Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

chansig

Tsja...durf het echt niet te zeggen. Zal hem van het weekend er eens onderuit halen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Bijzonder.

Ik zal het hier ook nog eens gaan proberen.

op eigen verzoek verwijderd.

Hoe heb jij je room gain eigenlijk staan?

Ik heb net weer wat zitten spelen, bizar hoe makkelijk, en heb de room gain nu op nul staan. Daarbij is de target curve helemaal recht en dat is toch ook wel heel lekker.

chansig

Zal een koekeloeren...

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sirius666


DofN

Leuk stukje, lijkt me een prima apparaat.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Sirius666

Ja. Alleen schijnt het geklooi met de app een redelijke dealbreaker te zijn. Binnenkort schijnbaar een update. Kan Hans het mooi testen  ;)

op eigen verzoek verwijderd.

Spotify spelen doet 'ie vanuit de Spotify app zelf. Werkt top.

chansig

#5183
Quote from: Sirius666 on May 28, 2017, 22:52:57
Interessant! Maakt mij razend nieuwsgierig.

https://www.hifi.nl/artikel/25624/Review-Paradigm-PW-AMP.html

Een typische hifi.nl review. Maar zeker de moeite waard om te beluisteren.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig



Bovenste is gecorrigeerd, onderste dus niet.

Gaat om het idee....maar is dus een beetje onduidelijk.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Markus2

#5185
Zeg Hans,

Dat ziet er ongecorrigeerd al goed uit (zeker voor woonkamerbegrippen/hoewel, ik kan de schaal niet zien). ;)

Gecorrigeerd ben je helemaal "het mannetje". Sterker; Je bent voor wat betreft een rechte (on axis? of is het resultaat een gemiddelde van diverse meetpunten?) curve (binnen woonkamerdomein) wel uitgewaterd (betere (toekomstige) software terzijde).

Saai...., om van te genieten.  :D  Veel luistergenot toegewenst!

Groet, Mark :)

Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Contour

Hallo Hans,

De plaatjes komen hier erg slecht door, maar het lijkt wel of er middenin een grote dip zit?

Gr. Walter

chansig

Op 10 k...die zit mede in de speaker. Gaat er nog uitgehaald worden. Is ongeveer 4 dB.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Verschil tussen hoogste piek en diepste dip is ongeveer 5 dB. Ik vind dat wel redelijk acceptabel voor een woonkamer.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig



Ook niet een hele duidelijke foto..die paarse lijn is de ongecorrigeerde meting. Deze is de som van 5 verschillende meting per speaker. De lichtblauwe lijn is 1 van deze metingen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

solitaire

Quote from: Contour on May 29, 2017, 18:33:56
Hallo Hans,

De plaatjes komen hier erg slecht door, maar het lijkt wel of er middenin een grote dip zit?

Gr. Walter

Dat is het zgn. stereo'gat' ... het gat tussen (het niet integreren van) de weergave van de linker en de rechter speaker ;)


soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

chansig

Ik weet niet zeker wel gat jullie zien ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

solitaire

#5192
zie je afbeelding zo alsof ongecorrigeerd / gecorrigeerd boven elkaar staan

en hoe er een 'gat in het middengebied' is ...

een kanaal ziet er dan zo uit:
Hinterm Horizont geht's weiter.

Contour

Haha, ja nu zie ik het ook!

op eigen verzoek verwijderd.

Echt, serieus..?

Nee. Toch..?

:wacko:  :crazy:  :unhappy:

Contour

#5195
De plaatjes zijn op mijn ipad extreem vaag, schaalverdelingen er dergelijke zijn totaal onleesbaar. Verder zou het wel fijn zijn als je een beetje beleefder/normaler zou kunnen reageren Baardmannetje.

Groetjes Walter

op eigen verzoek verwijderd.

Gut... Ventje toch...

Contour

Beste Baardmannetje,

Nogmaals het verzoek om vanaf nu a.u.b. normaal en beleeft te reageren. Je toonstelling is totaal niet op zijn plaats in dit forum.

Groetjes Walter

op eigen verzoek verwijderd.

Weet je wat?

Jij post geen domme onzin meer zodat ik niet meer de drang krijg er op te reageren, plan?

Markus2

Quote from: solitaire on May 29, 2017, 19:05:38
zie je afbeelding zo alsof ongecorrigeerd / gecorrigeerd boven elkaar staan

en hoe er een 'gat in het middengebied' is ...

een kanaal ziet er dan zo uit:

Uh? Ja?

Groet, Mark :ph34r:
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1