d'ondergrondse

Started by gvy, July 27, 2006, 01:53:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

christian19


gvy

#301
dankuwel, we doen ons best  ;D

Momenteel ben ik bezig geweest met het plaatsen van diverse kabels.

Er liggen 2 UTP cat6 kabels tussen de apparatuurrack en mijn patchpaneel in de garage (data/tel)
Er ligt ook een coax75 ohm vanaf het apparatuurrack naar de TV versterker in de garage (kabeldistributie)
Er komt een YSLYCY 14x0.75 afgeschermde multikabel vanaf het (nog te maken) elektrisch bord Homecinema naar het elektrisch bord in de garage (signalen PLC voor verlichting))
Er komt een 3 fasige XVB4G4mm² als voedingskabel tussen het (nog te maken) elektrisch bord Homecinema en het elektrisch bord in de garage.

Deze  kabels kunnen in de kelder via een bestaande kabelgoot geplaatst worden.

Geert

gvy

#302
voila,

Vandaag heb ik een beetje geld uitgegeven  ;D

Ik heb als bron een Pioneer DVR-630H-s DVD recorder met 250GB harddisc aangeschaft.
Die heb ik reeds thuis nu.

En ik heb m'n projector , een hitachi PJ-TX300 (nagelnieuw verkrijgbaar) besteld.
Met een beetje geluk heb ik die begin volgende week.

Tenslotte ben ik nog om Neutrik BNC connectoren en extron BNC-RCA adapters gegaan om een fatsoenlijke 0.5m lange componentkabel tussen de dvdrecorder en de rotel prepro te maken.

Het stomme is dat ik tot op heden nog niets heb kunnen testen. (zolang ik geen beeld heb is het moeilijk om zowel de rotel prepro als de DVDrecorder in te stellen)  :-\

Eigenlijk zou ik een panasonic dmr-eh65 gekocht hebben,( ong 600€), Maar er deden zich wat bizarre zaken voor.
Toen ik even mediamarkt binnenstapte stonden daar wel 100 dozen met de pioneer DVR-630H-s.
(nog niet getekend) Even nagevraagd en de prijs bleek een heel scherpe 440€ te zijn. (en blablabla,goede reviews..blablabla, minstens zo goed als de ook aanwezige pana blablabla).
Even later ben ik bij FNAC binnengestapt,omdat ik van de verkoper telefoon gekregen had dat de hitachi projector inmiddels bestelbaar was.
Tot mijn verbazing stond daar een klein stapeltje (10tal) dozen met... inderdaad de pioneer DVR-630H-s, voor jawel... 359€  :o
De verkoper, bij wie ik de projector besteld had, zag mijn verbazing en vertelde me spontaan( en eerlijk) dat ze even bij de concurrent gezien hadden en deze keer nu eens niet zouden toegeven en dus de goedkoopste prijs voor dit toestel wilden hebben. Hij zei er gelijk bij dat dit een uitlopende en binnenkort vervangen reeks is.
Volgens mij wou Fnac, de mediamarkt dus "een kloot aftrekken" omdat mediamarkt steeds beweert de goedkoopste prijs te hebben (en te zakken als het elders goedkoper is). Nu staan die daar dus met die massa pioneers, terwijl concurrent Fnac hun resterende toestellen dumpt aan een heel erg lage prijs. (En maar hopen dat niet teveel mensen dat zien, vanwege hun politiek elders goedkoper, wij zakken)

Mijn idee. Ik apprecieer meer de houding van Fnac , die naar waarheid verteld dat het toestel uitlopende is en uitlegt waarom ze het zo goedkoop aanbieden, dan de houding van Mediamarkt die het toestel aanprijst als topklasse en beter dan panasonic en blabla.

Afijn, Ik hoop alleen dat ik een mooi toestel voor een zeer goede prijs heb, en dat ik er geen spijt van krijg dat het geen panasonic geworden is. Ik vond het toch een heel verschil zo: 600€ tegenover 359€ voor twee toestellen die elkaar niet zo veel ontlopen.

Geert

PS: NEE ik werk niet bij Fnac  ;)

mikeske

Laat die bedrijven maar concureren, des te beter voor ons  ;D
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

daxie

Btw, als Fnac-lid kan je in oktober hifi stuff kopen met 25% korting (in punten, wat betekent dat dit omgezet wordt in geld dat je kan aftrekken van je volgende aankoop bij fnac)...

Mss interessant...

wrs

Alles klaar en niet kunnen genieten (van een draaiend systeem dan)  ;D
Word een zware week voor je.
BTWay wat kost de PJTX300? ik heb zelf de 100 een jaartje en ben er zeer tevreden over.
Zag wel de 200 staan voor 1100euro maar kan niet echt een meerwaarde t.o.v. de 100 vibden in specs.


Eric

joostpolletje

#306
PJ-TX300 moet rond de 1600 gaan kosten..
KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX

Del member

Quote from: joostpolletje on October  6, 2006, 10:53:43
PJ-TX300 moet rond de 1600 gaan kosten..

De eerste google hit op "PJ-TX300 EUR" kwam op slechts 1200 EUR uit.

joostpolletje

Quote from: ub4b on October  6, 2006, 13:44:12
De eerste google hit op "PJ-TX300 EUR" kwam op slechts 1200 EUR uit.

Altijd kleine lettertjes lezen :)

€ 1250.00 (€ 1487.50 incl. 19% BTW)
KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX

gvy

#309
Hoy

Hij komt op 1600€ (1599  ::) incl BTW in de modale hifizaak.
Ik had een tweetal prijzen en die wezen beide op 1600€

Waarschijnlijk op internet wel goedkoper, maar... incl BTW??? + verzending.....
't is tenslotte een kakelvers produkt en die draaien doorgaans niet zoveel verschillend.
Pas na een jaartje komen de serieuze verschillen soms opzetten.

Vermoedelijk is het op dit moment ook wel interessant om een 200 te kopen.
Verschil zit hem in het uiterlijk (De 300 is in zwarte pianolak), geluidsniveau (minimaal lager geworden) en contrastratio (van 1/7000 naar 1/10000), maar dat laatste zijn echt wel theoretische cijfers, dus ik weet niet of er een wereld van verschil zit in de 300 tov de 200

Enne,
Ik heb bericht dat ie binnen is.
Morgenochtend haal ik hem op  ;D

Joepi, straks beeld in d' ondergrondse

Geert


gvy

YESSSSS

De projector is binnen.  :)

een hitachi PJ-TX300
Ik heb hem uitgepakt en het is een heel mooi toestel.
Dit zal niet misstaan in d'ondergrondse.
De foto's hieronder van matige kwaliteit doen hem geen eer aan, maar De zwarte hoogglanzende pianolak, waar de behuizing is in gespoten staat chique.

Als het plaatje even mooi wordt, ben ik alvast heel blij, maar dat zal voor morgen zijn

fotos:







Geert


reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Frank.V

Zo dat is een flinke projector/beamer!!!
die staat zekers te weten mooi in d'ondergrondse!!

wrs

mooi kleurtje,
Ben benieuwd naar de andere kleuren ;D



gvy

#314
yippie , ER IS BEELD
De kinderen hebben een eerste filmpje gekeken deze morgen.

Leuk na al het werk.
Er is wel nog heel wat te doen, maar eindelijk resultaat

Geert

christian19

Ik kan me voorstellen hoe je je voeld 8)

gvy

#316
Quote from: wrs on October  8, 2006, 10:51:27
mooi kleurtje,
Ben benieuwd naar de andere kleuren ;D




Hoy,

Ik ben niet de aangewezen persoon om een review van de nieuwe Hitachi PJ-TX300 te geven.
Hiervoor heb ik geen ervaring met andere projectoren, dus geen vergelijkingspunt.
De omstandigheden in d'ondergrondse zijn wel heel goed om te projecteren. Volledig verduisterde ruimte, donkere wanden en plafond. Enige storende reflectie momenteel is de plexi van de voorste filmposters, maar daar valt mee te leven. Ik ga deze vervangen door ontspiegeld glas.

Het toestel was, eens het op de projectorvoet stond, heel snel en gemakkelijk in te regelen op mijn scherm
In deze ruimte vind ik dat deze projector heel mooie beelden neerzet. De zwartweergave is in cinema hoog modusstand goed. De kleuren zijn sprankelend. Afin, ik kan hier wel mee leven  ;D
Ik denk ook dat de zelf gemaakte lange componentkabels naar behoren hun werk doen. Er is een heel stabiel beeld met DVDweergave. Ik heb momenteel alles in progressive staan.
Van de pioneer ga ik met een 0.5m korte DIYcomponentkabel naar mijn ROTEL en vandaar ga ik met de 12m lange DIYcomponent naar de Hitachi

Ik heb nog een hele weg te gaan om alles goed ingesteld te krijgen : De Rotel , de pioneer recorder....
Ik ga eerst eens proberen om ook TV zenders geinstalleerd te krijgen.

Geert

wrs

Te veel instellingen voor mij.
Toen ik eenmaal begon met de instellingen te veranderen zag ik door de bomen het bos niet meer en heb alles weer terug gezet ???
Ben echter zeer tevreden met de Hitachi al zal er nog wel eens een echte callibratie moeten plaatsvinden.
Het minste vind ik echter het geluid, had hem stiller verwacht.
Hoe is dat met de 300?

Eric

yessica

Quote from: gvy on October  8, 2006, 11:30:50
yippie , ER IS BEELD
De kinderen hebben een eerste filmpje gekeken deze morgen.

Leuk na al het werk.
Er is wel nog heel wat te doen, maar eindelijk resultaat

Geert

Die zullen waarschijnlijk op school ook heel erg trots zijn.
WIJ HEBBEN EEN CINEMA THUIS :)
Vaste klant bij CinéMike !!!

gvy

Quote from: yessica on October  8, 2006, 22:44:29
Die zullen waarschijnlijk op school ook heel erg trots zijn.
WIJ HEBBEN EEN CINEMA THUIS :)

;D ;D,

Hun reactie deze morgen was :

't is toch nog geen winter papa???
Ik had namelijk gezegd dat tegen de winter de cinema klaar zou zijn.
Voor de twee gastjes (5j en7j), gaat het daar beneden natuurlijk verschrikkelijk traag de laatste tijd, vandaar hun verwondering toen ik vanmorgen aankondigde dat ze hun eerste filmpje "Madagascar" mochten zien.

Geert

gvy


Weet je waar ik aangenaam door verrast ben !!!

De nog relatief goede kwaliteit van televisiekijken op het grote scherm .
OK, de ene zender is al beter van kwaliteit dan de andere, maar het valt best mee.
Ik had hier nogthans nietveel soeps verwacht.
Misschien dat het helpt dat ik een apparte TV versterker en verdeler staan heb. Ik heb ook een goede kwaliteit coax naar beneden getrokken.
Niet dat ik vanaf nu ga zitten TV kijken in d'ondergrondse, maar waarom niet een leuke film of spannende TV serie ineens op 't grote scherm zien?

Bij een feestje kan ik ineens ook MTV of JIM of TMF opzetten daarbeneden.

Ik heb op de Pioneer ook de guide+ ingesteld. Ik ben benieuwd wat dat zal geven.
Die Pioneer heeft nog een massa te leren mogelijkheden. Opnemen en weergeven via HD moet ik maar eens mee gaan experimenteren

Geert

Del member

#321
Quote from: gvy on October  8, 2006, 23:01:28
;D ;D,

Hun reactie deze morgen was :

't is toch nog geen winter papa???
Ik had namelijk gezegd dat tegen de winter de cinema klaar zou zijn.
Voor de twee gastjes (5j en7j), gaat het daar beneden natuurlijk verschrikkelijk traag de laatste tijd, vandaar hun verwondering toen ik vanmorgen aankondigde dat ze hun eerste filmpje "Madagascar" mochten zien.

Geert


Heb nog een "welbekende" piratenfilm in 1080p om je projector eens te testen.
't Is voor klein mannen gemaakt dus die kunnen ook meekijken :)

yessica

Ik en mikeske hebben gisteren eens Need For Speed : Most Wanted gespeelt op groot scherm.
Het is wel iets moeilijker. Maar het lukte...
Vaste klant bij CinéMike !!!

tiptop

Wat een fantastische bios heb je zo gvy :o

Erg mooi hoor. Ook om gezegend te zijn met zo'n ruimte om 'm in te bouwen 8)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Raphie

Mooie projector en mooie BIOS, ziet er echt GAAF uit!
JBL PRX Power!