Nieuwe mono-filament kabels van Nordost: Tyr, Frey en Heimdall

Started by garmtz, July 15, 2005, 15:30:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

garmtz


riwi

Quote from: garmtz on September 25, 2005, 13:22:28
Oeps...  :-X  Sorry Riwi...  ::)

Geen probleem. Ik heb hem inmiddels  :) En de Blue Heaven zijn goedkoper geworden tov de prijslijst van 2003 die ik had.. In 2003 waren ze  239 en nu zijn ze 169 voor de 1 meter tulp versie...
Mmm dan was dat paar tweedehandse laatst toch niet zo heel goedkoop.. eigenlijk even duur als een nieuw paar.. Jammer dan  :-X

Magura

Quote from: riwi on September 25, 2005, 16:18:51
Geen probleem. Ik heb hem inmiddels  :) En de Blue Heaven zijn goedkoper geworden tov de prijslijst van 2003 die ik had.. In 2003 waren ze  239 en nu zijn ze 169 voor de 1 meter tulp versie...
Mmm dan was dat paar tweedehandse laatst toch niet zo heel goedkoop.. eigenlijk even duur als een nieuw paar.. Jammer dan  :-X

Ik heb gehoord dat de Solar Wind speakerkabel uit het programma gaat en de Blue Heaven rev II speakerkabel een stuk goedkoper gaat worden.
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

riwi

Der solar wind staat inderdaad niet meer op de prijslijs (interlink niet en LS kabel ook niet)

Magura

Wat kost nu de bleu heaven rev II speakerkabel 2m set Riwi?
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

bmateijsen

Quote from: riwi on September 25, 2005, 17:56:47
Der solar wind staat inderdaad niet meer op de prijslijs (interlink niet en LS kabel ook niet)

Klopt... deze zijn uit het gamma gehaald..

R


garmtz

Ik heb net alle nieuwe luidsprekerkabels gezien: Tyr Reference, Baldur, Heimdall en Frey...  :o :o 8) 8) Ze zien er HEEL, HEEL fraai uit en zijn echt indrukwekkend nauwkeurig gemaakt. De Tyr was wat 'dikker' en steviger dan de Valhalla en zowieso als de andere 'Norse' kabels. De Baldur luidsprekerkabel is niet mono-filament gemaakt, maar lijkt ook niet echt op de Red Dawn.

Ook de Baldur interconnect (met Neutrik pluggen, geen Nextgen) lag erbij.

Had even een foto moeten nemen natuurlijk...  ::)  Misschien krijg ik de kabels op bezoek een weekje voor de VAD...  O0

eric_audio

NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

garmtz

Quote from: eric_audio on September 27, 2005, 16:36:52
Interessant...

Heb nu ook een Heimdall XLR interconnect als demokabel liggen. Gaat eerst voor demo naar iemand toe, misschien daarna een keertje naar jou?

eric_audio

Quote from: garmtz on September 28, 2005, 14:05:29
Heb nu ook een Heimdall XLR interconnect als demokabel liggen. Gaat eerst voor demo naar iemand toe, misschien daarna een keertje naar jou?

Wellicht. Hoewel ik niet weet of ik zoveel beneden Tyr-niveau wil gaan zitten. Daarbij heeft het uitproberen van een interlink alleen misschien niet zoveel zin, gezien de luistertest met complete sets die we al gedaan hebben. Dus, leuk om te proberen, maar het zal niet tot aankoop beslissingen leiden. Daarvoor wil ik nog een keer complete kabel sets vergelijken wanneer de fondsen beschikbaar komen.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

garmtz


R

Kwam dit plaatje tegen van een zogenaamde ontrafelde heimdall. Zou het kunnen kloppen?

FrankB

Lijkt me eerder een Baldur, gezien de kleur van het omhulsel.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

garmtz


Starred

Quote from: garmtz on August 24, 2005, 22:44:02
Ik heb het review van de drie kabels in Stereoplay gescand. Op aanvraag stuur ik ze even toe.

Graag.

Heb je ook een prijslijst voor de andere producten van Nordost voor me?

thnX

bmateijsen

Die is inmiddels onderweg ;).

Quote from: Starred on December 18, 2006, 23:07:05
Graag.

Heb je ook een prijslijst voor de andere producten van Nordost voor me?

thnX

Starred