Gamma's "Klik Aan Klik Uit" systeem

Started by jurjen, December 23, 2002, 17:42:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ghanzzzzz

Lijkt mij domme pech ja!

Ik zie het kiku systeem overigens wel in de Logitech database staan, maar ik krijg het niet werkend op mijn logitech.
Moet ik dit probleem bij mijzelf zoeken?  :blush:

SpeedyAndré

Quote from: Ghanzzzzz link=topic=4834.msg2244110#msg2244110 date=date=1345448576

Ik zie het kiku systeem overigens wel in de Logitech database staan, maar ik krijg het niet werkend op mijn logitech.
Moet ik dit probleem bij mijzelf zoeken?  :blush:

Ja, je mist een schakel tussen ir van de remote en rf van de kaku switches.
Dit kan je o.a. met een Marmitek omzetter doen.

André 8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

LittleNinja

#52
Ik heb de Marmitek gehad en vond dit eigenlijk niet best werken. Ik bedien nu alles weer met de standaard KAKU remotes.
Overigens een Harmony met RF kan het ook niet standaard ( andere frequentie ).

Een oplossing van Logitech zelf is de Lightmanager.
http://www.klikaanklikuit.nl/shop/producten/?type=71
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Ghanzzzzz

Aah thnx!
Helemaal duidelijk. Heb ik me er nog niet voldoende in verdiept dus

Sjors

Een behoorlijke kick van dit draadje (al is die van Christiaan niet te overtreffen  ;D )


Ik ben sinds 2005 gebruiker van dit systeem, en al mijn dimmers, gordijn en zonwering modules en 2 ab's (een simpele en een met programmeer functie) werken nog feilloos!

Ik las dat het systeem behoorlijk uitgebreid is, tevens zijn er mogelijkheden dit systeem vandaag te dag te bedienen met je smartphone of tablet.

Kan iemand bevestigen of de nieuwe serie dim modules een soft start en stop hebben? ik dacht dit gelezen te hebben, maar kan er zo gauw geen info over terug vinden..



Groet,
Sjors

Henkjan_O

mooi te lezen dat dit dus toch goed spul is.  ik heb al een tijdje een "starterset" liggen, maar twijfelde om t te gaan gebruiken.  Zeker als ik het met de Pronto (ik heb nog een Marantz liggen) en/of telefoon kan bedienen dan is t helemaal mooi.
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

ruud2

Ook hier een tevreden gebruiker, heb ze op de beneden verdieping alle trafo's van klik aan,
halogeen , dimmen via de afstandbediening.
Ongeveer 1 x per jaar gaat er wel een (oud) type kapot met een luide knal....
maar dat kan liggen aan de piekspanningen van meer dan 242 volt ...!!
Om die reden en een stukje veiligheid () loopt alles toch via een nomale schakelaar , na die bediend te hebben gebruiken we de afstandbediening...... ;)
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Atmoz

#57
Quote from: Sjors on September 12, 2014, 11:37:47
Een behoorlijke kick van dit draadje (al is die van Christiaan niet te overtreffen  ;D )


Ik ben sinds 2005 gebruiker van dit systeem, en al mijn dimmers, gordijn en zonwering modules en 2 ab's (een simpele en een met programmeer functie) werken nog feilloos!

Ik las dat het systeem behoorlijk uitgebreid is, tevens zijn er mogelijkheden dit systeem vandaag te dag te bedienen met je smartphone of tablet.

Kan iemand bevestigen of de nieuwe serie dim modules een soft start en stop hebben? ik dacht dit gelezen te hebben, maar kan er zo gauw geen info over terug vinden..


Groet,
Sjors

Jep, die hebben dat :)
Heb ik hier zelf ook in gebruik.

Met vr gr,

Atmoz

[edit]

En het werd eens tijd zeg... dat 't hele systeem bedienbaar is via App :devil:
Het duurde mij te lang, dus heb ik het maar zelf gemaakt... (tevens wilde ik nog andere dingen kunnen aansturen, dus was eigenlijk sowieso toegewezen op een eigen creatie :angel:)

Maar inderdaad: het KAKU systeem werkt als een trein. Nog nooit problemen mee gehad!!

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Durk

ik heb een Internet Control Station oid. bevalt goed, maar af en toe moet ik de dimmers vervangen.
Ik heb ergens nog zo'n timer liggen, mocht iemand daar belang bij hebben?
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

LittleNinja

Ik gebruik het ook nog steeds met erg veel plezier. De ICS1000 is een hele fijne toevoeging (nodig voor de app als ik me niet vergis).
Je kunt er ook "scenes" mee programmeren, waarmee je kan bepalen welke lampen je aan wil in een bepaalde situatie, evenals de sterkte indien je ook dimmers gebruikt. Daarnaast kun je ook timers programmeren. Alles is zowel via wifi als via 3G/4G te bedienen.

