iScan VP50

Started by papaleo, September 19, 2006, 22:53:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

papaleo

Is deze hier al aan bod gekomen?

Terwijl ik me 'n beetje aan het verdiepen ben in scalers kruisde deze mijn pad de iScan VP50,de VP30 was al wel bekend maar deze kende ik nog niet.

de belangrijktste verschillen tov de VP30 zijn;

.World Class 1080i Deinterlacing - Motion, Edge and Source-Adaptive Processing
.Complete processing of 1080p for PC, HD-DVD and Blu-ray Disc formats as well as upcoming PS3
.Ability to update all processing algoriths through software updates
.Progressive Source Input Cadence Detection (Source-Locked Output without Deinterlacing

Maar dan is die wel $1000.- (edit;duurder) dan de VP30
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Doet deze VP50 scaler nu wel motion adaptive deïnterlacing voor HD materiaal op digitale display's?
Want zover ik begreep deed tot nu toe nog geen een scaler dit.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Robbo

#2
Andere opties zijn Vantage HD, Crystalio II, Lumagen RadianceXG, Optoma VX3000, Algolith Dragonfly, NEC Theatersync en nog wel een paar andere op Gennum VXP en Realta gebaseerde scalers.

Wat dat betreft is de DVDO een buitenbeentje die op hun eigen ontwikkelingen vertrouwen,  wat ze overigens heel goed voor elkaar hebben.

Motion Adaptive Deinterlacing geldt feitelijk alleen voor video materiaal.   Aangezien het gros van het HD materiaal 'film' is, heb je meer aan een goede 3:2 pulldown detectie.   Maar het is goed om een goede MADI achter de hand te hebben, als de cadence detectie het niet trekt.

Daarom heeft MADI ook naam gemaakt, omdat Faroudja, die het deinterlacen zowat op de CE markt heeft 'neergezet', in hun FLI chips, al redelijk snel terugvielen naar MADI. Wat ze overigens daar zeer goed voor elkaar hadden.


papaleo

Ok,maar hoe zie jij de prijs/kwaliteit verhouding?
De Crystalio II b.v is 2x zo duur als de DVDO PV50,of is dit appels met peren vergelijken?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

bmateijsen

Maar ongeveer even duur als de Vantage HD ;). Overigens kan je die ook thuis proberen.

Quote from: papaleo on September 21, 2006, 15:15:33
Ok,maar hoe zie jij de prijs/kwaliteit verhouding?
De Crystalio II b.v is 2x zo duur als de DVDO PV50,of is dit appels met peren vergelijken?

papaleo

Maar die is wel beperkt met zijn HDMI ingangen(2x),ik lees dat die wel is uit te breiden met 2x extra HDMI ingangen voor in totaal 4 HDMI ingangen,is het zo dat als je deze uitbreiding zou nemen er dan geen plaats meer is voor de HD-SDI 'serial digital interface' uitbreiding?

Zou het mogelijk zijn om dan de Octava 3x2 matrix switcher te gebruiken als extra in/output uitbreiding?
   
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

bmateijsen

Hoi,

Inderdaad kan je uitbreiden met 2 additionele HDMI ingangen, maar is op dezelfde plek 1 of 2 HD-SDI ingangen mogelijk.
Je kan een switcher gebruiken, maar deze geeft natuurlijk een additionele verbinding.

Groet,

Bjorn

Quote from: papaleo on September 21, 2006, 15:37:37
Maar die is wel beperkt met zijn HDMI ingangen(2x),ik lees dat die wel is uit te breiden met 2x extra HDMI ingangen voor in totaal 4 HDMI ingangen,is het zo dat als je deze uitbreiding zou nemen er dan geen plaats meer is voor de HD-SDI 'serial digital interface' uitbreiding?

Zou het mogelijk zijn om dan de Octava 3x2 matrix switcher te gebruiken als extra in/output uitbreiding?
   

Robbo

#7
Feitelijk komt het allemaal op hetzelfde neer : SD&HD scalen en deinterlacen.  Dat is de belangrijkste taak van een video processor.   Daarnaast kun je alle je videoapparatuur erop aansluiten om te switchen en transcoden. Maar dat met een goede pre/pro tegenwoordig ook.

Ja, de C2 is zeer uitgebreid en daar betaal je voor.  Maar heb je dat nodig?   Wil je een SDI aansluiting op een VP50 en Vantage kost dat extra. Dat maakt het verschil al kleiner.

DVDO maakt gewoon goede producten en staat er ook achter.   Een VP is een complex product waar altijd wel een bugje in te vinden is.  Goede support is dan ook noodzaak.  Dat is de reden waarom ik voor de Crystalio II gekozen heb en ook nooit een NEC Theatersync zou kopen.

Je kunt ook geen video processor kopen en je geld in je zak houden voor een nieuwe projector met ingebouwde VXP of Realta chip.   Je bent dan wel iets beperkter,  maar scheelt wel $$

papaleo

Quote from: Robbo on September 21, 2006, 15:43:12
Feitelijk komt het allemaal op hetzelfde neer : SD&HD scalen en deinterlacen.  Dat is de belangrijkste taak van een video processor.   Daarnaast kun je alle je videoapparatuur erop aansluiten om te switchen en transcoden. Maar dat met een goede pre/pro tegenwoordig ook.

Ja, de C2 is zeer uitgebreid en daar betaal je voor.  Maar heb je dat nodig?   Wil je een SDI aansluiting op een VP50 en Vantage kost dat extra. Dat maakt het verschil al kleiner.

DVDO maakt gewoon goede producten en staat er ook achter.   Een VP is een complex product waar altijd wel een bugje in te vinden is.  Goede support is dan ook noodzaak.  Dat is de reden waarom ik voor de Crystalio II gekozen heb en ook nooit een NEC Theatersync zou kopen.

Je kunt ook geen video processor kopen en je geld in je zak houden voor een nieuwe projector met ingebouwde VXP of Realta chip.   Je bent dan wel iets beperkter,  maar scheelt wel $$

Ja,dat zou 'n optie zijn...maar ik wil wel alles uit, én 'n pj én m'n plasma halen en dan ontkom je denk ik niet aan een 'goeie' processor en daarbij wil ook nog eens mijn zelf opgenomen HDV 1440x1080 materiaal in de best mogelijke beeldkwaliteit vertonen, ik neem aan dat HDV('n afwijkende resolutie) ook geen probleem voor zo'n processor zal zijn ?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

J.A.F._Doorhof

Als je de scalers exact zo wil uitrusten als de CII dan kom je vaak duurder of gelijk uit aan de CII, dus zo duur is hij niet.

Het grote voordeel van de CII vind ik persoonlijk dat je kan kiezen tussen DCDi of Gennum.
Ik draai op dit moment 99% op de Gennum trouwens :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

papaleo

De CII is misschien niet duur,naar het is wel veel geld.  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Quote from: J.A.F._Doorhof on September 21, 2006, 21:04:25
Als je de scalers exact zo wil uitrusten als de CII dan kom je vaak duurder of gelijk uit aan de CII, dus zo duur is hij niet.
Het grote voordeel van de CII vind ik persoonlijk dat je kan kiezen tussen DCDi of Gennum.
Ik draai op dit moment 99% op de Gennum trouwens :D

Ik heb nog eens naar de CII VP3800 gekeken,maar als ik het goed begrijpt dan is de VP3800 ook een volwaardige (MB200) mediaplayer(kan de Snazio de deur uit) en zou ik dus ook mijn bewerkte HDV 1440x1080 (MPEG2) materiaal eens zonder problemen er mee kunnen afspelen?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Starred

Quote from: J.A.F._Doorhof on September 21, 2006, 21:04:25
Het grote voordeel van de CII vind ik persoonlijk dat je kan kiezen tussen DCDi of Gennum.
Ik draai op dit moment 99% op de Gennum trouwens :D

Dus toch niet zo'n groot voordeel  ^-^

J.A.F._Doorhof

@Starred,
Er zullen altijd mensen zijn die liever de DCDi gebruiken, voor LD's bv draai ik liever met DCDi, ook voor andere composite bronnen heeft DCDi voor MIJN GEVOEL net wat meer detail en rust. Voor de HD bronnen en SDI bronnen vind ik de Gennum een stukje beter.
Het is allemaal close.

@papaleo,
De VP3800 heeft inderdaad een mediaplayer aanboord, die draait nu in de 2e beta versie en TS streams werken perfect ook vanaf een NFS server.
De MB200 kan met bijna alles overweg, alleen HDV weet ik niet zeker.
Je kunt altijd een keer een segment toemailen dan kan ik het voor je checken.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

riwi

De Optoma HD3000 lijkt mij ook wel interessant. Prijs nipt onder €2000.
Gennum VXP processing.
En hij heeft een apparte feature voor het toevoegen van een HDMI capable receiver. Volgens mij kan je dit ook misbruiken om de Octava erbij tussen te schakelen. Op AVS in de HD81 thread stond hier wel wat uitleg over evenals in de manual van de HD3000.

Een andere mediaplayer is leuk, maar ik zou er dan liever een willen die ook H.264 aan kan, en niet een andere sigma8620 gebaseerde player. Voor je HDV materiaal zou het wel een oplossing kunnen zijn (als de mb200 die beter aan kan dan de snazio).

papaleo

Op het AVSforum lees ik(als ik het goed lees) in een review van de HD3000 dat deze niet echt geschikt is voor plasma's met een resolutie van 1366x768,dat lijkt me vreemd?

'If you cant adjust timings and porch settings on the rates offered then you cannot use it with ANY 1366 x768 plasmas as ALL scaler maufacturer's default settings for 1366 x 768 do not work with any of the NEC, Panasonic, Fujitsu or Pioneer sets.

End of that story'
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

henkt1

@ papaleo,

Of de CII HDV aankan weet ik niet. Maar ik weet wel zeker dat de CI, de PEP en de Vantage het in ieder geval niet kunnen. Dus ik zou het van tevoren eerst goed checken.  Camera > component/hdmi > scaler.

Ik blijf het maar een flauw excuus vinden van Pixelmagic dat 1400x1080 geen 'standaard' is. Tenslotte accepteren de ingebouwde 'scalers' in plasma's en beamers het signaal wel!

Dus eerst proberen. Maar dat bood Frank ook al (terecht) aan.

groet,

Henk
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

papaleo

Nou weet ik het niet meer zeker,máár heeft Rob Dingen dit niet al eens in het verleden getest met de Sony HDR-HC1  aangesloten op de CII en dat dit niet goed uitpakkte?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

henkt1

Dat weet ik niet. Wel op de CI en dat pakt iig niet goed uit.
Dat wordt op het pixelmagic forum ook bevestigd.

groet,

Henk
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

papaleo

Dat zou ook kunnen dat het op de CI was....dat weet ik eigenlijk niet meer.

In ieder geval zal ik dit voorstel van FrankD om dit specifieke HDV materiaal te testen eens 'n keer te gaan kortsluiten met hem...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

J.A.F._Doorhof

Het beste kun je een keer de camera meenemen.
De opbouw van de CII is echter heel anders dan van de CI en PEP en andere scalers op de markt.
Je kan de input en output namelijk pixel voor pixel aanpassen.
Dus het ZOU geen enkel probleem moeten zijn, maar ik beloof altijd pas wat als ik het getest heb.

We hebben trouwens wel een C1 compatibel gekregen met een HDV camera na flink wat gerommel met de resoluties.
Enige nadeel was dat de unit het niet goed wilde opslaan, en de klant dus elke keer 1 instelling moest wijzigen na een koude start.
Maar het werkte wel :D
Vandaar dat het me stug lijkt dat de CII dit niet kan, aangezien de instellingen bij de CII veel en veel uitgebreider zijn.
Daarnaast kan de CII bv ook overweg met bepaalde PC resoluties die ik op de CI niet voor elkaar kreeg (zelfs zonder wat aan te passen :D)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

henkt1

Hoi Frank,

Klopt wat je zegt  :D

En testen met de camera. Niet met materiaal via een ander medium (dvd's oid).

Hopelijk lukt het. Zou fijn zijn.

Henk
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

papaleo

Frank,ik zal wat materiaal verzamelen en binnnekort contact met je zoeken om 'n afspraak met je te maken om met de camera+HDV materiaal bij je langs te komen om dit eens aan de tand te gaan voelen.

Groeten,
Leo


Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Nog 'n belangrijke vraag;

Ik zou zo'n videoprocessor natuurlijk ook willen gebruiken voor mijn Panasonic plasma aan te sturen en aangezien dit een 768p scherm is en geen 1080p scherm heeft het dan wel zin om 1080i deinterlacing door de processor te laten doen levert dat genoeg voordeel op,en is het uberhaupt mogelijk om langs de interne processor van de Pana te komen via HDMI en de externe processor het werk te laten doen?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

bart_nl

De DVDO kan zeker naar jouw plasmas native resolutie scalen. Voordeel zal het betere de-interlacen van 1080i signalen zijn. Of je panasonic via HDMI native aan te sturen is moet je m.i. in je panasonic manual kunnen vinden?

Ik heb deze een paar weken geleden in de voorbestelling via het AVS forum gekocht. Hopelijk komt 'ie binnenkort binnen  :)