Black & White by Rogér (2nd room)

Started by Fatalfelix, October 5, 2006, 17:07:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Waar doe ik verstandig aan ? (zie mogelijkheden)

Optie 1
1 (14.3%)
Optie 2
1 (14.3%)
Optie 3
2 (28.6%)
Optie 4
3 (42.9%)
Optie 5
0 (0%)

Total Members Voted: 7

Fatalfelix

dat is idd wel een goed idee  :), moeten dan wel vrij sterke magneetjes zijn gezien het frontje van metaal is, maar dat komt wel goed denk ik.
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Fatalfelix

#101
Vandaag de nieuwe Xindak sc-03 speakerkabels binnen gekregen  :)

De doos


Wat onscherp, maar de kables zelf (2x banana). Wat scherpere foto van de leverancier zelf http://www.servo.lv/images/products/sc03L.jpg


Vergeleken met m'n oude vd Hul Clearwater lijkt het alsof de Xindak wat gedetailleerder klinkt, maar dit ga ik later nog eens wat beter vergelijken als de verkoudheid over is  ;D. Wil het dan overens ook eens blind gaan testen aangezien dit eigenlijk de eerste stap voor mij in de kabelwereld is en ik eigenlijk wel benieuwd ben of het nou werkelijk zoveel uit maakt...

Heb overens ook een nieuwe geluidskaart besteld die waarschijnlijk volgende week komt. Het is de Onkyo pci-200 geworden aangezien dat één van de beste anologe 2.0 kaart zonder poespas is.



De interieurspuiter is overens op vakantie dus het spuiten van de speakers zal waarschijnlijk over 1a 2 weken plaatsvinden  :)
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

DA BoSS

#102
wow waar heb je dat kaartje nou weer besteld?


(ziet er gaaf uit 8))
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Fatalfelix

Quote from: DA BoSS on October  9, 2007, 23:27:56
wow waar heb je dat kaartje nou weer besteld?


(ziet er gaaf uit 8))


http://www.geekstuff4u.com/ er lag een briefje in de bus dat hij morgen kan worden opgehaald bij het postkantoor  :). Wel balen dat ik 50,- euro extra moet betalen aan tax oid   :(
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

DA BoSS

chique kaartje hoor, ben benieuwd naar je ervaringen... :D
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Fatalfelix

De kaart is binnen  :). Gelijk de Audigy II eruit gegooid en de Onkyo erin. Moest wel even de drivers voor de Envy 24HT chip van de via arena site afhalen aangezien de wavio drivers in het Japans waren  ;D.

Bevindingen:
Het geluid is een stuk helderder geworden aangezien de Audigy soms wat dof klonk. Ook lijkt het bij hoogwaardige mp3's net alsof de cd aanstaat zo goed klinkt het. Hoorde net bij een nummer ook wat achtergrond geluiden die ik nog nooit eerder had gehoord wat erop wijst dat de kaart ook gedetailleerder is. Kortom een geslaagde aankoop, mijn mp3's klonken nog nooit zo goed en ik ben weer een tevreden man :).

Zal morgen even een fotootje posten
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

royal d

Ik zie dat jij van een audigy 2 afkomt, vind je het de meerwaarde waard tov de audigy? En wat heb je ervoor betaald?


Fatalfelix

Quote from: D.E. Yirci on October 13, 2007, 23:54:21
Ik zie dat jij van een audigy 2 afkomt, vind je het de meerwaarde waard tov de audigy? En wat heb je ervoor betaald?



In mijn setup voegt de Onkyo zeker wat toe aangezien ik gebruik maak van de anologe stereo uitgang. Kan me voorstellen dat de kaart minder toevoegt wanneer je alles digitaal aansluit. De Audigy is ook eigenlijk meer bedoelt voor films/games omdat hij eax dts etc. ondersteund terwijl de Onkyo echt bedoelt is voor muziek. Was er overens incl verzendkosten en invoerrechten 210,- euro aan kwijt.

