Sony's LCD oerwoud, even meedenken graag.

Started by R, July 25, 2006, 15:42:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JCL

Welke instellingen zijn dat?

Ik heb de mijne op:

Power Saving - hoog
Contrast - 85
brightnis - 27
blacklight - min

ALLE digitale frutsels uit. Met digitale TV in een verduisterde kamer met alleen een spotje achter het scherm zet dat een super plaatje neer, ook bij gewoon TV kijken.

lampekap

#126
Quote from: JCL on September  1, 2006, 10:57:02
Welke instellingen zijn dat?

Ik heb de mijne op:

Power Saving - hoog
Contrast - 85
brightnis - 27
blacklight - min

ALLE digitale frutsels uit. Met digitale TV in een verduisterde kamer met alleen een spotje achter het scherm zet dat een super plaatje neer, ook bij gewoon TV kijken.
Ik heb de tv gisteravond gehaald en dus nog maar een paar uurtjes kunnen gebruiken. Ik had de instellingen niet bij de hand en ik heb dus ook nog niet uitgebreid met de instellingen gespeeld, ik heb even snel alles (digitale frutsels ;D) uitgezet en het beeld donkerder gemaakt om even van een stukje dvd, een HD trailertje en een spelletje op de 360 te kunnen genieten en dat is aardig gelukt 8) Ook is mn kamer erg fel verlicht dus de instellingen heb ik iets lichter.

Instellingen Lyris (dvd; 720p, HDMI
Contrast on player:    Min

Power Saving:      Low / High

Backlight:                         Min
Contrast:                            90
Brightness:                       42
Colour:                            44
Hue:                               n/a
Colour Temp.:                  Neutral
Sharpness:                      6
Noise Red.:                     Off

Black Corrector:              Off
Contrast Enhancer:         Off
Gamma:                Medium
Clear White:                  High
Live Colour:                   n/a
Colour Space:                Normal
Mpeg noise red.:            Off

Note: When picture is too dark: Raise “Gamma” in the Advanced Settings menu

Zie ook website Lyris: http://www.lyris-lite.net/kdl32v2000_review5b.html

Screen: Sony 32V2000 // Amp: Yamaha RX V2400 // 5.1: Kef KHT-2005.2 // Movies: Philips 963SA // Games: Xbox 360
Cables: 2x Monster M1000CV - Monster Gamelink - Ixos Optical // Portable: Creative Zen Vision:M - Shure E500 pth

JCL

Heb deze er nu opstaan, ben benieuwd hoe anders het is t.o.v. mijn oude instellingen. Wel jammer dat je niet al deze dingen kunt instellen op VGA, dat is toch de belangrijkste, daar komt nu nog alle HD vandaag :D

R

Inmiddels ook een 32V2000 hier staan. Zal het topic open laten ivm vragen van anderen...

lampekap

Ben je al tevreden met de instellingen? Ik moet zeggen dat ik de settings van Lyris erg prettig vind, gebruik ze nu ook met een paar kleine tweaks (voor de 360) en 'live colour' op 'laag'. Als je jouw settings hebt geoptimaliseerd ben ik er ook benieuwd naar :)
Quote from: Ruben on September  3, 2006, 17:26:41
Inmiddels ook een 32V2000 hier staan. Zal het topic open laten ivm vragen van anderen...
Screen: Sony 32V2000 // Amp: Yamaha RX V2400 // 5.1: Kef KHT-2005.2 // Movies: Philips 963SA // Games: Xbox 360
Cables: 2x Monster M1000CV - Monster Gamelink - Ixos Optical // Portable: Creative Zen Vision:M - Shure E500 pth

Randal

Quote from: lampekap on September  4, 2006, 09:49:46
Ben je al tevreden met de instellingen? Ik moet zeggen dat ik de settings van Lyris erg prettig vind, gebruik ze nu ook met een paar kleine tweaks (voor de 360) en 'live colour' op 'laag'. Als je jouw settings hebt geoptimaliseerd ben ik er ook benieuwd naar :)

Advies: Koop de dvd "Digital video Essentials" (of (beter nog) tv laten ISF-calibreren), daar heb je veel meer aan dan het kopiëren van instellingen van anderen. Ook al heb je hetzelfde type, geen enkele televisie is het zelfde...


R

Ja idd. Met die dvd moet ik nog aan de slag. ISF staat ook op het wensenlijstje.

groet Ruben

lampekap

Quote from: Randal on September  4, 2006, 10:19:14
Advies: Koop de dvd "Digital video Essentials" (of (beter nog) tv laten ISF-calibreren), daar heb je veel meer aan dan het kopiëren van instellingen van anderen. Ook al heb je hetzelfde type, geen enkele televisie is het zelfde...

Bedankt, maar daarom heb ik de instellingen ook ietsje getweaked; mijn spelers zijn natuurlijk ook anders, vooral de 360.
Ik gebruik de instellingen als startpunt en een beetje tweaken vind ik makkelijker dan alle settings helemaal te moeten veranderen. Daarvoor zijn het er te veel en ik weet echt nog niet van alles wat het precies doet en hoe het elkaar en het beeld beïnvloedt. Daarom vind ik het interessant om de instellingen van anderen te zien :)

Ik ben ook niet zo goed met die testbeelden, ik had wel een test dvd ("geleende" versie) om het eens te proberen op mn oude tv en dvd. De fabrieksinstellingen kwamen nog het beste overeen met de patronen, mijn eigen instellingen vond ik voor tv kijken veel beter :p Het had dus niet zo veel nut, grijstinten kan ik écht niet op het oog beoordelen en de kleuren ga ik ook niet veranderen - heb ook geen zin om in het servicemenu te gaan.
Toch wil ik zeker nog wel een originele versie van een test dvd proberen (wil deze sowieso ook voor het 5.1 geluid) om te kijken of het iets uit haalt.
(overigens zijn op het av forum ook settings gepost van mensen die niet Lyris' settings gebruiken maar hebben afgesteld met een dvd, die settings waren nagenoeg hetzelfde)

Ik ben nu iig tevreden met het plaatje, als iemand van de isf dienst mn scherm zou zien trekt hij vast wit weg ;D Van een professionele calibratie zie ik het nut dan ook meer in. Dit is echter een optie voor wat later als ik meer aan het beeld gewend ben en wat geld over heb ;)
Screen: Sony 32V2000 // Amp: Yamaha RX V2400 // 5.1: Kef KHT-2005.2 // Movies: Philips 963SA // Games: Xbox 360
Cables: 2x Monster M1000CV - Monster Gamelink - Ixos Optical // Portable: Creative Zen Vision:M - Shure E500 pth

JCL

Ik ben inmiddels weer terug naar mijn oude instellingen. Ik hou van velle contrasten, met de instellingen van de brightnes op 44 wordt het beeld veel te vlets. De kleuren missen diepte en zwart wordt grijs (met powersaving op hoog en blacklight op min). Moet wel zeggen dat dit over de VGA ingang is waar je dus géén collor kunt instellen.

lampekap

 :o Heb brightness op 42 (saving hoog, backlight uit) maar het is zeker niet flets en behoorlijk zwart, ook in een donkere kamer. Ik speel wel alles over component en vga is vlgs mij altijd fletser, werken ook minder beeldverwerkers

Quote from: JCL on September  4, 2006, 11:11:12
Ik ben inmiddels weer terug naar mijn oude instellingen. Ik hou van velle contrasten, met de instellingen van de brightnes op 44 wordt het beeld veel te vlets. De kleuren missen diepte en zwart wordt grijs (met powersaving op hoog en blacklight op min). Moet wel zeggen dat dit over de VGA ingang is waar je dus géén collor kunt instellen.
Screen: Sony 32V2000 // Amp: Yamaha RX V2400 // 5.1: Kef KHT-2005.2 // Movies: Philips 963SA // Games: Xbox 360
Cables: 2x Monster M1000CV - Monster Gamelink - Ixos Optical // Portable: Creative Zen Vision:M - Shure E500 pth

JCL

Zou kunnen, ik heb mijn TC-home decoder (SCART) wel op 44 gezet en dan geeft het wel een helderder plaatje. Volgens mij zou iedere prof ISF'er ook niet vrolijk worden van mijn scherm. Maar ik vraag me altijd 1 ding af. Als de instellingen van je TV worden doorgemeten en er dus 1 idiale instelling is, hoe weten die mensen of die computers dan wat IK mooi beeld vind? De kleuren van een TV is toch net zo persoonlijk als b.v. hoe geluid hoort te klinken, hoe kun je daar nou een wetenschappelijke oplossing voor vinden?

lampekap

Quote from: JCL on September  4, 2006, 11:20:38
Zou kunnen, ik heb mijn TC-home decoder (SCART) wel op 44 gezet en dan geeft het wel een helderder plaatje. Volgens mij zou iedere prof ISF'er ook niet vrolijk worden van mijn scherm. Maar ik vraag me altijd 1 ding af. Als de instellingen van je TV worden doorgemeten en er dus 1 idiale instelling is, hoe weten die mensen of die computers dan wat IK mooi beeld vind? De kleuren van een TV is toch net zo persoonlijk als b.v. hoe geluid hoort te klinken, hoe kun je daar nou een wetenschappelijke oplossing voor vinden?
Mja, ik ben ook geneigd dat te denken maar om daar een oordeel over te kunnen geven zou ik mijn tv eerst gecalibreerd moeten zien. Ik denk dat de kwaliteit van het beeld wel omhoog kan (bijv. meer detail) door oa. een gecalibreerde grayscale. Je kan dan altijd nog wat doen als je bijv. fellere kleuren oid. wil :)
Screen: Sony 32V2000 // Amp: Yamaha RX V2400 // 5.1: Kef KHT-2005.2 // Movies: Philips 963SA // Games: Xbox 360
Cables: 2x Monster M1000CV - Monster Gamelink - Ixos Optical // Portable: Creative Zen Vision:M - Shure E500 pth