Het grote LCD - Plasma aankoop topic.

Started by JCL, August 21, 2006, 15:46:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

lapino

Ik heb een LG OLED 65C7. Heel knappe tv qua contrast en zwartwaardes, maar is ook niet allemaal perfect hoor. Lichte gele tint aan linkerkant op wit scherm, en ook behoorlijk wat verticale banding bij heel donkere scenes. Een LED heeft nadelen, maar OLED ook.

vwtune

Quote from: MechanicalAnimal on October 12, 2017, 14:14:45
zoiets?

https://www.plattetv.nl/info/sony-kd-75x9405c-12657.html

misschien nog wel goedkoper te krijgen?

Blind-Eyes  :D

Dat is geen OLED tv toch? Buiten dat, vind ik die speakers aan de rand maar niets, ik heb liever een scherm die 'clean' is
Denon avr X4200 Denon PMA 1500ae
Playstation 4
Dune Smart D1
Focal Chorusr - BK XXL400 FF Sub - Samsung 75MU8000

MechanicalAnimal

#4327
Quote from: vwtune on October 12, 2017, 19:52:57
Dat is geen OLED tv toch? Buiten dat, vind ik die speakers aan de rand maar niets, ik heb liever een scherm die 'clean' is

75" oled valt buiten jouw budget, voor de rest probeer ik je alleen te helpen
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

vwtune

Quote from: Blue-Eyes on October 12, 2017, 13:34:33
65" OLED is zeer ruim onder de 3K te krijgen ;)

p.s. Laat maar, beter lezen BE :D Dus maar geen 75" :P

Als OLED dermate beter is dan de lcd of 'gewone' LED schermen, zou ik kunnen overwegen een 65 inch te nemen (budget technisch), maar ik begrijp dat alle type schermen wel voor en nadelen hebben, dus mijn keuze word er niet makkelijker op. :sadlike:
Denon avr X4200 Denon PMA 1500ae
Playstation 4
Dune Smart D1
Focal Chorusr - BK XXL400 FF Sub - Samsung 75MU8000

vwtune

Quote from: MechanicalAnimal on October 12, 2017, 19:54:45
75" oled valt buiten jouw budget, voor de rest probeer ik je alleen te helpen

Wordt gewaardeerd, maar dat was een serieuze vraag van mij want ik kan niet goed zien of het led, lcd of oled is...
Denon avr X4200 Denon PMA 1500ae
Playstation 4
Dune Smart D1
Focal Chorusr - BK XXL400 FF Sub - Samsung 75MU8000

HJ

Persoonlijk zou ik eens gaan kijken naar een zeer goede lcd en een oled die binnen je budget passen.
Een 75" maakt gewoon meer indruk dan een 65" kwa beeldgrootte.
Ik snap best dat oled betere zwart waardes hebben maar goede lcd'd geven ook een zeer mooi plaatje.
Mss geeft een 75" lcd voor jou een prima beeld, vind je een oled echt veel mooier kun je mss je budget ruimer maken of nog even wachten.


Wat ik heb begrepen is dat de qled van samsung is, ook een lcd maar met een groter kleur spectrum. De zwart waardes komen overeen met lcd.
Oled is echt led die per stuk aan/uit gaan, daardoor hoger contrast en diep zwart.
De techniek heeft niet stil gestaan waardoor lcd ook gewoon goed is. De oudere lcd's hadden veel last van clouding en zwart was donker grijs. De huidige top lcd's hebben daar veel minder last van.

Ik zou persoonlijk nog even wachten met het aanschaffen van een oled, sowiso gaat de prijs omlaag maar ook de kinderziektes.


Verstuurd vanaf mijn telefoon.


HJ

Je mag bij mij komen kijken als je dat wil (zh), stuur maar pm

Verstuurd vanaf mijn telefoon.


vwtune

Quote from: hans. on October 12, 2017, 20:35:26
Je mag bij mij komen kijken als je dat wil (zh), stuur maar pm

Verstuurd vanaf mijn telefoon.

WEllicht maak ik daar dan gebruik van! thanks iig
Denon avr X4200 Denon PMA 1500ae
Playstation 4
Dune Smart D1
Focal Chorusr - BK XXL400 FF Sub - Samsung 75MU8000

vwtune

Samsung QE75Q7FAML kost 4700 euro en is QLED. Nu weet ik niet wat men vindt van QLED???
Denon avr X4200 Denon PMA 1500ae
Playstation 4
Dune Smart D1
Focal Chorusr - BK XXL400 FF Sub - Samsung 75MU8000

blue-eyes

Quote from: vwtune on October 12, 2017, 19:57:40
Wordt gewaardeerd, maar dat was een serieuze vraag van mij want ik kan niet goed zien of het led, lcd of oled is...

LED moet je even vergeten, dat wordt vaak marketing technisch gebruikt. Hier wordt gewoon een LCD scherm mee bedoeld wat LED verlichting als backpanel gebruikt.
LED in de zin zoals het bedoeld is zou je OLED voor moeten lezen.

Maar goed, ik word graag verbeterd indien het anders is.


Quote from: vwtune on October 13, 2017, 12:02:53
Samsung QE75Q7FAML kost 4700 euro en is QLED. Nu weet ik niet wat men vindt van QLED???

QLED is grotendeels een marketing truc, zie het woordspelletje met OLED, maar is een variant op de LCD techniek.

Ik heb wel ooit gelezen (weet iemand dit?) dat QLED in zuivere vorm wel een echte LED techniek kan zijn, maar dat is met de huidige toepassing van QLED nog geen sprake van (= LCD). Geen idee of dit waar is.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

HJ

Qled is van samsung en is lcd maar wel met een groter kleur bereik. (Zover heb ik begrepen)
Of het de meerprijs waard is zou ik niet weten. 

Verstuurd vanaf mijn telefoon.


Syphon

Nu aan het kijken voor een nieuwe TV, 75 inch, het wordt waarschijnlijk de Sony KD-75XE8596 2500 of Sony KD-9005 voor 3000e. Krijg volgende week de sleutels voor een nieuwbouw woning dus geld over is er totaal niet. Nu kijken wat ik voor de mijn plasma Panasonic TX-P65ST50.

Cobraatje

Weet waar je aan begint en ga zeker uitproberen.
Ik heb diverse Led tv's gehad: Samsung HU7500, F9000, Sony X8505C(bandingkoning en kennis gemaakt met de Sony geen service/f@# you service), Panasonic CX800 en ben weer terug naar een plasma.
De CX800 was de beste Led, maar ik kon toch niet aan de nadelen(edge bleeding, vertical banding e.d.) van Led wennen.
Nu weer blij met mijn plasma Pana ZT60.
Oled vind ik nog te duur .

vertmaori

Onze Pioneer LX5090 plasma loopt op de laatste benen... we zijn natuurlijk vreselijk verwend door dat beeld. Nu willen we naar 65 inch qua grootte. We neigen naar de Sony 65A1. Zijn er Samsungs in die prijsklasse het overwegen waard? prijs dus tussen 4000 en 4500 euro maximaal.
Sony 65A1,
Denon AVR X4100W, Denon DBT 3313UD, B&W CM7 afronts, B&W CM Centre, B&W CM1 rears
MJ Acoustics Reference 100 Mk II
PS4 pro

N1v3K

Ik zou voor de Sony gaan voor dat geld. Beste OLED tv op het moment en zeker beter dan de Qled van Samsung.

vertmaori

Vandaag in de winkel van alles bekeken en de 65A1 besteld. Ze komen hem van de week brengen.
Sony 65A1,
Denon AVR X4100W, Denon DBT 3313UD, B&W CM7 afronts, B&W CM Centre, B&W CM1 rears
MJ Acoustics Reference 100 Mk II
PS4 pro

millon


Top 5 reasons NEVER to buy an LG oled| My issues with LG/Oled!

https://m.youtube.com/watch?v=PH4qkU7rsAI
Het beeld is ook niet echt helder.

Mijn keuze zou de Sony KD55XE9005 zijn.

Ewald.vdh

Quote from: Cobraatje on October 17, 2017, 21:33:42
Weet waar je aan begint en ga zeker uitproberen.
Ik heb diverse Led tv's gehad: Samsung HU7500, F9000, Sony X8505C(bandingkoning en kennis gemaakt met de Sony geen service/f@# you service), Panasonic CX800 en ben weer terug naar een plasma.
De CX800 was de beste Led, maar ik kon toch niet aan de nadelen(edge bleeding, vertical banding e.d.) van Led wennen.
Nu weer blij met mijn plasma Pana ZT60.
Oled vind ik nog te duur .
Stroomverbruik geen groot verschil?
Ik heb nu ook Panasonic plasma staan maar heb al zitten te denken in te wisselen tegen deftige LED. Maar ik ga mij beklagen omdat men huidige pana toch wel geniaal is in vergelujking met tv's bij vrienden.

Cobraatje

Geen idee, was het niet 5 of 6 tientjes per jaar bij normaal gebruik.

Ik weet niet wat voor plasma je nu hebt en wat voor leds je vrienden hebben.
Er zijn zeker goede leds te krijgen, maar ik vind de 50 en 60 serie van Pana beter beeld geven.
Heb je een oudere Pana, dan zal een goede led een upgrade kunnen zijn.

Plasma heeft ook nadelen, beeld overdag en retentie, maar ik vind de voordelen zwaarder wegen.

Koei

Op een of andere manier had ik dit topic gemist en een nieuw topic aangemaakt...

Maar ik zit in dubio over de LG OLED55B7 vs Philips 55POS9002. De Philips komt onder aan de streep er goedkoper uit, maar volgens mij is de HDR ondersteuning op de LG beter? En hoe zit het met eventuele firmware upgrades, is LG of Philips daarin de beste keuze?

Een ander alternatief zou een 65" LED zijn in dezelfde prijsklasse, maar ik denk dat ik mij daaraan ga ergeren. Ik kijk vaak in het donker met ondertiteling aan...
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

pst

Iemand al ervaring met de nieuwe 2018 Panasonic OLEDs?

Zit er aan te denken om mijn ouwe, trouwe VT30 plasma te vervangen door een TX-65FZW804. Lees uiteraard overal juichende recensies op de verschillende verkoopsites, maar ik lees liever de meer onderbouwde commentaren op dit forum.

Alvast bedankt voor je reactie.

Snowmaster

Yup, de 65 FWZ 804 draait net een paar dagen. De Pioneer Kuro 500M hangt ook nog aan de muur.
Mijn eerste indruk en een deel van mijn koopbeslissing heb ik net gepost in de prijsbepalingstopic onder de Pioneer Kuro 500M. Zal het wel ff hiernaartoe kopiƫren
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)