Foto's komen overens volgende week gezien m'n vader de camera op zijn werk heeft laten liggen...
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Fatalfelix

#108
De fotootjes



oud vs nieuw







zodra de speakers binnen zijn zal ik de eerste pagina ook even updaten met wat nieuwe foto's
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Dracoplasm

Quote from: D.E. Yirci on October 13, 2007, 23:54:21
Ik zie dat jij van een audigy 2 afkomt, vind je het de meerwaarde waard tov de audigy? En wat heb je ervoor betaald?


Ik ben overgestapt (voor de iMac) van een Audigy 2 naar een M-Audio revolution (5.1), ook dit was een enorme stap vooruit, en een stuk voordeliger dan deze Onkyo. (Naast stereo is deze kaart dan ook meteen goed te gebruiken voor  surround bij bijv. HD film materiaal).

Ontopic:

Mooie luidsprekers! En een erg nette geluidskaart!
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

royal d

mooi kaartje, lijkt me zeker een vooruitgang tov de audigy

Fatalfelix

#111
Bedankt voor de reacties hierboven  :).

Heb overens wat plaatjes toegestuurd gekregen hoe de speakers er nu bij staan.

grondlaag

hoogglans


Kan ze maandag komen ophalen en zal dan proberen om wat mooiere foto's te posten
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

R


Fatalfelix

#114
wauw, heb ze net opgehaald en het ziet er echt hartstikke gaaf uit. Vooral de weerspiegeling in de speakers van mijn spullen ziet er erg sjiek uit  :). Zal in de loop van de week de foto's posten aangezien hoogglans + flitser niet goed samengaat.
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Fatalfelix

#115
Vanmiddag echt onwijs veel ruzie gehad met m'n fotocamera (heb hem wel 15 keer vervloekt volgens mij) aangezien ik maar geen mooie sfeerfoto's kreeg terwijl ik zo m'n best had gedaan om alles mooi op te poetsen. Uiteindelijk is dit het resultaat...




nieuwe kaart (links)
















Zal een andere keer nog eens proberen om de speakers wat uitgebreider te fotograveren, want vandaag lukte het gewoon voor geen meter met al dat geglim hier   O0. Oftewel een nieuwe fotoshoot verzekerd, maar dan met een andere camera  ;D
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Fatalfelix

#116
Heb net nog even wat foto's gemaakt van de speakers aangezien het nu wat lichter was :).











De beelden zijn nogsteeds niet mooi scherp, maar het resultaat van de spuitbuurt is in ieder geval te zien
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

stoffels

wow heb net je topic gelezen en ben echt onder de indruk van wat je bij elkaar hebt vergaard.

zeer mooi, ook feli voor de inrichting, studeer je architectuur of grafiek of zo ?

Fatalfelix

#119
Bedankt voor de reacties  :)

@ Stoffels

Het is idd mijn grote wens om Architectuur te gaan studeren aangezien ik het erg leuk vind om dingen te ontwerpen  :). Moet hiervoor alleen nog wel een jaar op het vwo ploeteren...  :-\
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Vampire

Als je naar Delft gaat, komen we elkaar misschien tegen!  :D ;D
(zit je in de 6e?)

Errug strakke set... helemaal mijn smaak ook!  O0

Quote from: Fatalfelix on November  4, 2007, 13:46:01
Bedankt voor de reacties  :)

@ Stoffels

Het is idd mijn grote wens om Architectuur te gaan studeren aangezien ik het erg leuk vind om dingen te ontwerpen  :). Moet hiervoor alleen nog wel een jaar op het vwo ploeteren.
Pro-ject Debut II met Grado Gold | Cambridge Audio Evo 75 |  KEF LS50
Epson EH TW-650
Grado SR80

Minimalism: it's the least you can do.

Fatalfelix

#121
Was idd van plan om naar Delft te gaan  ;D. Zit nu in de 6e maar ben benieuwd of ik het ga halen. Ben namelijk overgestapt van 5 Havo naar 6 VWO waardoor ik toch een flinke achterstand heb. Mocht ik dit jaar nou niet halen dan kies ik er denk ik voor om eerst 4 jaar HBO bouwkunde te doen (of mischien propedeuse ?) en daarna 2 jaar TU Delft, maar ik geef toch de voorkeur aan dit jaar halen  ;D.
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

stoffels

ben effe op het net aan het rondploeteren om zo'n beocenter 9*** tweedehands aan te kopen voor op de slaapkamer.

heb enkele vragen
- is een gemiddelde prijs van 700 € normaal ?
- speelt die cd speler, zelfgebrande cd's
- mp3's niet zeker  :-\

+ zit er een wekfunctie op  O0 ?

zou zijn voor aan de muur te hangen en te koppelen aan 2 in wall luidsprekers.

