Reference Stereo & Surround System by Frank2

Started by frank2, September 18, 2006, 19:25:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Peerless Monster

Quote from: frank2 on September 27, 2006, 19:13:27
@daboss: ja ik probeer gedegen te werk te gaan. Natuurlijk heb ik de curves kritisch beluisterd voor ongveer 1 uur, en ja ze klinken lekker weg. Maar de klankkleur beviel me niet, er waren dingen te horen die ik persoonlijk storend vind hoewel een ander juist zegt dat dat juist zo goed is. Ik heb slechts willen schrijven wat bij mij als eerste opkomt als ik een speaker heb beluisterd, bij de usher was dat eerlijk. Bij de curves intiem, dat wil niet zeggen dat ze een beperkte indruk hebben achtergelaten, maar meer zoals ik dat ervaar, je kunt heerlijk dire straits beluisteren op de curves, het nummer you and your friend met zo'n lekkere gitaar erin welke dan een beetje een gloed heeft vind ik erg mooi, maar bij een symphonie orkest haken ze voor mij af.

@antoine: von schweikert heb ik nooit beluisterd en soory ik ga niet het hele land af om ze te beluisteren. Ik heb wel ergens op het net een test gelezen van een amerikaan die de von schweikert heeft staan en er de grote ushers bij zette. Het eindoordeel was dat sommige muziekstukken beter op een usher klonken en sommige beter op de von schweikert met 1 maar: de von schweikert was aanmerkelijk duurder.

@bjorn: zoals ik al tegen je zei ze zijn groot en nu ze hier op proef staan; ze blijven wel erg groot, maar daar maak ik geen punt van, de eerste conclusies zijn wat klinken ze hier thuis fantastisch je hoort eindelijk bij nummers waar een echt lage bas in zit, hey die zit erindat miste ik dus...

kwam vanmiddag om 18.00 uur thuis, zegt mijn vrouw ik heb muziek geluisterd ze klinken erg goed ik hoor nu voor het eerst alle instrumenten duidelijk en dan die mooie diepe bas....
en dan te bedenken dat de speakers nog steeds achter de arcam hangen welke te licht is.

Ik en nog iemand hier op het forum (Rutt) zijn dus zoekende naar een krachtige versterker welke wel de sound heeft van de arcam (ongeveer tenminste) welke iets minder braaf is wat meer punch geeft.
Monoblokken heeft hij al uitgetest maar die klinken terughoudend dus dat is geen optie meer en de P35  schijnt vlgs hem (hij heeft ook ushers) weer minder strak te klinken.
Potentiele kandidaten:
- audia flight two, - chord, - classe, - accuphase..... verder geen idee
negatieve kandidaten: sphinx en plinius, zij klinken te hard te schreeuwerig, een te kille versterker. (ik heb ze beidden kort mogen beluisteren)

De 8200 is inderdaad iet wat fel, maar om dan gelijk Plinius al af te schrijven... ;).
Ik ben net terug van een luistersessie en ik vind Plinius dan eerder rustig (samen met mij anderen denk ik). Ik denk dat de nieuwe serie toch flink wat verbeteringen heeft ondergaan, want fel is het niet. Het is gewoon eerlijk.
De nieuwere serie moet je ook een kans gunnen Frank. Echt waar.
Plinius wordt vaak zelfs vergeleken met buizen geluid .....
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pjotr27

QuoteDe 8200 is inderdaad iet wat fel, maar om dan gelijk Plinius al af te schrijven... Wink.
Ik ben net terug van een luistersessie en ik vind Plinius dan eerder rustig (samen met mij anderen denk ik). Ik denk dat de nieuwe serie toch flink wat verbeteringen heeft ondergaan, want fel is het niet. Het is gewoon eerlijk.
De nieuwere serie moet je ook een kans gunnen Frank. Echt waar.
Plinius wordt vaak zelfs vergeleken met buizen geluid .....

Hier kan ik het absoluut mee eens zijn, het is gewoon een kwestie van goede afstemming. Zoals Rens al zei is hij gisteren bij mij geweest, ik heb zowel een Plinius versterker als een Cd-speler en het is eerder te rustig dan te fel.
Het blijft een kwestie van de match apparatuur/rack/kabels.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Peerless Monster

Quote from: Pjotr27 on September 28, 2006, 11:42:41
Hier kan ik het absoluut mee eens zijn, het is gewoon een kwestie van goede afstemming. Zoals Rens al zei is hij gisteren bij mij geweest, ik heb zowel een Plinius versterker als een Cd-speler en het is eerder te rustig dan te fel.
Het blijft een kwestie van de match apparatuur/rack/kabels.

Ik was niet verbaasd dat het zo rustig kon klinken, want de Reynauds had ik al eerder gehoord (de kleinere broertjes ervan) op een 102 van plinius (bij de electronicus José overigens Peter). De Reynauds zijn heel muziekaal maar gesloten en heel terughoudend.
De Plinius is gewoon een eerlijke versterker die heel gevoelig is voor goede of verkeerde componenten.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pjotr27

QuoteDe Reynauds zijn heel muziekaal maar gesloten en heel terughoudend.
Het zal nog wel een stukje opener gaan klinken de komende maanden, de Siltech is nu 6 weken oud en heeft een aantal 100 draaiuren nodig om open te gaan. (Nu ongeveer 100 uur gehad schat ik)
Maar goed Frank geef ook Plinius maar eens een kans!
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

frank2

Oke ik zal ook de plinius een kans blijven geven, wie is er dealer?
Ik heb ondertussen een mede forummer gevonden die net als ik op zoek is naar een versterker die lekker klinkt op usher, hij heeft er al veel gehoord maar is er nog niet uit.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Pjotr27

QuoteOke ik zal ook de plinius een kans blijven geven, wie is er dealer?
Die zijn er volgens mij niet meer, dus je zal beluisteren moeten met forum genoten die Plinius hebben.
Ik neem aan dat het wel via een andere importeur (Belgie) te leveren is.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Peerless Monster

Ik ken nog wel mensen die een Plinius willen verkopen Frank.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

advr

Quote from: Peerless Monster on September 28, 2006, 01:14:55

Plinius wordt vaak zelfs vergeleken met buizen geluid .....

dat gaat net iets te ver in mijn beleving ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Peerless Monster

Quote from: advr on September 28, 2006, 14:34:22
dat gaat net iets te ver in mijn beleving ;D

Verdiep je er maar eens in.
Vaak wordt dat wel geroepen.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

frank2

Jongens loop niet te hard vanstapel, ik moet eerst speakers kopen, deze inspelen en dan kan ik pas verder tenzij ik de demo's wat langer mag houden dan ga ik meteen verder. Ik weet ondertussen dat rens plinius helemaal te gek vind, maar er zijn meer merken en ik weet ondertussen al dat de versterker keuze veel en veel moeilijker zal zijn dan de speaker.
Jaja klinkt vreemd maar als het def. de usher wordt, is dat niet meer vreemd...
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

advr

Quote from: Peerless Monster on September 28, 2006, 15:52:58
Verdiep je er maar eens in.
Vaak wordt dat wel geroepen.

het echte buizen geluid heb ik gisteren toch niet gehoord ::)

het was allemaal heerlijk super goed maar toch blijft het transistor geluid.  ;D

niets mis mee hoor maar zoals een buisje swingt is maar moeilijk te evenaren met een niet buis :)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Audiofiel

Quote from: frank2 on September 18, 2006, 19:25:43
Na een rondje van 1 jaar en verschillende speakers beluisterd te hebben en nog 1 te gaan, zal het een keuze worden tussen de Wilson benesch Curve (a.s. zondag ga ik die beluisteren) en de Usher Dancer 8871 II.

Een hele interessante strijd, want behoorlijk verschillende speakers. Hoewel ze beide van Scan Speak units uitgaan (of de Usher-varianten daarvan), hebben ze een andere opvatting van klankbeeld door kastontwerp en filterontwerp.

Quote from: frank2 on September 25, 2006, 19:15:51
Laat ik ook maar vast zeggen dat het mij niet kon bekoren.
Het grootste gemis vond ik zoals bjorn ook bevreesde de diepe bastonen, die waren er niet.

...

stel je voor: een klein oud bruin cafe, met houten plafonds, gedimd licht, rokerig en gezellig druk. En op een klein podium staat bijv. patricia kaas een rustig nr. te zingen. Intiem warm, knus. Zo zou ik de curves willen typeren, overigens ik heb U2 ook beluisterd en ze nog nooit zo goed horen klinken als op de curves.

Als ik datzelfde doe voor de ushers:
een nieuw groot concertgebouw met optimale akoestiek, de nieuwste apparatuur erin, patricia staat hier op het podium perfect afgeregeld geluid, optimale plaatsing van de instrumenten en jij zit daar met een paar mensen op de rode fauteuils. en geniet van de muziek.

Ik kan me je ervaring heel goed voorstellen. De Ushers zijn bijzonder groot, breed, diep en indrukwekkend. En daar houd ik ook best wel van. Daarmee vergeleken zijn de WB's gewoon erg ingetogen. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Quote from: Ruben on September 25, 2006, 22:17:55
Helder verhaal. Het blijft natuurlijk altijd een smaakkwestie. Niet helemaal wat in mij opkomt bij WB. Bij kate op de chord klonk het echt wel groots. Natuurlijk wel weer een ervaring rijken die de keuzen makkelijker maakt.

Ik snap wat je bedoelt. Bij Kate klonk het zeker niet klein, en redelijk groot. Maar heb jij wel eens een aantal Ushers gehoord, Ruben? Die zijn echt heel erg indrukwekkend. Zeg maar de grote Sonus Fabers, maar dan met een heel andere filosofie (Usher wordt ontworpen door meneer d'Appolito) en klankbeeld.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Quote from: frank2 on September 28, 2006, 12:28:01
Oke ik zal ook de plinius een kans blijven geven, wie is er dealer?
Ik heb ondertussen een mede forummer gevonden die net als ik op zoek is naar een versterker die lekker klinkt op usher, hij heeft er al veel gehoord maar is er nog niet uit.

