Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

chansig

#5400
Quote from: Contour on August 13, 2017, 19:49:22
Omdat dit gebruikelijk is... vele duizenden audiofielen zijn na tientallen jaren van experimenten hierop uitgekomen.

Groetjes Walter

:D

Goeie argumentatie...ik vind die van mij beter.

Frank2 maakt er ook altijd gebruik van: Anderen horen het ook. Die van jou is wel in overtreffende trap: duizenden en tientallen jaren... :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Quote from: chansig on August 13, 2017, 19:47:31
De versterkers trekken de meeste stroom en ws blijft er dan niet genoeg over voor bv de streamer of de dac.

Gr. Hans

Nee, dat moet je niet willen. Eigenlijk zou ieder apparaat zijn eigen stekkerblok moeten hebben, dan weer je tenminste zeker dat het goed gaat. Je wil ook niet dat je platenspeler opeens langzamer draait omdat het net te weinig stroom krijgt.

Quote from: Contour on August 13, 2017, 19:49:22
Omdat dit gebruikelijk is... vele duizenden audiofielen zijn na tientallen jaren van experimenten hierop uitgekomen. Hoewel voor jouw situatie misschien niet helemaal perfect, zal, als je het zo aansluit, het klankmatige resultaat dicht bij het maximaal haalbare zitten.



Heel veel mensen maken jaren achtereen dezelfde fout en dat noemt men dan ervaring.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Wel het heugelijke nieuws dat het hier in fase staat. Hoor ik verschil ? Goeie vraag. Nee..helaas/gelukkig niet. Ik bof wel dat er duizenden audiofielen zijn die deze zelfde ervaring hebben. Anders zou ik zowaar gaan twijfelen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

In fase? Je hebt toch net je stekkerblok in een ander stopcontact gedouwd? Heb je daarna weer gemeten?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Net ? Dat was vanmiddag al. Maar het/de moraal is in ieder geval dat ik het niet hoor.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Lijkt erop dat jullie er vooral een lolletje van maken, jammer. Ga nou eerst eens goed en serieus luisteren!

chansig

#5406
Klopt...maar als je gevraagd wordt waarom kom je ook niet heel erg ver en is je antwoord net zo lollig als de reacties erna.

Dat jij dat niet zo ervaart is prima..maar ga nu niet net doen alsof het een gedegen antwoord is op een vraag.

En je aanname dat ik niet goed en serieus geluisterd zou hebben is ook behoorlijk vooringenomen en daardoor ook best wel weer een grappige reactie. Beetje alsof ik tegen jou ga zeggen: Ga nu maar eens serieus luisteren en natuurlijk goed.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

#5407
Beetje lachen om onszelf en de gekke (audiogerelateerde) dingen die we doen en denken. Gelukkig kan dat met sommigen van hier.

Ik luister momenteel wel heel goed en serieus. Het klinkt alsof alle apparaten perfect in fase staat want alles klopt. Maar of alle apparaten in fase staan betwijfel ik.



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

op eigen verzoek verwijderd.

Ach, het is maar een fase...

Tjeb

Wat een dom gedoe met stroom en randaarde.....

Ik heb speciaal zonnecellen op het dak laten leggen en gebruik deze puur en alleen voor mijn stereo.
Dit is echt geweldig, wat een verschil met  netstroom, ik hoor echt superveel detail en wordt veel meer bij de muziek betrokken, ik heb wel mijn baan opgezegt en ben op zoek naar een baan als nachtportier want ik kan er nu als ik thuiskom maar een kwartier van genieten omdat dan de zon onder gaat..... :-\

Peerless Monster

Quote from: Tjeb on August 15, 2017, 08:34:55
Wat een dom gedoe met stroom en randaarde.....

Ik heb speciaal zonnecellen op het dak laten leggen en gebruik deze puur en alleen voor mijn stereo.
Dit is echt geweldig, wat een verschil met  netstroom, ik hoor echt superveel detail en wordt veel meer bij de muziek betrokken, ik heb wel mijn baan opgezegt en ben op zoek naar een baan als nachtportier want ik kan er nu als ik thuiskom maar een kwartier van genieten omdat dan de zon onder gaat..... :-\

Je kan er wat accu's tussen laten plaatsen?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

chansig

Quote from: Tjeb on August 15, 2017, 08:34:55
Ik heb speciaal zonnecellen op het dak laten leggen en gebruik deze puur en alleen voor mijn stereo.
Dit is echt geweldig, wat een verschil met  netstroom, ik hoor echt superveel detail en wordt veel meer bij de muziek betrokken, ik heb wel mijn baan opgezegt en ben op zoek naar een baan als nachtportier want ik kan er nu als ik thuiskom maar een kwartier van genieten omdat dan de zon onder gaat..... :-\

Volgens mij maak je een lolletje ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tjeb

Nee Natuurlijk niet, dat soort ding zijn zo serues dat je er geen grappen over moet msken!! ::)

Sirius666

Het is toch wat als Hans zich af moet vragen of iets een grap is of niet :D

chansig

#5414
Quote from: Tjeb on August 15, 2017, 08:50:34
Nee Natuurlijk niet, dat soort ding zijn zo serues dat je er geen grappen over moet msken!! ::)

Oke...ik dacht al.

