt.

Bleef het maar bij subs. Ik zie mensen de dikste speakers op de meest idiote plekken plaatsen...

Koop een goede hoofdtelefoon, denk ik dan.

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: morca on September 23, 2017, 18:43:37
Je wilt het niet geloven dat er geen externe factor meespeelt.
Dat mag uiteraard.

Hè jammer, dat het mag. Ik ben juist dol op dingen die niet mogen.

Afijn! Welke externe factor (?) bedoel je?

twani

#5509
Quote from: doorofnight on September 23, 2017, 09:08:46
Ik denk dat Frank2 eerder in dit draadje de ultieme combinatie had gevonden om ultiem te zieken: het uitgebreid etaleren van een ontzagwekkend gebrek aan kennis opgesmukt met zelfverzekerde tegendraadse meningen.


En ík denk dat Frank2 dit topic daarvoor helemaal niet nodig heeft, vrijwel iedereen op het forum was al lang op de hoogte :D

morca

Quote from: Baardmannetje on September 23, 2017, 19:02:52
Hè jammer, dat het mag. Ik ben juist dol op dingen die niet mogen.

Afijn! Welke externe factor (?) bedoel je?
Dat staat in je eigen post.
Dus waarom moet ik dat uit gaan leggen.

Mag jij doen imo wat die externe oorzaak dan zou zijn.
Waren mijn woorden en gedachte niet en ik weet niet wat jij denkt.
;D

addesmo

Quote from: Baardmannetje on September 23, 2017, 19:02:52
Hè jammer, dat het mag. Ik ben juist dol op dingen die niet mogen.



Vertel

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: morca on September 23, 2017, 19:24:33
Dat staat in je eigen post.
Dus waarom moet ik dat uit gaan leggen.

Mag jij doen imo wat die externe oorzaak dan zou zijn.
Waren mijn woorden en gedachte niet en ik weet niet wat jij denkt.
;D

Er valt wederom gewoon met geen mogelijkheid een conversatie met jou te voeren. Waarbij het niet relevant aan welke kant dat ligt. Puur constatering.

Laten we maar gewoon niet meer op elkaar reageren. Waarbij ik vanaf hier het voortouw zal nemen.

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: addesmo on September 23, 2017, 19:40:41
Vertel

Ik ben dan weer heel benieuwd wat jij graag zou willen horen...

;D

morca

Quote from: Baardmannetje on September 23, 2017, 15:03:50
Fijn.

Maar dat Abel beter te spreken is over zijn nieuwe subs is natuurlijk ook niet heel bijzonder en zegt tegelijkertijd dus erg weinig. Het verschil zou zo maar eens ergens anders door kunnen komen. Misschien zijn de nieuwe subs ook wel echt beter, zou zo maar kunnen, maar zelfs Abel geloof ik niet op zijn bruine (toch?) ogen in deze.

Quote from: Baardmannetje on September 23, 2017, 20:17:44
Er valt wederom gewoon met geen mogelijkheid een conversatie met jou te voeren. Waarbij het niet relevant aan welke kant dat ligt. Puur constatering.

Laten we maar gewoon niet meer op elkaar reageren. Waarbij ik vanaf hier het voortouw zal nemen.
Netjes van je het voortouw te nemen nadat je zegt dat met mij geen discussie te voeren is.
:thumbs-up:

Ik heb je bericht er even voor je bijgedaan.
Mag jij uitleggen over het verschil waar je over praat.
Wat dat verschil dan zou moeten zijn.

Maar gezien je reactie die nogal aanvallend is en dan meteen heel netjes zo van ik zal het goede voorbeeld geven
Conservatie is goed te doen hoor met mij.
Wees eerst zelf duidelijk over die eerste post.
Zal ik er dan op ingaan.

Sirius666

#5515
Idd morca. Maar zo begrijpt hij het nog steeds niet hoor, hier de dikgedrukte quotes :D

Quote from: Baardmannetje on September 23, 2017, 15:03:50
Fijn.

