Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

op eigen verzoek verwijderd.

Geen planar. Da's wel jammer, had ik wel kek gevonden een planar on-ear.

Dat je kleine oren hebt moet je nooit zeggen in audiofiele kringen natuurlijk, zoiets kan alleen maar tegen je worden gebruikt.

Jumping Jack

Quote from: Baardmannetje on July 28, 2017, 18:08:42
Dat je kleine oren hebt moet je nooit zeggen in audiofiele kringen natuurlijk, zoiets kan alleen maar tegen je worden gebruikt.

En 'doof en een slechte set' in een onderschrift mag dan wel?   :D.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

op eigen verzoek verwijderd.

 Dat is toch inherent aan de audiofiel?

;D

chansig

Kleine oren vangen de kleine details beter op. Hebben ook nooit heel lang nodig om te horen of iets niet anders/beter klinkt.

Goed zojuist een Fiio A5 gekocht. Daarmee is de headset ook weer op niveau.

Maandag overigens naar Dutch & Dutch. Later die week bezoek van de makers van een mooi uitziend stekkerblok. Gewoon voor de lol eens luisteren of ik een verschil hoor met mijn eigenste stekkerblok. Daarnaast zijn de makers ook wel nieuwsgierig naar de 8M. Dus een gezellige ochtend/middag in het verschiet.

Dit weekend moet Max eerst maar eens Hongarije gaan winnen. Zeker nadat MvG kansloos gisteren verloor met pijltjes gooien.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Martin!!!

Vind je het niet jammer dat de mannen van D&D  niet nsar jou toe komen? Dan kunnen ze de weergevers meteen naar jouw ruimte instellen!
mainly British stuff

chansig

Nee...dat maakt mij niet uit.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Zo...het is allemaal gelukt. Software update, andere dsp kaart,aanpassingen filterinstellingen en een mogelijkheid om de speakers aan te kunnen passen via een app/website. Speakers kan ik nu vanuit de luie stoel op bv standby zetten. Kan het laag, mid, hoog aanpassen door bv wat dB's toe te voegen. Of nog wat geavanceerder frequentie gebieden aanpassen (5 per kanaal). Dan moet je wel eerst meten om te weten wat je aanpast.

Deze app/website zal de komende periode nog wel aan verandering onderhevig zijn. Bij de 8C is er bv ook de mogelijkheid om de afstanden tot achterwand en zijwand in te voeren. Bij de M komt deze optie nog.

Dan het geluid....weer "wennen". Het verschil is direct hoorbaar. Klinkt evenwichtiger, rustiger, minder uitgesproken, makkelijker. Moeilijk te vatten in woorden. Niet meer laag of hoog...gewoon allemaal een tandje beter. De tijd is het waard geweest om erop te wachten.

Zoals Hans Teeuwen zou zeggen: Dutch & Dutch......bedankt.

Gr. Hans

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Robiwan

Quote from: chansig on August  4, 2017, 17:04:58
Zo...het is allemaal gelukt. Software update, andere dsp kaart,aanpassingen filterinstellingen en een mogelijkheid om de speakers aan te kunnen passen via een app/website. Speakers kan ik nu vanuit de luie stoel op bv standby zetten. Kan het laag, mid, hoog aanpassen door bv wat dB's toe te voegen. Of nog wat geavanceerder frequentie gebieden aanpassen (5 per kanaal). Dan moet je wel eerst meten om te weten wat je aanpast.

Deze app/website zal de komende periode nog wel aan verandering onderhevig zijn. Bij de 8C is er bv ook de mogelijkheid om de afstanden tot achterwand en zijwand in te voeren. Bij de M komt deze optie nog.

Dan het geluid....weer "wennen". Het verschil is direct hoorbaar. Klinkt evenwichtiger, rustiger, minder uitgesproken, makkelijker. Moeilijk te vatten in woorden. Niet meer laag of hoog...gewoon allemaal een tandje beter. De tijd is het waard geweest om erop te wachten.

Zoals Hans Teeuwen zou zeggen: Dutch & Dutch......bedankt.

Gr. Hans

:) :) Veel luisterplezier.
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

chansig

Thanks...nu maar hopen dat ik het eea niet om de drie weken aan/uit moet zetten.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Dat het kan allemaal......fantastisch!
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Mike...IT'S AMAZING!!!!!!!!

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Robiwan

Quote from: chansig on August  4, 2017, 17:57:47
Thanks...nu maar hopen dat ik het eea niet om de drie weken aan/uit moet zetten.  :D

Gr. Hans

K.t Naim :D
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Rudi64

Quote from: chansig on August  4, 2017, 17:04:58
Zo...het is allemaal gelukt. Software update, andere dsp kaart,aanpassingen filterinstellingen en een mogelijkheid om de speakers aan te kunnen passen via een app/website. Speakers kan ik nu vanuit de luie stoel op bv standby zetten. Kan het laag, mid, hoog aanpassen door bv wat dB's toe te voegen. Of nog wat geavanceerder frequentie gebieden aanpassen (5 per kanaal). Dan moet je wel eerst meten om te weten wat je aanpast.

Deze app/website zal de komende periode nog wel aan verandering onderhevig zijn. Bij de 8C is er bv ook de mogelijkheid om de afstanden tot achterwand en zijwand in te voeren. Bij de M komt deze optie nog.

Dan het geluid....weer "wennen". Het verschil is direct hoorbaar. Klinkt evenwichtiger, rustiger, minder uitgesproken, makkelijker. Moeilijk te vatten in woorden. Niet meer laag of hoog...gewoon allemaal een tandje beter. De tijd is het waard geweest om erop te wachten.

Zoals Hans Teeuwen zou zeggen: Dutch & Dutch......bedankt.

Gr. Hans

Misschien muzikaler ?  :D ;)

Ongeloofelijk wat een paar aanpassingen en een software update kan doen..fijn dat die gasten moeite doen om hun producten met de tijd nog te fine tunen..
Geniet ze!
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

frank2

Met dsp ingebouwd kun je alle kanten op.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Quote from: Rudi64 on August  5, 2017, 09:58:53
Misschien muzikaler ?  :D ;)

Ongeloofelijk wat een paar aanpassingen en een software update kan doen..fijn dat die gasten moeite doen om hun producten met de tijd nog te fine tunen..
Geniet ze!

Ik ben zeker muzikaler geworden...en inderdaad leuk en mooi dat het alleen maar beter wordt.

Quote from: frank2 on August  5, 2017, 10:02:38
Met dsp ingebouwd kun je alle kanten op.

Gelukkig ook de goede.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kingpin

Nu nog een netwerkverbinding erop dan kunnen ze/jij hetzelf op afstand doen ...
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

i2Paq

Quote from: Kingpin on August  5, 2017, 12:56:04
Nu nog een netwerkverbinding erop dan kunnen ze/jij hetzelf op afstand doen ...

Precies, en dan meteen zien wat je allemaal aan muziek voorbij laat komen.....

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Kingpin

Quote from: i2Paq on August  5, 2017, 15:40:55
Precies, en dan meteen zien wat je allemaal aan muziek voorbij laat komen.....
Tis net Spotify e.d.  ;)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: i2Paq on August  5, 2017, 15:40:55
Precies, en dan meteen zien wat je allemaal aan muziek voorbij laat komen.....

Goed idee!

Dat er gewoon alleen smaakvolle muziek af te spelen is op de speakers. Ik zou het eens bij ze opperen.

Martijn M

Quote from: Kingpin on August  5, 2017, 12:56:04
Nu nog een netwerkverbinding erop dan kunnen ze/jij hetzelf op afstand doen ...

Na de upgrade van gisteren kan dat! Dit keer kon het nog niet, omdat er ook hardware geüpdatet is  :bigsmile:.

Quote from: Baardmannetje on August  5, 2017, 16:58:05
Goed idee!

Dat er gewoon alleen smaakvolle muziek af te spelen is op de speakers. Ik zou het eens bij ze opperen.

:clapping:
Dutch & Dutch

chansig

Twee dagjes verder. Dat er een verschil was tussen de vorige instellingen en die van nu dat was eigenlijk al binnen een kleine 1 seconde duidelijk. Minder aanwezig hoog, laag lijkt iets voller te zijn. Oke...dan dus wat muziek draaien, ondertussen wk atletiek kijken en kijken of ik nog wat zinloos geld kan uitgeven.

Op de een of andere manier lijken me dan makkelijker verbeteringen op te vallen. Hoor dus een toename in definitie. Allemaal net weer wat makkelijker/beter te onderscheiden. Meer ruimte ervaring, betere scheiding van afzonderlijke instrumenten, welke ook weer beter te volgen zijn. Ergens raar dat dit schijnbaar iets is waarmee een set zich kan onderscheiden. Ga naar een concert en ik vraag me of detaillering, scheiding, diepte etc allemaal hoorbaar zijn. :D

Thuis is het belangrijk...ik ben in ieder geval tevreden. Eens zien wat er de komende periode gaat gebeuren met de app en andere aanverwante zaken.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sirius666

#5346
Quote from: chansig on August  6, 2017, 15:09:07
Twee dagjes verder. Dat er een verschil was tussen de vorige instellingen en die van nu dat was eigenlijk al binnen een kleine 1 seconde duidelijk. Minder aanwezig hoog, laag lijkt iets voller te zijn. Oke...dan dus wat muziek draaien, ondertussen wk atletiek kijken en kijken of ik nog wat zinloos geld kan uitgeven.

Op de een of andere manier lijken me dan makkelijker verbeteringen op te vallen. Hoor dus een toename in definitie. Allemaal net weer wat makkelijker/beter te onderscheiden. Meer ruimte ervaring, betere scheiding van afzonderlijke instrumenten, welke ook weer beter te volgen zijn. Ergens raar dat dit schijnbaar iets is waarmee een set zich kan onderscheiden. Ga naar een concert en ik vraag me of detaillering, scheiding, diepte etc allemaal hoorbaar zijn. :D

Thuis is het belangrijk...ik ben in ieder geval tevreden. Eens zien wat er de komende periode gaat gebeuren met de app en andere aanverwante zaken.

Gr. Hans

Exact! Ik zie het al voor me...enkel Cannibal Corpse & aanverwanten bezoeken om vervolgens als referentie aanhouden voor een high end systeem. En dan moet je jouw termen ook nog eens rijmen met die van de audiofiele bijbel. Wat een drama's op weg naar een eigen high end heaven :D

Vooralsnog niets dan positiefs dus betreffende de D&D's? Vet dat het zo kan!

chansig

Live is wel anders dan een studio opname. Maar ik ben vaker bij een concert dan een opname in een studio.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Fijn dat het zo goed bevalt Hans. Mag ook wel met zulke luidsprekers.



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Morgen komt als het goed een gloedjenieuwe Focal Spirit Classic binnen. Ik lees dat mensen erg blij worden van deze hoofdtelefoon dus ik hoop ik ook.



Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.