Gamma's "Klik Aan Klik Uit" systeem

Started by jurjen, December 23, 2002, 17:42:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sr7000

Quote from: Christiaan S on May 21, 2012, 19:27:33
ROFLOL. Dat is wel heel erg :P
Licht uit bij film kijken is dan weer wel lekker makkelijk inderdaad ;)
:) Voordat mensen een verkeerd beeld van mij krijgen: dat van het koffiezetapparaat heb ik maar één keer geprobeerd omdat ik het wel een erg grappig idee vond. Ook om te kijken of het over grotere  afstanden (10 meter de gang door naar de keuken) ook zou werken: en inderdaad het werkte  :pompom:
Ik heb ook plannen om een ombouw voor mij beamerscherm te bouwen met wat spotjes er in. Lijkt me leuk om die spotjes met kaku te kunnen bedienen.

Atmoz

Quote from: sr7000 on May 22, 2012, 12:38:44
:) Voordat mensen een verkeerd beeld van mij krijgen: dat van het koffiezetapparaat heb ik maar één keer geprobeerd omdat ik het wel een erg grappig idee vond. Ook om te kijken of het over grotere  afstanden (10 meter de gang door naar de keuken) ook zou werken: en inderdaad het werkte  :pompom:
Ik heb ook plannen om een ombouw voor mij beamerscherm te bouwen met wat spotjes er in. Lijkt me leuk om die spotjes met kaku te kunnen bedienen.

Je hoeft je daarvoor toch niet te verantwoorden :)
Ik heb in m'n studententijd mijn Senseo (incl. sensor om te kijken of er wel een mok onder stond) gekoppeld aan mijn wekkerradio. Deze had ik vervolgens gekoppeld aan de website van mijn school (om het lesrooster op te halen) en 9292ov.nl om de treintijden te checken.

Op die manier werd ik iedere morgen nét op tijd wakker om nog een tas koffie te drinken, en de trein te halen om vervolgens op  het juiste tijdstip op school aan te komen  ;D
Later is daar nog een kachel (ook via KaKu) aan gekoppeld om 's morgens een warme badkamer te hebben.

Ik kan er de lol dus wel van inzien om via KaKu dit soort geintjes te testen!

Met vr gr,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

VlisChris

Je verwarming? Kan dat ook al? Dat is wel supercool.
Vanuit bed je verwarming al aanzetten :) kan dat met iedere thermostaat?
Al heb je tegenwoordig natuurlijk die slimme (en erg dure) dingen.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Atmoz

Quote from: Christiaan S on May 22, 2012, 14:38:37
Je verwarming? Kan dat ook al? Dat is wel supercool.
Vanuit bed je verwarming al aanzetten :) kan dat met iedere thermostaat?
Al heb je tegenwoordig natuurlijk die slimme (en erg dure) dingen.

Dat was  gewoon zo'n elektrische kachel.
Met een thermostaat is dit natuurlijk ook allemaal mogelijk. Zeker in combinatie met een microcontroller :)

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

sr7000

Quote from: atmoz on May 22, 2012, 13:20:04
Je hoeft je daarvoor toch niet te verantwoorden :)
Ik heb in m'n studententijd mijn Senseo (incl. sensor om te kijken of er wel een mok onder stond) gekoppeld aan mijn wekkerradio. Deze had ik vervolgens gekoppeld aan de website van mijn school (om het lesrooster op te halen) en 9292ov.nl om de treintijden te checken.

Op die manier werd ik iedere morgen nét op tijd wakker om nog een tas koffie te drinken, en de trein te halen om vervolgens op  het juiste tijdstip op school aan te komen  ;D
Later is daar nog een kachel (ook via KaKu) aan gekoppeld om 's morgens een warme badkamer te hebben.

Ik kan er de lol dus wel van inzien om via KaKu dit soort geintjes te testen!

Met vr gr,

Atmoz
Wow: dat is helemaal stoer natuurlijk! :worship: Dit soort knutsel projectjes zijn ook zeker leuk om te doen! Met de zomer voor de deur wil ik nieuw ophang systeem gaan bouwen voor mijn beamerscherm. En als ik toch bezig ben: een beter verduisterings systeem. (heb nu dubbele gordijnen, maar dat laat in de zomer eigenlijk nog net te veel licht door). Door dit soort topics krijg ik wel weer zin om te gaan knutselen :)

Atmoz

Quote from: sr7000 on May 22, 2012, 16:45:20
Wow: dat is helemaal stoer natuurlijk! :worship: Dit soort knutsel projectjes zijn ook zeker leuk om te doen! Met de zomer voor de deur wil ik nieuw ophang systeem gaan bouwen voor mijn beamerscherm. En als ik toch bezig ben: een beter verduisterings systeem. (heb nu dubbele gordijnen, maar dat laat in de zomer eigenlijk nog net te veel licht door). Door dit soort topics krijg ik wel weer zin om te gaan knutselen :)

Mooi om te horen ;)

Ik word ook altijd aangestoken door dit soort topics, en als ik anderen zie knutselen.
Man, dan begint het weer te borrelen en kriebelen in het kopje (en in de handen haha) O0

Probleem is altijd: teveel ideeën, te weinig tijd (en ik haat keuzes moeten maken c.q. dingen "te laten")

Succes met hobby'en!!

