Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

chansig

Quote from: jossie on December  3, 2016, 11:58:57
Maakt niks uit Hans, 110 Ohm tussen pin 2 en 3 solderen en je bent klaar.

Het is een simpel ding...dat had ik al gezien. Via Bax had ik er ook 1 besteld maar dat was dus een male. Al betaald toen ik erachter kwam dat het niet de goede was. Was ook al verzonden. Omdat retourneren niet rendabel was voor Bax, moest ik hem slopen en daar een foto van maken. Inderdaad gewoon een weerstand tussen 2 pinnen. Meer niet.

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

jossie

Als je dat weerstandje in een female soldeerd ben je klaar.
Omni !

jossie

Overigens denk ik niet dat bij jouw korte afstanden een probleem ontstaat met eindreflecties.

Heb je geprobeerd of het werkt?
Omni !

chansig

Quote from: jossie on December  3, 2016, 12:27:52
Als je dat weerstandje in een female soldeerd ben je klaar.

Te laat...ik heb daar de tang ook opgezet...kapot is kapot. :D

Maar er is/gaat een female naar me opgestuurd worden, zijn, gedaan. Dus even wachten op de post.

Quote from: jossie on December  3, 2016, 12:29:23
Overigens denk ik niet dat bij jouw korte afstanden een probleem ontstaat met eindreflecties.

Heb je geprobeerd of het werkt?

Of wat werkt ? Zonder die eindafsluiting ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

jossie

Ja, DMX heeft met korte afstanden ook geen problemen zonder terminator.

Maar jij gebruikt ook nog een omzetter erbij, misschien dat dat wat kritischer is, nooit aan de hand gehad.
Omni !

chansig

Dan doet de rechter speaker het niet.

De SONOS gaat digitaal in op de rechter speaker, vanuit de rechter speaker wordt het signaal via de thru doorgegeven naar de in op de linkerspeaker.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

i2Paq

#4031
Quote from: chansig on December  3, 2016, 12:08:17
Als je een stap voor stap plan voor me wilt schrijven ?

Wat doet een AP ? Waarom is het handiger/beter ?

Gr. Hans

Een AP is een Access Point, speciaal en enkel voor WiFi.

Deze zorgt er dan voor dat je Sonos exclusief een eigen WiFi punt heeft.

En je andere apparaten blijven dan gebruik maken van het reeds bekende WiFi punt.

Het kan zijn dat je huidige WiFi punt gewoon te instabiel is voor én Sonos én telefoons/tablets/computers.

Ik heb nog wel wat liggen wat je zou kunnen gebruiken om eea. te testen.

Welke WiFi-router gebruik je nu, en hoe oud is die?

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

chansig

Een modem/router van Telfort. Daarop heb ik een ASUS RT-N66U geprikt. Op de ASUS kan ik een HD prikken welke ik dan weer kan bereiken via de SONOS. Dat was eigenlijk de reden om de ASUS te kopen. Deze router is een jaar oud oid.

De D-link is een DIR-505. Daar kan ik een AP mee maken. Maar ook een repeater, een mobile sharepoint, wifi hotspot.

Gisteren he
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

jossie

Quote from: chansig on December  3, 2016, 12:36:24
Dan doet de rechter speaker het niet.

De SONOS gaat digitaal in op de rechter speaker, vanuit de rechter speaker wordt het signaal via de thru doorgegeven naar de in op de linkerspeaker.

Gr. Hans

Staat de channel switch op de 2e wel ok?

Ik neem aan dat je gewoon een korte kabel tussen  L en R hebt zitten zonder kroonsteentjes, lasdoppen, etc?

En dat het een gewoon goede XLR kabel is? Geen High End Twisted Pair with Air Insulated tubing?
Omni !

i2Paq

Quote from: chansig on December  3, 2016, 12:49:41
Een modem/router van Telfort. Daarop heb ik een ASUS RT-N66U geprikt. Op de ASUS kan ik een HD prikken welke ik dan weer kan bereiken via de SONOS. Dat was eigenlijk de reden om de ASUS te kopen. Deze router is een jaar oud oid.

De D-link is een DIR-505. Daar kan ik een AP mee maken. Maar ook een repeater, een mobile sharepoint, wifi hotspot.

Gisteren he

Die HD kun je gewoon blijven benaderen met een AP.

De D-link DIR-505 is niet echt een geschikte AP om ook je Sonos te bedienen naast andere WiFi apparten als ik zo lees.
Hij is "leuk" voor thuisgebruik in een uiterste hoek van bv. je huis.

