Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

chansig

Gelukkig is mijn kamer lang genoeg... :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

 :clapping:  ;D

Dan heb je gelijk alles van substantiële lengte ook wel gehad...

frank2

Toch een beetje vreemd, D&D is zeer neutraal en erg goed, maar nu gooi je er 2 subs tegenaan, dus schijnbaar is die neutraliteit toch niet zo geweldig. Trouwens het wordt zo wel een erg duur systeem, achteraf waren passieve vloerstaanders toch beter geweest?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

op eigen verzoek verwijderd.

Die logica van jou...

Subs implementeer je voor neutraliteit...?

Waarom reageer ik eigenlijk nog op zoveel domheid?

:crazy:

frank2

Zal het simpeler zeggen, met subs wordt het juist minder neutraal is mijn mening
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

twani

Quote from: frank2 on September 22, 2017, 18:54:40
Zal het simpeler zeggen, met subs wordt het juist minder neutraal is mijn mening

Aiaiai.... :wacko:

solitaire

Ben benieuwd hoe ze je gaan bevallen Hans.

Zelf keek ik naar eenzelfde groep waffers, liefst klein / liefst onder €400. De BK had ik ook op m'n lijstje staan, samen met bv. de SVS SB-1000. Er kwam een kans een kleine Sunfire over te nemen, die ik aangepakt heb. Dus jouw aanschaf/ervaring is voor mij dan nu leuk om te te lezen.



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

chansig

He Frank....blij dat je even wat komt roeptoeteren:

Een duur systeem ? Nog steeds een duizend of 4 goedkoper dan dat van jou. Geen idee wat dat overigens voor de klank zou betekenen.

De subs euhh ja. Jij hebt ws nog nooit een goed afgestelde sub gehoord. Dus je mening is dan niet geheel onlogisch.

Solitaire...je gaat het lezen.

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: frank2 on September 22, 2017, 18:42:44
maar nu gooi je er 2 subs tegenaan, dus schijnbaar is die neutraliteit toch niet zo geweldig.

Quote from: frank2 on September 22, 2017, 18:54:40
met subs wordt het juist minder neutraal is mijn mening

Jiskefet is er niets bij...een ware woordkunstenaar die Frank.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: frank2 on September 22, 2017, 18:54:40
Zal het simpeler zeggen, met subs wordt het juist minder neutraal is mijn mening

Waar baseer jij je mening op?

Weergave heeft niets van doen met meningen.

morca

Misschien ooit een slecht afgeregelde sub getest.
Of niet zo.n goeie.
Een sub voegt altijd iets toe imo.
Vaak subtiel meer detail van het laag van je subs en van je speakers de hele range omdat je ze van het laag ontziet.

Wat hij beschrijft lijkt op een slechte of slecht ingeregelde en of slecht geplaatste sub.

frank2

#5461
Bij inferieure versterkers en speakers zal het lijken of het beter klinkt omdat het woofertje van de speaker het niet goed kan weergeven, maar anders is het ontzien echt complete onzin. Goede speakers en versterkers zijn juist gebouwd om alles in juiste proporties weer te geven.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

#5462
Man, man, man....wat kan jij toch een hoop onzin kwijt in 1 post.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Twee. Twee zinnen.

Het is inderdaad godgeklaagd...

chansig

Ik heb er maar 1 post van gemaakt. Maar het is mijn inziens banwaardig.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: chansig on September 22, 2017, 20:38:02
Man, man, man....wat kan jij toch een hoop onzin kwijt in 1 post.

Tjongejongejonge.... Beetje berichten aanpassen... :butbut: ik begin er niet aan hoor!

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: chansig on September 22, 2017, 20:41:18
Ik heb er maar 1 post van gemaakt. Maar het is mijn inziens banwaardig.  :D

Sowieso. Een ban is veel waard, brengt je toch even een soort van rust. Even. Maar ze moet wel rechtsgeldig zijn. Dat wel...

;D

morca

Quote from: frank2 on September 22, 2017, 20:32:11
Bij inferieure versterkers en speakers zal het lijken of het beter klinkt omdat het woofertje van de speaker het niet goed kan weergeven, maar anders is het ontzien echt complete onzin. Goede speakers en versterkers zijn juist gebouwd om alles in juiste proporties weer te geven.
Ik heb het niet over woofertjes en slechte versterkers.

Maar laat maar jouw mening is dat het onzin is.
Hier komen we toch nooit uit.
Want andersom vind ik jouw stelling echt pure onzin

Ontopic maar weer.