Dan moet je verhuizen naar het Noorden van bv Zweden. Zeker in de zomerperiode erg prettig. Als baan ga je dan iets met rendieren doen of zo.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tjeb

Dat kan pas over en jaar of 12 als ik mijn panelen terugverdiend heb...
Ik vraag met af of mijn gehoor dan nog van dien aard is dat ik het verschil nog hoor... :(
Kon je me dat niet voor mijn investering vertellen?? :mellow:

chansig

Wintermaanden zijn natuurlijk wel een issue...moet je wel tegen kunnen.

Ik zou je fietsen op de een of andere manier verbinden aan het net en dan je kids en vrouw laten trappen tot ze een ons wegen.

In de ze zomer levert dat ws meer op dan panelen.

Gr. Hans


Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tjeb

Het lijkt wel een beetje op mijn methode maar fir is toch iets anders.
Ik neem als ik ga fietsen wel de accu van mijn DAC mee, ik heb op mijn fiets de Sunfire 2034 dynamo welke de accu doormiddel van koolstof bedrading oplaad, eerst wordt de accu stapsgewijs ontladen zodat de vervuilde ionen dd accu verlaten en daarna wordt deze via de "onestep" methode opgeladen, ik heb ook de "twostep" mogelijkheid maar daarmee lijkt de DAC meer jitter te genereren en is het geluid wat versmeerd en meer tussen de luidsprekers.

Ook is het een mooie extra training, de accu, dynamo en bedrading weegt bij elkaar 12,2 kg.

Ik heb de bekabeling nog gewisseld met koper en met zilver maar beide gaven geen prettig geluid..

hifi-annemie

Welk merk banden liggen op je fiets?

Tjeb

Vittoria HF en op de race Vittoria UHF, de tesultaten op de race zijn dan ook beter..

chansig

Quote from: Tjeb on August 15, 2017, 10:30:23
Het lijkt wel een beetje op mijn methode maar fir is toch iets anders.
Ik neem als ik ga fietsen wel de accu van mijn DAC mee, ik heb op mijn fiets de Sunfire 2034 dynamo welke de accu doormiddel van koolstof bedrading oplaad, eerst wordt de accu stapsgewijs ontladen zodat de vervuilde ionen dd accu verlaten en daarna wordt deze via de "onestep" methode opgeladen, ik heb ook de "twostep" mogelijkheid maar daarmee lijkt de DAC meer jitter te genereren en is het geluid wat versmeerd en meer tussen de luidsprekers.

Ook is het een mooie extra training, de accu, dynamo en bedrading weegt bij elkaar 12,2 kg.

Ik heb de bekabeling nog gewisseld met koper en met zilver maar beide gaven geen prettig geluid..

Mooie ervaringen en wat tof dat je dit deelt met ons. Blijf dat vooral doen, kunnen anderen ook nog wat aan hebben. Mag ook in het fietstopic...

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Peerless Monster

Quote from: Tjeb on August 15, 2017, 10:30:23
Het lijkt wel een beetje op mijn methode maar fir is toch iets anders.
Ik neem als ik ga fietsen wel de accu van mijn DAC mee, ik heb op mijn fiets de Sunfire 2034 dynamo welke de accu doormiddel van koolstof bedrading oplaad, eerst wordt de accu stapsgewijs ontladen zodat de vervuilde ionen dd accu verlaten en daarna wordt deze via de "onestep" methode opgeladen, ik heb ook de "twostep" mogelijkheid maar daarmee lijkt de DAC meer jitter te genereren en is het geluid wat versmeerd en meer tussen de luidsprekers.

Ook is het een mooie extra training, de accu, dynamo en bedrading weegt bij elkaar 12,2 kg.

Ik heb de bekabeling nog gewisseld met koper en met zilver maar beide gaven geen prettig geluid..

Je kan ook de poep uit je oren halen?
Wellicht dat dat helpt?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

chansig

Zeg je nu dat hij doof is ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

#5423
Volgens mij eerder dat Tien (domme tablet... Tjeb bedoel ik natuurlijk...) een poephoofd heeft?

Contour

Tamelijke BS zo die laatste reacties... ;)