Het grote LCD - Plasma aankoop topic.

Started by JCL, August 21, 2006, 15:46:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Multimediaknaller

Quote from: LittleNinja on January 27, 2016, 06:43:37
Ik zag overigens dat Samsung bijna geen 3D meer heeft op zijn TV's..

Wij hebben een 4K scherm van Samsung, en ook hier zit geen 3D op.

In het verleden wel eens gekeken in 3D, en gewoon voor een keertje is het wel leuk voor zolang het duurt.

Brillen zijn voor een gemiddelde Europeaan gewoon veel te klein en voor brildragers helemaal een crime.

Zie liever dat men gaat investeren in geluid zoals DTS dat doet (nee geen DD!) want mijn vrouw en ik vinden geluid net zo belangrijk als goed beeld.

Consumenten 3D zal een stille dood sterven...

MechanicalAnimal

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Loondijke

Quote from: MechanicalAnimal on February 15, 2016, 22:54:18
Ik las op flatpanelsHD dat geen enkele samsung 2016 TV meer 3D is.


http://www.flatpanelshd.com/news.php?subaction=showfull&id=1455263207

Wat mij betreft geweldig nieuws  :pompom:. Laat ze de kosten voor zo'n 3D-paneel aub ergens anders in investeren. Het 3D-effect in de woonkamer is gewoon nutteloos.
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

dennis

#4306
Hai,

vraag over de plasma's van de oudere pioneers PDP-LX508 of de pdp 5080 lx / 508XD.
Zijn deze nog steeds up to date als het gaat om de mogelijkheden die geboden worden door de providers.
Ik zit bv bij KPN en heb dan digitaal beeld.
Zijn ze allen HD gewoon, want tot op de dag van vandaag snap ik geen snars van HD ready of FULL HD.

Als ik HD signaal binnen krijg, komt deze dan ook zo over op TV?


Concreet: Welke pioneer past nog prima in het heden, qua signaal aanbod?
En is het het waard om deze 2e hands aan te schaffen ipv een nieuwe Panasonic?

Wat zouden jullie adviseren?

groet
Dennis
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

dennis

Is er helemaal niemand die hier een antwoord op heeft?
Dat lijkt me stug.

Hoop op jullie hulp

Groet
Dennis


"Truth begins in lies"
by House MD.
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

Ubuntu

Quote from: dennis on April  8, 2016, 03:39:03
Is er helemaal niemand die hier een antwoord op heeft?
Dat lijkt me stug.

Hoop op jullie hulp

Groet
Dennis


"Truth begins in lies"
by House MD.

Er word nog gewoon in high def uitgezonden, tot 1080i. Je pioneer zal nog prima zijn voor dit doeleinde. Misschien zelfs beter dan met moderne uhd tv's.

dennis

Dank je wel!


"Truth begins in lies"
by House MD.
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

VlisChris

Ik twijfel over het vervangen van mijn televisie.

Na een jaar of 8 begint die kuren te vertonen (wegvallend beeld en geluid begint ergerlijk te worden).
En het hoge stroomverbruik staat me tegen.

Internet is prachtig. Iedere tv is geniaal. Maar tegelijk is diezelfde tv ook enorm slecht :D

Waar kies je tegenwoordig een beetje voor?

Budget 450 a 550 euro
42 tot 50 inch
Full HD a UHD
Smart tv - boeit me niks
3D - die onzin zijn we gelukkig van verlost ;)
HDR - Zou leuk zijn.

Budget is weinig variabel. Ben al duur genoeg deze maand :crazy:
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

De Samsung K5600 serie zou erg goed moeten zijn aan de vraagprijs?
Voor onder de 600 euro. 49".