Leuk dat je weer aan de subs gaat Hans.
En erg handig dat je ze via de actieve speakers kan aansluiten.
Ben benieuwd hoe het uit gaat pakken

Pjotr27

#5468
Quote from: chansig on September 22, 2017, 19:16:38
He Frank....blij dat je even wat komt roeptoeteren:

Een duur systeem ? Nog steeds een duizend of 4 goedkoper dan dat van jou. Geen idee wat dat overigens voor de klank zou betekenen.

De subs euhh ja. Jij hebt ws nog nooit een goed afgestelde sub gehoord. Dus je mening is dan niet geheel onlogisch.

Solitaire...je gaat het lezen.

Gr. Hans

Tja een goed afgestelde sub?
Zijn die er dan? Ik moet de eerste set nog tegenkomen waarbij een sub meerwaarde heeft voor stereo beluisteren.
Een sub is erg leuk voor film maar doet ook meteen wel heel veel consessies voor stereo.
Leuk wat extra laag voelen in je buik maar of het in werkelijkheid ook zo is?
Maar goed het is een aanschaf die niet veel geld kost, dus wie weet wordt het voor jou beter.....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

blue-eyes

#5469
Quote from: Pjotr27 on September 23, 2017, 03:28:21
Tja een goed afgestelde sub?
Zijn die er dan? Ik moet de eerste set nog tegenkomen waarbij een sub meerwaarde heeft voor stereo beluisteren.
Een sub is erg leuk voor film maar doet ook meteen wel heel veel consessies voor stereo.
Leuk wat extra laag voelen in je buik maar of het in werkelijkheid ook zo is?
Maar goed het is een aanschaf die niet veel geld kost, dus wie weet wordt het voor jou beter.....


Ik denk zelf dat een sub die ultiem geïntegreerd kan worden JUIST WEL heel duur is..... Met een reguliere sub is dat al veel lastiger. Dit op de kwaliteit van de sub en de mogelijkheden van de sub. Uiteraard in samenwerking met de kwaliteit van de stereo, speakers.

Ik heb het wel eens gehoord. Ik wist niet eens dat de sub mee deed, ergo, ik had geen eens een idee dat er een sub was. Tot dat de eigenaar de sub uit had gezet.... Imo kan het best, maar is niet het gemakkelijkste deel om af te stellen.
Ik ben wat lui en besteed dit altijd uit aan BB&G.

Een sub voegt imo wel degelijk iets toe, maar beter niets dan slecht. En wat mis je? Een sub kan het onderste laag beter weergeven dan 99% van de speakers, maar hoeveel laag is er daadwerkelijk in het reguliere stereo werk?
Vragen om je zelf te stellen!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Spijkie

Ooit eens gehoord dat de sub minstens hetzelfde moet kosten als 1 luidspreker om het goed in balans afgesteld te krijgen.

Pas als een sub goed in geregeld staat hoor de voordelen, laat dit nou net het moeilijkste van het hele verhaal zijn. Plek waar de sub komt, vaak maar 1 of 2 opties ivm woonkamer inrichting.

Ben zeer benieuwd waar dit heen gaat  :smile:

Succes en plezier met de zoektocht !

Gr Spijkie 
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: Pjotr27 on September 23, 2017, 03:28:21
Tja een goed afgestelde sub?
Zijn die er dan?

Ja hoor. Je moet zoiets alleen technisch benaderen.... Op gevoel wordt het behoorlijk lastig om het goed te  krijgen.

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: Blue-Eyes on September 23, 2017, 07:44:21
Ik denk zelf dat een sub die ultiem geïntegreerd kan worden JUIST WEL heel duur is..... Met een reguliere sub is dat al veel lastiger. Dit op de kwaliteit van de sub en de mogelijkheden van de sub. Uiteraard in samenwerking met de kwaliteit van de stereo, speakers.

Wat doet die hele dure sub anders dan die wat minder dure?

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: Spijkie on September 23, 2017, 07:54:04
Ooit eens gehoord dat de sub minstens hetzelfde moet kosten als 1 luidspreker om het goed in balans afgesteld te krijgen.

In een winkel zeker..?

:crazy:

JeroenGRT

Hoe meer subs hoe beter 😄 , ik denk dat die BK subs wel een mooie aanvulling zijn. Voor die prijs kun je zelf geen hypex versterker, kast en goede woofer kopen. En dan heb je hem nog niet eens zo mooi afgewerkt. Ben benieuwd!

Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)