Maar dat Abel beter te spreken is over zijn nieuwe subs is natuurlijk ook niet heel bijzonder en zegt tegelijkertijd dus erg weinig. Het verschil zou zo maar eens ergens anders door kunnen komen. Misschien zijn de nieuwe subs ook wel echt beter, zou zo maar kunnen, maar zelfs Abel geloof ik niet op zijn bruine (toch?) ogen in deze.

Quote from: morca on September 23, 2017, 18:43:37
Je wilt het niet geloven dat er geen externe factor meespeelt.
Dat mag uiteraard.

Ik bedoel ook niet specifiek jl hoor er zijn meer merken die zo mooi strak spelen.

Quote from: Baardmannetje on September 23, 2017, 19:02:52
Hè jammer, dat het mag. Ik ben juist dol op dingen die niet mogen.

Afijn! Welke externe factor (?) bedoel je? 

Quote from: morca on September 23, 2017, 19:24:33
Dat staat in je eigen post.
Dus waarom moet ik dat uit gaan leggen.

Mag jij doen imo wat die externe oorzaak dan zou zijn.
Waren mijn woorden en gedachte niet en ik weet niet wat jij denkt.
;D

Quote from: Baardmannetje on September 23, 2017, 20:17:44
Er valt wederom gewoon met geen mogelijkheid een conversatie met jou te voeren. Waarbij het niet relevant aan welke kant dat ligt. Puur constatering.

Laten we maar gewoon niet meer op elkaar reageren. Waarbij ik vanaf hier het voortouw zal nemen.

Koekoek!

morca

#5516
Ik zit vaak op de telefoon.
Op de comp had ik hem even zoals jouw afgebeeld.
Wel duidelijk zo idd  :D

Maar ik trek me wel terug uit deze discussie.
Het is Hans ze showtopic.
Dat ga ik niet verder vervuilen.
Back on topic wat mij betreft

DofN

Quote from: Baardmannetje on September 23, 2017, 15:03:50
Fijn.

Maar dat Abel beter te spreken is over zijn nieuwe subs is natuurlijk ook niet heel bijzonder en zegt tegelijkertijd dus erg weinig. Het verschil zou zo maar eens ergens anders door kunnen komen. Misschien zijn de nieuwe subs ook wel echt beter, zou zo maar kunnen, maar zelfs Abel geloof ik niet op zijn bruine (toch?) ogen in deze.


Ook ik zal dure audio-aankopen rechtvaardigen zonder objectieve onderbouwing. Anders slaap ik zo rot. Ik denk wel dat de JL-Audio's technisch beter zijn (de vervorming is vast lager, de belastbaarheid groter - maar hiervoor zal ik in de specs moeten duiken) maar of dit hoorbaar is in mijn kamer? Dat ik hoor dat het laag beter is, is eerder fijn dan objectief (en toch hou ik de deur open dat het mogelijk is om boven- en eerdergenoemde redenen).
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Quote from: morca on September 24, 2017, 01:40:06
Maar ik trek me wel terug uit deze discussie.
Het is Hans ze showtopic.
Dat ga ik niet verder vervuilen.
Back on topic wat mij betreft

Laat je door mij niet tegenhouden.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

yorkie13

Tip voor de ontkoppeling voor de BK xls200 FF, zet ze op Soundcare Superspikes.

Werkt in de praktijk heel goed.

chansig

Ik ga foam gebruiken. Heeft bij de anderen woofers ook altijd goed gewerkt.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: Ralf67 on September 24, 2017, 12:48:07
Tip voor de ontkoppeling voor de BK xls200 FF, zet ze op Soundcare Superspikes.

Spikes die ontkoppelen?

:huh2:

yorkie13

Ja , deze zijn heel speciaal   :D

Moet idd koppelen zijn.

chansig

Subs zijn onderweg. Kabel voor 1 van de subs is getrokken. Ws donderdag/vrijdag in huis.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

solitaire

Ga je speaker-DSP toepassen als je de subs hebt, of laat je het door de Paradigm bepalen (zo heb je het nu toch ?) ?



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.