Reference Stereo & Surround System by Frank2

Started by frank2, September 18, 2006, 19:25:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

frank2

daarom ga ik ook werken en hoort mijn vrouw dit aan, overigens radio 538 is ook geprogrammeerd.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

frank2

De reciever komt definitief morgen. Hij wordt door Karel gebracht.
Dus vanaf vrijdag wordt deze reciever de gehele dag aangezet om de 2 weken zsm te overbruggen.

De dvd speler en dcc speler worden erop aangesloten, coax en optical verbinding. Waarbij de coax tzt verbeterd moet worden. Het netsnoer is een belden.

Ik heb nu enige tijd naar de CA geluisterd het grootste verschil is definitie en een eerlijk en schoon geluid. Dynamiek is bij deze reciever echt erg goed. Het verbaasd mij nu dat zoveel mensen het blijven houden op Onkyo. Een 7 serie van onkyo haalt het bij lange na niet tov. deze CA.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

tiptop

Dat roep ik nou al de hele tijd. ;D :music:

Gefeliciteerd met je nieuwe receiver 8)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Guester

Sonos - Spotify

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

frank2

Nou de vorige was ook nog niet goed ingespeelt, maar in eerste instantie klinkt alles "harder" niet zo smooth.
Maar ik weer pech, ik heb vandaag vrijdag 20-2 de reciever aangesloten, en helaas er zit en stevige brom in, ook als hij alleen in standby staat. Niet te verhelpen door een ander stroomsnoer op een ander stopcontact aan te sluiten. Andere stroomsnoeren liggen 40 cm  afstand van de achterkant, bovendien had de vorige CA dit probleem niet.

Ik heb wenwaudio gebeld, zij gaan meteen voor mij een nieuwe bestellen en deze wordt teruggestuurd naar de importeur. (Hij doet het verder uitstekend, dus kan wel films kijken)

Zilver is wel een erg mooie kleur bij CA.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Stefan S.

Goed om te lezen dat de CA jouw bevalt! Vanuit mijn kant ook alleen maar positieve berichten, echter heb ik wel problemen met de volumeknop. Deze is toch behoorlijk gevoelig en ik heb het idee dat bij minimale volume maar rechterluidspreker meer geluid produceert dan mijn linkerluidspreker. Misschien dat ik Karel eens moet berichten over mijn bevindingen... ::)

tiptop

Quote from: frank2 on February 20, 2009, 12:12:35
Nou de vorige was ook nog niet goed ingespeelt, maar in eerste instantie klinkt alles "harder" niet zo smooth.
Maar ik weer pech, ik heb vandaag vrijdag 20-2 de reciever aangesloten, en helaas er zit en stevige brom in, ook als hij alleen in standby staat. Niet te verhelpen door een ander stroomsnoer op een ander stopcontact aan te sluiten. Andere stroomsnoeren liggen 40 cm  afstand van de achterkant, bovendien had de vorige CA dit probleem niet.

Ik heb wenwaudio gebeld, zij gaan meteen voor mij een nieuwe bestellen en deze wordt teruggestuurd naar de importeur. (Hij doet het verder uitstekend, dus kan wel films kijken)

Zilver is wel een erg mooie kleur bij CA.
Dat is wel weer jammer, van die brom. Zat alles goed aangesloten? Niet toevallig een uitgang en een uitgang met elkaar verbonden? gebeurd nogal wel eens per ongeluk en dan kijg je dat ook. Of wel beeld naar de tv, maar geen geluid. Ik heb hier bijv dat ik ook tv audio out moet aansluiten op de tv naar voorversterker, anders krijg ik een aardlus en dus een brom.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

frank2

Hoi Fabian,
alles is goed aangesloten en werkt ook goed, behalve een behoorlijk irritante bromtoon van de trafo. (in stilte scenes duidelijk hoorbaar) Ook hoorbaar in standby mode. Helaas kan gebeuren en wordt gelukkig goed opgelost door wenw audio, ik had niet anders verwacht. Nu maar wachten op de nieuwe CA. Ze hebben deze defect gemeld bij de importeur, dus nu krijgen ze een nieuwe en gaat deze terug.