Ik zou naast de door jou al genoemde merken nog kijken naar Electrocompaniet en Aragon. :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Quote from: advr on September 28, 2006, 21:32:08
het echte buizen geluid heb ik gisteren toch niet gehoord ::)

Toch een keertje bij mij langskomen dan. Laat ik je transistorbuizen horen. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

advr

Quote from: Audiofiel on September 28, 2006, 21:48:36
Toch een keertje bij mij langskomen dan. Laat ik je transistorbuizen horen. ;D

is goed 8)

maar nu ga k eerst naar mijn eigen Graaf en LP12 luisteren, ik heb een prachtige binnen gekregen: een gelimiteerde MFSL persing van LP Aimee Mann, Bachelor No 2 !!

Die kan zingen 8) 8)

En daarna even Kari Bremnes ook op het zwarte vinyl, ter vergelijking van gisteren 8)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

R

Nee niet gehoord. Vandaar dat ik daar ook geen mening over heb ;)

Quote from: Audiofiel on September 28, 2006, 21:47:12
Ik snap wat je bedoelt. Bij Kate klonk het zeker niet klein, en redelijk groot. Maar heb jij wel eens een aantal Ushers gehoord, Ruben? Die zijn echt heel erg indrukwekkend. Zeg maar de grote Sonus Fabers, maar dan met een heel andere filosofie (Usher wordt ontworpen door meneer d'Appolito) en klankbeeld.


Audiofiel

Quote from: Ruben on September 28, 2006, 22:47:01
Nee niet gehoord. Vandaar dat ik daar ook geen mening over heb ;)

Zeker een keertje luisteren dan. Er zijn steeds meer forumgenoten die Ushers hebben. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

R

ha ha er is zoveel moois te luisteren O0

Quote from: Audiofiel on September 28, 2006, 23:08:32
Zeker een keertje luisteren dan. Er zijn steeds meer forumgenoten die Ushers hebben. ;)

Peerless Monster

#44
Quote from: Audiofiel on September 28, 2006, 23:08:32
Zeker een keertje luisteren dan. Er zijn steeds meer forumgenoten die Ushers hebben. ;)

Das minder ;).
Er zijn er ook die steeds meer Acoustats krijgen ;).
(En ook steeds meer medeforummers die acoustats krijgen overigens ;) )
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

frank2

a.s. zaterdag krijg ik op proef een andere versterker, een voor/eindcombinatie van Marsh (a200s+pre 2000)
er zijn lovende reacties over geschreven.
Karel van w en w audio zou ze vandaag beluisteren zodat hij ook paar juiste ls kabels mee kon nemen.
Ik ben erg benieuwd; de ushers klinken op de arcam ontzettend mooi maar ook iets "te lief" en de arcam is duidelijk te licht. Door een ander forumgenoot weet ik dat een arcam p35 niet voldeonde zal zijn en dat de P1 te terughoudend klinkt, dat willen we ook niet.
dus ik houd jullie op de hoogte.....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

R

Dat van die P1 heb ik nog nooit gehoord. Heb ze zelf ook nog nooit gehoord hoor. Maar mooi spul van marsh O0. Ben benieuwd wat je er van vind.

Quote from: frank2 on September 29, 2006, 16:05:29
a.s. zaterdag krijg ik op proef een andere versterker, een voor/eindcombinatie van Marsh (a200s+pre 2000)
er zijn lovende reacties over geschreven.
Karel van w en w audio zou ze vandaag beluisteren zodat hij ook paar juiste ls kabels mee kon nemen.
Ik ben erg benieuwd; de ushers klinken op de arcam ontzettend mooi maar ook iets "te lief" en de arcam is duidelijk te licht. Door een ander forumgenoot weet ik dat een arcam p35 niet voldeonde zal zijn en dat de P1 te terughoudend klinkt, dat willen we ook niet.
dus ik houd jullie op de hoogte.....


frank2

ha ruben,

ken je marsh? ik heb het nog nooit gehoord.
Rutt heeft pas geleden op hififorum een verslag geschreven over de P1, bij de importeur beluisterd op wilson puppy's.
Ruben hoe zou jij de sound van de marsh omschrijven?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

R

wel eens bij een dealer heel even kort geluisterd. Veel detail, lekker zwart redelijk ongekleurd. Klonk prima O0, design is ook erg mooi.

Heb je een linkje van die P1's?

Quote from: frank2 on September 29, 2006, 16:56:57
ha ruben,

ken je marsh? ik heb het nog nooit gehoord.
Rutt heeft pas geleden op hififorum een verslag geschreven over de P1, bij de importeur beluisterd op wilson puppy's.
Ruben hoe zou jij de sound van de marsh omschrijven?

myself

ik heb wel eens de A200 in huis/op demo gehad. hij is helaas niet gebleven
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip