the Monitor Audio Lounge. met Atmos 5.2.4. > De stekker er weer in

Started by yorkie13, September 27, 2006, 14:48:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

GPO

#1225
Quote from: N1v3K on July 29, 2015, 14:08:28
Beide frequenties zijn het - 3dB punt.
SPL zal minder zijn inderdaad, maar goed. Hoeveel heb je nodig in een woonkamer?  ;D

Het scheelt behoorlijk veel. Kijk maar eens hier in de grafieken -->

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142914.msg2641937#msg2641937

...de specs vd monolith zijn denk ik met roomgain in gedachte....

Allebei overigens prima subs om film mee te kijken.... spl genereren ze toch wel... ;D

In dit licht ben ik juist zo benieuwd naar het verschil tussen de SVS en de Klipsch kwa meting... O0

Gpo
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

N1v3K

Waarom heb ik dat topic nooit eerder gezien?  :blink:

Overigens ook niet op gewezen toen ik in dubio was over de 400 xxls, monolith+ en de PB-2000...

N1v3K

#1227
Jammer dat er toen trouwens geen SB13-ultra bij is gezet.
Daar zou ik dan wel benieuwd naar zijn  ;D

Alhoewel.. andere prijsklasse natuurlijk..

yorkie13

De PB2000 ging toen idd dieper in het laag dan de M+.

Heb daarom ook de PC2000 nog staan.

WilcoL

Quote from: RA SUBS on July 29, 2015, 13:05:28
Heb deze week na 2 jaar een vaste aanstelling bij mijn huidige werkgever  gekregen.

Van harte! Tussen al het subgeweld door  ;) ;D
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

rkwinkel

ook op de diverse forums schijnen deze Klipsch met de PB 2000 vergeleken te zijn. Ook op het Klipsch forum is hier een discussie over geweest. Ook hier kwam de PB 2000 als de betere sub naar voren, Echter de pb 2000 is ook een stuk duurder.

jbtje56

Heb zelf ruime tijd de pb2000 gehad...., nu de r115sw.

Zelfde plaatsing, zelfde ruimte beide geen dsp;
Klipsch geeft hier veel meer druk dan de pb2000 gedaan heeft, beide liepen gemeten met rew even ver door.

Welke BETER is blijft een eeuwige discussie, FEIT is dat de klipsch veel meer geweld voor je geld is.
MARANTZ pm15s1 # B&W 683 # LOGITECH squeezebox touch # SAMSUNG uhd 55inch # SYNOLOGY ds nas #
AUDIOQUEST bekabeling

rkwinkel


negotiata

Heb ze beiden gehad. De klipsch veel meer geweld dan de svs.
En stuk gunstiger voor de portomonnee. Binnenkort 2e klipsch erbij.
Svs verleden tijd voor mij  :pompom:
- To be or not to be, thats the question -

kermit

Quote from: Negotiata on July 31, 2015, 02:18:23
Heb ze beiden gehad. De klipsch veel meer geweld dan de svs.
En stuk gunstiger voor de portomonnee. Binnenkort 2e klipsch erbij.
Svs verleden tijd voor mij  :pompom:
+1  ;)

cardas49

Gisteren gezellige avond gehad in Nieuw Vennep en de Klipsch meegenomen. Ralf, bedankt!

Ben zeer onder de indruk van de Klipsch zijn prestaties, komende van een standaard Monolith. Niet normaal hoeveel druk dit ding geeft met 2 vingers in zijn neus. In de eerste 2 minuten van Edge of Tomorrow zit een stukje afgrond diep laag. Ik zat een meter of 3 of 4 bij de sub vandaan, en voelde vanaf die afstand bizar veel lucht tegen mijn schenen aankomen. Ralf's woonkamer heeft een fors oppervlak, maar de Klipsch zette elke vierkante centimeter finaal onder druk. Ik vond hem ook best goed spelen in stereo. Beter dan de Monolith, die geeft wat meer poort ruis.

Thuis aangekomen maakte ik me een beetje zorgen over de reactie van de vrouw. De Klipsch is 9cm breder, en komende van een Monolith is 9cm extra toch best veel. Gelukkig staat de Monolith op soundcare superspikes, en kunnen die niet onder de Klipsch, waardoor de Klipsch minder hoog is en minder over de bovenrand van het audiomeubel uitsteekt. uiteraard heb ik volledig op dat laatste feit ingezoomd, en was alles ok  ;D. Hij gaat dus lekker blijven. Denk dat de Klipsch wel de beste "bang for buck" is van al mijn set componenten. in elke zin van het woord.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

luuk123456

#1236
Goed om te lezen dat wéér iemand enthousiast is met de Klipsch!
Wél vraag ik me af hoe hard je hem hebt staan als je vanaf `n metertje of 4 de wind tegen je schenen voelt blazen! :blink: ;D
Ik vind hem ook heerlijk klinken, maar het volume zó hoog hebben staan, dat het begint te waaien?! :headbanging:
Dat heb ik nog niet meegemaakt....

Gr. luuk
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

cardas49

Hangt erg van je ruimte, luisterplek en subplek af of dit een success wordt denk ik. Bij Ralf klonk het geweldig. Bij mij thuis was dezelfde test minder geslaagd. Ik kan nog veel verbeteren aan mijn opstelling en luisterplek. Ik weet alleen niet hoeveel ik daar nu nog mee ga doen, over een half jaar verhuist de Klipsch naar een huiskamer die meer op die van Ralf lijkt. Ik ga wel een Umik bestellen en meten in mijn huidige ruimte, maar dat is meer zodat ik mijn weg in REW leer kennen voor de nieuwe situatie.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

yorkie13

Mooi dat de Klipsch R115 bevalt.
Was idd wel leuk met Edge of tomorrow, de openings scène.

GPO

Quote from: rkwinkel on July 30, 2015, 10:38:28
ook op de diverse forums schijnen deze Klipsch met de PB 2000 vergeleken te zijn. Ook op het Klipsch forum is hier een discussie over geweest. Ook hier kwam de PB 2000 als de betere sub naar voren, Echter de pb 2000 is ook een stuk duurder.

Ondertussen is de Klipsch een stuk duurder geworden, dus dit verschil wordt een stuk minder.

Voor 550 euro zoals die werd aangeboden her en der is het een super subwoofer. Nu zie ik al prijzen van ver boven de 700 euro, maar goed dit was al voorspeld door Marcel van H&C hifi, dus dat is geen verassing...  :pompom:

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

H&C Hifi

laat ik wel zeggen dat jullie me nog steeds kunnen pm-en voor een scherpe prijs  :angel:

H&C Hifi

Quote from: rkwinkel on July 30, 2015, 10:38:28
ook op de diverse forums schijnen deze Klipsch met de PB 2000 vergeleken te zijn. Ook op het Klipsch forum is hier een discussie over geweest. Ook hier kwam de PB 2000 als de betere sub naar voren, Echter de pb 2000 is ook een stuk duurder.
En op o.a. dit forum lees je weer andere ervaringen  ;)

Zelf testen is de enige oplossing, veel mensen hebben zelf een bepaalde voorkeur en lezen daarom vooral de verhalen die voor hun beeld positief zijn.

RonG

En Marcel, weer een beetje beter?

Ik kan niet wachten om 2 van die beesten te laten spelen ;D

XtrmB

Ik kan dit wel beamen want hoe graag ik ook een dual sub wil lijkt het erop dat een single mij een veel beter geluids beeld geeft. Ondertussen heb ik er al een meting of 30 opzitten met verschillende opstellingen en de single geeft mij toch echt een beter laag gevoel. Zie ook mijn andere topics hiervoor.

Een topic van een ander forum wat mij zeer heeft geïnteresseerd is
https://www.avforums.com/threads/dual-monoliths-reviewed.527636/

Er is nog een ander topic met zijn eindconclusie maar de strekking is wel duidelijk.

Hoe dan ook, een dual is niet altijd beter dan een single. Heeft niet gek veel met dit topic te maken maar zet even wat kracht bij marcel zijn uitspraak, zelf testen!!!
HT: Samsung HW-N950

"Technological progress is like an axe in the hands of a pathological criminal."

morca

Quote from: XtrmB on August  1, 2015, 00:01:06
Ik kan dit wel beamen want hoe graag ik ook een dual sub wil lijkt het erop dat een single mij een veel beter geluids beeld geeft. Ondertussen heb ik er al een meting of 30 opzitten met verschillende opstellingen en de single geeft mij toch echt een beter laag gevoel. Zie ook mijn andere topics hiervoor.

Een topic van een ander forum wat mij zeer heeft geïnteresseerd is
https://www.avforums.com/threads/dual-monoliths-reviewed.527636/

Er is nog een ander topic met zijn eindconclusie maar de strekking is wel duidelijk.

Hoe dan ook, een dual is niet altijd beter dan een single. Heeft niet gek veel met dit topic te maken maar zet even wat kracht bij marcel zijn uitspraak, zelf testen!!!
Ik heb triple subwoofers,maar nog steeds 1 plaatsing.
Werkt hier het beste.

Maar als 1 plaatsing het beste werkt kan naast elkaar of stacken als je toch meer sub,s wilt.

yorkie13

Vandaar de XTZ 1 x 12 of 3x12 subwoofers, hoef je niet te stapelen.

Maar ondanks dat ik de R115 weg heb gedaan, is het zeker de beste subwoofer die ik hier voor HT heb gehad.
Zeker voor de vraagprijs van 550 euro, helaas nu weer duurder.

raindog

Quote from: RA SUBS on July 28, 2015, 19:12:26
Klipsch R115sw is voor HT zeker beter dan de Monolith +, maar dat wist je zelf ook wel.

Zeker. Maar ik vind de Klipsch met muziek best aardig voor een gepoorte sub, zolang de crossover maar niet te hoog staat. Doet in ieder geval met muziek niet onder voor de Monolith+. Tot mijn eigen verbazing, vandaar mijn vraag hoe jij dit ervaart.

Quote from: RA SUBS on July 28, 2015, 20:54:56
Klopt, maar perfect voor HT.

Valt tegen met stereo, waar ik voorheen 2 x een BK xxls400 gebruikte.

De R115 gaat daarom ook de verkoop in.

Ken je gepoorte subs die wel goed (genoeg) zijn met muziek? Of wordt het dan sowieso weer iets gesloten?
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)


jbtje56

Wellicht omdat je gepoorte zelfbouw sub niet goed genoeg is voor muziek?

Heb toch genoeg gepoorte subs gehoord (al dan niet met dsp) die zeker zo niet beter klonken dan gesloten subs.

Valt me op dat je altijd zo prat gaat over JOUW situatie en opstelling maar vind het eigenlijk best wel een beetje kul om
Steeds dit te melden en te vertellen dat gesloten beter is met
Muziek en je gepoorte dan voor film te gebruiken wat dan weer helemaal t einde is.

T kan ook anders.....dus ook met een gepoorte sub kun je van beide genieten.

Just my 2 cents  :yinyang:

MARANTZ pm15s1 # B&W 683 # LOGITECH squeezebox touch # SAMSUNG uhd 55inch # SYNOLOGY ds nas #
AUDIOQUEST bekabeling

XtrmB

iemand kan toch ook alleen maar uitgaan van zijn of haar eigen situatie en niet speculeren over die van een ander. Het is algemeen bekend dat een gesloten sub het beter doet bij muziek omdat muziek vaak niet lager gaat dan 40hz en deze vaak vraagt om snelle basreactie. Een gepoorte sub loopt vaker wat meer door in de basuitslag en dus meer nadreun geeft. Een gepoorte sub bij film is dan weer fijner met film voor meer punch en laagweergave.

Marco zegt helemaal niet dat je met een gepoorte niet van beide kan geniet maar geeft enkel zijn voorkeur in het gebruik van de verschillende uitvoeringen van subs. Ralf heeft heirin ook zijn voorkeur, en zo ik en jij ook.
HT: Samsung HW-N950

"Technological progress is like an axe in the hands of a pathological criminal."