Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kwabbernoot

Dat andere type van D&D moeten (mogen) tegen de muur aan staan. Daarnaast kan ik mij wel voorstellen dat als je dergelijke niets verhullende speakers hebt, je er het maximale uit wil halen.

Ik vind het wel bijzonder dat uitgerekend jij daar een opmerking over maakt. Dekbedden en vloerkleden hebben mi meer invloed op het geluid dan kabels, wokkels en zekeringen.

Groeten...

chansig

#4551
Spijt ? Zeer zeker niet. De C moet inderdaad tegen de wand aan. De M (die ik dus heb) niet. Het dekbed verhaal is een zeer toevallige ontdekking geweest. In de kerstvakantie was mijn dochter een hut aan het bouwen met een dekbed, achter de speakers en toen hoorde ik dus wat er gebeurde. Had ze dit gedaan met de andere speakers dan had ik het ook gehoord. Alleen heeft ze in de periode nooit een hut gebouwd terwijl ik muziek aan het luisteren was. Puur toeval dus. Ik ben van mening dat iedere speaker die hier zou staan, hier profijt van zou hebben. Dus zeer zeker geen spijt.

Dit is gewoon akoestiek, indirecte reflectie's etc....heeft iedereen last van (tenzij je de boel akoestisch aanpakt). Of last...als je niet weet hoe het klinkt wanneer je dit kan aanpakken heb je er geen last van. Wat niet weet wat niet deert. :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: Kwabbernoot on February 22, 2017, 11:19:24
Ik vind het wel bijzonder dat uitgerekend jij daar een opmerking over maakt. Dekbedden en vloerkleden hebben mi meer invloed op het geluid dan kabels, wokkels en zekeringen.

Groeten...

Even los van of het een meer invloed heeft dan het ander. Het is zeker bijzonder dat stoeien met kabels minder fronsende wenkbrauwen oproept dan het neerhangen van een dekbed.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

Ik ik kreeg door het dekbed verhaal een andere indruk, gelukkig zat ik mis
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Lion of Judah

Quote from: chansig on February 22, 2017, 11:23:02
In de kerstvakantie was mijn dochter een hut aan het bouwen met een dekbed, achter de speakers en toen hoorde ik dus wat er gebeurde.
Wat had ze misdaan dat ze voortaan in een hut in de woonkamer moet slapen?
Zonder gekheid, het blijft toch opvallend hoeveel audio-liefhebbers (nog) niet in gaten hebben wat akoestiek al dan niet i.c.m. DSP voor de geluidskwaliteit kan betekenen. Ik heb nog steeds een simpel setje Spendor's van 2k maar ga nooit en te nimmer investeren in andere/duurdere speakers voordat ik iets aan de akoestiek heb gedaan.
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

frank2

Niet iedereen heeft een slechte akoestiek. En een dsp is prima maar heeft erg veel mogelijkheden daar moet je wel op een juiste manier mee omgaan.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Maar het heeft altijd invloed. In de verreweg de meeste kamers negatief. De meeste mensen weten niet hoe een aangepaste ruimte zijn invloed heeft op de weergave. Dus dan is het logisch dat men zegt dat men er geen last van heeft.

Of dat hun ruimte geen roet in het eten gooit. De ruimte gooit altijd roet in het eten.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kjelt

Personen ook, daarom luister ik altijd alleen  :P

morca

Quote from: frank2 on February 22, 2017, 13:39:29
Niet iedereen heeft een slechte akoestiek. En een dsp is prima maar heeft erg veel mogelijkheden daar moet je wel op een juiste manier mee omgaan.
Elke huiskamer heeft ze problemen.
Ene neer als andere maar er is met wat juist geplaatste panelen altijd verbetering te behalen imo.

Lion of Judah

Quote from: frank2 on February 22, 2017, 13:39:29
En een dsp is prima maar heeft erg veel mogelijkheden daar moet je wel op een juiste manier mee omgaan.
Dat klopt. Net als met kabels. Alleen met (meer) effect/resultaat.
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

Sirius666

#4560
Quote from: chansig on February 22, 2017, 11:30:52
Even los van of het een meer invloed heeft dan het ander. Het is zeker bijzonder dat stoeien met kabels minder fronsende wenkbrauwen oproept dan het neerhangen van een dekbed.

Gr. Hans

Wat doet het dekbed in jouw ruimte? Strakker plaatje (met name in het laag) neerzetten? Hier heb je toch veel meer aan dan weer een nietszeggende ervaring met kabels >€500/m (die het dan uiteraard niet in jouw set doen wegens een 'mismatch').

chansig

In het laag zal het niets doen. Rustiger beeld, duidelijkere scheiding, toename in definitie, scherpere/duidelijkere plaatsing...of zeg ik nu vier keer hetzelfde ?  :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Achter mijn linkerspeaker zit een radiator....gisteren daar een slaapzak overheen gehangen. Deed volgens mij ook wel weer iets. Maar minder overtuigend dan het dekbed achter/tussen de speakers.

Mijn overtuiging is dat geen enkele kabel, versterker, dac etc de dekbed oplossing kan benaderen.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sirius666

Dat zijn een paar mooie audiofiel verantwoorde synoniemen ja :)

Maar is duidelijk zo!

morca

#4564
Quote from: Sirius666 on February 22, 2017, 16:09:14
Wat doet het dekbed in jouw ruimte? Strakker plaatje (met name in het laag) neerzetten? Hier heb je toch veel meer aan dan weer een nietszeggende ervaring met kabels >€500/m (die het dan uiteraard niet in jouw set doen wegens een 'mismatch').
Reflecties dempen zodat er een gedetailleerder geluidsbeeld onstaat.
Reflecties vertroebelen het org geluidsbeeld wat door de speakers direct word weergeven.
Elke reflectie die je dempt,vooral de cruciale punten zullen je geluidsbeeld zeer goed verbeteren.

Beter dan welke kabel dan ook kan verbeteren in je set.
Amp en dac kunnen naast akoestiek wel wat verbetering brengen imo.
Maar lang niet zoveel als akoestiek waar je geluidsgeluidsbeeld mee staat of omvalt

chansig

J.S. op bezoek gehad. Hij kwam de mini Phonitor even langs brengen. Apparaat ziet er erg goed uit en nog mooier....hij kan onder de kast. Nog even en het wordt een nette boel aan kabels ed.

J.S. heeft nog wat nummers kunnen beluisteren. Hij was wel te spreken over het geluid. Nogmaals bedankt voor het brengen van de Phonitor. Erg fijn.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Quote from: chansig on February 22, 2017, 16:17:14
In het laag zal het niets doen. Rustiger beeld, duidelijkere scheiding, toename in definitie, scherpere/duidelijkere plaatsing...of zeg ik nu vier keer hetzelfde ?  :D

Gr. Hans

:) Ja! Maar het is wel goed audiofiel verantwoord.

Ben alleen verbaasd dat het zoveel uitmaakt. Door het afstraalgedrag heb je in het midhoog/hoog vooral direct geluid en door deze directiviteit moet de focus/plaatsing goed zijn - de kamer heeft weinig invloed. Zo heb ik dat ook ervaren in de galmbak van Martijn, waar ik ze van de zomer nog eens heb gehoord.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Sirius666

Ik lees nog niet heel lang hier mee maar heb wel het idee dat het bij chansig vaak Hans Anders is... :D


J.S.

Veel plezier met de Phonitor Mini!

Inderdaad mooie luidsprekers die Dutch & Dutch 8M; ik overweeg ook serieus om ze hier thuis eens te proberen, ben 't denkbeeldig al een beetje aan het neerzetten ;D

chansig

Quote from: doorofnight on February 23, 2017, 19:20:03
:) Ja! Maar het is wel goed audiofiel verantwoord.

Ben alleen verbaasd dat het zoveel uitmaakt. Door het afstraalgedrag heb je in het midhoog/hoog vooral direct geluid en door deze directiviteit moet de focus/plaatsing goed zijn - de kamer heeft weinig invloed. Zo heb ik dat ook ervaren in de galmbak van Martijn, waar ik ze van de zomer nog eens heb gehoord.

Ja...sorry. misschien beeld.ik het me wel.in.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Dat zou kunnen. Ook omdat je akoestiek al heel goed op orde is zonder dekens. Maar misschien ook niet. Ik heb binnenkort weer een fatsoenlijke reisauto en kom graag nog eens langs. Leuk als BM ook even langs komt. Lang niet gezien/gesproken.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Maikel_audionerd

Quote from: chansig on February 23, 2017, 17:05:48
J.S. op bezoek gehad. Hij kwam de mini Phonitor even langs brengen. Apparaat ziet er erg goed uit en nog mooier....hij kan onder de kast. Nog even en het wordt een nette boel aan kabels ed.

J.S. heeft nog wat nummers kunnen beluisteren. Hij was wel te spreken over het geluid. Nogmaals bedankt voor het brengen van de Phonitor. Erg fijn.

Gr. Hans
Interessant ding zeg, die Phonitor
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

chansig

Quote from: doorofnight on February 23, 2017, 21:07:00
Dat zou kunnen. Ook omdat je akoestiek al heel goed op orde is zonder dekens. Maar misschien ook niet. Ik heb binnenkort weer een fatsoenlijke reisauto en kom graag nog eens langs. Leuk als BM ook even langs komt. Lang niet gezien/gesproken.

Het was een grapje...maar dat had je vast wel door. Waarom het dit effect heeft weet ik niet. Misschien zit het in de bewoordingen....het is niet een gigantisch verschil. Het is ook niet zo dat het zonder ruk klinkt...Maar kom maar snel langs, het dekbed is zo weggetoverd.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: Maikel_audionerd on February 24, 2017, 04:05:54
Interessant ding zeg, die Phonitor

Gisteren even geluisterd. Ook een fijne/goede weergave. Net zoals zijn grote broer, die niet onder de kast kon.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Zo tasje inpakken, want we gaan weer een weekje de hort op. Honden kunnen weer lekker thuis blijven want mijn schoonouders komen hier logeren. Ik heb ze niet uitgelegd hoe de muziek werkt en oma heb ik verteld dat ze niet tegen de speakers aan moet lopen.

Nog een paar uurtjes en dan vertrekken we richting La Plagne...er ligt voldoende sneeuw. De verwachtingen zijn goed, dus we hebben er zin in.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.