Fatalfelix

#123
Voor een Beocenter 9500 in goede staat (zonder afstandbediening) is een prijs tussen de 600,- en 700,- euro normaal. Ze zijn ook te krijgen voor rond de 400,- euro, maar dan zit je met een ouder type die waarschijnlijk krassen of pikjes op het gepolijste alumium gedeelte hebben.

Hij speelt geen mp3's, maar wel zelfgebrande of samengestelde cd's.

Volgens mijn handleiding is het mogelijk om het apparaat maximaal 12x per dag in te stellen als een soort wekker (bijv 's ochtends om half 6 een cd aan (trackvolgorde ook mogelijk), en bij thuiskomst om 5 uur de radio op 3FM) en 5x als opneem apparaat. Het is ook mogelijk om bepaalde dagen uit te sluiten (bijv zaterdag en zondag). Mocht je er nou ook een Beovision bij hebben dan is het ook mogelijk om de dag te beginnen met een cd die na 15 minuten weer stopt omdat dan de tv op Nederland 1 aan gaat etc  8).

De Beocenter 9500 kan niet plat aan de muur bevestigt worden ivm het loopwerk (maximaal 45 graden). Hiervoor zou je kunnen kijken naar een Beosystem 4500 die wel op 90 graden bevestigt kan worden.



Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Vampire

Quote from: Fatalfelix on November  4, 2007, 14:15:16
Was idd van plan om naar Delft te gaan  ;D. Zit nu in de 6e maar ben benieuwd of ik het ga halen. Ben namelijk overgestapt van 5 Havo naar 6 VWO waardoor ik toch een flinke achterstand heb. Mocht ik dit jaar nou niet halen dan kies ik er denk ik voor om eerst 4 jaar HBO bouwkunde te doen (of mischien propedeuse ?) en daarna 2 jaar TU Delft, maar ik geef toch de voorkeur aan dit jaar halen  ;D.


Normaal stap je toch over na 5 HAVO naar 5 VWO?
Bij ons op school wel iig..

Was je ook op de open dag in Delft afgelopen maand, toevallig?  :D

Quote from: Fatalfelix on November  4, 2007, 15:44:52
Voor een Beocenter 9500 in goede staat (zonder afstandbediening) is een prijs tussen de 600,- en 700,- euro normaal. Ze zijn ook te krijgen voor rond de 400,- euro, maar dan zit je met een ouder type die waarschijnlijk krassen of pikjes op het gepolijste alumium gedeelte hebben.

Hij speelt geen mp3's, maar wel zelfgebrande of samengestelde cd's.

Volgens mijn handleiding is het mogelijk om het apparaat maximaal 12x per dag in te stellen als een soort wekker (bijv 's ochtends om half 6 een cd aan (trackvolgorde ook mogelijk), en bij thuiskomst om 5 uur de radio op 3FM) en 5x als opneem apparaat. Het is ook mogelijk om bepaalde dagen uit te sluiten (bijv zaterdag en zondag). Mocht je er nou ook een Beovision bij hebben dan is het ook mogelijk om de dag te beginnen met een cd die na 15 minuten weer stopt omdat dan de tv op Nederland 1 aan gaat etc  8).

De Beocenter 9500 kan niet plat aan de muur bevestigt worden ivm het loopwerk (maximaal 45 graden). Hiervoor zou je kunnen kijken naar een Beosystem 4500 die wel op 90 graden bevestigt kan worden.





Ik heb ooit een beocenter (weet niet welk nummer) gezien dat haaks aan de muur hing. Dus zoals de pick-up op het fotootje.. maar dan het hele beocenter!
Pro-ject Debut II met Grado Gold | Cambridge Audio Evo 75 |  KEF LS50
Epson EH TW-650
Grado SR80

Minimalism: it's the least you can do.