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

sr7000

Thanks! Gaat goedkomen  O0 Herkenbaar trouwens: dat van te weinig tijd: als ik oneindig veel tijd had, dan zou ik ook nog wel eens een systeem willen maken om met zwarte gordijnen mijn hele kamer om te toveren in een batcave. Ideaal voor projectie natuurlijk, maar ook nogal ehm..ingrijpend ;). Heb jij nog projectjes op stapel staan?

Rence

Hier ook een blije gebruiker van het KAKU systeem.

Ondertussen heb ik mijn gordijnen, voederautomaat voor de koi`s, fonteintjes, deurbel, lampen(alle mogelijke soorten),rolgordijnen, mijn complete home cinema(met Philips ab)open haard(gas)airco  aangesloten.

Te bedienen met mijn I-Phone/Pad in huis of waar dan ook ter wereld.
Super mooie scenes te maken, bv film kijken, gordijnen laat ik na elkaar(of tegelijk als je wilt)dichtgaan, de juiste instelbare sfeerverlichting gaat aan en je kan eigenlijk alles doen wat je zou willen

Zeer makkelijk te bedienen, zeer goede kwaliteit(sommige componenten al meer dan 10 jaar in gebruik)en het kost geen drol.

Ik weet niet of het nut heeft, maat het is zefs mogelijk thuis een bakje koffie te zetten als je in Japan zit :)
Mcintosh MA8000,MCD550,MT2
Naim ND5 XS, NAIM XP5 XS , Transparent Cable Reverence
B&W 802D2
Panasonic TX-65GZW954,Yamaha YSP5600,B&W PV1D

VlisChris

Ik moet er nog steeds achter aan :)
Ben tot nu toe druk bezig met andere klussen in mijn huis, dus echt noodzakelijk is het niet. Maar het zal een stuk netter staan wanneer ik geen trektouwtjes meer heb, maar gewone lichtschakelaars ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Marco66

http://www.klikaanklikuit.nl/shop/internet-control-station-ics-1000/

Volgens mij kun je met deze via ipad je schakelaars en dimmers bedienen, lijkt mij wel cool.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

blue-eyes

Enorme bump Christiaan :D :D

En Frank:

Quote from: J.A.F._Doorhof on December 23, 2002, 17:53:41
ROTFLOL.

Tja,
Klant:
"Kan ik hier ook de wereldomroep mee ontvangen ?"
Verkoper:
"Nee, natuurlijk niet het zijn dimmers !!!"
Klant:
"Omdat er staat radiografisch"
Verkoper:
"Oh ja, dan kan het"

Maar ja, back to order  ;D.

Je kunt dit NIET met je Pronto bedienen, en hoewel het lijkt op X10 is het radicaal anders, ik heb er zelf een paar geprobeerd een jaartje terug en dat leide tot 4 opgeblazen transformatoren van mijn halogeen spots. En 2 opgeblazen sets, bij X10 was het direct werken.

MvrGr.
Frank

Ik heb het hier gewoon draaien hoor, KAKU via Pronto :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Rence

#36
Quote from: Marco66 on July  8, 2012, 18:29:51
http://www.klikaanklikuit.nl/shop/internet-control-station-ics-1000/

Volgens mij kun je met deze via ipad je schakelaars en dimmers bedienen, lijkt mij wel cool.

Marco

Had ik dat al niet gezegd ;)

Maar het kan ook met een I-Phone of een Android toestel.
Mcintosh MA8000,MCD550,MT2
Naim ND5 XS, NAIM XP5 XS , Transparent Cable Reverence
B&W 802D2
Panasonic TX-65GZW954,Yamaha YSP5600,B&W PV1D

VlisChris

#37
Quote from: Blue-Eyes on July  8, 2012, 18:37:32
Enorme bump Christiaan :D :D


Hij's Fijn he ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

edgnoj

Heeft iemand ook ervaring met de deurbellen van dit systeem?
Is het bereik goed? De hoorbaarheid en geluidskwaliteit van de bel ok?
Woonkamer: JVC DLA X5000; Sony KD-65XE9005; Denon AVR-4311; Dune HD Solo 4k; Ken Kreisel DXD-12012 subwoofer; Cabasse Bora luidsprekers.

Slaapkamer: Philips 55PFS8109; Dune HD-Max; Ken Kreisel DXD-808 subwoofer; Avi ADM 9.1T actieve luidsprekers.

angel1978

ik heb een paar van die inbouwdimmers in gebruik ( gehad ) maar vond elke keer toch een aardige sluipstroom.
Zo erg dat in principe al mijn lampen in de uit-stand nog steeds ( hoewel miniem ) licht gaven en daarna bij inschakelen op vol vermogen gingen.

Anderen daar ook last van ?

Mills

Quote from: angel on July  9, 2012, 10:40:13
ik heb een paar van die inbouwdimmers in gebruik ( gehad ) maar vond elke keer toch een aardige sluipstroom.
Zo erg dat in principe al mijn lampen in de uit-stand nog steeds ( hoewel miniem ) licht gaven en daarna bij inschakelen op vol vermogen gingen.

Anderen daar ook last van ?

Nooit last van gehad. Ik heb een paar AWMR-210.

hifivogel

"Heeft iemand ook ervaring met de deurbellen van dit systeem?
Is het bereik goed? De hoorbaarheid en geluidskwaliteit van de bel ok?"

Ja dat werkt prima. Bereik voor in de woning ruim voldoende. Is goed te horen.
audiostreaming sonos

Ghanzzzzz

Quote from: BarcoCRT on May 21, 2012, 06:18:10
Gebruik het op verschillende plaatsen in mijn huis, langer dan de 'kick' van dit topic. Werkt probleemloos, en heb nog nooit een batterij in een wandschakelaar hoeven te vervangen. Heb er recent een 12V halogeendimmer bijgeplaatst, ook die werkt perfect.

Ik heb sinds afgelopen weekend een 'starterspakketje' van het KAKU systeem. 2x 'stopcontactactdimmer' + afstandsbediening.
Dit vind ik eigenlijk nu al zo fijn en mooi werken dat ik wil gaan uitbreiden.

De 12v halogeendimmer zou ik dan ook nog graag willen hebben, maar ik zie nu dat deze niet werkt icm de 'simpele afstandsbediening'?
Welke heb jij erbij? En is het mogelijk om een Logitech een paar functies bijvoorbeeld aan te leren?

LittleNinja

Quote from: sr7000 on May 22, 2012, 12:38:44
Ik heb ook plannen om een ombouw voor mij beamerscherm te bouwen met wat spotjes er in. Lijkt me leuk om die spotjes met kaku te kunnen bedienen.

Zo heb ik het ook gedaan in mijn woonkamer HT. Eigenlijk alle verlicing werkt via KAKU. Ook mijn buitenverlichting gaat straks daarmee.

Overigens heb ik een inbouwschakelaar voor de spotjes in de koof waar ook mijn projectiescherm hangt, echter die is soms wat "oostindisch doof" en moet ik dichterbij staan om het in te schakelen.

Ik wil het liefst straks alles via iRule ( of een dergelijke app ) aansturen.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Mooie oplossing... Maar die prijs!! :crazy:

Quote from: Marco66 on July  8, 2012, 18:29:51
http://www.klikaanklikuit.nl/shop/internet-control-station-ics-1000/

Volgens mij kun je met deze via ipad je schakelaars en dimmers bedienen, lijkt mij wel cool.

Marco
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

StefaanD

#45
Oei is die prijs zo'n probleem. Vind het wel een mooie oplossing maar dan ben je wel gebonden aan KAKU.

Dan vind 'k het spul van homewizard.nl interessanter ... en ja zelfs nog iets duurder want altijd in een set. Maar wel leuke uitbreidingen zoals een module om je energieverbruik te bekijken.

Mills

#46
Ik heb hier zelf een lightmanager pro voor. http://cms.jbmedia.de/index.php?option=com_wrapper&Itemid=8&lang=en
Gebruik daarbij de app "Lightswitch" en werkt ook met mijn Harmony ab.

Je kunt ook een Nodo maken. Is een stuk goedkoper. http://www.nodo-domotica.nl/index.php/Hoofdpagina

LittleNinja

Nou.. Het gaat alleen om het licht..

Mijn Harmony loopt langzaam richting het einde van zijn levensduur. Ik twijfel nu om weer een Harmony te nemen of meteen een oplossing zoals iRule. Die moet dan wel apparatuur en verlichting kunnen bedienen. In dat geval vind ik €150 best wel een bedrag voor alleen de verlichting. Daarnaast vind ik KAKU niet feilloos...
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

master30

Kan iemand eens meten wat die modules in standbye gebruiken?
Ik heb zelf een zooi elro modules aan/uit en dimmers van een jaar of 4-6, deze doen 4 watt ongeveer,
dat lijkt niet veel, maar ik had er een stuk of 15, das dus wel 60 watt per uur sluip verbruik.
De meeste heb ik maar weg gehaald, heb nu een master schakelaar gemaakt van 1 module, die er weer 8 aan zet.
Dit beperkt zich dan tot 4 watt sluipverbruik
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

J.A.F._Doorhof

In 2002 kon het nog niet ;)
Nu wel ;)

Ik heb trouwens 2 van de stroomschakelaars (waar de stekker in gaat) en beide binnen 2 weken defect, doen helemaal niets meer.... Gewoon pech of ??
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"