Collectieve ervaringen met onze ISF calibraties.....

Started by J.A.F._Doorhof, December 12, 2002, 14:11:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bertus62

Een aantal weken geleden hebben we onze nieuwe LG 49UF850V laten kalibreren.
Voor ontvangst tv zenders hebben we een schotel staan waar we meerdere satellieten mee kunnen ontvangen.
Naast de tv gebruiken we de ontvanger Technisat Digit ISIO STC 4K UHD en de Sony BDP-S7200 - 4K 3D Blu-ray-speler.
We hebben rustig de tijd genomen om de resultaten te bekijken.
Duidelijk is nu te zien het verschil in het aanbod van programma,s en door wie. Dat er momenten zijn dat de tv minder oogt heeft dus niets te maken met de instellingen van de tv maar met het aangeboden materiaal. Dit is soms gewoon bagger. De kalibratie laat hierin wel heel duidelijk verbetering zien
De kalibratie komt het meest tot zijn recht bij afspelen blu-ray, dvd en streaming via internet (netflix).
Kleuren zijn veel helderder. Er zit veel meer diepte in en de scherpte is uitstekend. Beeld is veel rustiger.
Zwart en grijstinten veel beter zichtbaar en de details in donkere scenes zijn geweldig. Kleuren zijn heel natuurlijk. Bewegingen zijn vloeiender, wat bij sport toch heel belangrijk is. Details zijn beter zichtbaar
Als je nu tv kijk is het net of je er daadwerkelijk bij bent of er geen tv tussen je ogen en het beeld staat. Het beeld is compleet.
Al met al zijn we blij dat we de kalibratie hebben laten uitvoeren en is zeker zijn prijs waard.



J.A.F._Doorhof

Het is Inderdaad soms schokkend om te zien wat zenders ervan maken.
Ik calibreer regelmatig voor video en film editors en heb zelden zo een goed voorbeeld gezien als van een commercial die die persoon gemaakt had. Op 4 zenders had hij het opgenomen en geloof het of niet maar op allemaal zag het er anders uit. Pfffff
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raymond187

Heb je deze tv's ook al gedaan en is het voor onderstaand woon echt de moeite waard?

Sony 55x8509

Gebruik hem voornamelijk voor series, tv en tekenfilms voor de kleine man.

J.A.F._Doorhof

Het is altijd de moeite waard, en het zou me vreemd overkomen als ik bepaalde units niet al een keer gedaan heb :D
Aan de andere kant er zijn ZOVEEL types tegenwoordig maar in die SERIE zal ik vast wel al eens iets gedaan hebben.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Shadowfox

hoi

ik heb nog een pioneer plasma van de 509 serie, deze is alweer van 2009 en een flink mee gekeken. is het nog wel raadzaam om em te calibreren of is het niet echt meer merkbaar na zoveel tijd?

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Zymotic

Afgelopen woensdag is Frank bij osn langs geweest om onze Panasonc 60" DXW748 te calibreren.
En dat was nodig ook. Ik vond het beeld al goed, maar na de metingen leek het eigenlijk nergens op. Na de calibratie is het beeld een stuk natuurlijker,dynamischer en rustiger om naar te kijken. En dat voor nog geen 10% van de aankoopprijs van de TV. Echt een must do!

Bedankt Frank voor je dienst!

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

2DIE4

#1458
Hallo allemaal!

Ben afgelopen vrijdag naar frank geweest met mijn klassieke optoma hd80 beamer.

Eenmaal thuisgekomen meteen proberen natuurlijk.
Moet eerlijk zeggen dat ik altijd op cinema stand keek met hier en daar wat dingen aangepast en aangezet.
zo heb ik 3 jaar gekeken en met plezier.

thuis vol spanning de beamer weer aangesloten en op de user stand was alles aangepast.
moest er eerst wel aan wennen want het leek toch dat het beeld wat donkerder was..
komt wel minder licht uit de beamer heb ik het idee.

maar na een tijdje tv kijken en daarna de film tansformers aangezet...

whooooooooo wat een details en wat een scherpte niet normaal!!!
zet hem wel is op cinema ( niet gecalibreerde stand) je ziet dat echt alles over de top was kwa kleuren en contrast.


heb met mijn digitale camera foto's gemaakt. moest ze even wat kleiner maken omdat het maar 1mb max mag zijn totaal.

Frank bedankt ben echt zeer tevreden! het was het geld zeker waard!

greetz Martijn

J.A.F._Doorhof

Top ;)
Zoals ik zei was je wit behoorlijk geclipped dus lijkt alles boven de 70ire piekwit en dus LIJKT het alsof er meer licht afkomt. Maar dat is dus niet waar :)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik66

#1460
Ook bij mij is Frank recentelijk langs geweest om de Plasma te calibreren (een van de laatste Pana modellen van 3 jaar terug)
er bleek een HDMI aansluiting op de tv niet goed te staan, nadat Frank dat gecorrigeerd had scheelde dat al meteen het verschil van grijs naar zwart!
En ik vond het scherm al goed, maar nu is het echt top, echt geweldig.
Ik denk dat die verkeerde instelling gekomen is omdat ik toen in het begin nieuwe HDMI kabels heb gekocht, of misschien heeft de Dune hier mee te maken gehad.
Dat soort dingen wordt dus ook op gelet, de calibratie zelf ging goed, na de calibratie mooie natuurlijke kleuren, super detail en vooral echt filmgevoel en beleving
diepte in het beeld, zonder 3D, mensen zien er zo echt uit dat ik af en toe denk dat ze tegen me gaan beginnen te praten, :happy: zo goed is het beeld beter kan ik het niet omschrijven,
en daar deed ik het voor.
Hartelijk dank het geld waard, ben zeer tevreden, hopen dat de Pana het nog een paar jaar uithoudt en dan over naar HDR 4K. :coffee:


J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Malignant

Klein weekje geleden is Frank bij mij langs geweest om mijn C7 te calibreren.

Dacht dat ik het zelf wel redelijk gedaan had, maar de eerste metingen gaven toch heel iets anders aan :)
Moest zeggen dat ik er de eerste paar uur echt wel even aan moest wennen, maar nu we een weekje verder zijn kijkt het heerlijk weg.
Bij mijn eigen settings was er veel te veel blauw aanwezig en het contrast stond toch te hoog.
Resultaat, als ik het nu terug kijk, is dat alles er een beetje overbelicht uit zag.

Dat is nu geheel weg en alles ziet er veel natuurlijker uit.
Zwart detail en kleur nuances zijn inderdaad veel beter zichtbaar, en ook de diepte.
Enige nadeel nu is dat een verticale band die ik op de OLED heb iets vaker zichtbaar is.
Is bij mij echter wel een vreemde band, want hij is niet zoals bij velen bij zwarte scene's zichtbaar, maar bij mij is het meer tijdens bruin/grijs zichtbaar.
Toch huiverig om hier garantie op te gaan claimen want er zijn panelen die veel slechter zijn, en er zitten gelukkig geen gele vlekken in mijn wit e.d.

Enige wat ik na de calibratie heb aangepast is de brightness, deze vond ik naar mijn eigen smaak toch te hoog ingezet door Frank.
Stond op 57 is nu terug naar 53. Had toch het gevoel dat er een lichte grijze sluier over alles heen lag en die is nu weg.

Zoals aangegeven is het even wennen in het begin, maar ik heb er geen seconde spijt van en zou het zo weer doen.
Aanrader ( en het was nog gezellig ook :) )
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

Meeuwtje

Gisteren ook een tripje naar Emmeloord gemaakt voor een kalibratie. (de zoveelste  ;D)
Daar waar ik persoonlijk altijd even moest wennen aan het gekalibreerde beeld met eerst CRT en daarna een aantal plasma tv's, was ik gisteravond compleet verrast met het enorm mooie beeld van de Pana 65DXW904. Ik vond m al top maar nu helemaal.
Volgens Frank stonden de instellingen niet enorm verkeerd, maar hij kon deze nog lekker strak krijgen. En hoe  :pompom:

Ik ben weer enorm tevreden en ondanks het hachelijke avontuur naar de Zaanstreek (enorme wolkbreuk) heb ik een topavond gehad met film kijken.

Frank nogmaals enorm bedankt :clapping:
Pana 65GZW954 / Denon X4700 / Rotel 1565 / CXUHD 4K HDR / Zidoo Z9X / Dune Real Vision / B&W 683 s2 / B&W htm61 s2 / B&W 685 s2 / B&W asw610 / SVS Prime Elevation (Atmos)

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rhodanos

#1465
Voor de kerst heeft Frank mijn LG Oled 65e6v gekalibreerd. Inmiddels heb ik de gehele Harry Potter reeks op 4k bekeken, met de nieuwe instellingen. De films hebben er nog nooit zo mooi uitgezien in mijn thuisbioscoop. Dit terwijl Frank welbewust van het CMS afbeeld (ivm bug). Kan kalibratie daarom alleen maar aanbevelen. Tip: zorg wel voor cola zero =).

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik66

#1467
Quote from: J.A.F._Doorhof on January 28, 2017, 08:02:50
Tot Dan ;)
Inmiddels staat hier nu de GZW2004 prachtig scherm zo uit de doos al, ik weet niet of er nog iets aan te calibreren valt wat de moeite waard zal zijn. ;)
Maar mochten de tours omgeving A'dam weer starten ben ik van de partij. 8)

J.A.F._Doorhof

Zodra alles met corona achter de rug is gaan de tours weer starten. Tot dien alleen als de klant naar Emmeloord komt
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

KillerbeeNL

Quote from: J.A.F._Doorhof on August  8, 2020, 18:21:24
Zodra alles met corona achter de rug is gaan de tours weer starten. Tot dien alleen als de klant naar Emmeloord komt
persoonlijk denk ik dat het prima moet kunnen , hier hebben ze ook een airco geplaatst dus dan zijn ze ook ff bezig.

Van te voren goede afspraken via de mail voorafgaand aan het bezoek gehad dus Corona-proof.

Nog even een extra bezoek ivm service en met afstand houden gaat het prima.
Handgel op de tafel.

Corona is er nog wel even hoor.

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

J.A.F._Doorhof

Wat jij vind mag jij weten
Wij hebben hier besloten het risico niet te nemen.

Je stelt het veel te makkelijk voor.
Ik bezoek 3 mensen waar ik een uur in huis ben, hun spullen aanraak en mijn laptop. Ik zal een keer naar de toilet moeten etc .

Ik neem het risico niet punt en klaar.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

gerard1

#1471
Quote from: J.A.F._Doorhof on August  8, 2020, 22:50:48
Wat jij vind mag jij weten
Wij hebben hier besloten het risico niet te nemen.

Je stelt het veel te makkelijk voor.
Ik bezoek 3 mensen waar ik een uur in huis ben, hun spullen aanraak en mijn laptop. Ik zal een keer naar de toilet moeten etc .

Ik neem het risico niet punt en klaar.

Nee hoor, dat doet hij niet.
Hele volksstammen zijn gewoon elke dag naar hun werk, gaan allemaal een keertje naar het toilet.
Je overdrijft behoorlijk, je handen wassen en ontsmettings middel gebruiken en de regels volgen dat moet voldoende zijn.
Neemt niet weg dat je het zelf mag bepalen uiteraard.

https://www.mlds.nl/faq-coronavirus/

J.A.F._Doorhof

Zullen we gewoon iedereen dit laten doen zoals ze het zelf goed vinden ?
Ik heb ouders met klachten die we ook soms nog proberen te zien, en als ik zou uitvallen om welke reden dan ook dan loopt mijn bedrijf gevaar.
Laat mij dit lekker op mijn manier doen.

Ik zou zelf nu ook geen mensen over de vloer willen dus doe dat ook bij andere niet.
En zoals gezegd, klaar.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

gerard1

#1473
Quote from: J.A.F._Doorhof on August  9, 2020, 10:26:14
Zullen we gewoon iedereen dit laten doen zoals ze het zelf goed vinden ?
Ik heb ouders met klachten die we ook soms nog proberen te zien, en als ik zou uitvallen om welke reden dan ook dan loopt mijn bedrijf gevaar.
Laat mij dit lekker op mijn manier doen.

Ik zou zelf nu ook geen mensen over de vloer willen dus doe dat ook bij andere niet.
En zoals gezegd, klaar.

Dat zeg ik toch ook?
Maar net als jij zegt dat iemand het te makkelijk ziet, zeg ik dat je het te moeilijk ziet.
Niks mis mee toch.

In ieder geval hoop ik, dat iedereen weer snel aan de slag kan met zijn hobbys en werkzaamheden.


J.A.F._Doorhof

Wat ik bedoel is dat er geen rekening mee word gehouden dat als ik uitval alles hier stil valt.
Bij normale bedrijven kun je doorwerken met ander of minder personeel. Wij hebben die optie niet.
Dit kost me handen met geld maar ik neem het risico gewoon niet.

En mensen kunnen me duizend keer zeggen dat het kan. Maar je kan ook naar een warm land vliegen. En dat doe ik ook niet.
Zolang ik niet bij mensen naar binnen hoef doen we bijna alles. Of mensen kunnen hier komen dat is geen probleem
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview