>Ik heb geen verstand van hoorn tweeters. In eerste instantie zou ik ook met Rob_Dingen's advies meegaan, en waarschijnlijk de rest van de Milestones eronder bouwen.

Milestones bouwen is misschien een volgende stap :-)
Voorlopig wil ik nog even verder met dit spul.
>Als bundeling en hoornkarakter voorop staat, hoor ik veel goeds over die Visaton tweeters. (bijv. Hobby Hifi heeft die als hoorn referentie als ik mij niet vergis.)
>Ook Benny Glass zweert erbij:
>Voor de rest kan ik weinig zinnigs zeggen. Kwestie van proberen zou ik zeggen. De TL16 kost ong. 150 Euro per stuk, misschien voor een probeersel een beetje begrotelijk, de DHT9 kost bij Benny 32 Euro en een beetje. Dat is te overzien.

Ik heb dezelfde dingen over de TL16's gelezen als jij. Deze Visaton is toch een van de weinige nog betaalbare hoorntweeters die ontworpen is voor thuis gebruik. Ongeveer het enige alternatief is Fostex, deze meten over het algemeen slechter als de Visaton. Voordeel van de Visaton is ook nog dat een nieuw membraam slechts 25 euro schijnt te kosten, Fostex membramen zitten op zo'n 100 euro. Normaal is dit niet zo'n punt bij thuisgebruik, maar met een tweeter direct gekoppeld op 90W versterker zou er wel eens iets mis kunnen gaan......
met groet, Peter