Collectieve ervaringen met onze ISF calibraties.....

Started by J.A.F._Doorhof, December 12, 2002, 14:11:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Had het toen even gemeld, wat alleen vreemd is, is dat ik op de metingen het niet terug zie.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

daffie82

Zoals gezegd, heb er toen niet bij stilgestaan.
Maar had het inderdaad wel moeten zeggen.

Maar goed, zoals je zelf zei een paar posten terug : metingen en resultaten is 1 ding, wat je effectief ziet is weer iets anders.
Die Panasonic toestellen zijn gewoon heel moeilijk te kalibreren en je moet continu grijspatronen opnieuw checken.
Voor zo weinig mogelijk kleurzweem in het grijs te hebben raden sommige zelfs aan om enkel de 2 punts zo accuraat mogelijk te kalibreren en de 10 punts te laten voor wat het is.
Ben natuurlijk niet expert genoeg om te oordelen of dit effectief zo is.

Mja, hoop dat als je in de buurt bent, wil langskomen dan zie je het zelf.
Panasonic TX-P50GT60 / Marantz SR5004 / 4 x KEF HTS 3001 SE (front + rear) + HTC 3001 SE (centre) + REL T-9 sub / Oppo BDP-103EU (MultiRegion+MultiZone) / DUNE HD SMART H1

J.A.F._Doorhof

Dat is exact zoals ik hem calibreer, eerst 2 punts en alleen 10 punts bijstellen indien mogelijk.
Bij de nameting word de grayscale helemaal gemeten daarna word niets meer veranderd met andere woorden, als die meting correct is zou er geen afwijking moeten zijn. 

Het is anders als je de na meting niet doet, alle instellingen hebben interactie met elkaar vandaar ook dat je mij gedurende de calibratie vaak meerdere keren door een systeem heen ziet gaan, hoewel dit wel redelijk tap gaat inderdaad. Vergeet niet dat ik ze niet 1x per maand doe maar je zou bijna kunnen zeggen elke dag wel 1 als gemiddelde ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raymond187


J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

FransDHT

 In februari 2004 heeft Frank onze vorige tv, een loewe Xelos, naar volle tevredenheid gecalibreerd. Inmiddels zijn we 2 projectoren verder en heeft de Loewe het eindelijk begeven (vlak na Nederland-Spanje). Dus snel ee nieuwe. De Samsungs van 2013 zijn nu voordelig te krijgen, dus het werd een UE46F8000 voor € 1200.
Na de hele WK heeft ie wel 200 uur gedraaid, dus afgelopen zaterdag naar Emmeloord. Zoals gewoonlijk gastvrij ontvangen (de koffie was goed, Annewiek!). Een uurtje later weer terug naar Groningen en opnieuw erg tevreden. De Samsung was niet best zo uit de winkel, wat het rapport ook wel duidelijk maakt, maar nu is het een geweldige tv!

Beneden: HATT III (3x)/Marantz NR1604/Mrantz UD-5007/VU+ duo2/Samsung 46F8000
Boven:Scan Speak Ref Mon/Ref Mon center/2x HATT III /Yamaha RX-A1070C/Marantz CD63KI gemod/Thorens TD146 met Benz Micro/Denon CDR1000/MF XLP/MF X-Can V2 gemod/5xHypex UcD400/Marantz DV7600/HDI Dune Prime 3.0/Vifa 26WG-Hypex 2.0-sub/Epson TW5500/Panasonic DMP-BDT220/VU+ Zero

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik66

#1432
Inmiddels bijna exact 1 jaar verder na de calibratie van mijn Pana GT60, en nog steeds
zeer tevreden, je merkt pas welk nut een ISF calibratie echt heeft met kritieke scenes in het donker, zoals in grotten
in de nacht etc. bij een niet gecalibreerd toestel is dit meestal compleet duister, na calibratie zie je duidelijk nog allerlei detail die ik nooit eerder zag
en waar het echt zwart hoort te zijn is het ook echt zwart.
Bovendien zijn bepaalde beeld issues die ik zelf niet kon corrigeren weg.
Het effect is misschien niet direct bij de eerste film die je opzet duidelijk, maar naderhand als je veel vergelijkingsmateriaal en verschillende belichtings omstandigheden hebt gezien
ga je beseffen dat dit toch wel veel nut heeft.
Ik geniet nu elke dag van een film, opzetten zonder me druk te hoeven maken of mijn toestel wel juist staat ingesteld, en of dat groen niet blauw zou moeten zijn. :)
Daarbij kwam Frank bij mij over als iemand die het niet enkel voor het geld doet, maar gewoon wil dat alles in orde is bij mensen die dezelfde passie hebben
en gewoon goed werk wil afleveren.
M.a.w. someone who cares.
Zou het absoluut zeker weer door Frank laten doen. :clapping:

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

CypherMK

Paar weken geleden is Frank voor de 2e keer langs geweest. De eerste keer was een aantal jaren geleden voor mijn Samsung plasma, en deze keer voor mijn Panasonic 55vt60 plasma. Een van de laatst verschenen plasma televisies van Panasonic.

Ik wist al een beetje wat ik kon verwachten, en mijn plasma stond al redelijk afgesteld. Maar toen Frank klaar was, was het resultaat een lust voor het oog. Het leek of er een waas van het beeld afgehaald was. Veel helderder en kleurrijker beeld. Het zwart is bijna zo zwart als de rand van de tv en wit is echt spierwit. Kleuren zijn natuurlijk en mensen zien eruit zoals het moet. Scènes hebben meer detail. Erg mooi dus.

Dus als het voor de 3e keer moet, laat ik Frank weer komen!

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

larsonator

Buiten het goede werk wat Frank levert, is hij ook jarig vandaag!
Congrats Frank  :D

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rusher

Heul, heul, heul lang heb ik gewacht met de aanschaf van een "platte" led tv. Ik had voor een jaar terug nog zo'n grote pukkel beeldbuis. Aanvankelijk vond ik het beeld van een beeldbuis mooier dan led of lcd, zeker in de tijd dat weinig digitale zenders waren, maar ik begon achter te lopen en inmiddels ben ik ruim een jaar enorm tevreden met de LG 42LA4208. Ik sta versteld van het mooie beeld.
Doch, kan het nog mooier Frank? Uit de reacties van onze mede forummers over je goede werk ben ik getriggerd me erin te verdiepen.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

weust

Afgelopen dinsdag zijn Frank en vrouw (ben haar naam kwijt (geheugenspan van een goudvis)) langs geweest om mijn Sony 50W829B te calibreren.

Aangezien er voornamelijk op game (PS4 tegenwoordig) en series/films kijk wilde ik deze TV graag laten calibreren. Mijn vorige TV vond ik het niet meer waard ivm ouderdom en het is nou eenmaal niet goedkoop.
Maar wel absoluut waard!

Gamen ziet er veel strakker uit, mooiere kleuren ook. Films en series fantastisch.
Erg tevreden mee :-)

Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

weust

Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

redfoxhunter53

Per toeval heb ik de link weer gevonden naar dit topic.
Sinds 2 weken heb ik een 55 inch Panasonic LED TV (4K / UHD) in mijn bezit nadat onze Pioneer 42 inch (plasma) uit 2004 het begeven had.
Het betreft een Panasonic TX-55CX800E waarover wordt geschreven dat deze bij uitstek geschikt is om (al dan niet zelf) te calibreren.
De menu structuur voor "beeld" is in ieder geval uitgebreid genoeg en bevat 2 vrij instelbare settings voor ISF vlgs mij (professional 1 en professional 2).
Ik ben benieuwd of er iemand al ervaring met dit toestel heeft voor wat kalibreren betreft.
De keuze voor dit toestel heb ik gemaakt nadat ik met een usb-stick met mp4 files erop diverse 55 inch toestellen heb bekeken en me niet heb laten leiden door de demo filmpjes van de diverse merken die ik beoordeeld heb om tot mijn keuze te komen. (Samsung-Sony-Philips-Panasonic-LG).
Op dit moment kan ik nog niet inschatten of een ritje Emmeloord me een nog beter resultaat gaat geven, er is ook nog tijd genoeg om hierover een ei te leggen.
Overigens heeft een dochter van me deze week 50 inch versie aangeschaft, wie weet gaan er dan 2 stuks aan de colorimeter gehangen worden?
Met interesse lees ik eventuele feedback!
groeten uit Drunen, N.Br.



J.A.F._Doorhof

Dit topic is meer bedoeld voor ervaring met onze calibraties.
Ik ken deze toestellen zeer goed en we kunnen deze ook in 4K voor je kalibreren en eventueel HDR (als de update er inzit). (hiervoor is speciale apparatuur nodig en kennis).

Qua resultaat mag je een flinke vooruitgang verwachten.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Ubuntu


J.A.F._Doorhof

Laten we het zo zeggen
Heb panasonics gehad die nagenoeg perfect waren en direct daarna eenzelfde type die er flink aflag.
Ik weet zeker dat ik er meer uithaal dan af fabriek ;)

Ik ben het afgelopen jaar maar een handje vol panasonics (en andere merken) tegen gekomen waar ik alleen de puntjes op de I hoefde te zetten. Maar het kan gebeuren. Als iemand dan in Emmeloord de calibratie laat doen is het "free of charge"
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"


BarcoCRT

Quote from: J.A.F._Doorhof on December 21, 2015, 09:17:21
Ik ben het afgelopen jaar maar een handje vol panasonics (en andere merken) tegen gekomen waar ik alleen de puntjes op de I hoefde te zetten. Maar het kan gebeuren. Als iemand dan in Emmeloord de calibratie laat doen is het "free of charge"

Dat is wel heel erg netjes. Na calibratie heeft de klant immers de zekerheid dat alles optimaal is, en dat was toch waarom met laat calibreren.

Keep up the good work!
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview