the Monitor Audio Lounge. met Atmos 5.2.4. > De stekker er weer in

Started by yorkie13, September 27, 2006, 14:48:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

GPO

Quote from: reza on July 22, 2017, 12:55:40
Wat een getob...
Volgens mij heeft dit niets meer met een hobby te maken  :baaa:
Je bent echt heel onrustig, lijkt me niet fijn...

Aub niet te verkeerd opvatten :thumbs-up:
Ja er zijn meer forumleden die veel wisselen. Op zich niks mis mee als hobby, maar ik ben blij dat ik die periode gehad heb (omgeving werd er ook heel onrustig van) ... zelfs mn zoon (toen een jaar of 8 ) zei zoiets als "pap ga je nou alweer van speakers wisselen" [emoji16]

Daarna heel lang Infinity's gehad (volgens mij die kappa 7.2 van jou Reza - weet je nog?) En sinds vorig jaar Klipsch. Helemaal tevreden mee zowel HT als stereo. Zal voorlopig wel blijven.

Ralf volgens mij heb je die Klipsch set wel vrij lang gehad? Zeker voor jou doen hahaha ... [emoji3]
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

reza

Ja ik weet het nog GPO. Die Kappa,'s waren mooie speakers! Wat heb je er mee gedaan?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

yorkie13

Het lijkt toch Monitor Audio te worden

Morgen een setje RS6 ophalen.

Nu nog een center erbij.

De Klipsch staan scherp geprijsd in de markt  8)

yorkie13

Dus bij deze.


GPO

Quote from: reza on July 22, 2017, 15:58:48
Ja ik weet het nog GPO. Die Kappa,'s waren mooie speakers! Wat heb je er mee gedaan?
Ik heb ze jaren met plezier gehad. In die tijd had ik mijn versterker ook geupgrade naar de Marantz SR9600 zodat ze nog beter tot hun recht kwamen. Uiteindelijk heb ik een blauwe maandag een Boston Acoustics set gehad en daarna weer terug naar Infinity Kappa maar dan een maatje kleiner (6.2) en icm subwoofer. Die heb ik ook jaren gehad tot vorig jaar ik overgestapt ben naar Klipsch.

Die oude Infinity Kappa is gewoon retegoed zeker gezien de 2e hands prijzen alhoewel deze modellen wel echt oud beginnen te worden en veel mensen er andere woofers en midranges in gaan doen (ieuw)....

(Sorry Ralf voor het ff kapen van je topic... [emoji23])

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

yorkie13

Geen punt, leuk dat je zelf ook weer terug ging naar een merk wat je eerder hebt gehad.

Heb al eerder ee MA surroundset gehad bestaande uit RS6/LCR/RS1/RSFX/RSW12

Dus weet hoe dat kan klinken  8)

yorkie13

Even rustig nadenken nu.

13 hours was prima te doen met alleen de andere MA fronts en Dolby Atmos.

Match Klipsch met MA is best wel goed.

Dolby



Dolby

Of een cabriolet en een leuke blonde jonge dame!
Of ben ik nu aan het doordraven? 😄

Mvrgr, Peter


Richard70…

Quote from: Dolby on July 23, 2017, 09:42:25
Of een cabriolet en een leuke blonde jonge dame!
Of ben ik nu aan het doordraven? 😄

Mvrgr, Peter
Heb ik ook ooit gedaan, geloof mij, nieuwe speakers zijn goedkoper :D
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Dolby


reza

Quote from: rdebruin on July 23, 2017, 11:36:27
Heb ik ook ooit gedaan, geloof mij, nieuwe speakers zijn goedkoper :D

Maar die rijden gegarandeerd minder fijn.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Richard70…

Quote from: reza on July 23, 2017, 16:15:18
Maar die rijden gegarandeerd minder fijn.
Hebben we het over de speakers, blonde vrouw, of de cabrio :D
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

yorkie13

Een cabrio met blonde vrouw en een goede audioset erin   :D

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

yorkie13

Na wat verdere luistertesten en handmatig instellen , nu besloten dat de Klipsch center en surrounds voorlopig blijven.

Zo kom ik goed weg met stereo en surround.

Tevens zou de afschrijving (te) groot worden na 3 maanden.

Ze blijven wel in de verkoop.

GPO

Quote from: Ralf67 on July 23, 2017, 22:33:42
Na wat verdere luistertesten en handmatig instellen , nu besloten dat de Klipsch center en surrounds voorlopig blijven.

Zo kom ik goed weg met stereo en surround.

Tevens zou de afschrijving (te) groot worden na 3 maanden.

Ze blijven wel in de verkoop.

Ik zat gisteren wat door mijn setup menu te browsen van de Denon en daar viel het mij op dat je specifiek voor 2-ch andere speaker uitgangen kunt assignen. Dus dat betekent dat je 2 sets kunt hebben: 1 voor stereo en 1 voor surround. Als de receiver een stereo signaal ziet dan schakelt die de stereo set aan en als er een surround signaal weergegeven moet worden, dan wordt de surround set aangezet.

Nou weet ik niet of dat op de Denon x4300 ook kan, maar dan zou je bv dit kunnen doen:

- stereo: de MA RS8 (met mss die REL parallel op aangesloten)
- surround: de gehele Klipsch HT set (moet je nog wel een bv setje Klipsch RP-250F als fronts erbij kopen)

Nadeel is natuurlijk dat je wel 2 extra front speakers in je kamer hebt staan....  :D

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

yorkie13

bedankt voor de tip, ga me er eens in verdiepen.

zelf overweeg ik een versterker met HT pass through te nemen.

yorkie13


Dolby


RalphH

Enthousiast bezig weer Ralf. Ben benieuwd of de kamer volledig omgezet gaat worden naar een ander merk. Heeft MA wellicht ook wat handiger formaat speakers die je voor Atmos kunt gebruiken?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

yorkie13

Gaat zeker over naar Monitor Audio.

De RS6 zijn helaas niet door gegaan.

Voor Dolby Atmos heb ik de Bach luidsprekers, welke een tweeter en filter upgrade krijgen.

Als center een MA RXLCR te gast.

Nu eerst even testen.

yorkie13