Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

op eigen verzoek verwijderd.

Van de Hifiman werd je niet zo blij?

chansig

Weet ik eigenlijk niet. Hem te kort op gehad. Voordat ik de Hifiman kocht was ik al op zoek naar deze Focal. Vond hem alleen te duur. Goedkoopste (nieuw) die ik kon vinden was 200 euro. Tweede hans wel gespot maar die persoon wilde er 150 euro voor hebben. Vond ik niet logisch gezien de 200 euro voor een nieuwe.

Toen bleek dat de koper van de ZMF de Hifiman verkocht. Toen deze maar met enige tegenzin gekocht. Vervolgens van de week op MP werd er een nieuwe Focal aangeboden voor een zeer schappelijke prijs. Dus de Hifiman maar weer verkopen. Dat is inmiddels gebeurd en de Focal dus onderweg.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Met tegenzin gekocht...

;D

Ik ben benieuwd wat je van die Focal vind.

chansig

Als ik deze Focal niet was tegengekomen dan had ik de Hifiman gehouden. Maar ik wist dus dat ik liever de Focal wilde hebben.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

#5354
Vandaag een extreem opgebouwd stekkerblok in mijn set gehad. De bouwers waren er ook bij. Tsja....blind vergelijken is natuurlijk erg ingewikkeld en daardoor een beperkende factor. Ik durf niet mijn hand in het vuur te steken voor de uitspraken: ik hoor verschillen/ik hoor geen verschillen.

Laat staan dat ik kan benoemen of het een slechter/beter is dan het andere. In mijn onbeschoftheid eigenlijk niet gevraagd of de bouwers duidelijke verschillen hoorde tussen het eea. Teveel met mezelf bezig. :D

De bouwers wilde ook graag de Dutch & Dutch speakers horen. Ze hadden deze vorig jaar op de show in Veldhoven gehoord en waren niet heel erg enthousiast. Dat was nu anders. Niet overmatig enthousiast maar volgens mij wel content met hetgeen ze hoorde.

Toen even wat schadelijke kippenpootjes naar binnen gewerkt en de deken tussen de speakers opgehangen. Voor een van de bezoekers deed dit een grote afbreuk aan de performance. Er werd letterlijk uitgesproken toen ik de deken weghaalde: Het is alsof je een deken weghaalt... :D :D :D

Nu heb ik dat nooit zo ervaren, wel dat het weghalen van de deken een - effect heeft. Niet heel heftig, minder pin-point. Maar goed nu dus weer even een tijdje met de deken luisteren en dan straks de deken weghalen.

Het waren een paar leuke, gezellige uurtjes. Ook nog even een AKG 712 gehoord.....mmmmm...klinkt ook erg fijn.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Onder013, Henk, en.. Maz?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Nee Henk en Martin. Was wel hetzelfde blok als bij Maz.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Ah had ik het 50% goed. Martin ken ik niet?

Ach, stekkerblokken.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Ja...het is me wat met die dingen. Hij paste erg mooi bij mijn vloer.  :D

Wel erg aardig dat beide heren even langskwamen om deze ongelooflijke Thomas mogelijk iets te laten ervaren. Toch een dik uur rijden.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Luidsprekers beluisteren die boven het gewone uitstijgen, is al snel de moeite waard.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Lion of Judah

Ik ga het ook binnenkort ervaren, ben benieuwd! Bij mijn vloer past hij niet iig :D
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

chansig

Heb je een lelijke vloer dan ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Lion of Judah

Quote from: chansig on August 11, 2017, 17:34:40
Heb je een lelijke vloer dan ?

Gr. Hans
Is dat blok zo mooi dan?
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

Sirius666

Quote from: doorofnight on August 11, 2017, 16:49:48
Luidsprekers beluisteren die boven het gewone uitstijgen, is al snel de moeite waard.

Je hebt het niet zo op Hans' speakers he? :D

Quote from: chansig on August 11, 2017, 16:30:48
Ja...het is me wat met die dingen. Hij paste erg mooi bij mijn vloer.  :D

Wel erg aardig dat beide heren even langskwamen om deze ongelooflijke Thomas mogelijk iets te laten ervaren. Toch een dik uur rijden.

Gr. Hans

Tijdje terug zou kingpin een voeding voor jou maken toch? Vlot dat een beetje?


chansig

Quote from: Lion of Judah on August 11, 2017, 17:54:09
Is dat blok zo mooi dan?

Of je vloer heel lelijk... :D

Maar ik vind het een mooi blok om te zien.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: Sirius666 on August 11, 2017, 17:54:59
Je hebt het niet zo op Hans' speakers he? :D

Tijdje terug zou kingpin een voeding voor jou maken toch? Vlot dat een beetje?

Of hij mijn speakers goed vind klinken weet ik niet, ik weet wel dat Doorf te spreken is over de speakers van Dutch & Dutch.

En nee Kingpin ging geen voeding voor me maken. Dat laat ik door iemand anders doen en dat wil nog niet vlotten. Maar dat maakt niet uit.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Quote from: Sirius666 on August 11, 2017, 17:54:59
Je hebt het niet zo op Hans' speakers he? :D


Ik vind het heel goede luidsprekers. Zacht uitgedrukt.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Lion of Judah

Quote from: chansig on August 11, 2017, 17:59:34

En nee Kingpin ging geen voeding voor me maken. Dat laat ik door iemand anders doen en dat wil nog niet vlotten. Maar dat maakt niet uit.

Gr. Hans

Door Ronald? :D
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

chansig

 :D :D

Nee ik zit nog geen jaar te wachten. Is nu een maandje of 2. Dus valt nog mee. Het heeft allemaal geen haast...was het ook weer bijna vergeten.

Mijn Focal is binnen gekomen. Mooie hoofdtelefoon hoor en inderdaad gloedjenieuw en dat voor 146 euro. Al even geluisterd...klinkt prima. Wat meer body dan de Hifman.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

hpapen

Even mee raden - Jerry?

chansig

Goed zo. En nu verwacht je toch niet dat je een koelkast oid hebt gewonnen ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Martin!!!

#5372
Quote from: chansig on August 11, 2017, 14:36:59
Vandaag een extreem opgebouwd stekkerblok in mijn set gehad. De bouwers waren er ook bij. Tsja....blind vergelijken is natuurlijk erg ingewikkeld en daardoor een beperkende factor. Ik durf niet mijn hand in het vuur te steken voor de uitspraken: ik hoor verschillen/ik hoor geen verschillen.

Laat staan dat ik kan benoemen of het een slechter/beter is dan het andere. In mijn onbeschoftheid eigenlijk niet gevraagd of de bouwers duidelijke verschillen hoorde tussen het eea. Teveel met mezelf bezig. :D

De bouwers wilde ook graag de Dutch & Dutch speakers horen. Ze hadden deze vorig jaar op de show in Veldhoven gehoord en waren niet heel erg enthousiast. Dat was nu anders. Niet overmatig enthousiast maar volgens mij wel content met hetgeen ze hoorde.

Toen even wat schadelijke kippenpootjes naar binnen gewerkt en de deken tussen de speakers opgehangen. Voor een van de bezoekers deed dit een grote afbreuk aan de performance. Er werd letterlijk uitgesproken toen ik de deken weghaalde: Het is alsof je een deken weghaalt... :D :D :D

Nu heb ik dat nooit zo ervaren, wel dat het weghalen van de deken een - effect heeft. Niet heel heftig, minder pin-point. Maar goed nu dus weer even een tijdje met de deken luisteren en dan straks de deken weghalen.

Het waren een paar leuke, gezellige uurtjes. Ook nog even een AKG 712 gehoord.....mmmmm...klinkt ook erg fijn.

Gr. Hans

Ik vond het leuk je een keer in het echt ontmoet te hebben Hans  ;) een gezicht bij het bericht.

Ook vond ik het leuk de Dutch & Dutch 8m's nu eens in echt aan het werk te horen. Uit jouw verhalen begrijp ik dat het speakers zijn die nog volop in ontwikkeling zijn, getuige ook de laatste software upgrade van het filter waar je behoorlijke verschillen ten opzichte van de situatie er voor waarnam. Ik hoop dat Martijn en cs er werk van blijven maken om het merk door te ontwikkelen. Je gaf aan een voorkeur te hebben voor neutrale weergevers, ik prefereer waarschijnlijk een bultje hier en daar :) :) Nu is het nog niet 'mijn' geluid al zou ik er zeker gezien het prijskaartje van de set best mee kunnen leven maar het kan volgens mij beter, de potentie is er volgens mij  :thumbs-up:

Het bamboeblok liet volgens mij wel wat verschillen horen, of dit nu direct beter of slechter was kan ik niet zeggen  :crazy: , ik zat op het voetenbankje naast de luisterstoel met een natte hondensnuit in mijn nek niet op de meest ideale positie :unhappy: . Aan de stroomvoorziening van jouw set had ik zelf wat meer aandacht gegeven, op zijn minst randaarde en het fasecorrect aansluiten van de stroomkabels. Maar goed zo als je zelf al zei; "ga ik dat allemaal wel horen" geeft aan dat je het eigenlijk wel best vind zo en dat is meer dan prima natuurlijk. Jij  bent degene die moet genieten van je set en niet de  gasten de je ff keihard had moeten melden dat het allemaal onzin is zo'n Pandablok  :D :D :D

Ik vond het in ieder geval een gezellig bezoek en hoop je binnenkort hier thuis ook eens te mogen begroeten.
mainly British stuff

chansig

#5373
Er zijn er meer die een bult(je) prefereren boven een neutralere weergave. Ieder zijn ding zullen we maar zeggen.

Onder neutraal versta ik dus zo min mogelijk kleuring door de speaker zelf. Zoals ik al aangaf snap ik steeds minder waarom men een speaker zou willen die wel kleurt. Waarom wil je een opname al bewust gaan kleuren ? Om dan bv vervolgens te vertellen dat een set zo lekker natuurgetrouw klinkt. Dan gaat mijn logicaepet te boven.

Dat het beter kan...dat ben ik met je eens. Alleen zijn we het ws niet eens over de weg/middelen daar naar toe. Mijn inziens zit dit niet in de stroomtoevoer of andere blokken of wat dan ook. Mijn inziens zit dit in akoestiek en dus een betere afstemming tussen speaker en ruimte. Maar ik heb geen ruimte meer om bv akoestische aanpassingen te gaan uitvoeren. Ook een andere plek proberen voor de speakers is geen optie. Dus het is zoals het is.

Ook jouw uitnodiging zal ik niet vergeten en er zeker gebruik van maken. In ieder geval bedankt voor het langskomen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: chansig on August 10, 2017, 17:52:41
Morgen komt als het goed een gloedjenieuwe Focal Spirit Classic binnen. Ik lees dat mensen erg blij worden van deze hoofdtelefoon dus ik hoop ik ook.



Gr. Hans

Nou ik word, gelukkig, ook wel blij van deze hoofdtelefoon.

Volwassen geluid, voor mijn gevoel weinig uitsprekends, laag is mogelijk wat aan de "slordige" kant. Zit ietwat strak op de oren, maar dat zou moeten verbeteren naar mate je de hoofdtelefoon vaker draagt. Met de Fiio A5 voor mijn gevoel een prima combi. Spreekt me meer aan dan de Hifiman die ik hiervoor had. Voor 145 euro een koopje.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.