Collectieve ervaringen met onze ISF calibraties.....

Started by J.A.F._Doorhof, December 12, 2002, 14:11:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ItsMe

Ook hier is Frank op bezoek geweest. Even vlug mijn eerste reactie:

De winst zit met name in de diepte en kleur vind ik zelf. Wat de diepte betreft, dit was zeer goed te zien bij Monsters Inc. Geweldig gewoon ! Wat kleur betreft, springen er beter uit dan voorheen. Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik de kleuren eerst zelf wat mat had staan. Maar het totale plaatje is gewoon super !!! De scherpte vind ik persoonlijk moeilijk te beoordelen, aangezien ik het beel al scherp vond (digitale schotel en DVD). Wel lijkt een zwakke zender als bijvoorbeel Eurosport toch beter geworden te zijn. Maar dat kan ook aan de uitzending liggen.

Voorzichtige conclusie: Voor mij persoonlijk zeker de moeite waard dus !

Frank bedankt ! Alsof Nightwish voor mijn neus staat te spelen :-)

Serge

Sullivan

Quote from: ItsMe on January 28, 2003, 17:32:29
Voorzichtige conclusie: Voor mij persoonlijk zeker de moeite waard dus !

Voorzichtig en zeker de moeite waard lijkt tegenstrijdig ???

Algemeen: Misschien is het handig als mensen bij hun ervaringen van de calibratie ook even vermelden om welke type en merk TV/Projector/etc. het gaat.

mvg,
Frank

ItsMe

Quote from: Rooz on January 28, 2003, 18:29:38
Voorzichtig en zeker de moeite waard lijkt tegenstrijdig ???
Nee hoor, voorzichtig omdat het nog te vroeg is om te oordelen. Ik heb misschien een minuut gezien van 2 dvd's. Ik wil het eens rustig op mijn gemak bekijken maar voor wat ik nu kan zeggen vind ik het al de moeite waard !

Serge
Philips PW9527

bryan vd B

Quote from: ItsMe on January 28, 2003, 19:27:00
Quote from: Rooz on January 28, 2003, 18:29:38
Voorzichtig en zeker de moeite waard lijkt tegenstrijdig ???
Nee hoor, voorzichtig omdat het nog te vroeg is om te oordelen. Ik heb misschien een minuut gezien van 2 dvd's. Ik wil het eens rustig op mijn gemak bekijken maar voor wat ik nu kan zeggen vind ik het al de moeite waard !

Serge
Philips PW9527

ik weet dat je het liever niet heb frank maar zie iemnad met dezelfde tv dus wil hem iets vragen.
Als jij monster inc bekijkt en dan de eerste scene waarbij je het monster ziet acteren wordt hij ineens onderbroken door de vrouwlijke monster achter het bedieningspaneel.
als het beeld vervolgens terug gaat naar de acteervloer beweegt de camara over het bedieningspaneel heen en ontstaat er bij mij een onscherp maar vooral wazige waterranden om alle horizontale vlakken en het lijkt of alles in het beeld mee beweegt.
Mijn vraag is nu of dat bij u ook zo is????

Vriendelijke groeten,

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

J.A.F._Doorhof

Patrick het kan bij jou de afwijking aan de onderkant zijn, die neigde erg richting rood. Dat kan zich vertalen in bruinig in het diepste zwart, hij zal namelijk steeds verder afvallen vanaf dat punt.

Ik heb de brightness redelijk hoog laten staan bij je, dit mag je rustig 3-5 tikken naar beneden zetten, aangezien het licht boven op je TV viel kon ik dit niet goed beoordelen, naar wat je verteld staat je brightness voor 99% zeker gewoon te hoog, de afwijking zou je namelijk net niet mogen zien.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Zymotic

het zit over het hele scherm, zodra ik de film keuze selecteer komt er een hele groene waas overheen. Nu moet ik erbij zeggen dat mijn tv vanavond resete. Ik heb de menu's nagekeken en daar stonden alle settings die ik moest opschrijven nog hetzelfde zoals jij ze had veranderd.

Ik had alleen geen brightness, contrast, color, hue en sharpness opgeschreven. (had je ook niet tegen mij verteld, misschien ook niet nodig?)

Ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt,

Alvast bedankt

PAtrick.

J.A.F._Doorhof

Toch weer een reset, :-[.

Als je alle waardes zo ingeeft zoals ik had opgeschreven zou de calibratie terug moeten staan naar de waardes die ik ingegeven heb.

Heb je alle drives en cutoffs terug gezet ?

Een groene waas is onmogelijk, de TV miste aan de onderkant juist groen.
Dat reseten is ook iets dat niet hoort te gebeuren, als ik dat van te voren had geweten had ik waarschijnlijk een ander advies gegeven (eerst repareren dan calibreren), maar goed daar hebben we nu niets aan.

Ik ben je al per mail aan het helpen, hou het daar even op aub, dat gaat directer.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Zymotic

Ik hoop wel dat je dan ff terugmaild, want dan kan ik ook weer lekker tv kijken.

mvgr

Patrick.

J.A.F._Doorhof

Ik heb je dezelfde avond terug gemailed en daarna niets meer vernomen, maar PM en forum is wat overkill  ;).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Dennis Welbergen

15 januari is mijn Philips 36pw9525 door Frank onderhanden genomen.
Heb nu wel genoeg tijd gehad om alles goed te bekijken.

Conclusie:

- Het kijken van dvd is een verademing geworden. Veel diepte waardoor het lijkt of je er omheen kan kijken. Waanzinnig scherp beeld waar ik soms pijn in mijn ogen van krijg. Goede kleur verhoudingen.
En veel minder artifacts omdat alle digitale opties uitstaan (behalve digital natural motion - die kan niet uit).

- Het kijken van TV uitzendingen is daarna toch wel een tegenvaller. Maar dat ligt aan de kabel uiteraard. Vooral de commerciële zenders maken er een potje van. Veel te rood is wel het ergste wat op valt.
Door het uitzetten van de lightsensor is het bij niet meer mogelijk DNR te gebruiken, wat soms toch wel een handig kan zijn bij sommige uitzendingen. Natuurlijk kan ik dat wel weer aan zetten maar dat wil ik eigenlijk niet. Ik kijk er wel door heen en het went wel en door DNR e.d wordt eigenlijk ook maar gefopt (minder beeldlijnen enzo)
Ned 1, 2, 3, BRT 1, 2, en BBC 1 en 2 zijn op dat punt wel de beste zenders (hier in Zoetermeer).
Ik zit zelf al aan schotel te denken voor het betere werk.

ISF moet je gewoon doen!
Als je 2k euro of meer voor een TV uitgeeft, dan vallen die € 120 voor Frank ook in het niets.

Frank nogmaals bedankt. Ik had dit veel eerder moeten doen.

Regards,
Dennis

Zymotic

Ik merk bij het kijken naar kabel-tv wel een groot verschil op mijn Sony KV32FX60. veel scherper en minder ruis.

groet,

Patrick

J.A.F._Doorhof

De kabel is inderdaad een beetje vreemd.
Bij sommige mensen ziet het er echt niet uit en bij andere is het redelijk te verdragen.

Voor TV raadt ik meestal aan om voor RTL4 en consorten de kleur iets terug te draaien. Eigenlijk belachelijk dat het moet. Als je naar National Geo. kijkt op Discovery zie je hoe het kan, maar die zien er vaak op de kabel weer niet uit door de compressie artifacts.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Eric H.

Hallo Frank,

Na een weekje kijken naar mijn gecalibreerde 32PW9527 even de volgende reactie: Ja, calibreren helpt echt! Ben niet zo extreem juichend als sommige hier zijn, maar ben erg blij dat mijn beeld een stuk rustiger is geworden. Hierdoor zie je meer "3D" en komt het geheel prettiger en rustiger over.
Heb alleen de fout gemaakt om de kleur iets te verstellen zonder de door jou ingestelde waarde op te schrijven, Voornamelijk om de overkill van RTL4 te lijf te gaan. Later had ik geen idee meer waar ik vandaan kwam.....

PS. Had je nog geinformeerd naar een oplossing voor het probleem met aansluiten van mijn DVD (Marantz DV 4100 OSE)?     Eric

J.A.F._Doorhof

Sorry,

Helemaal vergeten, mail me aub even op info@hometheater.nl dan speel ik dit door naar Marantz.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

bryan vd B

Hierbij dan mijn ervaring omtrend de calibratie van de 36pw9527 pixelplus tv.
Wat me vooral eerst opvalt is dat de tv nu functioneerd als een tv en niet meer als een grote lamp die recht in je gezicht zit te schijnen.Wat echt super verbetert is is de kleurscheiding tussen de zelfde kleuren met een andere tint. De diepte evenals de detailering op de achtergrond is echt waanzinnig te noemen en het lijkt echt veel scherper wat  eigenlijk door de kleurscheiding komt.
De artifacts die de pixelplus met zich meebrengt vallen nu echt in het niet door de enorme toename van beeldkwaliteit want het is nu echt een genot om naar het beeld te kijken.
Het is niet zo dat het net lijkt of frank me een andere tv gegeven heeft zoals andere dat wel ervaren maar het beeld is wel geperfectioneerd en een lust om naar te kijken.
Een ISF calibratie is zeker aan te raden om het  en beste beeld kwaliteit te halen uit je tv.
Iedergeval bedankt Frank het was het meer dan waard ;).

Vriendelijke groeten,

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

D-san

Gisteren in mijn 9617 gedaan. Met een woord super!!. Wat een kleuren, dat zal ff wennen worden :D Zoals de meeste al zeggen het beeld word gewoon veel mooier door de goede kleuren balans. Ik zie nu veel meer in donkere opnamens en dat komt toch vaak voor! Dus zeker aan te raden.
Alleen wat ik er jammer vond maar daar kan Frank niets aan doen, is dat die strepen helaas niet helemaal weg zijn, wel wat minder zichtbaar maar dus niet weg :(
Nou ga ik toch opzoek naar iets anders denk ik. wat mijn opvalt en dus ook een vraag is, is dat het type 9767 helemaal nergens voorkomt, zou deze dan helammal geen probleem met strepen hebben ??? Het is dan wel de duurste van deze serie dus denk ik ook minder verkocht maar bij de kieskeurig site staan geen problemen ??? Dus misschien is dat de oplossing? alleen dan weer opniuew laten calibreren....
Daniel.

P.S. mijn vriendin ziet geen verschil van de calibratie.... ach vrouwen 8)

HeavyMountain

Hoi D-san,

Ik zag ook strepen ("zwarte" balken links en middenrechts) op mijn pixel plus tv,
echter had ik hier alleen last van met DVD (dus niet met tv uitzendingen).....

Nu ben ik eens aan het experimenteren geslagen en kwam tot de volgende ontdekking;

DVD speler aangesloten op EXT3 van 32PW9527 ----> erg veel last van strepen in beeld
DVD speler aangesloten op EXT1 van 32PW9527 ----> zwarte strepen zijn nagenoeg weg (zijn nog heel slecht zichtbaar)???

Ik heb hier geen verklaring voor, maar volgens de handleiding van de TV moet je DVD bron op EXT1 of EXT3 aansluiten.........

Maar ja, het is maar een tip...... ;)


Marco.

D-san

Bedankt voor de tip maar helaas wist ik dat al en is bij mij geen oplossing. DvD moet op ext 1 en 2 ivm RGB signaal en dat is het beste. ext 3 heeft alleen cvbs, zie gebr. aanw. Bij mij zijn de strepen ook bij video en bij tv signaal zichtbaar, de kleurstrepen zijn meer paars dan zwart. Alle 9617 hebben dit probleem volgens mij maar niet iedereen ziet het of vinden het heel erg, ik helaas WEL! Dus ik ga toch voor de 9767 maar die is bij Modern pas weer vanaf 14 Feb te bestellen??
Daniel.

HeavyMountain

#68
Quote from: D-san on February  8, 2003, 13:10:09
Bedankt voor de tip maar helaas wist ik dat al en is bij mij geen oplossing. DvD moet op ext 1 en 2 ivm RGB signaal en dat is het beste. ext 3 heeft alleen cvbs, zie gebr. aanw.

Daniel,

Volgens mijn handleiding van de 32pw9527 is EXT1 & EXT 3 RGB en is EXT 2 CVBS en Y/C.........
Dus zou er tussen EXT1 en EXT3 geen verschil mogen zitten en toch heb ik op EXT geen last van strepen meer en op EXT 3 wel...... ;)

Ik ben ook heel kieskeurig met de kwaliteit van het beeld, toen ik de DVD nog op EXT3 had aangesloten en de strepen zag heb ik de DVD uitgezet......
Ik had geen zin meer om naar de film te kijken, want ik ergerde me aan die strepen, gelukkig is dat dus op EXT1 niet meer aanwezing (in ieder geval stukken minder)........

Maar waarschijnlijk heb jij een ander probleem , want bij tv en video kan ik daar niets van terug vinden....

Marco.

bryan vd B

In het begin zag je bij mij ook wat lichte strepen maar dan moest je ook wel goed kijken. Met een dvd viel al helemaal niet op en na de calibratie is het testbeeld ook helemaal egaal blauw zonder strepen en of vlekken.

Vriendelijke groeten,

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

D-san

Bij mijn gebr. van de 9617 is dat dus anders, zal zo nog eens nakijken in gebr. aanw. Mijn tv heeft 4 scart aansluitingen jij ook?. Er zitten dan weer meer verschillen in deze tv's. Aan de buitenkant zijn ze hetzelfde maar van binnen zijn er verschillen. balen...

Daniel.

bryan vd B

Quote from: D-san on February  8, 2003, 18:46:01
Bij mijn gebr. van de 9617 is dat dus anders, zal zo nog eens nakijken in gebr. aanw. Mijn tv heeft 4 scart aansluitingen jij ook?. Er zitten dan weer meer verschillen in deze tv's. Aan de buitenkant zijn ze hetzelfde maar van binnen zijn er verschillen. balen...

Daniel.

Hee daniel,

De ..pw9527 heeft maar 3 scart aansluitingen waarvan ext1 en ext3 rgb zijn.
bij het type van jou heb je 4 scart aansluitingen waarvan ext1 en ext2 rgb zijn.
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

jeromeke

Hi ,

Heb gisteren 32/9617 besteld ik heb hem nog niet binnen ik hoop dat ik geen last heb van die lijnen.
Maar zo`n calibratie hoe werkt dat ???
En wat zijn daar de kosten van om dit te laten doen ???


jeromeke

MrPink

Twee van de 'sticky' topics onder dit topic geven antwoord op al je vragen.

Groetjes,
Oscar

D-san

Volgens mij hebben alle 9617 last van strepen maar niet iedereen ziet het en heeft er last van, ik helaas wel :-\
Het calibreren is zeker aan te raden want dat is heel mooi maar lees daar meer over in andere forums.
Succes Daniel.

Quick Reply

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview