Kleur is altijd iets wat ook heel persoonlijk is.
Bij de calibraties word gebruik gemaakt van een colordecoder check in combinatie met een verzadigings patroon.
FEITELIJK stelt dit de kleuren al redelijk agressief af voor veel mensen, aan de andere kant als je standaard naar de grote kleurspace van de pioneer hebt gekeken dan is alles wat bleekjes

Analoge kabel wil ik weinig uitspraken over doen behalve dat het heel veel mist, ook qua kleur.
DVD en BD zouden qua kleuren na de calibratie helemaal goed moeten zijn.
De beste is test is de volgende, vraag jezelf af of de kleuren die je ziet op het scherm bij buiten opnames natuurlijk zijn of te vet.
Een calibratie zou ervoor moeten zorgen dat bv bij buiten reportages en bv voetbal de kleuren naturel moeten zijn, of wel zoals het er in het echt ook uitziet, en laten we eerlijk zijn gras geeft geen licht in de werkelijkheid en rood van een shirt bloed er niet vanaf.
Voor analoge kabel zou je kunnen overwegen om de kleur er iets bij te draaien (verzadiging of kleur in het user menu), bij analoge kabel kan ik me daar wat bij voorstellen namelijk, voor BD en DVD zou ik het fijn zo laten.