Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

chansig

Geen idee of ik het wel/niet ga horen. Het is een beetje in de range qua prijs dat ik denk: Nou dat wil ik nog wel een keer proberen. En baat het niet dan schaad het ook niet.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Markus2

Quote from: Kwabbernoot on May 31, 2017, 13:15:03
Hoho Tjeppie, D&D is geen religie natuurlijk. Dat is wetenschap.  :laugh:

Ik snap de overgang ook wel, het zal best prettig babbelen zijn als je de wetenschap hebt dat de wetenschap in jouw hoek staat.

Groeten...

Als het gaat om "het willen horen bij een groepje", zoals eerder geopperd, dan zou dat het geval kunnen zijn inderdaad. Dat geldt ook voor elke andere benadering (zodra er maar genoeg medestanders zijn).

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

op eigen verzoek verwijderd.

Hans!

In je nu al posten of nog steeds niet..?

chansig

Gisteravond laat is het in orde gemaakt door Kjelt. Geen idee wat er nu was.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Ik wil even mijn excuses maken in dit topic, naderhand gezien heb ik persoonlijke voorkeur laten overheersen waardoor mijn reacties over de D&D speakers wellicht wat negatief waren, dat verdient dit mooie merk niet, dus ik wil graag met een positievere insteek van mijn kant verder gaan.

Groetjes Walter

i2Paq

Quote from: Contour on June 21, 2017, 10:10:05
Ik wil even mijn excuses maken in dit topic, naderhand gezien heb ik persoonlijke voorkeur laten overheersen waardoor mijn reacties over de D&D speakers wellicht wat negatief waren, dat verdient dit mooie merk niet, dus ik wil graag met een positievere insteek van mijn kant verder gaan.

Groetjes Walter

Zoals ik op een buurtforum al zei; onzin.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Kwabbernoot

Zoals ik hier zeg: wat gaat jou dat aan?

Groeten...

chansig

@Contour: Het siert je dat je het zegt. Op de positieve insteek dan maar.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

sultankat

Quote from: chansig on June 21, 2017, 11:30:49
@Contour: Het siert je dat je het zegt. Op de positieve insteek dan maar.

Gr. Hans

+1
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

chansig

Grappig...Play Fi op de compu geïnstalleerd en de HDD kan gewoon afgespeeld worden. Deezer kan ook via de compu aangestuurd worden. Dan doen we het dus maar via de compu.

Techniek staat voor niets. Kan de tablet weer in de verkoop.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

#5285
Hallo Hans,

Ik draai met Roon, en zij geven aan dat je beter de bediening via tablet/ipad kan doen, de grafische interface belast dan niet de core/computer. Dit zou de geluidskwaliteit ten goede komen. Ik weet niet of dat in jouw geval ook van toepassing kan zijn?

GroetjescWalter

chansig

Ik doe niet zo gek veel met de computer. Dus zal het ws niet merken.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sirius666

Quote from: Contour on June 25, 2017, 13:19:50
Hallo Hans,

Ik draai met Roon, en zij geven aan dat je beter de bediening via tablet/ipad kan doen, de grafische interface belast dan niet de core/computer. Dit zou de geluidskwaliteit ten goede komen. Ik weet niet of dat in jouw geval ook van toepassing kan zijn?

GroetjescWalter

Een ui die afbreuk doet aan de geluidskwaliteit. Sjezus man. Koekoek!

Contour


boem

Quote from: Sirius666 on June 25, 2017, 14:32:27
Een ui die afbreuk doet aan de geluidskwaliteit. Sjezus man. Koekoek!
Snap ik ook niet. Als ik erg verkouden ben leg ik weleens een nachtje een ui naast mijn bed, dan is de volgende dag de geluidskwaliteit juist veel beter!
Na heel wat up/side/down-grades: squeezebox touch- antimode dc 2.0 - audiogd dac-19 - vanmedevoort ca440 - holton nxv500 - troels super mini monitor

Sirius666

#5290
Quote from: boem on June 25, 2017, 21:14:58
Snap ik ook niet. Als ik erg verkouden ben leg ik weleens een nachtje een ui naast mijn bed, dan is de volgende dag de geluidskwaliteit juist veel beter!

User Interface :D
Quote from: Contour on June 25, 2017, 14:45:23
Zie 'rule 2':

https://kb.roonlabs.com/Sound_Quality

Groetjes Walter

Geloof mij nou maar: met een degelijke processor, dito gpu en 16GB geheugen is de U.I. van Roon echt geen bottleneck voor je geluidskwaliteit. Dan gaat er iets helemaal softwaretechnisch mis ;)

Desalniettemin is zoiets makkelijk te testen lijkt mij...

boem

Ja,  stiekem snapte ik 'm ook wel,  kon het gewoon niet laten
Na heel wat up/side/down-grades: squeezebox touch- antimode dc 2.0 - audiogd dac-19 - vanmedevoort ca440 - holton nxv500 - troels super mini monitor

chansig

Je zal Autobahn van Kraftwerk maar als referentie hebben. Net voor de gein eens even drie nummers via Deezer af laten spelen.

Lekker dan...bij de een wordt de deur aan de rechterkant dichtgegooid, bij de ander in het midden en bij weer een ander nummer gebeurt weer wat anders. Kan je een leuke discussie over voeren....

He....bij mij is het in het midden.
Nou dan heb je een k*t set want hier is het altijd rechts...ook bij anderen waar ik dit nummer mee naar toe neem.

:D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Robiwan

Quote from: chansig on June 26, 2017, 16:59:50
Je zal Autobahn van Kraftwerk maar als referentie hebben. Net voor de gein eens even drie nummers via Deezer af laten spelen.

Lekker dan...bij de een wordt de deur aan de rechterkant dichtgegooid, bij de ander in het midden en bij weer een ander nummer gebeurt weer wat anders. Kan je een leuke discussie over voeren....

He....bij mij is het in het midden.
Nou dan heb je een k*t set want hier is het altijd rechts...ook bij anderen waar ik dit nummer mee naar toe neem.

:D

Gr. Hans

gewoon links gaan zitten
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Sirius666

Quote from: boem on June 25, 2017, 23:18:02
Ja,  stiekem snapte ik 'm ook wel,  kon het gewoon niet laten

Daar ging ik wel vanuit ;) Daarbij zitten we in Hans' topic dus dan moéten sommige grappen worden gemaakt :D

brtram

Quote from: chansig on June 26, 2017, 16:59:50
Je zal Autobahn van Kraftwerk maar als referentie hebben. Net voor de gein eens even drie nummers via Deezer af laten spelen.

Lekker dan...bij de een wordt de deur aan de rechterkant dichtgegooid, bij de ander in het midden en bij weer een ander nummer gebeurt weer wat anders. Kan je een leuke discussie over voeren....

He....bij mij is het in het midden.
Nou dan heb je een k*t set want hier is het altijd rechts...ook bij anderen waar ik dit nummer mee naar toe neem.

:D

Gr. Hans

Ah, de 3D Live Box.
Deur links of rechts, dit hangt er vanaf of je de Duitse (Der Katalog), of Engelse (The Catalogue) versie luistert.
Deur in het midden, is disk 7, Headphones mix

;D

yorkie13

Dat doet de deur dicht  :D

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

yorkie13

hoe zien jouw metingen er nu uit ?