Collectieve ervaringen met onze ISF calibraties.....

Started by J.A.F._Doorhof, December 12, 2002, 14:11:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Aurora13

Quote from: J.A.F._Doorhof on May  7, 2012, 16:40:05
Het gaat inderdaad niet om welke stand geeft de meeste kleur en de meeste lightoutput, maar welke geeft de kleuren het beste weer en geeft het meeste detail, verlopen en diepte.

Echter in dit geval speelt er wat anders, lees maar even terug.
Vind het alleen lullig dat er continue op terug gekomen word terwijl ik al verschillende oplossingen heb aangedragen....

Ik had het gelezen inderdaad. Daarom zei ik het ook.
Overigens weet ik dat ik zelfs in zijn situatie de gecalibreerde stand zou verkiezen boven elke andere stand. :)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51505">HTPC Zalman HD501: HDMI -> Pioneer Plasma LX-608D
S/PDIF 1 -> Tact S2150 -> KEF LS50 fronts
S/PDIF 2 -> Tact S2150 -> KEF LS50 center + Velodyne EQ-Max 8
S/PDIF 3 -> Tact S2150 ->

J.A.F._Doorhof

Ligt eraan, als er teveel licht op een scherm valt dan zie je gewoon praktisch niets in de cinema standen, op dynamic wel.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Geert

Quote from: J.A.F._Doorhof on May  7, 2012, 18:36:51
Ligt eraan, als er teveel licht op een scherm valt dan zie je gewoon praktisch niets in de cinema standen, op dynamic wel.


Teveel licht door een simpele versterker? Stond deze dan niet aan ten tijde van de calibratie?
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

J.A.F._Doorhof

nope, en is een buizenversterker.
Was me wel verteld maar ik ging er niet vanuit dat ze daar stonden en de impact geven die ze geven.
Maar als je de thread even leest word er veel duidelijk.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jasjenl

Quote from: phy on May  6, 2012, 10:59:02
Gisteren een filmavond gehouden met 8 personen ik heb laten kiezen op welke instelling men wilde kijken
Niemand koos de gecalibreerde stand.
Oh god, daar is ie weer...
Dit valt wat mij betreft onderhand onder troll gedrag, als je terugleest wat Frank allemaal als suggesties heeft aangedragen zul je toch onderhand ook moeten erkennen dat je gewoon koppig en doof bent.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

phy

Quote from: jasjenl on May  7, 2012, 20:51:30
Oh god, daar is ie weer...
Dit valt wat mij betreft onderhand onder troll gedrag, als je terugleest wat Frank allemaal als suggesties heeft aangedragen zul je toch onderhand ook moeten erkennen dat je gewoon koppig en doof bent.
Het is gewoon steeds weer die teleurstelling Frank had het me voor de calibratie moeten vertellen
Ik heb het zelfs een paar keer verteld hoe het zat hier maar een calibratie zou altijd beter zijn volgens hem
De beamer was niet meer aangeweest en afgelopen zaterdag werd ik weer met de neus op de feiten gedrukt
Ik moest het gewoon even kwijt.

J.A.F._Doorhof

En als je nu gewoon een van mijn adviezen opvolgt is dat verleden tijd.
Met alle respect maar bij de volgende "klaagzang" verwijder ik hem.
Je hebt je mening gegeven, je negeert mijn aanbieding om de andere stand te calibreren, en je weigert aanpassingen te doen, heb het nog NOOIT tegen een klant gezegd maar ik ben er wel klaar mee.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Gaeje

Quote from: phy on May  8, 2012, 22:40:47
Het is gewoon steeds weer die teleurstelling Frank had het me voor de calibratie moeten vertellen
Ik heb het zelfs een paar keer verteld hoe het zat hier maar een calibratie zou altijd beter zijn volgens hem
De beamer was niet meer aangeweest en afgelopen zaterdag werd ik weer met de neus op de feiten gedrukt
Ik moest het gewoon even kwijt.
zo kunnen we bezig blijven... Frank had je moeten vertellen hoe SLECHT je de juiste stand ging vinden onder de VERKEERDE omstandigheden waaronder je kijkt? Hij (en wij allemaal) vertellen het je nu, maar je negeert het gewoon...

Haal je licht van je scherm af, en verduister deftig. Of zet je settings terug op candy shop modus en laat ons met rust en ga ff sparen om die 100 euro terug te verdienen

VlisChris

Hoelang duur het voor je "het gewoon even kwijt moet" de volgende keer?
Je hebt boter op je hoofd, en je blijft doorgaan ook al worden er terechte tips en adviezen gegeven of wordt er moeite voor je gedaan.
Respect voor Frank dat je zo lang netjes blijft.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

J.A.F._Doorhof

Het enige wat ik wil is een tevreden klant, vandaar dat ik alle oplossingen aandraag, inclusief een calibratie van de dynamiek stand (wat ik normaal niet zou doen)..... als ik daar echter totaal geen reactie op krijg maar wel dit soort dingen blijf lezen dan word ik dus iets minder "klant is koning" maar mijn aanbod blijft staan natuurlijk.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Gaeje

pfff, why bother... het is duidelijk dat phy een goed beeld niet kan onderscheiden van 'wat hij graag ziet'

dan kan je zo iemand toch beter zelf met de kleurtjes laten rommelen. Wat je ook doet, het gaat toch niet goed zijn

rmu

Hallo frank

Je hebt onze Panasonic plasma gekalibreerd tijdens de Arnhem tour in Beuningen op 10 april.
Mijn reactie heeft wat langer geduurd omdat mijn speler kapot was en de reparatie duurde wat langer dan ik had gehoopt.
(Bleek een defect loopwerk te zijn maar is perfect verholpen inmiddels) .
Nu dus wat films & concerten gezien van blu ray en natuurlijk tv gekeken.
We zijn zeer tevreden over het resultaat zeker als de kwaliteit van het aangeboden beeldmateriaal goed is.

Dus wij weer gelukkig met onze tv en wanneer er een nieuwe komt over een paar jaar ben je weer welkom om de instellingen te perfectioneren

Groet dolf

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

skyfox

Afgelopen vrijdag, 25 mei, naar Emmeloord afgereisd om mijn Epson TW2000 te laten calibreren. Dat ik geen afspraken moet maken vlak na de spits heb ik nu weer geleerd... Om 16.45u vertrokken uit Den Haag met de verwachting om 19.00u in Emmeloord aan te komen en tussendoor nog snel een hapje te eten werd niet helemaal gehaald door een tweetal ongelukken op de A6. Het werd dus een snelle mcdrive en veel wachten. Frank, nogmaals mijn excuses voor mijn late aankomst.

Enfin, ISF calibraties. Toen ik aankwam kon ik meteen de beamer plaatsen op het daarvoor aangewezen plateau. Frank heeft, zoals elders te lezen, net nieuwe uitrusting gekocht om de calibraties nóg scherper te kunnen doen en, ook niet onbelangrijk, ze sneller te kunnen uitvoeren. Vooral het opbouwen van het voorrapport verloopt hierdoor vele minuten sneller dan vroeger.
Allereerst wordt er dus gekeken naar de huidige stand van zaken. Mijn oordeel was dat ik vooral details in het zwart aan het verliezen was (en veel ook). Verder had ik eigenlijk geen noemenswaardige klachten.
Bij het uitvoeren van de calibratie bleek (uiteraard) dat er flink met de settings gesleept kon worden. De kleurbalans klopte niet (meer), waardoor er teveel blauw, te weinig geel en te weinig groen in het palet aanwezig was. De kleurtemperatuur over het gehele gamma lag iets te hoog en de gammapunten waren bij deelbelichting te sterk aanwezig (dit ook omdat het iris dit corrigeert bij minder dan maximum output, aldus Frank).

Ik zal niet pretenderen dat ik, zelf na Franks uitleg, heb onthouden hoe het nou precies zat met alle grafieken in het meetrapport en de onderlinge verbanden. Wel begrijp ik wat mijn ogen registreren. Ik ben nu 2 films, een demostukje en een aflevering van 24 verder. Nu mag ik concluderen dat het beeld er absoluut op vooruit is gegaan! Zwart detail is weer aanwezig, het beeld is weer wat matter, rustiger geworden. Af en toe heb ik wel het idee dat scenes wat overbelicht zijn, bijvoorbeeld in de film Sahara. Maar dan realiseer ik me later dat dit voor het grootste deel waarschijnlijk gewoon in de film zit. Want bij de andere stukjes merk ik hier niets van.
Conclusie: de calibratie heeft mijn kijkervaring weer een stuk plesanter en, vooral, echter gemaakt!

Frank, enorm bedankt voor je gastvrijheid, je uitleg, ons praatje over fotografie en natuurlijk de geweldige calibratieprijs! Ik weet nu waar de volgende calibratie/lamp/beamer vandaan gaat komen. En wellicht zie ik je een keer op een fotografiecursus!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

eelco74

Ik ben met mijn Themescene HD-80 langs geweest. Er stond inmiddels 1000 uur op de teller. Ik had al gezien dat de huidige settings alle behalve optmaal waren. Vooral het zwart liep volledig dicht er zat geen enkel detail in.

Na calibratie zag het er allemaal een stuk beter uit. Ik had wel net een demo van de Epson 9000 gehad en was dus een beetje verpest. Maar ik ben erg blij met het resultaat !

Gisteren Ghost rider gekeken en erg genoten van de donkere scene's.
Rotel RB991THX/Marantz UD8004 & AV8802A & MM8077/Dune Base 3D/JMLab Electra 1027S/SW1000S/Chorus 705/ElectraCC905
Epson EH-TW8100/Kingpin Ces-180/Philips 48OLED935

papaleo

Zo...,vandaag mijn Sony VW90 bij Frank gebracht voor zijn '200uurs' callibratie,had om 10:00uur met hem afgesproken,maar doordat ik ruim 40 minuten in de files had gestaan,kon ik dus nooit op tijd zijn...,had onderweg contact met Annewiek gehad en de situatie uitgelegd,zij dit weer met Frank kortgesloten,en Annewiek vertelde mij dat Frank het vandaag onwijs druk had,maar toch ging proberen om mijn VW90 alsnog te callibreren.
Aangekomen (10:45) was Frank al bij zijn volgende afspraak...,en 15:00 min. later kwam Frank binnen gerend  :worship: om tussen door toch mijn pj te gaan callibreren,en niet denken dat hij er doorheen was gevlogen,nèè hij heeft alle/ruim de tijd genomen om een goede callibratie uit te voeren.
Frank,dank voor je prima service  :clapping:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

maximus79

Frank nogmaals bedankt om nog even naar mijn VW-95 te kijken!! Heb hem net weer opgehangen en het beeld ziet er weer vertrouwd goed uit. Ook lijkt de licht opbrengst in high lamp omhoog te zijn gegaan.

Service van jullie is onvergelijkbaar met anderen!!!  Je bent een TOPPER!! :clapping:

Gr. Jeroen.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raymond187

Na het verhaal te hebben gelezen met de ontevreden klant ben ik alleen nog maar enthousiaster geworden over de service van ITC.

Hopelijk dat ik in Jan. 2013 langs kan komen. Plannen met een pasgeborene is nogal lastig, maar kom zeker langs  :pompom:

jww21

#1345
Frank is bij mij geweest om mijn tv te calibreren.
De golven welke bij snelle beeldweergave ontstonden zijn nu veel minder. Soms zie je ze nog wel eens maar ik geniet nu echt van mijn tv. Daarvoor stoorde ik me erg aan die golven.

J.A.F._Doorhof

Goed om te horen.
Dat is ook een van de redenen waarom ik altijd antwoord, hoewel er regelmatig door andere (en mijzelf) word gedacht "laat toch", we zijn hier van mening dat iedereen recht heeft op support en "super"service zoals ITC dat doet, ook als iemand terecht of (vaak) onterecht niet tevreden is. Dat is wat ons denk ik uniek en sterk maakt.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

#1347
Goed om te horen :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Jacknet

Quote from: Raymond187 on December 30, 2012, 12:45:57
Na het verhaal te hebben gelezen met de ontevreden klant ben ik alleen nog maar enthousiaster geworden over de service van ITC.

Hopelijk dat ik in Jan. 2013 langs kan komen. Plannen met een pasgeborene is nogal lastig, maar kom zeker langs  :pompom:

Hetzelfde gevoel kreeg ik ook.

Graag zou ik mijn oudere Pioneer plasma ook willen laten calibreren.
Mogelijk bij een volgende tour?

Groet,
Jaco (Hoofddorp)

motorfret

Op de zaterdag, net voor de kerstdagen heeft frank mijn tw5900 gecalibreerd.
Zelfs bij een dergelijke projector is een flinke winst te behalen, zo blijkt.
Het beeld is veel meer uitgewogen en in balans in mijn beleving.
Aanrader dus.
Thnx frank.

equipment: just a bunch of stuff i like....

Quick Reply

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview