Eerste Audio Show van BB&G voor Audioclub Oost-Brabant

Started by garmtz, July 21, 2006, 11:11:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Deleted member

Vergeet alleen niet dat de Lyngdorf met Roomperfect waarschijnlijk voor het grootste gedeelte verantwoordelijk was voor de integratie van woofers en de fronts.  :)

mikekiwi

Als ik dit zo lees, lijkt mij zo'n audioclub best interessant. Niet alleen kun je op een ongedwongen en zonder 'koopgevoel' naar muziek luisteren op diverse apparatuur (waar ik in mijn geval van weet dat ik het mezelf nooit zou kunnen veroorloven om het aan te schaffen), maar je hoort ook nog eens muziek die je zelf niet zou hebben uitgekozen....

Na dit verhaal had ik er graag bij aanwezig geweest!

Criterionlover

Quote from: mikekiwi on July 28, 2006, 18:55:54
Als ik dit zo lees, lijkt mij zo'n audioclub best interessant.



Is het wellicht een idee om elkaar te informeren waar in het land nog meer audio clubs bestaan ?
T+A ; Sonos

mikekiwi


bmateijsen

Ik denk dat het een trade-off was tussen de velodyne's die apart zijn ingemeten en Lyngdorf.

Groet,

Bjorn

Quote from: Antoine on July 28, 2006, 18:42:22
Vergeet alleen niet dat de Lyngdorf met Roomperfect waarschijnlijk voor het grootste gedeelte verantwoordelijk was voor de integratie van woofers en de fronts.  :)

myself

Quote from: bmateijsen on July 28, 2006, 19:52:45
Ik denk dat het een trade-off was tussen de velodyne's die apart zijn ingemeten en Lyngdorf.

Groet,

Bjorn

hebben jullie trouwens de DSP van de lyngdorf in het laag gebruikt of die van de velodyne en waarom die keuze ?
ik denk dat jullie de velo DSP gebruikt hebben omdat je die nog fijner kunt inregelen? maar alles digitaal houden is natuurlijk ook mooi en dus in de 2200 houden
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Chris80

Quote from: bmateijsen on July 21, 2006, 12:14:09
Voor mij was 1 van de toppers van de avond 'Black - Pearl Jam' vanaf Vinyl...... kippenvel! (tot 2x toe..)

Dat is inderdaad een fantastich nummer. 29 augustus naar PJ, hopelijk spelen ze hem dan ook.
Living Voice auditorium - Primaluna 3+5 - AH! Ultra Tjoeb - Nordost Blue Heaven.

bmateijsen

We hebben eerst de crossover bepaald voor de TDA en daarna de velodynes ingeregeld. Vervolgens RP.
Je kan zo in het laag een stuk verfijnder inregelen.

Groet,

Bjorn

Quote from: myself on July 28, 2006, 22:56:02
hebben jullie trouwens de DSP van de lyngdorf in het laag gebruikt of die van de velodyne en waarom die keuze ?
ik denk dat jullie de velo DSP gebruikt hebben omdat je die nog fijner kunt inregelen? maar alles digitaal houden is natuurlijk ook mooi en dus in de 2200 houden

garmtz

Volledig aangepaste lijst (zonder spelfouten...;):

Playlist op cd:
John Lee Hooker - The Healer (van The Healer)
Supertramp - Take the Long way home (van Greatest Hits)
Lhasa - My Name (van The Living Road, http://www.lhasadesela.ca)
New Cool collective - Trippin (DOX 016, http://www.doxrecords.com)
Heather Nova - ? (van Siren)
David Sylvian - Café Europa (van Dead Bees on a Cake)
Erik Truffaz - Salouuua (Whispering) (van Saloua, http://www.eriktruffaz.com)

Playlist op lp:
Ricky Lee Jones - Chuck E's in Love (van Ricky Lee Jones)
Holly Cole - One Trick Pony (van Romantically Helpless)
Jeff Buckley - Hallelujah (van Grace)
Phil Collins - In the Air Tonight (van No Jacket Required)
Pearl Jam - Black (van Ten)
Frank Zappa - Watermelon in Easter Hay (van Joe's Garage Acts II & III)
Gregorio Pania Gua - La Folia
Paul Simon - Homeless (Graceland)
Prince - Alphabet Street (van LoveSexy)
Pink Floyd - Southampton Dock (van The Final Cut)
Slint - Washer (van Spiderland)

Starred

Als enorme Prince fan ben ik wel benieuwd naar de effecten van betere apparatuur op de uiteindelijke sound, aangezien opnames van Prince geluidstechnisch gezien meestal niet top zijn

bmateijsen

Quote from: Starred on August  7, 2006, 17:28:11
Als enorme Prince fan ben ik wel benieuwd naar de effecten van betere apparatuur op de uiteindelijke sound, aangezien opnames van Prince geluidstechnisch gezien meestal niet top zijn

Op vinyl is het lekker funky, droog en punchy..

garmtz

Quote from: Starred on August  7, 2006, 17:28:11
Als enorme Prince fan ben ik wel benieuwd naar de effecten van betere apparatuur op de uiteindelijke sound, aangezien opnames van Prince geluidstechnisch gezien meestal niet top zijn
Bedenk ook dat ons doel niet het laten horen van waanzinnige opnames was, maar mensen ook/vooral te laten genieten van muziek.

Aangezien Bjorn en ik (en velen met ons denk ik) ziek worden van de gemiddelde muziekkeuze op een hifi-show, wilden wij het anders doen en meer 'normale' muziek laten horen. Kan ook niet anders, wij hebben zelf niet zoveel zogenaamde 'audiofiele' muziek, whatever that is... ;)

garmtz

Quote from: bmateijsen on August  7, 2006, 17:31:25
Op vinyl is het lekker funky, droog en punchy..

Als je mee gaat tappen, is de installatie in orde... ;)

Starred

Quote from: garmtz on August  7, 2006, 17:54:43
Als je mee gaat tappen, is de installatie in orde... ;)

Hmm, dat doe ik al op m'n Tivoli  :)

Jean Sibelius

Hoi Garmt,

Bedankt voor de update van de playlist. De eerste foto's staan ondertussen op http://aob.hifi.nl/

De recensie (en de andere foto's) volgen spoedig!


Groetjes, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jukie

Hoe zijn jullie eigenlijk tot deze 2 sets gekomen?

Was er b.v. verzocht aan BBG om met een bepaald budget 2 verschillende kanten van de muziekbeleving te demonstreren of... ???

bmateijsen

Er is inderdaad vooraf opgegeven voor een budgetcategorie, deze was mede bepaald naar aanleiding van een vraagronde binnen de Audio Club.

Daarnaast hebben wij gekeken naar 2 dingen, dat was enerzijds een set opbouwen met veel nieuwe technologie, vandaar de combinatie velodyne/ lyngdorf/ Wilson Benesch. En anderzijds een set die terug grijpt naar analoog, living voice/ Lavardin/ Michell/ Lehman Black Cube/ Benz.

Daarnaast hebben wij als importeur natuurlijk een deel van onze merken gepresenteerd, nl.: Velodyne en Living Voice.

Groet,

Bjorn

Quote from: Jukie on August  9, 2006, 11:35:34
Hoe zijn jullie eigenlijk tot deze 2 sets gekomen?

Was er b.v. verzocht aan BBG om met een bepaald budget 2 verschillende kanten van de muziekbeleving te demonstreren of... ???

advr



dat is een leuke avond geweest, heb ik helemaal gemist, kan niet anders, ik zat toen nog in Italie. :o

mooie verslagen en goed geregeld zo te lezen..
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Jenkins


advr

Quote from: Jenkins on August  9, 2006, 16:19:00
Ik zou zeggen; wordt lid!

:D



ik heb al wel de site gelezen.... de luisteravonden op donderdag komen mij niet echt uit :o

maar misschien word ik wel lid, ben jij dat ook 8)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

bmateijsen

Hij is bestuurslid ;)

Quote from: advr on August  9, 2006, 16:36:50
ik heb al wel de site gelezen.... de luisteravonden op donderdag komen mij niet echt uit :o

maar misschien word ik wel lid, ben jij dat ook 8)

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Jenkins

Quote from: advr on August  9, 2006, 16:50:37
was inmiddels ook al achter ;D maar toch bedankt voor de tip :D

Graag gedaan. :)
Je zult er zeker ook al achter gekomen zijn, dat iedereen altijd langs mag komen;
dat je dus niet persé lid moet zijn maar voor slechts 5 euro (zaalhuur & koffie, thee en koekjes) als gast welkom bent?

;)

advr

Quote from: Jenkins on August  9, 2006, 18:05:50
Graag gedaan. :)
Je zult er zeker ook al achter gekomen zijn, dat iedereen altijd langs mag komen;
dat je dus niet persé lid moet zijn maar voor slechts 5 euro (zaalhuur & koffie, thee en koekjes) als gast welkom bent?

;)

waarschijnlijk komen Graafke en ik op 21 september ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Jenkins

Quote from: advr on August  9, 2006, 20:16:06waarschijnlijk komen Graafke en ik op 21 september ;D

Een verstandig voornemen!

Op 21 september heb ik Dhr. de Cock van RA-Vision [http://www.ra-vision.nl/ascendo-1.html ]
uitgenodigd.
Check hun website en je zult begrijpen waarom ik me herhaal als ik zeg;

"Een verstandig voornemen"!

8)

Met vriendelijke groet,

Roy