Ik heb besloten om jullie te laten meelezen van al mijn nieuwe plannen. Elders heb ik al enige reviews neergezet en dat zal ik ook blijven doen.
Als eerste zal ik jullie laten kennismaken met mijn huiskamer en set:
als eerste een eenvoudig getekende plattegrond van mijn huiskamer
als tweede een overzichtsfoto
Een overzicht van alle apparatuur vind je hieronder
Waarom upgrade?Hoewel ik al jaren tevreden luister, is er de laatste tijd (1 jaar) toch iets wat me niet bevalt. Na upgraden van mijn versterker met de Arcam A32, (vorig jaar )is dat even weggeweest maar het kwam weer terug.
Het geluid waar ik naar luister boeit mij niet meer het trekt me niet meer inde muziek.
Hoewel ik nu een muziekale set heb heb ik besloten om mijn speakers te gaan vervangen voor aanmerkelijk betere.
Wat bevalt dan niet?
De sound die ik nu heb is me te vlak, vrouwen stemmen klinken niet vol genoeg, te weinig definitie. Mijn speakers zijn de oorzaak maar voor het geld zijn het nog steeds "moord"speakers, ze klinken goed alleen mijn eissen zijn nogal hoog geworden.
Na een rondje van 1 jaar en verschillende speakers beluisterd te hebben en nog 1 te gaan, zal het een keuze worden tussen de Wilson benesch Curve (a.s. zondag ga ik die beluisteren) en de Usher Dancer 8871 II.
Een van deze speakers zal ik enkele weken thuis beluisteren waarna ik een keuze zal gaan maken.
Daarna komt de versterker aan de beurt en daarna de ls kabels.
Afhankelijk van welke speaker het wordt, versterker keuze is zeker net zo belangrijk als de speakerkeuze, het kan het geluid van de speaker maken of breken, proefondervindelijk bij luistersessies vastgesteld.
Versterker keuze tot nu toe: arcam P35 toevoegen (bi-ampen) audia flight 2, chord
ik zal dit topic blijven aanvullen...
pagina 231 reviews van CP Audio en Vibexpagina 296 review Vicol high density speaker cablepagina 317 review diverse USB kabelspagina 355 review IEC stekkers Oyaide C 79 en Hifi tuning Ultimatepagina 353 review furutech alpha 3 stroomsnoer en diverse connectoren ( stekkers)
Sinds augustus 2012 zijn er weer grote veranderingen geweest, na een blindtest hier thuis, waar opviel dan een heel eenvoudig setje tov. de Belles en mijn set wel verschillen gaf maar niet ervoor zorgden dat het geld wat betaald was voor de de Belles VV eruit kwam heb ik besloten niet alleen maar te upgraden. Omdat streamen erg interessant wordt een betere surround gkocht dan de CA.