Het enige waar ik nog op hoop is dat ze de KAKU app ook uitbrengen voor Windows phones. Die bestaat helaas nog niet.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VlisChris

Quote from: Sjors on September 12, 2014, 11:37:47
Een behoorlijke kick van dit draadje (al is die van Christiaan niet te overtreffen  ;D )


Je komt net om de hoek kijken qua kicks :P
Mijn ervaringen? Mijn kaku was zo kapu(t). Dus ik werk gewoon weer lekker standaard ouderwets. Zonder lampje :) (serieus, moet het afdekplaatje nog eens terugplaatsen)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

LittleNinja

Ik verwacht dat dit nog de KAKU van lang geleden is Chris. Zeg ik dat goed?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VlisChris

2 Jaar terug.
Dus echt oud was die niet ;) Maar dat is verder ook niet zo'n probleem. Ik kan in theorie mijn vorige lichtschakelaar in ere herstellen. Of waar het in de praktijk op neer zal komen: het lichtpunt gewoon in zijn geheel weghalen. Ik heb al genoegverlichting in de keuken.

Een nadeel van de kaku in mijn huis is dat die doosjes vrij groot zijn. De gaten in het plafond zijn klein. Dus moest toch eens wat verzinnen om dat weg te werken. Want het paste niet IN het plafond.

misschien in de toekomst dat ik er weer opnieuw naar kijk. Maar wil ik het netjes wegwerken kost me dat gewoon veel tijd moeite en geld in mijn woonsituatie :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Sjors

Quote from: Atmoz on September 12, 2014, 13:58:20
Jep, die hebben dat :)
Heb ik hier zelf ook in gebruik.

Met vr gr,

Atmoz

[edit]

En het werd eens tijd zeg... dat 't hele systeem bedienbaar is via App :devil:
Het duurde mij te lang, dus heb ik het maar zelf gemaakt... (tevens wilde ik nog andere dingen kunnen aansturen, dus was eigenlijk sowieso toegewezen op een eigen creatie :angel:)

Maar inderdaad: het KAKU systeem werkt als een trein. Nog nooit problemen mee gehad!!



Vandaag een setje (ab + een dimmer)  gehaald bij de Gamma, en idd sofstart/dim ! bedankt Atmoz voor je antwoord! ;D ik vind de start en dim eigenlijk iets te snel, ik zou dit heel traag willen, denk je dat je dit kunt aanpassen ? jij bent hier véél meer thuis in als ik  ::)





Quote from: Christiaan S on September 12, 2014, 22:48:09
Je komt net om de hoek kijken qua kicks :P

:hehe:



Quote from: Christiaan S on September 12, 2014, 22:48:09
Mijn ervaringen? Mijn kaku was zo kapu(t). Dus ik werk gewoon weer lekker standaard ouderwets. Zonder lampje :) (serieus, moet het afdekplaatje nog eens terugplaatsen)

Ik heb mijn oude KAKU en dat is al meer dan 10jaar oud, helemaal top ! verkeerde lampen gebruikt Chris ?




Groet,
Sjors

Nahpets

Mijn KaKu doet het ook al een jaar of 7/8.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

master30

HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Keerzijde

Ik heb in mijn bios ook een aantal groepen op kaku dimmers aangesloten.
Wat ik NIET begrijp, is dat die dimmers bij inschakelen eerst naar VOL vermogen gaan
voordat ze terug dimmen naar de opgeslagen dim-stand.
Wie verzint zoiets?

Ik heb die spotjes op ongeveer 20% ingesteld.
Als ik ze na het kijken van een film weer aan zet: Jawel, eerst 100% in je smek
voordat ze dimmen naar de aangenaam ingestelde stand.

Weet iemand of dit te veranderen is?
Epson EH-TW6100 EH-TW9400 - Onkyo TX-NR616 TX-NR686 - Jamo S608 HCS3 - BK XXLS400 FF - Cinemat 1.2 scherm (350x180) - Mede8er 600X3D - RB Pie 3 + OSMC/KODI - Logitech Smart Control - Synology DS209 / DS214 / DS218Play

Atmoz

#67

Quote from: Sjors on September 22, 2014, 22:01:09

Vandaag een setje (ab + een dimmer)  gehaald bij de Gamma, en idd sofstart/dim ! bedankt Atmoz voor je antwoord! ;D ik vind de start en dim eigenlijk iets te snel, ik zou dit heel traag willen, denk je dat je dit kunt aanpassen ? jij bent hier véél meer thuis in als ik  ::)


;)
Uhmm, tja... dat lijkt me niet direct mogelijk. Volgens mij wordt alles door een microcontroller geregeld, en daar kun je niet zomaar in.
Wellicht de microcontroller helemaal vervangen en vervangen met eentje die je zelf geprogrammeerd hebt, maarja... :angel:

Quote from: Keerzijde on September 24, 2014, 22:36:28
Ik heb in mijn bios ook een aantal groepen op kaku dimmers aangesloten.
Wat ik NIET begrijp, is dat die dimmers bij inschakelen eerst naar VOL vermogen gaan
voordat ze terug dimmen naar de opgeslagen dim-stand.
Wie verzint zoiets?

Ik heb die spotjes op ongeveer 20% ingesteld.
Als ik ze na het kijken van een film weer aan zet: Jawel, eerst 100% in je smek
voordat ze dimmen naar de aangenaam ingestelde stand.

Weet iemand of dit te veranderen is?

Huh? Welke dimmers heb je dan?
Bij mij is dat niet. Althans, nog nooit opgevallen --> dal zal het ook niet zo zijn lijkt me toch... (straks nog eens goed naar kijken ;))

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Bart_M

Kan je dat niet anders programmeren? Bijvoorbeeld van helemaal donker naar +20%?

Atmoz


Oh, volgens m'n broertje is dat inderdaad het geval dat ze eerst full-on gaan, en daarna pas dimmen.
Maar misschien heeft hij andere dimmers dan ik, dus ik zal alsnog straks even kijken :)
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

LocoJ

Quote from: Sjors on September 22, 2014, 22:01:09
Vandaag een setje (ab + een dimmer)  gehaald bij de Gamma, en idd sofstart/dim ! bedankt Atmoz voor je antwoord! ;D ik vind de start en dim eigenlijk iets te snel, ik zou dit heel traag willen, denk je dat je dit kunt aanpassen ?

Dit is precies waar ik ook al een tijd tegenaan loop. Heb geprobeerd scenes te programmeren met telkens 5% meer maar dat werkt niet mooi.
Ik vind Kaku als lichtcontroller, waar ik het voor gekocht heb, eigenlijk een minimaal systeem. Miskoop als ik eerlijk ben. De app werkt wel goed overigens. Geen klagen daar.
The Underground Cinema
--Epson TW9100--Marantz SR7010--JBL LSR305 (x7)--Polk Audio RC65i (x4)--SVS PB1000 (x2)--Dune HD Base 3D--AppleTV4k—PlayStation4--RUConnected HDMI/interlinks/coax

Check: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129948.0

Atmoz

Quote from: Atmoz on September 25, 2014, 16:30:46
Oh, volgens m'n broertje is dat inderdaad het geval dat ze eerst full-on gaan, en daarna pas dimmen.
Maar misschien heeft hij andere dimmers dan ik, dus ik zal alsnog straks even kijken :)

Gisteravond nog gekeken (alleen natuurlijk weer vergeten hier te melden :angel:)
De dimmer gaat gewoon netjes (zoals je zou mogen verwachten!!) van 0 tot de ingestelde dimstand ZONDER eerst naar FULL-ON te gaan!!

Dus: je hebt gewoon de verkeerde dimmer (oudere versie misschien?)

Groet,

Atmoz

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

high-q

Quote from: Atmoz on September 26, 2014, 13:44:19
De dimmer gaat gewoon netjes (zoals je zou mogen verwachten!!) van 0 tot de ingestelde dimstand ZONDER eerst naar FULL-ON te gaan!!

Hier hetzelfde :)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Keerzijde

Quote from: Atmoz on September 26, 2014, 13:44:19
Gisteravond nog gekeken (alleen natuurlijk weer vergeten hier te melden :angel:)
De dimmer gaat gewoon netjes (zoals je zou mogen verwachten!!) van 0 tot de ingestelde dimstand ZONDER eerst naar FULL-ON te gaan!!

Dus: je hebt gewoon de verkeerde dimmer (oudere versie misschien?)

De dimmers die ik kocht zijn gloednieuw, misschien TE nieuw?
Ik heb namelijk ook een oudere versie (ziet er exact hetzelfde uit) die ik
op de slaapkamer gebruik.
Die oudere serie heeft dat gedrag overigens NIET.

Toen ik dat full-on gedrag opmerkte in de bios heb ik meteen even op de site
van kaku gekeken. Volgens de handleiding is dat Full-On gedrag (nu?) standaard.
Als dat echt zo is, is dat natuurlijk een enorme faal actie van Kaku.
Daar koop je toch geen dimmers met geheugenstand voor?
Epson EH-TW6100 EH-TW9400 - Onkyo TX-NR616 TX-NR686 - Jamo S608 HCS3 - BK XXLS400 FF - Cinemat 1.2 scherm (350x180) - Mede8er 600X3D - RB Pie 3 + OSMC/KODI - Logitech Smart Control - Synology DS209 / DS214 / DS218Play