d'ondergrondse

Started by gvy, July 27, 2006, 01:53:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gvy

#325
Hoy,

Effe  d'ondergrondse naar boven gehaald  ;D (woordspelingkje)

Ik heb twee fotootjes proberen maken van de projector in actie.
De DVD is Quidam van cirque du soleil, (schitterend overigens)
Helaas is het fototoestelletje een straatoud HP C30.





En dan eventjes gespeeld op de welbekende manier.
Fotootje met lichten aan en eentje met lichten uit en dan beetje gesneden en geplakt.
Wel op een amateuristische manier in foto editor.



Zoals je ziet heb ik nog geen sofa's in d' ondergrondse en speel ik voorlopig nog met 4st oude diy PAspeakers in afwachting van de DIY elektrostaten.


Saluut
Geert

OscarTango

#326
Schoon Ht-ke ! Ben jaloers...ah nee, wacht..ik heb ook een mooi Ht ( althans, dat vind ik zelf toch  ;D ). Moet alleen eens snel die bioscoopstoelen in elkaar gaan zetten, want ik ben zetel-loos op't moment  :'(
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

Del member

Onlangs Geert een bezoekje gebracht en het HT is dik in orde. Gigantische ruimte doet me een beetje aan Robs HT denken.
De Rotel pre/pro met 3 zware Pioneer versterkers kom je niet vaak tegen. Echt beesten van versterkers.

Alleen nu nog wachten op de nieuwe zelfbouw elctrostaten ! De woofertjes en de inox buizen waarin ze komen onder een schuine hoek zien er alvast mooi uit. Het geluid met de discoboxen was niet optimaal maar gelukkig maar een tijdelijke situatie. En je kan al kijken op groot scherm !

Het beeld is super voor een projector van 1600 EUR. Het zwart doet me erg aan CRT denken en de kleuren van Cirque Du Soleil hebben punch alsof het door m'n Barco met color filtering knalde. Wow ....

Enkel de scaler gaf wat staircasing en de DVD menu's zagen er met stilstaande beelden niet super uit (leek zo een beetje op een half beeld - een interlaced field dus). De PJ werd over component gestuurd. Een dezer dagen neem ik m'n Theatertek HTPC mee met een DVI naar HDMI kabel mee en dan ben ik erg benieuwd wat deze projector ervan bakt. Gezien de scaler dan in de PC zit zou je normaal wel een 1:1 mapping in 1280x720p kunnen maken.

Heb alvast een episode van Lost in de pijpleiding, eerste episode van het derde seizoen schitterend beeld wel wat color-graded maar full-rate 720p rechtstreeks gecaptured zonder lossy recoding zoals H264 of divx/xvid. Dit ziet er gewoon super uit thuis erg benieuwd wat dat native 1:1 gaat doen bij Geert.

Voor wat ik nu reeds gezien heb is dit een echte aanrader.

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

tiptop

ERRUG MOOI Geert :o
Tjonge jonge, de jouwe ga ik als voorbeeld gebruiken voor de mijne straks.
Eigen zolder over een paar maanden  8)

Maar het zal niet zooo mooi worden :-\ :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

daxie

Nu ziet de ruimte er echt groot uit...

Mooi resultaat!

Hoop dat je ons uitnodigt op een belgische M&G :)

gvy

Quote from: daxie on October 18, 2006, 15:47:26
Nu ziet de ruimte er echt groot uit...

Mooi resultaat!

Hoop dat je ons uitnodigt op een belgische M&G :)

Hoy Daxie,

Jij woont hier niet zover af hé.
Als je zin hebt ben je altijd welkom.
Stuur dan wel een mailtje of geef een belletje, want ik ben niet altijd thuis.

Let op :
De ruimte is nog niet volledig klaar : elektriciteitskast nog te maken , deur en deurkozijnen , Achterkant van de ruimte nog deels af te werken.
Muziek :  Er moeten nog elektrostaten gemaakt worden. Ik speel nu met voorlopige luidsprekers.
Meubilair : De sofa's van boven komen beneden, maar uiteraard moet ik eerst een nieuw salon boven hebben voor de verhuis.

Niettemin krijg je reeds een heel goed beeld van de ruimte.

Geert

gvy

Quote from: tiptop on October 18, 2006, 15:33:34
ERRUG MOOI Geert :o
Tjonge jonge, de jouwe ga ik als voorbeeld gebruiken voor de mijne straks.
Eigen zolder over een paar maanden  8)



Danku voor de komplimenten.

Quote from: tiptop on October 18, 2006, 15:33:34
Maar het zal niet zooo mooi worden :-\ :)
JAWEL, dat lukt je  ;D

Geert

tiptop

Bedankt maar...helaas.
Neh, ik heb een schuin plafond en als ik verhuist ben iets te weinig financien om het mooi af te werken.
Ook zal ik voorlopig zonder scherm en beamer moeten doen. :-\
Maar ik heb een plasma (107 cm). Het is een begin.

Zo'n scherm maakt het pas echt een HT hoor 8)

Maar niet getreurt. Ooit is het mijn beurt ;D

Ik blijf je topic volgen.

Succes en lots of fun alvast 8)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Frank.V

ziet er al weer mooi uit!! ben beniewd naar de foto's met de elektrostaten! ;D

LittleNinja

Oei oei oei.... Dat ziet er mooi uit!!

Had ik maar een ruimte... en toestemming van de baas...  ;D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

gvy

#336
Hoy,

Even een nieuw fototoestelletje testen.










De blauwe poef met kerselaar pootjes, staat reeds in d' ondergrondse.
Nu nog de rest van het salon.
Ik vind de koningsblauwe kleur wel passen met de donkerrode tinten. Ook de kerselaar pootjes gaan goed met de houttinten in d'ondergrondse.












Voila

Dat is het zo een beetje

Geert

tiptop

Nu alleen nog een mooie zitplek er in en je komt de winter wel door O0

ERRUG MOOI gedaan hoor 8)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

mikeske

Mooie foto's van een mooie ruimte  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

gvy

#339
Quote from: mikeske on November 12, 2006, 22:20:17
Mooie foto's van een mooie ruimte  ;)

Er zijn er nog een paar bijgezet hierboven  ;)
Quote from: tiptop on November 12, 2006, 21:55:41
Nu alleen nog een mooie zitplek er in en je komt de winter wel door O0

ERRUG MOOI gedaan hoor 8)

Ja Vandaag zijn we weer eens een meubelzaak gaan doen.
Zolang, er geen nieuwe sofa voor de zitkamer is, verhuizen de bestaande sofa's niet naar d ' ondergrondse.
Gelukkig matchen de kleur van de tuinstoelen met die van d'ondergrondse  ;D

geert

reza

Ik vind het erg sfeervol en erg mooi 8) 8) 8)
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Stress!!!!!

Hulde Geert...

ziet er allemaal mooi uit. Vallen de leds van je apparatuur links naast het scherm erg op als je film kijkt?
Is het storend?
Denon AVR-4311 - JVC DLA-X3 - Oppo BDR-93EU

gvy

Quote from: Stress!!!!! on November 23, 2006, 06:19:00
Hulde Geert...

ziet er allemaal mooi uit. Vallen de leds van je apparatuur links naast het scherm erg op als je film kijkt?
Is het storend?

Hallo,

Bedankt voor de complimenten.

De Leds zijn helemaal niet storend, naar mijn gevoel.
Wat wel soms storend is, (bizar genoeg) is de reflectie van het scherm in de twee voorste (links en rechts) filmposterkaders.

Waarschijnlijk steek ik daar binnenkort wel een gematteerd glas in., Misschien lost dit een en ander op.

Geert

Cage

Ziet er erg goed uit!
Er zo te lezen wordet het alleen nog maar beter.

Het is natuurlijk geweldig om zo'n aparte ruimte te hebben. Helaas ben ik niet zo fortuinlijk. Dus ik moet het gewoon met de woonkamer doen. Maar die is ook aardig geworden al zeg ik het zelf. Ik zal binnenkort de nieuwe foto's plaatsen die ik gisteren genomen heb.
:shaun: Arcam avr300 | Oppo BDP-103 | Epson TW-7200 | SqueezeBox Reciever + BOTWS| QNAP TS-119 NAS | Phonar Veritas P6 Edma, C4 Edma, M4 Edma :shaun:

Jay

 :o :o
ongelooflijk wat een verbouwing!

hoop dat je der veel plezier van hebt!!

gvy

#345
Quote from: Jay on December 14, 2006, 12:37:08
:o :o
ongelooflijk wat een verbouwing!

hoop dat je der veel plezier van hebt!!


