Verschil Canare digitale interconnect Hifisupply / Livingcinema

Started by JeroenGRT, August 13, 2006, 10:53:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JeroenGRT

Ik wilde een digitale interconnect aanschaffen van Canare, voor de verbinding tussen mijn dvd/receiver. Nu zag ik dat http://www.Livingcinema.nl en http://www.Hifisupply.nl. allebei Canare digitale interconnects aanbieden maar zijn dit nu verschillende? En welke is beter?

Livingcinema biedt de "Canare Digiflex II Gold Interlink" aan, welke op het internet goede recensies krijgt. Hifisupply biedt de "Canare digitale interconnect Hifisupply Super-edition" aan, maar dit is een custom made kabel? Iemand ervaring met deze kabels?

Livingcinema



Deze interlink is de variant op de Digiflex I met nog betere kabel en connector.

Scoort heel goed als digitale interlink, ook voor korte composiet of component verbindingen zeer geschikt.

Review: http://www.audioreview.com/PRD_116407_1584crx.aspx
The preassembled Canare Digiflex II Gold Interlink will give many top brand cables a run for their money. This true 75 ohm interlink with a length of 1 meter has been tested and reviewed very positivly.

Hifisupply



Veelbesproken Canare digitale coax kabel. 3-voudig afgeschermd.
Kleur zwart.
Afgemonteerd met Canare pluggen en Canare kabelmof.


Plugconfiguratie:


RCA - RCA
BNC - BNC
BNC - RCA


Ook leverbaar met ferrietmantels. 1 of 2 stuks.


Geschikt als digitale interlink, maar zeker ook als subwoofer-kabel.
Het proberen zeer zeker waard!


Zeer goede prijs-kwaliteit verhouding.

Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

phmeijer

Jeroen,

de Hifisupply Super-Edition is een kabel custom-made met gebruikmaking van Canare gereedschappen om te krimpen. De kabel is verder identiek aan de Digiflex Gold II, alleen nu op de door jou gewenste maat te verkrijgen.
Als optie bieden wij de ferrietmantels aan. Hier zijn goede revaringen mee die ook op dit forum terug te vinden zijn.
Succes met je keuze en als er nog vragen zijn dan horen wij dat graag.
Fijne zondag verder!
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

R

Draai ook met de hifisupply edition.. prima interlink voor een prima prijs.

wh-vanderpost

En niet te vergeten, de powerbuy die nu bezig is ;D ;D (hint hint)
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

Nahpets

Quote from: phmeijer on August 13, 2006, 10:59:45
Jeroen,

de Hifisupply Super-Edition is een kabel custom-made met gebruikmaking van Canare gereedschappen om te krimpen. De kabel is verder identiek aan de Digiflex Gold II, alleen nu op de door jou gewenste maat te verkrijgen.
Als optie bieden wij de ferrietmantels aan. Hier zijn goede revaringen mee die ook op dit forum terug te vinden zijn.
Succes met je keuze en als er nog vragen zijn dan horen wij dat graag.
Fijne zondag verder!

Is die kabel ook verkrijgbaar met aan de ene kant RCA en de andere kant XLR?

Mijn Behringer UltraCurve accepteert alleen XLR (en optisch), mijn Tag McLaren heeft alleen RCA digitaal uit.

Of moet ik dan RCA-RCA nemen en verloopplugjes? Daar ben ik zelf niet zo'n voorstander vamn aangezien het weer een extra overgang betekend.

Mvg,

Enno  :)




I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

JeroenGRT

Ok bedankt, ik had de powerbuy nog niet gezien. Ik heb me er ook voor ingeschreven, en 2 digitale interconnects en 20 meter Canare 4S6 bestelt.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

phmeijer

Quote from: Enno on August 13, 2006, 14:04:29
Is die kabel ook verkrijgbaar met aan de ene kant RCA en de andere kant XLR?

Mijn Behringer UltraCurve accepteert alleen XLR (en optisch), mijn Tag McLaren heeft alleen RCA digitaal uit.

Of moet ik dan RCA-RCA nemen en verloopplugjes? Daar ben ik zelf niet zo'n voorstander vamn aangezien het weer een extra overgang betekend.

Mvg,

Enno  :)






Enno,

dat is helaas niet mogelijk. Wij hebben ook geen kabels met aan de ene kant XLR en de andere kant RCA.
Dit is ook niet mogelijk, aangezien een XLR kabel gebalanceerd is en een RCA kabel niet.
De beste optie zou dan zijn om een converter optisch-digitaal te gebruiken.

Groet,
Peter
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

SpeedyAndré

Dat kan wel hoor Peter ;)
Op de xlr pin 1 en 3 met elkaar verbinden, dit is de 0 van de rca.
Pin 2 zit op de kern van de rca, bij mij werkt dit tussen een loopwerk (rca dig. uitgang) en mijn dec2496 (xlr digitale ingang) :)
Hoewel dit met de impedanties niet helemaal klopt zal het met korte lengtes probleemloos werken.
De gebruikte kabel is voor xlr bedoeld btw.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Nahpets

André,

Redder in nood  ;D

Hoe heb jij dat gedaan. Kant en klaar gekocht of zelfs de soldeerbout gebruikt?

Als ik je berichtje goed begrijp gebruik je als basiskabel een XLR kabel?

Enno  :)
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

SpeedyAndré

Quote from: Enno on August 13, 2006, 15:42:26
André,

Redder in nood  ;D

Hoe heb jij dat gedaan. Kant en klaar gekocht of zelfs de soldeerbout gebruikt?

Als ik je berichtje goed begrijp gebruik je als basiskabel een XLR kabel?

Enno  :)

Ik heb mijn SE dec2496 met kabels en microfoon overgenomen, dat kabeltje is door SE gemaakt omdat de vorige eigenaar een cdspeler had met alleen een rca uitgang :)
Als Hifisupply deze kabel niet kan of wil maken dan zou ik een xlr-xlr kabel kopen en er zelf een rca op zetten zoals beschreven (ik heb de connectors even open gemaakt).
Zelf gebruik ik de bekende Canare xlr-xlr kabels als ik de dec2496 als RTA gebruik.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

phmeijer

Andre,

hierbij ben je het voordeel van de gebalanceerde uitgang volledig kwijt. Vandaar dat we aangeven dat dit niet kan.
Alles kan natuurlijk. We kunnen een Apogee Wyde Eye XLR-XLR kabel pakken en daar een RCA connector aanzetten. Het voordeel van de geballanceerde XLR aansluiting is daar alleen volledig mee teniet gedaan!
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

SpeedyAndré

Quote from: phmeijer on August 13, 2006, 19:01:02
Andre,

hierbij ben je het voordeel van de gebalanceerde uitgang volledig kwijt. Vandaar dat we aangeven dat dit niet kan.
Alles kan natuurlijk. We kunnen een Apogee Wyde Eye XLR-XLR kabel pakken en daar een RCA connector aanzetten. Het voordeel van de geballanceerde XLR aansluiting is daar alleen volledig mee teniet gedaan!


Dat je dit niet aanraadt snap ik ook wel, maar als Enno geen gebalanceerde uitgang heeft dan wordt het zowiezo knutselen met afwijkende oplossingen en ik heb dit toevallig met succes toegepast :)
Dat de kwaliteit van deze verbinding niet optimaal is spreekt voor zich, toch was de verbinding stabiel en verloor dec 2496 nooit z'n sync.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Nahpets

André,

Bedankt, ga zo'n kabetje regelen (en anders via de powerbuy bij Peter halen)

Enno  :)
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.