Alleen. Ik zie het zo snel niet terug. Pikt deze ook het CI+ kaartje van Delta Digitale televisie?
Dan ben ik meteen van mijn kastje verlost ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

André_84

advies gevraagd: ik loop nog wat te stoeien met de vraag nieuwe beamer of nieuwe tv, ter vervanging van mijn huidige panasonic 37" lcd uit 2008. Ik zit even te kijken welke opties ik heb als de keus op tv valt.

in eerste instantie interesseert beeld me minder dan geluid en moet de meerwaarde vooral de grootte zijn. Ik heb daarbij een 60" (of groter?) scherm voor ogen, of een 92" projectiescherm. De misses staat het idee van een beamer toch wat tegen (ivm 'gedoe',  kijken met daglicht en misschien te groot). TV eisen zijn dus relatief laag wat opties betreft. het moet vooral een mooi en rustig beeld zijn. 4k is niet persé een harde eis en ik heb ook niet zo het idee dat curved een grote toegevoegde waarde is?

Ik heb zelf goede ervaringen met de huidige panasonic, en las ook nog eens in een van de sticky's hier ergens dat de gehele panasonic lijn aan te bevelen is. Voelt voor mij dus als een veilige gok. Als ik even als referentie de webshop van de mediamarkt neem dan kom ik uit op de panasonic TX-58DXW704.

Goeie optie? of zijn er betere opties in deze categorie?
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

RonG

Heb zelf laatst een Panasonic TX-58DXW784 gekocht en ben er zeer tevreden over. Volgende keer zou ik wel een 65" nemen.

treky22

Mijn zoektocht voor een tv staat op het punt te beginnen.
Eerst wat gegevens:
Kijkafstand: 5 mtr.
Gewenste maat tv: 65"
Gewenst: 4k, HDR.
Aankoop binnenkort: Xbox One X.

Ik heb al een paar modellen gezien, maar heb nog steeds geen definitieve keuze kunnen maken.
Samsung Ue65mu8000
LG Oled65b6v
Ik weet niet of Dolby Vision nodig is.
Keuze tussen lcd/led/Oled vind ik ook moeilijk zo in de winkel

Tv komt te hangen in de woonkamer, niet totaal te verduisteren vanwege gordijnen.

Misschien zijn er nog andere modellen waar ik naar kan kijken.
Alle hulp/info is welkom.
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

EdwinB

Quote from: treky22 on August 22, 2017, 14:26:14
Keuze tussen lcd/led/Oled vind ik ook moeilijk zo in de winkel

Keuze is eigenlijk heel makkelijk aangezien OLED beter is dan LCD/LED.

Enige reden om mogelijk voor LCD/LED te kiezen is budget, OLED wint op kwaliteit.


NielsLu

Wat is jullie mening/ervaring als het aankomt op kleur en zwartwaardes tegenwoordig?

Als je nu in de markt bent voor een andere/nieuwe tv en OLED te duur is, kan lcd/led het dan daadwerkelijk opnemen tegen een oudere (als in 1 van de laatste generaties) plasma televisie van Panasonic of Pioneer?
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

HJ

#4317
Quote from: NielsLu on August 23, 2017, 23:43:54
Wat is jullie mening/ervaring als het aankomt op kleur en zwartwaardes tegenwoordig?

Als je nu in de markt bent voor een andere/nieuwe tv en OLED te duur is, kan lcd/led het dan daadwerkelijk opnemen tegen een oudere (als in 1 van de laatste generaties) plasma televisie van Panasonic of Pioneer?
Ik heb net een 65" lcd gekocht en ben benieuwd. De beste lcd van nu zijn echt wel mooi. Natuurlijk is oled mooier maar die kosten nu gewoon nog veel meer. Een beetje knappe lcd haalt 5000:1 ansi contrast,  dat is imo prima.
Een oled zal oneindig contrast hebben en nog dieper zwart geven maar het verschil in rl is lang niet meer zoals het was.
Ik kom van een relatief oude generatie lcd dus veel winst zal er sowiso zijn en voor mij persoonlijk prima.
Mijn vader heeft een midklasse lcd van 1.5jr oud en die geeft naar mijn mening al erg goed beeld.


vwtune

Aangezien wij gaan verhuizen en mijn huidige Samsung 58 plasma scherm 9 jaar oud is, wil ik deze vervangen voor een nieuwe tv.
Ik zou graag een 75 inch willen, maar weet niet waar ik allemaal op moet letten. Ik zie termen voorbijkomen als: QLED, OLED, LCD.
Mijn budget is 2500-4000 euro. Doel is om er, uiteraard, tv mee te kijken en veel films, gamen niet.

Wat is jullie advies?
Denon avr X4200 Denon PMA 1500ae
Playstation 4
Dune Smart D1
Focal Chorusr - BK XXL400 FF Sub - Samsung 75MU8000

modde239

Quote from: vwtune on October 12, 2017, 10:37:25
Aangezien wij gaan verhuizen en mijn huidige Samsung 58 plasma scherm 9 jaar oud is, wil ik deze vervangen voor een nieuwe tv.
Ik zou graag een 75 inch willen, maar weet niet waar ik allemaal op moet letten. Ik zie termen voorbijkomen als: QLED, OLED, LCD.
Mijn budget is 2500-4000 euro. Doel is om er, uiteraard, tv mee te kijken en veel films, gamen niet.

Wat is jullie advies?
Voor dat budget kan je Oled vergeten maak de keuzen weer kleiner..... :D

Cobraatje

#4320
Lastige keus, ik heb veel plasma's gehad en daarna meerdere Led tv's.
Beiden hebben voor- en nadelen.
Persoonlijk vind ik plasma beter beeld geven, vooral bij voetbal, F1 e.d..
Geen van de Led tv's die ik heb gehad, en ze waren uit het topsegment, waren vertical banding vrij.
Vooral bij voetbal en beelden van lucht e.d goed te zien.
Een Led die qua beeldkwaliteit in de buurt komt zijn direct lit tv's.
Nadeel van direct lit is de mindere kijkhoeken.
Verder voordeel van een Led is de hogere lichtopbrengst en beeld overdag.

Oled is het beste, maar buiten budget.
Ik zou gaan kijken naar een aantal tv's en vragen of je via usb stick wat beelden op de tv mag bekijken. De standaard 4k beelden geven geen goed beeld.






HJ

Je kan ook op youtube 4k hdr filmpjes zoeken, daar is best wat te vinden.

Zelf heb ik zoals ik eerder schreef een 65" lcd gekocht en persoonlijk vind ik het beeld echt top. (Ik heb ook nog een projector)
Vooral met hdr indrukwekkend.
Waar ik ook naar zou kijken is het OS, voor wat ik gelezen heb is android niet helemaal je van het maar bv tizen (samsung) werkt super en snel.



Verstuurd vanaf mijn telefoon.


blue-eyes

#4322
Quote from: modde239 on October 12, 2017, 12:37:57
Voor dat budget kan je Oled vergeten maak de keuzen weer kleiner..... :D

65" OLED is zeer ruim onder de 3K te krijgen ;)

p.s. Laat maar, beter lezen BE :D Dus maar geen 75" :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

MechanicalAnimal

#4323
Quote from: vwtune on October 12, 2017, 10:37:25
Aangezien wij gaan verhuizen en mijn huidige Samsung 58 plasma scherm 9 jaar oud is, wil ik deze vervangen voor een nieuwe tv.
Ik zou graag een 75 inch willen, maar weet niet waar ik allemaal op moet letten. Ik zie termen voorbijkomen als: QLED, OLED, LCD.
Mijn budget is 2500-4000 euro. Doel is om er, uiteraard, tv mee te kijken en veel films, gamen niet.

Wat is jullie advies?

zoiets?

https://www.plattetv.nl/info/sony-kd-75x9405c-12657.html

misschien nog wel goedkoper te krijgen?

Quote from: Blue-Eyes on October 12, 2017, 13:34:33
65" OLED is zeer ruim onder de 3K te krijgen ;)

p.s. Laat maar, beter lezen BE :D Dus maar geen 75" :P

Blind-Eyes  :D
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

N1v3K

Quote from: EdwinB on August 22, 2017, 23:03:48
Keuze is eigenlijk heel makkelijk aangezien OLED beter is dan LCD/LED.

Enige reden om mogelijk voor LCD/LED te kiezen is budget, OLED wint op kwaliteit.
En HDR. Ook beter op een LED. Vooral met full array backlight.