Dag Jurrien,

Ik ben er tijdens mijn verlof keihard ingevlogen en ik ben momenteel erg blij met het resultaat.
Het enige wat me stoort is dat ik momenteel niet echt de tijd en de fut (nogal veeleisend werk) heb om het volledig af te werken.
Het elektrisch bord moet ik nog maken (alle verlichting en toestellen hangen momenteel aan een werfverdeelkastje met stopkontakten, op de plaats waar het definitief bord moet komen)
Ik moet nog 4 elektrostaten bouwen en 1 of 2 subwoofers, zodat de voorlopige PA speakers kunnen vervangen worden.
De tuinstoelen moeten vervangen worden door de lederen sofa's uit mijn salon, maar dat kan pas als ik daar nieuwe sofa's heb en tot op heden hebben we onze "goesting" nog niet gevonden in de meubelzaken.

Ik heb ondertussen ook een deurkader en een deur gemonteerd, waar voordien nog een afschermdoek ging. Die wil ik ook graag "airbrushen" ( ook zo'n oude hobby van me) met een leuk filmthema.

Ondertussen is het genieten van een filmpje zo af en toe
Ook de kinderen amuseren zich in de zaal. Soms een film, of ze spelen heel graag op de oude gotlieb flipper, of ze leven zich uit met TMFclips op het grote scherm .
Tijdens feestjes is het ook een leuke ruimte gebleken met concertDVDs van U2 of zo er in.

Afijn, ik heb het me nog niet beklaagd.

Geert

Del member

#346
Gisteren eens m'n laptop meegenomen naar de ondergrondse.
Had nog een 15m bettercables DVI naar HDMI kabel liggen en wou eens weten hoeveel detail een 720p projector haalt met 1080p en 1080i bronmateriaal. Geert wou wellicht ook eens weten hoe goed HD kon zijn  ;D

Om een of andere reden wou zowel de PC als de Projector de HDMI niet herkennen, in het menu van de projector gezocht en de setting van Auto naar Manueel gezet en dan terug en plots verscheen er mooi een tweede scherm in windows met 1280x720 .

Snel effe Theatertek opgestart met Flightplan in 1080i resolutie - geen beeld :( Zou de nvidia driver checken of er HDMI aan de andere kant zit en aangezien DVI niet encrypteerd weigeren om te spelen ? H'mmmm even dan snel VLC opgestart open source speler trekt zich niks aan van heel de DRM shit en ja we hadden dus flightplan op groot scherm. Wat wel opviel was dat VLC by default een beetje stuttert zeker op zo'n groot scherm valt dat reuze op. Achteraf bleek dat enkel de VMR9 video renderer over HDMI wou spelen.

In Theatertek dan maar de nieuwe DSCALER5 mpeg2 codec met o.a. inverse telecine en 3:2 judder motion compensation aangezet. Wow wat een verschil. 1080i werd supervloeiend de travels in het begin van de film door de vlieger net alsof je er zelf in loopt zo smooth. Dit is een MPEG2 decoder met een speciale patch waarvan de makers schrik hebben dat ie ooit in een commerciele scaler terecht zal komen (althans AVS forum) - hun vrees is terecht en mijn koppigheid om met een HTPC te blijven spelen alweer beloond. Alleen de kleuren van deze film zijn nogal grauw dus niet de ideale manier om eens te kijken hoe levensecht deze PJ is. Ook de scherpte in het begin in de metroscene en in de hal van de luchthaven was vrij goed.

Had nog een 1080p WM9 bron mee, met name Mystery of the Nile, een prachtige documentaire op 70mm imax gedraaid. Deze transfer is altijd al referentiemateriaal geweest en dit was zo overtuigend dat we de docu gewoon uitgekeken hebben. Kleuren wow alsof je door een venster naar buiten keek. En de scherpte vanop de kijkafstand viel ook goed mee. 1280x720 met een goede scaler is zeker aanvaardbaar voor wie HD wil zonder een fortuin uit te geven aan een projector. Je kon weer de zandkorrels in Egypte tellen, de zuilen en tempels waren levensecht. Niks aan te merken op deze weergave buiten dat het zwart nog niet pikkezwart is maar zeker meer dan voldoende en we hebben ook nog de iris settings kunnen aanpassen met een calibratie dvd, het valt op hoe de iris z'n werk doet als je tussen de verschillende patronen switched.

Kortom een boeiende avond en is weer laat geworden dat je heb je altijd met dit soort hobby  ;D Dus THX Geert voor je tijd.

Het enige vervelende aan deze testsetup is : deze HTPC kan je moeilijk dupliceren. Elk soort bestand speelt graag met z'n eigen filtergraph als je 't echt goed wil doen. En als het fout gaat moet je zoeken. Zo leer je wel gigantisch maar dat kost dus tijd. En de settings veranderen naar gelang wat soort link je naar een scherm gebruikt. En een stomme windows update kan alles om zeep helpen. En het bronmateriaal neemt gigantisch veel plek in. En gisteren thuis geprobeerd om 24 season 4 op DVD te beginnen kijken en na 1 uur heel de boel maar lamgelegd.

De eenvoudigste oplossing is hier de kat uit de boom kiijken en voor blue-ray of hd-dvd te gaan evt dmv een PS3 of xbox360 dan kan je ook nog op reuze scherm gamen. Met LCD is er toch geen risico voor inbranden (tov CRT projectie).

gvy

Mooie omschrijving van de avond.
bedankt

T'was inderdaad eerst een beetje teleurstellend dat het scherm hardnekkig "no HDMI signal detected" bleef zeggen.
Tja wat zeg je dan terug tegen zo'n scherm??? Ik blijf tenandere altijd beleefd tegen dingen die groter zijn dan mij (dus ook dat scherm), je weet maar nooit  O0 O0

Allez , genoeg gezeverd.

Na een hoop "heksetoeren",van Frederic, was daar plots toch beeld, en wat voor... ;D ;D ;D
Pas echt onder de indruk kwam ik van "Mystery of the Nile" in 1080p

Prachtige dieptebeeld ( 3D gevoel) , levensechte kleuren, detail, het gemis van rare artefacts....
Dit was mooi.
We hebben de film gewoon uitgekeken.
Wat me bij HD materiaal tov DVD het meeste opviel was toch het echtere dieptegevoel, die door de grotere scherpte ontstaat. Achtergronden zijn plots niet meer omfloerst, maar vol levendige details.
Het grote scherm wordt plots een helder venster op een andere realiteit erachter, ipv een plat vlak, waarop geprojecteerd wordt.

Afijn, Ik ga ondertussen rustig verder met DVDtjes kijken  ::) ::). (bedankt voor de frustratie :'()

Neen, echt
Het was een leuke ervaring te zien wat er mogelijk is.

En ik zal met evenveel genoegen doorgaan met DVDtjes, totdat er voldoende divers bronmateriaal komt, voor iedereen vlot bereikbaar om een upgrade te doen.

Alvast ook bedankt Frederic om me te introduceren in HD, het was de moeite. ;)

groet
Geert



HTR

misschien dat k dr overheen gelezen heb, marre, hoe staat t met de zelfbouw speakers? je wou toch electrostaten maken?

gvy

Quote from: hometheatrerulezz on December 19, 2006, 07:59:31
misschien dat k dr overheen gelezen heb, marre, hoe staat t met de zelfbouw speakers? je wou toch electrostaten maken?

Yep, ik ga inderdaad 4 elektrostaten bouwen. Ik heb hiervoor reeds een deel van de materialen.
De elektronica, transfo's, ook de woofertjes (hybride elektrostaten). De behuizing van de woofers (RVS pijp) ....
Ik zit alleen nog met een aantal construktievraagstukken , voor het maken van de RVS wooferbehuizingen .

En verder heb ik momenteel , gewoon nog geen tijd gehad.
En als ik tijd heb, zit ik voor m'n groot scherm  8).

Maar ze komen er , en ik beloof foto's.

geert