Gisteren weer zo'n spektakel film gekeken, hellboy1, tsja de CA laat goed zien wat ie kan en das veel beter dan een onkyo. Ben wel blij dat ik voor de CA gegaan ben. (hellboy2 heb ik ook moet alleen nog kijken)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

frank2

Vlgs Karel, toen ik 'm belde over de brom kon dit nog weg gaan, dit had te maken met inspelen van de trafo en de wikkelingen op de trafo. Nu kan ik inderdaad zeggen dat het weg is.
Vandaag ook m'n Bow cd speler op de CA aangesloten. Hoewel de CA nog niet goed is ingespeeld heeft slechts een 20 uur gespeeld klinkt het als een klok met dien verstande dat rechtstreeks via de VV het nog wel steeds beter klinkt, het verschil zit 'm vooral in iets minder diepe basweergave en het midden wat wat schoner is. Digitale kabel is v.d. hul, niet het beste merk, maar ik heb nog niets anders. Als ik een goede dig. kabel zou hebben en betere aansluitkabels naar de VV zou het hoogstwaarschijnlijk nog beter gaan klinken. Maar ik ben zeer tevreden de surround is goed, de stereo klank is ook goed, en zal nog beter worden door de inspeeltijd.
We wachten rustig af, maar 1 ding kan ik wel zeggen deze surr. reciever is aanmerkelijk beter dan Onkyo.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Kingpin

Brom kan inderdaad aan de wikkelingen liggen van de trafo, kan zijn als de versterker warmer wordt dat dit weggaat, maar kan ook een oorzaak zijn dat je op hetzelfde net bv een wasmachine heb draaien of iets dergelijks dat storing veroorzaakt.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

frank2

Dat lijkt me niet mogelijk heb immers een aparte groep laten aanleggen en de demo die ik had deed dit niet. Het is nu zacht zoemen geworden. Heb Karel gebeld, die had reeds een nieuwe binnen dus hij wordt toch omgeruild.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

tiptop

Quote from: frank2 on March  4, 2009, 15:42:58
Vlgs Karel, toen ik 'm belde over de brom kon dit nog weg gaan, dit had te maken met inspelen van de trafo en de wikkelingen op de trafo. Nu kan ik inderdaad zeggen dat het weg is.
Vandaag ook m'n Bow cd speler op de CA aangesloten. Hoewel de CA nog niet goed is ingespeeld heeft slechts een 20 uur gespeeld klinkt het als een klok met dien verstande dat rechtstreeks via de VV het nog wel steeds beter klinkt, het verschil zit 'm vooral in iets minder diepe basweergave en het midden wat wat schoner is. Digitale kabel is v.d. hul, niet het beste merk, maar ik heb nog niets anders. Als ik een goede dig. kabel zou hebben en betere aansluitkabels naar de VV zou het hoogstwaarschijnlijk nog beter gaan klinken. Maar ik ben zeer tevreden de surround is goed, de stereo klank is ook goed, en zal nog beter worden door de inspeeltijd.
We wachten rustig af, maar 1 ding kan ik wel zeggen deze surr. reciever is aanmerkelijk beter dan Onkyo.
Cambridge vind ik ook qua sound de beste surroundversterkers in hun prijsklasse. Yamaha ook wel maar alleen met surround. Stereo staat cambridge redelijk alleen. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

frank2

#1116
Zo de nieuwe CA is er weer, omgeruild voor een andere die niet bromde, en het cassettedeck is weer in ere hersteld, klinkt verbazingwekkend goed. nb: zwarte apparaat is een portable DCC van Philips
foto:
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

frank2

#1117
en een foto van de nieuwste aanwinst:Cambridge Audio 640R
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

frank2

Mooi is nog niet eens zo belangrijk, de sound, net een oudje gezien Blade 1. Klinkt als een klok, mooie surround effecten. Daarnaast heb ik ook een coax van de cd naar de CA aangesloten. Ook de Bow cd speler klinkt er lekker op, eigenlijk beter dan ik verwachtte, en inspelen moet nog gebeuren, hij staat slechts 4 uur aan.

Ja het beloofd wat. Dus Fabian, als je een keer in de buurt bent, je bent welkom.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

frank2

foto vanuit mijn luisterpositie:
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

ajbeefde

Quote from: frank2 on March  8, 2009, 10:57:54
foto vanuit mijn luisterpositie:

Mooie apparatuur, wordt wel tijd voor een all in one AB....  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Stefan S.

Quote from: ajbalmere on March  8, 2009, 11:15:11
Mooie apparatuur, wordt wel tijd voor een all in one AB....  ;)

en dat je stopt met roken  ;)

LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

ajbeefde

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI