Siltech heeft zijn prijzen schrikbarend verhoogd !!!!!!

Started by bles, July 6, 2006, 03:41:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bles

Stond op het punt een setje SQ88 classic mkII te gaan kopen , maar wat wil het geval , ze hebben de prijzen net erg veel opgekrikt !!! . Ik geloof dat ze bij Siltech de inflatie met 10 jaar vooruit willen zijn  ???!

Even een overzicht van de oude en nieuwe prijsstelling in euri voor 50 cm kabels.

MXT Londen was 89 nu 120
MXT paris   was 129 nu 165
MXT NY      was 179 nu 225

En dan de classic mk II serie
SQ28       was 325 nu 415
SQ88       was 620 nu 775
SQ110     was 1100 nu 1310

Sorry hoor , de kabels waren al niet goeiekoop maar nu haak ik toch af , vind dit een schandalige verhoging  >:D. Als argument wordt genoemd dat ze de prijzen willen bijstellen met betrekking tot de buitenlandsemarkt . Is alles daar dan zoveel duurder als bij ons ? , vindt dit dus gelul !!!!! . Jammer voor Siltech , maar op deze manier lopen ze toch het risico om veel klanten/kopers  te verliezen   ??? ! . Misschien zit ik er helemaal naast , maar hoor/zie graag jullie visie in deze ! 

grt Rob       

jaco

zijn de goud en zilverprijs soms omhoog gegaan ?

vtuinen

Quote from: jaco on July  6, 2006, 06:06:14
zijn de goud en zilverprijs soms omhoog gegaan ?




Dat hangt er dus van af wanneer Siltech voor het laatst de prijzen heeft verhoogd.

Erik
Equipment check my avatar

jaco

zie 20% verhoging voor zilver, en dat zit er veel in..

beunky

Kom op, dat zilver is slechts een zeer kleine fractie van de verkoopprijs... wat een bull...
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

jaco

Quote from: beunky on July  6, 2006, 07:58:51
Kom op, dat zilver is slechts een zeer kleine fractie van de verkoopprijs... wat een bull...
;D dacht je dat ik dat niet snapte, gewoon weer de Nederlanse importeur die meer wil verdienen waarschijnlijk.

Staaled

Ik schrok er ook van. :o
Daar staat tegenover dat dit de eerste prijsverhoging sinds lange tijd is.
En dat terwijl er in de tussentijd ook nog twee nieuwe series geintroduceerd zijn zonder prijsverhoging:
Signature G5 naar G6 en ClassicMk1 naar Mk2.

Salut,Hipster.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

beunky

Quote from: jaco on July  6, 2006, 08:06:14
;D dacht je dat ik dat niet snapte, gewoon weer de Nederlanse importeur die meer wil verdienen waarschijnlijk.

Sorry ben nog maar net een half uurtje wakker en aan 't werk ;D ;D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

eric_audio

Wat de achtergrond ook mag zijn, als consument heb je alleen wat te maken met de verhoging op zich, en die is inderdaad fors. Maar goed, ik was toch al van Siltech afgestapt...
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

phmeijer

Ik kan je vertellen dat er meer fabrikanten met prijsverhogingen gaan komen de komende maanden.
Door de aanhoudende stijgingen van metaalprijzen en het niet hebben verhoogd van de prijzen den afgelopen jaren komt er nu ineens een hoge stijging.
Doordat de afgelopen jaren geen pijsstijgingen doorgevoerd zijn, maar de kosten van de materialen en het loon wel drastisch zijn gestegen (denk ook aan de kunststof kosten en transportkosten) moeten er nu doogaans hele hoge prijsstijgingen doorgevoerd gaan worden.

Het is niet anders, maar het is ons de afgelopen jaren wel bespaard gebleven!
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

beunky

Gelul, echt. De verhogingen dienen alleen maar om nóg hogere marges te halen, aan wie die dan ten goede komen laat ik in het midden maar dat is het, anders niet...
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Staaled

Quote from: beunky on July  6, 2006, 08:40:07
Gelul, echt. De verhogingen dienen alleen maar om nóg hogere marges te halen, aan wie die dan ten goede komen laat ik in het midden maar dat is het, anders niet...
En jij weigert zeker elke loonsverhoging uit respect voor de medemens.........? ;D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

advr



Ik vond Siltech toch al niets aan, nu nog meer redenen om er niets van te kopen :o
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

ajbeefde

Quote from: advr on July  6, 2006, 09:00:51

Ik vond Siltech toch al niets aan, nu nog meer redenen om er niets van te kopen :o

"niets aan" of boven je budget? 

Niets aan zegt niet veel over Siltech of de prijs er van, als je nou had gezegd ik heb een bepaald budget over voor evt kabels etc... en dan kom ik niet uit op Siltech en wat andere merken ..........
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

garmtz

Ik vind Siltech ook niks aan, ongeacht welk model en hoer duur... Acceptabel vind ik de SQ88 en SQ110.

Starred

Quote from: garmtz on July  6, 2006, 09:08:44
hoer duur

Zo, jij steekt je mening over Siltech niet onder stoelen of banken!   ^-^

Kjelt

Het is niet alles Zilver en Goud wat blinkt  ;D

Ik wilde een paar koperen pannetjes voor de keuken aanschaffen begin dit jaar, nog even mee gewacht tot verleden maand, had ik dat maar niet gedaan. Ze waren bijna 2x zo duur geworden  :(
Reden: de koperprijs is vanaf begin dit jaar verdubbeld door de enorme vraag (vooral vanuit china) voor koper voor electronica. In alle electronica zit een hele hoop koper. Het zal me niets verbazen als alle apparatuur binnenkort ook zal stijgen (niet verdubbelen uiteraard).

TIP: wou je nog dikke koperen luidsprekerkabels kopen dit jaar, probeer dan de oud geprijsde voorraad nu nog te kopen.

PS: mijn pannetjes heb ik maar in de winkel laten liggen  ;)

Grindtegel

Heel simpel om de prijs naar beneden te krijgen: gewoon geen siltech produkten meer kopen de komende 6 maanden. Moet je eens zien hoe snel de prijs zal zakken
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

hifiman

Quote from: garmtz on July  6, 2006, 09:08:44
Ik vind Siltech ook niks aan, ongeacht welk model en hoer duur... Acceptabel vind ik de SQ88 en SQ110.
Zo duur is een h..  toch niet,  afijn wordt iets te offtopic , laat maar  ;D

beunky

Quote from: Hipster on July  6, 2006, 08:56:28
En jij weigert zeker elke loonsverhoging uit respect voor de medemens.........? ;D

Ik bedoel aan te geven dat de kosten die PHMeijer aangeeft slechts een kleine fractie van de verkoopprijs vormen... ;) ;D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

jaco

Ik ben wel blij met mijn Siltech kabels.
Die heb ik echter in het 'dure' buitenland gehaald omdat men in Nederland toen al naar mijn mening te hoge prijzen vraagt.
Kabel handel is volgens mij een zeer winstgevende busines. (althans gerekend na marge per kabel, niet de kosten er om heen) xx% voor de fabrikant 50-100% voor de importeur, 50-100% voor de winkel
Dan zal de stijging van de grondstof toch niet echt veel verhoging tot gevolg hebben.

Kjelt

Quote from: jaco on July  6, 2006, 10:06:25
Kabel handel is volgens mij een zeer winstgevende busines. (althans gerekend na marge per kabel, niet de kosten er om heen) xx% voor de fabrikant 50-100% voor de importeur, 50-100% voor de winkel
Dan zal de stijging van de grondstof toch niet echt veel verhoging tot gevolg hebben.

Oh nee? ;D ff voorbeeldje:

1) koperkosten fabrikant per kabel 4 euro. totale kabelkosten fabrikant 10 euro. verkoopprijs fabrikant 20 euro (100%). af importeur 30 euro (50%), af winkel 45 euro (50%)

Koperprijs verdubbelt:

2) koperkosten fabrikant per kabel 8 euro, totale kabelkosten fabrikant 14 euro. verkoopprijs fabrikant 28 euro (100%), af importeur 42 euro (50%), af winkel 63 euro( 50%)


Totaal: 63 euro / 45 euro = 40% verhoging.

Je kunt lang en kort discussieren over de exacte percentages, (persoonlijk denk ik dat je met het uiterst zuivere koper dat kabelboeren gebruiken 40% koperprijs op de kabel nog laag is). Wat je niet kunt ontkennen is dat iedere grondstofprijsverhoging juist door vast gehanteerde marges in % ipv marges in vaste euro's, directe invloed heeft op de verkoop prijs.

Raphie

Quote from: Kjelt on July  6, 2006, 10:30:25
Oh nee? ;D ff voorbeeldje:

1) koperkosten fabrikant per kabel 4 euro. totale kabelkosten fabrikant 10 euro. verkoopprijs fabrikant 20 euro (100%). af importeur 30 euro (50%), af winkel 45 euro (50%)

Koperprijs verdubbelt:

2) koperkosten fabrikant per kabel 8 euro, totale kabelkosten fabrikant 14 euro. verkoopprijs fabrikant 28 euro (100%), af importeur 42 euro (50%), af winkel 63 euro( 50%)


Totaal: 63 euro / 45 euro = 40% verhoging.

Je kunt lang en kort discussieren over de exacte percentages, (persoonlijk denk ik dat je met het uiterst zuivere koper dat kabelboeren gebruiken 40% koperprijs op de kabel nog laag is). Wat je niet kunt ontkennen is dat iedere grondstofprijsverhoging juist door vast gehanteerde marges in % ipv marges in vaste euro's, directe invloed heeft op de verkoop prijs.

Maar dan ga je dus uit van belachelijke marges, als een ieder zegt dat de marges krap zijn, dan had het verhaal moeten zijn:
kosten voor fabrikant 10 euro (moet wel een hele mooie jabel zijn dan)
Verkoopprijs fabrikant 11,50 (+15%)
verkoopprijs disti 13,25 (+15%)
verkoopprijs winkelier 15,99 (+16%)

Er worden dus gewoon schandalig hoge marges gemaakt.
JBL PRX Power!

fca

Ik wist niet dat er kilo's aan koper en zilver in een draadje zat. ;D
Kom nou, je moet het niet overdrijven.
Schroef de interlinken ervan af,de kousen en wat blijft erover aan gewicht.

Neem als voorbeeld de benzineprijs.
Wereldwijd zijn er enorme reserves opgebouwd.
Stel de olieprijs stijgt dan gaan de brandstofprijzen veelal direkt mee.
Vreemd zij hebben toch nog voorraden waarvan de prijs lager was.
Hoe verklaar je dat dan?

Siltech kan dit doen omdat zij onderhand een "pact" hebben met veel winkeliers die "toevallig" de merken doen die "toevallig" uit dezelfde stal komen.
Wat een "toeval" he.
Ik sluit mij volledig aan bij Garmt.
Siltech heeft meer naam dan kwaliteit.
Jammer maar zo is het.


jaco

Er moeten wel hoge marges op zitten omdat een winkelier altijd als je om korting vraagt wel 'wat' met kabels kan doen.

Voorbeeld: apparaat van 1000 Euro, en je vraagt om 10% korting.
Maakten ze slechts 10% marge op een kabel, zouden ze op een voorstel van 100 Euro korting wel met een tegenbod van 90 Euro komen, en geen kabel van 100 Euro er 'gratis' bij doen. Of nog mooier een kabel van 200 Euro aanbieden voor slechts 100 Euro als package deal.