LittleNinja Theater zoektocht voorbij... Rust in de tent.

Started by LittleNinja, August 20, 2006, 22:28:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LittleNinja

Ik denk dat ik dat maar ga doen. Bedankt Björn.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Eerder deze week een Mac Mini (2012 model) opgehaald. Nu zit er een Apple toetsenbord met draad bij. Ik wil nu een draadloos setje kopen. Er is een combi set, maar ik ben even benieuwd of deze 1, 2 of geen USB poort gebruikt/gebruiken?

Ik kwam deze aanbieding tegen... erg goedkoop. Wat is er mis mee??

https://www.estunt.nl/product/apple-magic-mouse-keyboard-set/
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VlisChris

Hm.

Dat is goedkoop inderdaad.
Zelfs als je bedenkt dat deze twee opgevolgd zij niet Door nieuwe varianten.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Al een keuze voor je scherm gemaakt?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

blue-eyes

Quote from: LittleNinja on September 17, 2016, 18:24:21
Eerder deze week een Mac Mini (2012 model) opgehaald. Nu zit er een Apple toetsenbord met draad bij. Ik wil nu een draadloos setje kopen. Er is een combi set, maar ik ben even benieuwd of deze 1, 2 of geen USB poort gebruikt/gebruiken?

Ik kwam deze aanbieding tegen... erg goedkoop. Wat is er mis mee??

https://www.estunt.nl/product/apple-magic-mouse-keyboard-set/

E-stunt is voornamelijk 2e hands. Is 50% van de normale prijs, bij E-stunt heb je garantie, ik zeg doen :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

LittleNinja

Quote from: Christiaan S on September 17, 2016, 18:30:07
Al een keuze voor je scherm gemaakt?

Nope. Maar de W2700 ga ik niet doen. Ik vermoed dat het een 24" Iiyama IPS zal gaan worden.

Quote from: Blue-Eyes on September 17, 2016, 19:04:32
E-stunt is voornamelijk 2e hands. Is 50% van de normale prijs, bij E-stunt heb je garantie, ik zeg doen :)

Dat vermoeden had ik al, maar omdat er stond 44 stuks op voorraad leek me dat onwaarschijnlijk..

Weet iemand of die combi 1 of 2 USB poorten gebruikt?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

LittleNinja

#1282
Vandaag het toetsenbord en de muis opgehaald bij estunt.nl. Aardige vent en een leuk bedrijf heeft hij opgezet! Service en communicatie verlopen prima. Helemaalgoed!

Toetsenbord van Apple is weer even wennen, maar werkt prima. De muis is echt briljant!! Een muis die touchsensitief is en reageert op allerlei bewegingen en tikjes.. erg fijn! 8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VlisChris

Super.
Al gezocht naar alle swipe mogelijkheden en toetsenbord combi's?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

LittleNinja

Nope.. nog geen tijd voor gehad.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Jemig... Soms lijken zaken ingewikkelder dan gehoopt.

Ik dacht even wat muziek bestandjes vanaf een flashdrive naar een externe hdd te kopiëren op mijn Mac Mini. Op een windows pc een kwestie van slepen.. Op de Mac... Geen flauw idee! Ook een map aanmaken op de Mac... geen flauw benul!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Dirk

ik ben een paar jaar terug na héél lang aarzelen toch maar eens 100% overgestapt van MS naar Mac (van een mooie all-in-one HP naar een Mac Mini), maar vond het eigenlijk wel meevallen die "aanpassingen" tgv het gewijzigd platform.
al kan het natuurlijk ook zo zijn dat ik in het begin net als jij ff gezocht en gevloekt heb op zoek naar die typisch "eenvoudige" zaken...maar dan heb ik dat wslk (on)bewust uit m'n geheugen gewist  :D

map aanmaken...rechter muisknop klikken en "nieuwe map" selecteren?

kopiëren van bestanden kan je ook op Mac gewoon dmv slepen, al dan niet gebruik makend van Finder om eea eerst overzichtelijk weer te geven. (je kan meerdere Finder vensters openen, ook weer door op het Finder icoon rechter muisknop te gebruiken en dan "nieuw Finder venster" aan te klikken)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

LittleNinja

Het meerdere Finder schermen is me gelukt, al is het via een omweg zoiets.. Maar volgens mij heb ik het probleem ontdekt.. Ik kan namelijk wel gewoon slepen van de HDD naar de flashdrive, maar dus niet andersom. Ik vermoed dat dit te maken heeft met het feit dat de HDD altijd is gebruikt op een windows pc en ook als zodanig geformatteerd is. Dus ik kan wel lezen vanaf de HDD maar niet schrijven naar de HDD. Nu staan er nogal veel bestanden op die ik niet kwijt wil, dus even formatteren zit er niet in.

Iemand een oplossing in gedachten?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VlisChris

Gewoon cmnd t toch?
Is zo'n actie die ik onbewust doe. Dus kan er naast zitten.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Sjaak_Banaan

Quote from: LittleNinja on October  1, 2016, 04:27:35
Ehh... wat??

Command (⌘)-T:
De tabbladbalk weergeven of verbergen wanneer er maar een enkel tabblad in het huidige Finder-venster is geopend.

Ik denk ook dat je harddisk Windows geformateerd is, als het niet enorm veel data is kopieer je het naar een andere schijf en moet je 'm toch formateren.

Fat32 is zowel Windows als Mac geschikt, maar kan geen files aan van boven de 2GB (uit mijn hoofd), niet handig voor grote film bestanden dus.

Wanneer je opslag voor beide systemen wil gebruiken is een Nas misschien een oplossing.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

VlisChris

Sorry.
Dat is idd het comando om een nieuw tabblad te openen in Finder.
Met CMND N open je bv een nieuw extra scherm van Finder (dus geen tabblad maar echt een extra scherm).

Het systeem is even wennen. Maar heb je het eenmaal te pakken werkt het gewoon goed en snel :) Zelf moest ik er ook echt even een tijd aan wennen.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

LittleNinja

Ik heb meerdere schijven. Wat ik ook zou kunnen doen is eerst de één naar de andere kopiëren, dan de lege formatteren en dan de bestanden weer over zetten naar de geformatteerde schijf. Toch?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Even iets anders.. Hiervoor gebruikte ik TVersity in combinatie met mijn Oppo om downloads te screamen, maar dat werkt niet op de Mac mini. Welk programme gebruiken jullie voor video screamen?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Raymond187

Quote from: LittleNinja on September 30, 2016, 21:28:48
Jemig... Soms lijken zaken ingewikkelder dan gehoopt.

What else did you expect with ....  :clapping: :clapping:

Quote from: LittleNinja on September 17, 2016, 18:24:21
Eerder deze week een Mac Mini (2012 model) opgehaald.
https://www.estunt.nl/product/apple-magic-mouse-keyboard-set/

WickedGame

Quote from: LittleNinja on October  1, 2016, 00:58:59
Het meerdere Finder schermen is me gelukt, al is het via een omweg zoiets.. Maar volgens mij heb ik het probleem ontdekt.. Ik kan namelijk wel gewoon slepen van de HDD naar de flashdrive, maar dus niet andersom. Ik vermoed dat dit te maken heeft met het feit dat de HDD altijd is gebruikt op een windows pc en ook als zodanig geformatteerd is. Dus ik kan wel lezen vanaf de HDD maar niet schrijven naar de HDD. Nu staan er nogal veel bestanden op die ik niet kwijt wil, dus even formatteren zit er niet in.

Iemand een oplossing in gedachten?

Herkenbaar probleem.

Dit is te tackelen met Tuxera NTFS o.a. alleen weet ik niet of die nog "gratis" is. Ondervond dit probleem altijd met een externe HDD.

LittleNinja

#1296
Ik begin toch al aardig de t*ring te krijgen aan die Mac Mini...

Als je heel je leven al Windows gebruikt dan is dit toch alles behalve prettig of intuïtief. Schijthok.

Ik heb iCloud drive en zodra ik iets op mijn bureaublad zet gaat hij er een back up van maken. Niet nodig. Geen idee hoe ik dat uit zet.
Uberhaupt instellingen wijzigen is een idioot proces.

Verder probeer ik mijn mail in te stellen zoals het ook werkt op mijn iPad en iPhone, maar om de een of andere idiote reden lukt dat helemaal niet.

Hoe zat het ook alweer met backspace? Want die delete toets doet niet wat ik er van hoop.

Het is dat ik een goeie bui en te lui ben om nu naar buiten te gaan anders lag het ding op de bodem van de dichtstbijzijnde sloot.

Het hele ding doet me sterk denken aan iTunes, een programma waarvoor nog steeds iemand de doodstraf verdient. Oh nee... al gebeurd.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

SV..S

 :D :D
Sorry, leedvermaak ;)
Ik mis alleen nog :o >:( :( :sneaky2: :embarassed:
maar ik voel met je mee, ik heb net 2 switches en een nieuwe route binnen, want mijn netwerk ligt weer eens plat :mellow:




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

bmateijsen

Delete: cmd + backspace...

Mail, kijk gewoon goed naar je settings. (dus ook naar je inkomende en uitgaande poorten). Volg de beschrijving die de meeste providers gewoon op hun website hebben staan voor mail!

LittleNinja

Quote from: SV..S on January 14, 2017, 13:11:01
:D :D
Sorry, leedvermaak ;)
Ik mis alleen nog :o >:( :( :sneaky2: :embarassed:
maar ik voel met je mee, ik heb net 2 switches en een nieuwe route binnen, want mijn netwerk ligt weer eens plat :mellow:

:D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"