Top Non oversampling DAC 1543

Started by Palu, August 3, 2006, 14:05:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Palu

Wie een top Non oversampling DAC 1543 zoekt voor een zeer klein bedrag (twee honder dollar inc. verzending en geen import kosten) moet eens kijken op www.sigtone.net. Derek Shek bouwt deze DAC's met een zeer professionele afwerking.

Gisteren binnen drie dagen (!!!) toegezonden gekregen uit Hong Kong en het is een super DAC!!!! Aflevering is perfect met trafo, bekabeling etc.

Klank is zeer goed en zeer muzikaal. De klank is gelijk aan mijn dCS ring DAC. 

Kijk voor een plaatje op:

http://www.sigtone.net/Images/Gold-Plated%...Jacks%201.5.jpg
GO FOR ARCAM
FINAL FULL RANGE ESL

take5

#1
Oops je link werkt niet! Mischien zelf een fotootje posten?

edit: Inmiddels wel jouw reactie en foto's gezien... Gebruik je deze DAC nu ipv je dCS (mooi  :o)

FrankB

Als die kerel z'n site net zo goed werkt als z'n dac dan vrees ik het ergste  :-\
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

FrankB



Is een foto bijvoorbeeld.

Ik heb meer mensen horen claimen dat dac's zo goed zijn, maar na laatst een ander bduget exemplaar dat dac's van duizenden euro's weg zou spelen te hebben gehoord betwijfel ik dat soort zaken toch wel een beetje. Alle waar naar z'n geld.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

take5

Ik ben toch wel erg benieuwd naar de ervaringen (en motivatie) van de persoon die hem gekocht heeft  8)

FrankB

Quote from: take5 on August  3, 2006, 16:21:19
Oops je link werkt niet! Mischien zelf een fotootje posten?

edit: Inmiddels wel jouw reactie en foto's gezien... Gebruik je deze DAC nu ipv je dCS (mooi  :o)

Volgens mij heeft palu net als ik een Arcam cd23 met een ring dac ontworpen door dCS. Dus geen "echte" dCS dac (gelukkig niet) maar een door dCS ontworpen dac, gebouwd door Arcam.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

beunky

Quote from: FrankB on August  4, 2006, 19:39:31
Dus geen "echte" dCS dac (gelukkig niet)

Heb je er al ooit eens een gehoord? ::)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

FrankB

2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

RuTT

Beste FrankB

Kun ij me als Arcam liefhebber maybe vertellen wat de klankverschillen tussen de cd 28 en de cd 33 zijn ?

Gr.RuTT

R

denk dat je 23 en 33 bedoelt.

Denk dat frank dat wel kan. De 33 heeft ie hier laatst nog gehoord.

RuTT

Dank je Ruben,


Ik bedoel inderdaad de 23.

Gr.RuTT

Audiofiel

Quote from: FrankB on August  3, 2006, 16:27:51
Ik heb meer mensen horen claimen dat dac's zo goed zijn, maar na laatst een ander bduget exemplaar dat dac's van duizenden euro's weg zou spelen te hebben gehoord betwijfel ik dat soort zaken toch wel een beetje. Alle waar naar z'n geld.

Welke budget dac was dat?
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

BuSpu

Quote from: FrankB on August  5, 2006, 20:11:46
Ja, vreselijk klinisch.
Heb ooit hun DA en AD professionele convertors aan een vergelijkende test onderworpen voor m'n baas, maar vreselijk klinisch: nee absoluut niet. Niet romantisch nee, maar wel reeel en correct volgens mij. Heb hun consumenten spullen nog niet gehoord, die kunnen anders zijn.

beunky

Quote from: FrankB on August  5, 2006, 20:11:46
Ja, vreselijk klinisch.

Het is niet jouw sound... dat kan ;)
Maar om het nu af te doen als slecht klinkende rommel vind ik wat goedkoop....
Het is gewoon enorm precies en enorm gedetailleerd, misschien wel té, maar vreselijk klinisch... nee vond ik zelf niet :D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

FrankB

Quote from: beunky on August  5, 2006, 23:27:24
Maar om het nu af te doen als slecht klinkende rommel vind ik wat goedkoop....
Het is gewoon enorm precies en enorm gedetailleerd, misschien wel té, maar vreselijk klinisch... nee vond ik zelf niet :D

Ik zeg niet dat het rommel is. Maar muzikaal is het niet ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Audiofiel

Quote from: FrankB on August  6, 2006, 10:04:20
Ik zeg niet dat het rommel is. Maar muzikaal is het niet ;)

[waarheidspolitiemodus aan]Jij vindt het niet muzikaal, dat is toch wat anders.[/waarheidspolitiemodus] ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

FrankB

Quote from: Audiofiel on August  6, 2006, 10:38:59
[waarheidspolitiemodus aan]Jij vindt het niet muzikaal, dat is toch wat anders.[/waarheidspolitiemodus] ::)

Voor mij is dat hetzelfde ;D

Maar ik was onder de indruk dat alles wat iemand hier op het forum zegt voortkomt uit een mening en dat we dit soort discussies niet meer hoefden te voeren  ::)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Palu

Quote from: FrankB on August  4, 2006, 19:39:31
Volgens mij heeft palu net als ik een Arcam cd23 met een ring dac ontworpen door dCS. Dus geen "echte" dCS dac (gelukkig niet) maar een door dCS ontworpen dac, gebouwd door Arcam.

Frank, het is een CD 92 met een dCS Ring Dac.
GO FOR ARCAM
FINAL FULL RANGE ESL

B.J.

#18
Quote from: FrankB on August  3, 2006, 16:27:51
..........

Ik heb meer mensen horen claimen dat dac's zo goed zijn, maar na laatst een ander bduget exemplaar dat dac's van duizenden euro's weg zou spelen te hebben gehoord betwijfel ik dat soort zaken toch wel een beetje. Alle waar naar z'n geld.
Quote from: Audiofiel on August  5, 2006, 21:56:31
Welke budget dac was dat?

Ik denk dat Frank die van mij bedoeld (aangezien ik laatst bij hem was met mijn dac) en zich wat te sterk uitdrukt?

Hifi.nl (recensie) en een aantal andere sites zijn wel erg positief over de m-audio super dac. Ze spreken nergens over het wegspelen van dacs van 1000den euros? Maar vinden prijs/kwaliteit heel erg goed, dac is 310 euro.

Audiofiel

De M-Audio Super DAC is prima waar voor zijn geld, maar speelt inderdaad geen spelers van duizenden weg. Hij is ook al iets van dik 5 jaar oud. Het is een simpele prima dac die overigens flink verbeterd als je hem laat modificeren.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

B.J.

Quote from: Audiofiel on August  7, 2006, 13:17:41
De M-Audio Super DAC is prima waar voor zijn geld, maar speelt inderdaad geen spelers van duizenden weg. Hij is ook al iets van dik 5 jaar oud. Het is een simpele prima dac die overigens flink verbeterd als je hem laat modificeren.

Dat laten modificeren moet ik zeker gaan doen. Geen idee wat dat kost.

)p(

Quote from: take5 on August  4, 2006, 13:27:05
Ik ben toch wel erg benieuwd naar de ervaringen (en motivatie) van de persoon die hem gekocht heeft  8)

Ik heb ook zo'n Shek nos dac. Ik wilde namelijk eens een tijdje een nos-dac proberen. De dac is in analytisch opzicht niet te vergelijken met bijvoorbeeld een dac-1. Veel minder details zijn hoorbaar. Naast minder analytisch is hij ook in dynamisch opzicht duidelijk de mindere tegenover de moderne oversampling dacs. Daat staat tegenover dat alles heel vloeiend klinkt en dat draagt wel bij tot een illusie van natuurlijkheid bij stemmen en instrumenten waar erg aangenaam naar valt te luisteren. Het is echt een dac waar je uren naar kan luisteren zonder vermoeidheidsverschijnselen.

peter

Audiofiel

Quote from: Bas Janssen on August  7, 2006, 13:51:04
Dat laten modificeren moet ik zeker gaan doen. Geen idee wat dat kost.

Soundevolution kan je meer vertellen. Kijk bij modificaties, digitaal 2 en dan onderaan:


QuoteDe M-audio superdac is opgebouwd rond de zeer goede AKM4393 d/a converter ic. Bij nadere bestudering bleek dat nagenoeg de algehele uitgangsstage nagebouwd was van de AKM applicationsheet. Netjes differentieel en gewoon een goede (opamp) uitgangsstage. Een DAC die standaard al zo goed klinkt, en een enorme potentie heeft, kriebelt ons natuurlijk enorm om mee aan de slag te gaan. Nagenoeg 85% van de componenten zijn vervangen. We hebben gebruik gemaakt van de state of the art Burrbrown opamps, elco's van Blackgate en condensatoren van Wima.

Een stap verder zou zijn een aparte en delicate voeding.

Met de M-audio kunnen we alle kanten op, voor elk budget. Dit is een bijzonder produkt dat zich als geen ander leent voor modificatie/re-design.


Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

take5

Maarre.... palu??

Kun je misschien iets meer vertellen over jouw reden voor aankoop van dit apparaat? Wat is het verschil met de DAC in je dCS speler? Welke gebruik je nu? Etc. etc.....

beunky

Quote from: take5 on August  7, 2006, 21:46:31
Maarre.... palu??

Kun je misschien iets meer vertellen over jouw reden voor aankoop van dit apparaat? Wat is het verschil met de DAC in je dCS speler? Welke gebruik je nu? Etc. etc.....

Hij heeft GEEN dCS speler... hij heeft een Arcam CD-92... en die maakt gebruikt van de dCS ringdac technologie... en daar kun je lang of kort over lullen maar een CD-92 is totaal op geen enkele manier vergelijkbaar met een dCS...
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"