Daar valt dus winst te behalen.

Zit je bij Ziggo?

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

chansig

Quote from: jossie on December  3, 2016, 13:01:20
Staat de channel switch op de 2e wel ok?

Ik neem aan dat je gewoon een korte kabel tussen  L en R hebt zitten zonder kroonsteentjes, lasdoppen, etc?

En dat het een gewoon goede XLR kabel is? Geen High End Twisted Pair with Air Insulated tubing?

Zonder terminator werkt het niet. Hoe en waarom niet ? Geen idee. Zal Martijn vast uit kunnen leggen. De terminator is binnen en alles werkt prima. Bleek nog een draadje niet goed gesoldeerd te zijn. Dus nog even al mijn soldeersels nagelopen. In ieder geval nu de minidsp er tussen uit. Scheelt weer een conversie.

De SONOS inmiddels ook weer bedraad aangesloten. Na de wifi oplossing zal ik nog eens kijken. In ieder geval bedankt voor het mededenken EyeTwopak.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

MAW

#4036
Quote from: chansig on December  3, 2016, 12:26:22Via Bax had ik er ook 1 besteld maar dat was dus een male. Al betaald toen ik erachter kwam dat het niet de goede was. Was ook al verzonden. Omdat retourneren niet rendabel was voor Bax, moest ik hem slopen en daar een foto van maken.

Hoezo consumptiemaatschappij?! ;)
Gr. Martijn

Kwabbernoot

Quote from: chansig on December  3, 2016, 12:26:22
Het is een simpel ding...dat had ik al gezien. Via Bax had ik er ook 1 besteld maar dat was dus een male. Al betaald toen ik erachter kwam dat het niet de goede was. Was ook al verzonden. Omdat retourneren niet rendabel was voor Bax, moest ik hem slopen en daar een foto van maken. Inderdaad gewoon een weerstand tussen 2 pinnen. Meer niet.

Gr. Hans
Echt waar? Dat had ik absoluut geweigerd. Wat een idioten.  :mad:

Gr...oeten

MAW

Tja, als ze dat niet doen gaan mensen er ws misbruik van maken..
Gr. Martijn

Kwabbernoot

Tja, maar als het de fout van de koper is, mag hij natuurlijk de transportkosten betalen lijkt mij. Dat hoeft echt niet als service van Bax. In ieder geval niet bij kleine bedragen.

Groeten...

chansig

#4040
Zo een weekje verder. Het is genieten met de Dutch & Dutch speakers. Met name het stemmengebied is er sterk op vooruit gegaan. De plaatsing lijkt nog verder te gaan dan dat ik gewend was. Het laag is meer dan goed aanwezig. Tijdens sommige opnames vallen de speakers helemaal weg, bij andere weer minder. Dat wijt ik dan maar aan de opname.

Mis ik de subs ? Soms...maar te weinig om te zeggen: ik wil ze terug. Oke minder druk, maar minder laag ? Nee dat dan weer niet. Wat me wel bezig houdt of het nog beter kan. Als mijn speakers klaar zijn hoop ik te kunnen gaan meten en zien welke aanpassingen nog helpend zouden zijn.

Binnenkort een gemodificeerde Sonos van Vik te leen. Ik ben niet zo van die modificaties maar ik wil het wel weer eens proberen. De modificatie van Magna hoorde ik niet. Vik ook al gewaarschuwd...moet binnen 10 seconden duidelijk zijn...anders is het voor mij het extra geld niet waard. Na een uur. dag, week luisteren erachter komen dat het beter klinkt is omdat je meent te horen dat. Is voor mij niet overtuigend. Na een uur, dag etc gaan er andere zaken spelen en mijn inziens hebben die weinig met de weergave te maken.

Ik wacht het rustig af.

Daarnaast komt er binnenkort een enorm mooi DIY stekkerblok op bezoek. Zal met dezelfde insteek beluisterd worden.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Op den duur zit je op een niveau dat je toch echt langer moet gaan luisteren om meerwaarde te kunnen horen...

Groetjes Walter

chansig

Geestelijk bedoel je ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: Contour on December 10, 2016, 18:40:49
Op den duur zit je op een niveau dat je toch echt langer moet gaan luisteren om meerwaarde te kunnen horen...

Je bedoeld,  als je spullen gewoon goed zijn hoor je toch geen verschillen meer dus heb je tijd nodig om ze je in te beelden?

Staaled

Quote from: chansig on December 10, 2016, 17:26:57
Zo een weekje verder. Het is genieten met de Dutch & Dutch speakers. Met name het stemmengebied is er sterk op vooruit gegaan. De plaatsing lijkt nog verder te gaan dan dat ik gewend was. Het laag is meer dan goed aanwezig. Tijdens sommige opnames vallen de speakers helemaal weg, bij andere weer minder. Dat wijt ik dan maar aan de opname.

Mis ik de subs ? Soms maar te weinig om te zeggen ik wil ze terug. Oke minder druk, maar minder laag ? Nee dat dan weer niet. Wat me wel bezig houdt of het nog beter kan. Als mijn speakers zijn hoop ik te kunnen gaan meten en zien welke aanpassingen nog helpend zouden zijn.

Binnenkort een gemodificeerde Sonos van Vik te leen. Ik ben niet zo van die modificaties maar ik wil het wel weer eens proberen. De modificatie van Magna hoorde ik niet. Vik ook al gewaarschuwd...moet binnen 10 seconden duidelijk zijn...anders is het mij het extra geld niet waard. Na een uur. dag, week luisteren erachter komen dat het beter klinkt is omdat je meent te horen dat. Is voor mij niet overtuigend. Na een uur, dag etc gaan er andere zaken spelen en mijn inziens hebben die weinig met de weergave te maken.

Ik wacht het rustig af.

Daarnaast komt er binnenkort een enorm mooi DIY stekkerblok op bezoek. Zal met dezelfde insteek beluisterd worden.

Gr. Hans
10 seconden is wel erg kort , maar ben het met je eens.
Er moet vrijwel direct een verschil hoorbaar zijn.

Op termijn treedt er gewenning en waardering op, al te menselijk. :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Bas Akkerman

Quote from: Staaled on December 11, 2016, 08:17:33
10 seconden is wel erg kort , maar ben het met je eens.
Er moet vrijwel direct een verschil hoorbaar zijn.

Op termijn treedt er gewenning en waardering op, al te menselijk. :D
Gisteren ook weer gemerkt. De eerste pakweg 10 minuten zijn je eerste indrukken ook echt nieuw, daarna wordt wat je hoort de referentie.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Robiwan

#4046
Quote from: chansig on December 10, 2016, 17:26:57
Zo een weekje verder. Het is genieten met de Dutch & Dutch speakers. Met name het stemmengebied is er sterk op vooruit gegaan. De plaatsing lijkt nog verder te gaan dan dat ik gewend was. Het laag is meer dan goed aanwezig. Tijdens sommige opnames vallen de speakers helemaal weg, bij andere weer minder. Dat wijt ik dan maar aan de opname.

Mis ik de subs ? Soms maar te weinig om te zeggen ik wil ze terug. Oke minder druk, maar minder laag ? Nee dat dan weer niet. Wat me wel bezig houdt of het nog beter kan. Als mijn speakers zijn hoop ik te kunnen gaan meten en zien welke aanpassingen nog helpend zouden zijn.

Binnenkort een gemodificeerde Sonos van Vik te leen. Ik ben niet zo van die modificaties maar ik wil het wel weer eens proberen. De modificatie van Magna hoorde ik niet. Vik ook al gewaarschuwd...moet binnen 10 seconden duidelijk zijn...anders is het mij het extra geld niet waard. Na een uur. dag, week luisteren erachter komen dat het beter klinkt is omdat je meent te horen dat. Is voor mij niet overtuigend. Na een uur, dag etc gaan er andere zaken spelen en mijn inziens hebben die weinig met de weergave te maken.

Ik wacht het rustig af.

Daarnaast komt er binnenkort een enorm mooi DIY stekkerblok op bezoek. Zal met dezelfde insteek beluisterd worden.

Gr. Hans

Ben het volledig met je eens. Een upgrade moet meteen beter spelen, zo niet terugsturen of verkopen.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Witalik

Vind ik ook wel een goede inderdaad. Anders is het alleem maar 'beter' omdat je het toch heb staan en omdat je er aan gewend raakt.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

dre73

Is elk apparaat na 10 seconden warm dan? :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

chansig

Ik wel.....maar je snapt wat er bedoelt wordt toch ?

Mijn laatste aankoop...de SPL was ijskoud en toch binnen 2 seconden was het duidelijk.  Daarna is ruimte voor luisteren en horen wat er gebeurt.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.